{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.232 visninger | Oprettet:

Hund for de gamle ... {{forumTopicSubject}}

Har I tænkt på hvad for en hund I vil have, når I bliver gamle ? Og er det så en anden race end den I har nu, og hvorfor vil I evt skifte ?

Jeg selv har malinois nu - og når jeg bliver ældre / gammel, vil jeg enten have en cane corso, en golden retriever eller en blandingsinternathund af en rolig type.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund for de gamle ...
  • #1   18. feb 2017 Jeg vil stadig have Schæfer da det er racen for mig.
    MEN når jeg engang bliver gammel og derfor ikke render så stærkt mere, så er ønsket at overtage de gamle aflagte Schæferhunde der bare mangler et hjem at nyde deres alderdom i.
    Sådan en gammel slidt tjenestehund eller en aflagt avlstæve feks. smiley


  • #3   18. feb 2017 Vi vil gerne blive ved med at have en lidt større hund der kan sige vov! Hvis vi en dag bliver for dårlige til en hvid schweizer så må vi kigge på mindre hunde der stadig har beskytter egenskaber. Jeg har svært ved lige at se hvilken..
    Ellers så er der jo intet bøvl med min yndlingsrace bologneseren i den sammenhæng - den er skøn med ældre og passer godt til et pensionist liv. Eneste der kan afstedkomme er hvis jeg fysisk en dag ikke længere kan holde pelsen.. Gigt i hænderne især vil virkelig kunne sætte en stopper for det.


  • #4   18. feb 2017 Jeg vil have en Coton de Tulear, når jeg en dag bliver for gammel til at have Border Collies smiley

  • #6   18. feb 2017 En golden smiley
    Ville gerne blive på borderen for evigt, men hvis ikke det holder, så har jeg altid haft en drøm om en rigtig kastanjegylden golden smiley
    Eller muligvis en powder puff, da de simpelthen er for nuttede! smiley


  • #7   18. feb 2017 Bull terrier!

  • #8   18. feb 2017 Og ja, det er en anden race end dem jeg har nu.

    Hvis ikke det var fordi det er så svært rigtig at vinde noget med sådan en kanonkugle ville jeg gerne have en nu.

    Et andet issue er sundheden med sådan en buller, men er nok bedre når jeg bliver gammel (for der er jo mange år til!!)


  • #10   18. feb 2017 Og det smarte med en puddel er at i kan dele hårfarve, så den kan også få lilla hår. Hvis den er hvid selvfølgelig.



  • #11   18. feb 2017 Jeg havde på et tidspunkt en tanke om at få en lille yorkshire med rød sløjfe i håret - den skulle være så skruphysterisk og sidde på mit skød og spise småkager og bide ALLE, der kom for tæt på smiley

    Meeen - det er nok bedre med en venlig corso så smiley


  • #12   18. feb 2017 Jeg vil have mig en Collie eller en Shiba, når jeg bliver gammel.

  • #13   18. feb 2017 Den der Yorkie, det er SÅ meget dig Martine .. Så kan I begge sidde og knurre af folk smiley Hehe

  • #14   18. feb 2017 #13

    Præcis - det var også min tanke med det smiley


  • #15   18. feb 2017 smiley

  • #16   18. feb 2017 Jeg holder mig nok stadig til terriers når jeg bliver ældre.

    Om det bliver en yorkie eller en aussie må tiden vise, men yorkien er sådan en handy størrelse, så måske er det mig der får sådan en lille sløjfe-hystade en gang. smiley smiley


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #17   18. feb 2017 Tak for dét indre billede, Martine! smiley

    Når jeg bliver gammel, vil jeg have en chow chow - hvis jeg da kan undvære krudtuglerne smiley


  • #18   18. feb 2017 Måske glathåret kromfohrlander ^^

  • #19   18. feb 2017 Jeg tror altid, der vil være en Yorkshire Terrier i mit hjem.
    Men udover det, så har jeg længe overvejet en Lagotto, men det ender sikkert alligevel med et eller andet gadekryds fra en genbrugsbutik smiley


  • #20   18. feb 2017 Jeg når engang bliver så gammel eller mod forventninger mister interessen til at aktivere den Australske Kelpie og "bare" have en familie sofahund, som kan holde til lange gåture(hvis jeg også kan), kunne jeg godt tænke mig en Whippet. En race jeg over 10 år har været forelsket i, men som ikke kan opfylde mine behov lige nu.

