{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Mads C
Mads C
Tilmeldt:
16. jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Gode hunderacer {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg har begyndt at kigge efter hund, og prøver at finde den racer der passer mig bedst, har været vandt til carin terrie hele mit liv.

Jeg vil rigtig gerne have noget lidt større størelse.
Har tid nok i hverdagen til en hund, også til nogle gode gå ture !

hunden må gerne være lærenem / have lyst til at lære.
bruge noget energi i løbet af dagen, men også være rolig om aften når den forhåbeligt at brugt dens krudt.

jeg vil gerne kunne få den trænet til at gå uden snor, gå pænt, og være lydig når jeg kalder efter den.

har selv kiggede på labrador.
den må også gerne være mindre en det, dog ikke større.

plads der hjemme er en lejlighed, nok i grund så ikke nogen trapper.
der er lille have / indhegning med noget plads, og ellers er der gode grønne områder tæt på boligen der kan benyttes

nogen andre bud ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode hunderacer
  • #1   28. aug 2017 Collien er en alsidig hund, der egner sig godt som familiehund, men den skal som labradoren ud og bevæge sig og have nogle oplevelser.
    Den er meget lærenem og vil rigtig gerne træne, kan bruges både indenfor lydighed, rally og agility.
    Den findes i en langhåret og en korthåret udgave og når man leder efter hvalp er det vigtigt at man kigger godt efter temperamenter.


  • #3   28. aug 2017 Nu nævner du jo selv labben, og den tror eg kunne passe fint ind, ud fra det du skriver.

    Din beskrivelse er lidt sparsom - ud fra det skrevne, er der RIGTIGT mange racer, der kunne tænkes at passe ind.
    Men har du nogen præferencer i forhold til ting som:
    - reserveret eller "hilsetosse"
    - vagtsom eller ej
    - pelspleje
    osv.


  • Mads C
    Mads C Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   28. aug 2017 Den må gerne hilse på andre folk, behøves ikke at være reserveret på nogen måde.
    Altså den behøves som sådan ikke være vagtsom, jeg gider ikke høre på en hund der står og gøer, og naboeren gider slet ikke !

    pelspleje må jeg jo tage med hvis det er, Jeg er desværre ikke så hug på Collien jeg bryder mig ikke om dens udsene, desværre smiley

    kiggede også på shiba inu, men er bange for den gør for meget smiley


  • #5   30. aug 2017 "hunden må gerne være lærenem / have lyst til at lære. "
    "jeg vil gerne kunne få den trænet til at gå uden snor, gå pænt, og være lydig når jeg kalder efter den"
    De to ting harmonere ikke specielt godt med shiba inu smiley De er meget selvstændige og med stort jagtinstinkt. Jeg har ikke kendt nogen af den race der kunne gå løse overhovedet.
    Prøv evt. at kigge lidt på Tysk Pincher, Mellemschnauzer, Soft Coated Wheathen Terrier eller Irsk Terrier.


  • #6   2. sep 2017 Måske puddel eller flatcoated retriever?

    Chodsky pes måske? Kender ikke andet end hvad jeg har læst.

    Schapendoes er der også smiley


Kommentér på:
Gode hunderacer

Annonce