{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Analkirtler tømt - smertelindring {{forumTopicSubject}}

Vores bomuldshund fik tømt en betændt analkirtel for 2 dage siden. Fik antibiotika og smertestillende, men er stadig meget generet og løber rundt hele tiden, sådan lidt manisk. Kan man lindre på nogen måde? Creme ved såret? Dække den nøgne/ barberede hud lidt af eller? Råd søges; har så ondt af ham ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Analkirtler tømt - smertelindring
  • #1   12. aug 2017 kunne tyde på han ikke er smertelindret nok ... men ved ikke hvad du kan gøre lige andet end ringe til vagtdyrlæge .... har du smertestillende piller til ham hjemme ?? så kunne man jo spørge om man må gå op i dosis

  • #2   12. aug 2017 Fik hunden kun smertestillende for 2 dage siden, da de blev tømt? Det er sådan jeg forstår det.

  • #3   12. aug 2017 Han fik og får smertestillende én gang om dagen. Men jeg ser ik den store effekt. Kunne godt være man skulle forøge dosen én dag og se, om det har en effekt.

  • #4   12. aug 2017 da min ene lev steriliseret havde hun også mere ondt end den dosis dyrlægen først havde foreskrevet kunne dække ... nogle hunde skal have mere end andre, det er jo som oftest udregnet ifht. vægt .... men spørg evt vagtdyrlæge om du ikke må øge .. det andet er jo synd for hunden

  • #5   12. aug 2017 Visse hunde reagerer ikke på bestemte smertestillende produkter. Min hanhund får ingen effekt ud af f.eks. Rimadyl (gives ofte efter operation), så med ham ved jeg, at han altid skal have noget andet. Måske er det også sådan med din hund.
    Får hunden stadig antibiotika også? Ellers kan det jo være at der er gået infektion i igen.
    Uanset hvad ville jeg få fat i dyrlægevagten, før jeg øgede dosis.


  • #6   13. aug 2017 Opfølgning: Gav ham en halv dosis ekstra smertestillende og det hjalp. Hsn sov roligt i nat og har det markant bedre i dag. Tak for input! smiley

Kommentér på:
Analkirtler tømt - smertelindring

Annonce