  • #21   18. feb 2017 About - whippet er også bare den nemmeste race ever smiley

  • #22   18. feb 2017 Næh ja, havde da helt glemt whippet og eurasier smiley

  • #23   18. feb 2017 Martine: Og utrolig elegant og yndefuld at se på smiley

  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #24   18. feb 2017 Whippets er bestemt elegante og yndefulde - også når de stjæler fra køkkenbordet eller flyver henover sofabordet smiley

  • #26   18. feb 2017 Jeg bor, hvor der ikke er offentlig transport, og på visse punkter heller ikke så praktisk, men det er et rigtig godt sted til at have pyreneerhund. Men realistisk så kommer der et tidspunkt, hvor jeg ikke kan blive her længere, og hvis jeg ender i lejlighed, ældre bolig eller lign., så skal jeg ikke have pyreneer.

    Om jeg så skal have hund - og det skal jeg jo nok - og hvad det skal være for en, har jeg ikke bestemt endnu. Men der er bestemt flere mindre hunde, jeg synes godt om og godt kunne forestille mig til den tid, som f.eks. puddel, mellem eller mindre, finsk laphund, whippet er racer, jeg synes godt om, men alt vil jo afhænge af, hvor jeg ender, hvilke luftemuligheder der er, hvordan økonomien er, hvilke niveau jeg selv er på. Måske bliver det noget helt andet, som jeg slet ikke har overvejet på nuværende tidspunkt.


  • #28   18. feb 2017 Det er fordelen ved at elske en race der kommer i flere størrelsesvarianter smiley Jeg skal have mig en portuguese podengo pequeno smiley Lille handy størrelse og stadig med pondus smiley



  • #30   18. feb 2017 smiley Martine smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    Deri er vi vel enige?
    Åh forresten, ruhåret foxterrier


  • #31   18. feb 2017 En malteser eller en Bichon Frise´ eller en poms. smiley

  • #32   18. feb 2017 Så vil jeg have mig en Tibetansk spaniel. Så har jeg nok ikke samme tempo på som nu med træning smiley og gerne flere af dem så jeg kan udstille (har fået af vide af flere avler de ikke passer ind i mit liv pt smiley )

  • #33   18. feb 2017 Jeg skal have mig en sænket dobermann. Så skal den have et eller andet helt absurd tysk navn som wienerschitzel eller säuerkraut.

    profilbillede
  • #35   18. feb 2017 Uha, jeg har mange racer på listen over pensionist hunde, så jeg skal nok helst nå at blive ca. 150 år gammel smiley

    Listen består bl.a af: Whippet, chi, engelsk bulldog, gravhund, pekingeser, tibbe, shih tzu, greyhound.


  • #36   18. feb 2017 Skal helt sikker ud at lede efter en sund mops. De er bare altid glade er sikker på at vi kunne mega hygge

  • #37   18. feb 2017 Jeg er faktisk helt blank på racer for tiden, selv hvad næste race bliver.
    Jeg vil gerne prøve at eje en irsk ulvehund på et tidspunkt, mon ikke den kan være en "gammel dame hund"


  • #39   18. feb 2017 hvornår er man gammel ???

    jeg vil nok altid have mindst en skotte, og så er der Sealyham Terrier som altid har spøgt i kulissen ...


  • #40   18. feb 2017 Jeg er så en af dem, som er blevet gammel, fyldt med slidgigt og da jeg samtidig hellere ikke mere gider træne hund så meget har jeg skiftet race.
    Jeg skiftede fra Malinois til Dværg Pinscher.
    Det som er værst ved dette skift er, at det er så pokkers langt dernede.
    Problemet er løst ved at Taliban springer op på en stol eller sofa når hun skal have halsbånd af og på.

    Jeg troede så at jeg havde anskaffet mig en hund der ikke krævede noget særligt, at jeg kunne nøjes med hyggelige gåture og lidt foder i haven.
    Men der tog jeg så fejl. Hun er faktisk lige så krævende som de Maller jeg har haft, så jeg er nødt til stadig at træne hund, ellers så kravler hun op af væggene.
    Vi træner spor og er for nylig begyndt på sweiss, men her på mine gamle dage foregår det ikke mere i al slagsen vejr, nu trænes der kun når det er godt vejr.







  • #41   18. feb 2017 Jeg tror, at jeg skal have mig en whippet, den bliver jeg i hvert fald mere og mere forelsket i.

  • #43   18. feb 2017 Mange dværgschnauzere smiley

  • #44   18. feb 2017 Jeg tænker det er meget som nu, mine Løwchen er uden tvivl til den aktive side, men kender flere i racen der trives fint med mindre aktivering, hvis bare de er med deres ejer smiley
    Og så bliver det nok i mere praktisk klip end i fuld pels som nu smiley


  • #46   18. feb 2017 Jeg er ret så sikker på at vi altid vil have mindst en dværgpinshcer i huset, den race har simpelthen bare stjålet vores hjerte, og passer perfekt til vores liv..

  • #47   18. feb 2017 Det kommer helt an på fysikken, er den ok, bliver det uden tvivl whippets, der kommer til at følge mig resten af livet, men jeg tror ikke, at jeg med en skrøbelig fysik vil kunne håndtere en ung whippet.

    Så vil jeg håbe, at jeg kan finde en voksen og fornuftig omplacerings whippet og kan jeg ikke det bliver det bliver det en miniature gravhund.


  • #48   19. feb 2017 jeg ER gammel og har måttet indse at en ny collie ville være egoistisk at få igen, da ben og hjerte er godt slidt.
    Men har pomeranierne og den race har jeg til jeg dør. smiley


  • #49   19. feb 2017 Gammel .. tja, det er man vel når man vågner en dag og tænker NU er jeg det sq !!

    Jeg kunne også ha omformuleret - når man ikke gider / magter / orker at dyrke den sport man (måske) gør nu, og derfor vil have en hund, der måske ikke er så krævende til den form for udfoldelse.
    Vores Deva (Cane Corso på 11½ år) har jo slet ikke det gear som vores maller har, (det havde hun heller ikke da hun var Deva 2 år) - så hun er langt nemmere at aktivere til et niveau hvor hun er tilfreds ... hvilket bare ER en fordel, når det er *biiip*vejr udenfor. Der er mallerne jo nådesløse og vejret er ikke noget, der indgår i deres beregninger om hvor meget man skal have knald på eller ej smiley

    Men jeg kan nå at skifte mening 100 gange - lige nu hedder det Corso eller Golden og det kan jo nå at ændre sig smiley


  • #50   19. feb 2017 Dansk svensk gårdhund - en race jeg er vild med. Min kæreste (som jeg bor sammen med) har en DSG, vild med den race smiley
    Meget kloge, sjove, SUNDE hunde smiley

    Martine
    Det med genbrugshund, er helt klart noget jeg også ville overveje, hvis det rigtige match var der !


  • #54   19. feb 2017 Jeg har allerede advaret kæresten om, at vi skal have huset fyldt af tibber, når vi bliver gamle smiley

    Jeg er vokset op med mange forskellige mindre racer, men den tibetanske spaniel har simpelthen mit hjerte.
    Og flere i familien, overvejer endda at skifte race, fordi de også er blevet så pjattet med Saga smiley

    Hvis vi skulle have en ny hund lige nu, ville det nok ikke blive en tibbe, for jeg vil gerne træne en masse med min kommende hund. Men pt passer det jo perfekt, med en tibbe og en trænings hund smiley


  • #55   19. feb 2017 Det bliver nok bare samme race som nu: Mops. De er gode til at tilpasse aktivitetsniveauet og omend de sagtens kan være aktive og gå nogle gode ture, så er det altså ikke brugshunde smiley så de vil passe fint ind til et gammelt ægtepar også

  • #56   19. feb 2017 Jeg har mange hundedrømme, så hvad det bliver, når jeg er gammel, ved jeg ærligtalt ikke. Men lige for tiden er jeg SÅ træt af store hunde og deres dårlige hofter, at jeg overvejer at gå i en helt anden retning og få en Bichon Frisé, når det engang hedder ny hund smiley

  • #57   19. feb 2017 #56

    Hvad for hunde har du haft med dårlige hofter ? Og ja, sygdom bliver man skør af .... det var også derfor jeg skrottede schæferhunden og skiftede til malinois dengang i 2005.


  • #58   19. feb 2017 Jeg er desværre blevet ramt af en gal mynde og synes alle andre racer er for klodsede og tumpede smiley Men jeg gider ikke rigtig whippet, og italienere er for små til min smag, men det kunne godt blive en Cirneco Dell'Etna, hvis ikke jeg bare holder mig til de store mynder - dog bare nogen der ikke er så krævende som azawakh.

  • #59   19. feb 2017 Jeg skal have en puddel - det ender nok med en mellempuddel.

    En klog og humoristisk lille sag...

    Manden vil have griffon eller mops... smiley


  • #62   19. feb 2017 Lene en stor pomeranian/kleinspitz og de er perfekte til os gamle piger en stor hund i en lille hunds krop.....

    profilbillede
  • #63   19. feb 2017 De er også dejlige, Rødtop. Heldigvis er der jo mange dejlige hunde at overveje, når det engang bliver aktuelt.
    Jeg er godt nok på vej derop ad, men det varer forhåbentlig en del år endnu, inden jeg må skifte race. smiley


  • #64   19. feb 2017 jeg er så gammel nu,at jeg synes det ville være meget meget egoistisk ,af mig,hvis jeg vil anskaffe en ny hund efter mopse verner.

    Iøvrig lever mopse længe, så jeg har den "ordning" med fam.og div.venner,at mopsen IKKE skal omplaceres hvis jeg siger "good by og farvel" før ham. Han skal sove ind med en fam.el ven ved sin side,på sin yndlingsplads.

    Overlever jeg Verner ,vil jeg ikke have energi,kræfter og tålmodighed til at lære en ny hund at kende. Må erkende at så gammel er jeg bleven,at jeg ikke med god samvittighed kan tilbyde en ny hund velkommen, helhjertet så min elskede mops er min sidste hund.

    Iøvrigt er det ikke rigtigt,at en mops er en "pensionist" hund,der kun gider en tur rundt om blokken,som nogen har skrevet,og så kun hygger.

    Nu har jeg gigt i mine ben,så turen foregår i langsomt tempo,MEN Verner,gider godt lange lange ture,gider næsten al slags vejr.

    hader regnfrakke,div varme hundetrøjer,er stadig en rigtig "grum" hanhund overfor de store,især de rigtig stor hanhunde.

    så det med en mopse "hygge" og kun en tur rundt om blokken,passer ikke helt.

    Men en skøn blid,sjov,og humoristisk hund er den,til mennesker i alle aldre den er ikke "hysterisk". gøende. Verner lyder nærmest som en forkølet søløve når han en sjældent gang gøer

    Men altså min sidste hund.

    hilsen
    vibeke

    ps.skal heller ikke have en kanariefugl eller guldfisk


  • #65   19. feb 2017 En greyhound!

  • #66   19. feb 2017 Jeg er begyndt nedtrapningen, har købt en ft Cocker for nogle år siden og har nu også købt en løwchen, sjov og kvik lille hund som er let at have uden at den bliver kedelig;)

  • #67   19. feb 2017 Sjovt at læse så mange af jer har gjort disse tanker. Og spændende hvormange der i grunden "ender" på den måde, som vi tænker os det bliver smiley

  • #68   19. feb 2017 hmm.. synes Ulvehundene her er perfekte, man skal ikke bukke sig så meget, man falder ikke over dem, de er til at få øje på, selv som halvblind, og en habil rollator smiley

    men en griffon ville ikke være et tosset valg


  • #69   19. feb 2017 Vibeke: Det valg har min mor på 52 år også måtte tage pga. hendes KOL. Det gjorde ufatteligt ondt da vores sidste hund døde for to år siden. Men kan godt forstå hende. Det ville ikke være fair for hunden at den ikke kunne komme ud og gå, og hvem skulle passe den hvis hun pludselig skal på syghuset, jeg bor for langt væk og har en skole der skal passes :S
    Ej man kan have mange ønsker om at have hund hele livet, men på et tidspunkt må man også sige stop og tænke på hvad man kan byde hunden.

    Men man kan da drømme smiley Syntes selv at der er mange racer man kunne overveje, alt efter ens energi niveau X) Men tror jeg nok ville besøge internatet og se om der ikke er en ældre hund jeg kunne give det sidste hjem :') Ellers er der altid katte som min mor har valgt i stedet for X)


  • #70   20. feb 2017 Har haft Irske Ulvehunde siden 81 så tænker jeg nok har den race i ca 15 år mere , hvis heldbred mm holder status , alternative racer vil nok også stadig være mine Basenjiér men vil faktisk gerne have en Bull og en Glen Of Imaal så ....... Kan jo også se hvor mange af mine avls og udstillings venner og kollegaer der får andre og mindre racer efterhånden som årene går og/eller trapper ned i hundeholdet . Vi må jo desværre erkende , at vi ikke kan det samme når vi er i 80ér som da vi var yngre ;)) Men helt undvære at have dyr omkring mig ? Forhåbentlig ALDRIG ;))

  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #71   20. feb 2017 Har højavlsschæfer nu, men næste gange tænker jeg nok at skulle have brugshundschæfer, men når jeg bliver gammel skal jeg nok have en højavlsschæfer igen..
    Skal schæferen skiftes ud til en anden brugshund bliver det af sundhedsmæssige årsager, så bliver det nok en Malle.

    Hvis jeg en dag ikke skal have en brugshund vil jeg have en cairn terrier da de har meget af det samme sind som en schæfer, men i lille format - og da det er schæferens sind jeg er forelsket i, så giver det god mening for mig at lede efter det igen..


  • #73   20. feb 2017 Magnus, hvor hulen ser du sammenligningen mellem schæfer og Cairn? smiley


  • #74   20. feb 2017 Haha, det virker som en fornærmelse mod his lordship aka Ebbe

  • #75   20. feb 2017 Han er gået helt i selvsving over det, skulle aldrig have ladet ham læse det udsagn smiley

  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #76   20. feb 2017 Hmm, ang. cairn og schæfer så er dem jeg har oplevet meget ens..
    Eller, de minder lidt om tæverne, ikke så meget hannerne.. De er stædige, sådan lidt beskyttende, tendens til at være sådan lidt 'Hm, du skal ikke tro du er noget' over for andre hunde, og meget knyttet til ejer..

    MEN; jeg skal ærligt indrømme alle de cairn terrier jeg nogen sinde har mødt har været ejet af tidligere, eller nuværende schæfer fører, så måske det har noget med ejer/hund forhold at gøre? smiley


  • #77   20. feb 2017 det skal jeg ikke kunne sige, men hverken min tæve eller min han, eller nogen anden cairn jeg kender eller har kendt, har mindet om schæfere smiley
    jeg synes de er fra hver sin planet smiley
    selvfølgelig kan man præge til en vis grad..



  • #78   20. feb 2017 En cavalier, shih tzu, lhasa apso, coton eller bichon havanais.
    Har ikke sat mig så meget ind i racerne og deres forskelligheder endnu, da de er af en hel anden type end de hunde jeg ellers interesserer mig for, men tænker det er derhen af jeg lander, har heldigvis mange år endnu at beslutte mig i smiley


  • #80   21. feb 2017 Jeg kan slet ikke forestille mig at jeg ikke har Irsk Terrier også den dag jeg fylder 100 år smiley Det er en race, der er rigtig god til at tilpasse sig den aktivitetsniveau den nu engang tilbydes. Desuden så har jeg kendt mere end en enkelt sej gammel raceentiutiast, der stadig havde irere selvom de havde rundet både 80 og 90 år. En enkelt havde en hel flok. Og der var bare styr på dem selvom damen var næsten 80 og hun trimmede stadig selv. Jeg satser lidt på at følge i deres fodspor og ikke bare sådan overgive mig uden kamp smiley Dobermann kender jeg også nogle gamle entiutiaster, der stadig har op i en ret høj alder, såååeee.....

  • #81   22. feb 2017 line s


    tak for svar

    hilsen
    vibeke


  • #82   22. feb 2017 linda l

    tak for svar


    hilsen
    vibeke


Kommentér på:
Hund for de gamle ...

Annonce