{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.480 visninger | Oprettet:

Så tabte Fairdog for Alvor sutten (Beskylder minister for at være medskyldig i et barns for tidlige fødsel) {{forumTopicSubject}}

Delt fra: A-Iceberg Skal Hjem Til italien til snart sagt alle Hundegrupper på FB ...

"Til orientering er dette mega lange indlæg nu sendt til diverse medier. Min computer er 'syg'/går ned hele tiden, så jeg har måttet sende det afsted med de gentagelser mv., der nu er. Men medierne kan uden problemer læse det - og lave deres historie, hvis de vil........

Opråb!!!

ESBEN LUNDE LARSEN ER MEDSKYLDIG I EN LILLE PIGES ALT FOR TIDLIGE FØDSEL

En lille italiensk pige blev i forgårs født på et hospital i Danmark. Hun hedder Giorgia og vejer kun 1885 gram. At hun er født for tidligt skyldes, at Esben Lunde har undladt at løse problemet med den italienske hund A-Icebergs, idet den uprofessionelle håndtering af sagen har efterladt hundens ejere Giuseppe og gravide Nicoleta i chok og dyb stress. Nicoleta blev derfor akut indlagt pga. stress i tirsdags - og fødte alt for tidligt deres lille pige (billede vedhæftet).

Da Esben Lunde har låst sig inde på Fort Knox (og man bliver straks slettet fra hans facebookside, hvis man skriver noget om dette derinde), har jeg i går skrevet de to indlæg nedenfor på Lars Løkkes facebookside i hans egenskab af Esben Lundes chef. Jeg har ikke fået nogen respons fra Lars Løkke. Så kære medier, hjælp den lille familie, inden det måske går endnu værre, end det allerede er (Nicoleta er svag pga. stress, den lille pige er undervægtig og har brug for sin mor): LÆS VENLIGST DENNE MAIL - OG INDLÆGGENE TIL LARS LØKKE. Og sørg for at sagen kommer frem - og bliver løst!

Sagen kan løses så nemt, som at knibse i en finger. Men LUNTE er stædig og ubehageligt fræk, så han tillader sig at ignorere sagen. Aflever hunden til ejeren, så den lille familie kan tage hjem til Italien og komme på fode og starte deres nye liv - dog med de mén, der lille pige måske får hele livet pga. en for tidlig start på livet.

Hvis Esben Lunde ikke reagerer nu - som i NU - kan han risikere at blive anklaget for noget, der er meget værre end en for tidlig fødsel - som er slem nok i sig selv! For en så tidlig fødsel er en risiko for både mor og barn. Mon ikke medierne i Danmark skulle hjælpe Espen Lunde med at få sagen løst, så han og vi som land ikke påfører en lille italiensk familie mere skade, end vi allerede har gjort? Vi er allerede skyldige i, at de resten af deres liv har mén på krop og sjæl af denne sag - nu også med en lille datter, der måske for altid vil være mærket af at være født for tidligt.

Tænk, hvis Nicoleta og/eller deres baby ikke overlever denne stressede situation, fordi vi som land ikke har fået løst en 'banal' sag i tide. Sagen er ubærlig - jeg kan ikke finde et ord der dækker, hvis det værste skulle ske med Nicoleta eller babyen

Alle medier i Danmark er fra dyrevenner i hele verden blevet gjort opmærksomme på sagen med hunden A-Iceberg. Det er ikke rigtig lykkedes os at komme igennem med vores budskab. Og der er mange forkerte fakta i omløb. De rigtige oplysninger er:

Hunden A-Iceberg kom med samtlige papirer i orden til Danmark, hvor den blev udleveret i tolden uden problemer, for at være sammen med sin ejer Giuseppe, som var her for at arbejde midlertidigt på et pizzeria. Giuseppes gravide kæreste var her også midlertidigt. Under en gåtur med hunden kommer den op at toppes med en anden hund - og den anden hunds ejer får en lille rift på hånden på ca. 3 mm. Der bliver ringet til politiet, som kommer - og ender med at tage af sted igen, idet der ikke er nogen sag. Senere er der en (emsig) person, som opdager, at A-Iceberg er af en race, som er forbudt i Danmark. Derfor bliver hunden anmeldt - og politiet henter den og anbringer den på et for ejeren og offentligeheden ukendt internat. Ejeren og hans kæreste går i en choktilstand, som de stadig - efter ca. 5 månedder - er i. Sagen burde have været løst ved, at A-Iceberg blev udleveret til sin ejer i lufthavnen, så de kunne rejse hjem til Italien, for aldrig mere at komme til Danmark. Det ville ejeren gerne - men det er ikke sket.

Vi er tusinder over hele verden, som kæmper for sagen, er desperate over den manglende dækning - og Esben Lundes larmende tavshed. Måske har han ikke formået at løse sagen, men så har det været hans/hans embedsmænds pligt at holde sig i kontakt med hundens ejer Giuseppe, så han løbende kunne være blevet informeret om sagen, idet Giuseppe intet forkert har gjort - udover at tage en hund med til Danmark, som viste sig at være en ulovlig race her i landet. Det vidste Giuseppe naturligvis ikke. Hvem undersøger den slags inden rejse til et andet EU-land? Og hunden A-Iceberg havde alle de lovpligtige papirer i orden - den kom igennem tolden og blev udleveret til sin ejer i lufthavnen uden problemer. Da problemet opdages kunne det være så nemt at udlevere hunden til Giuseppe i lufthavnen, som i så tilfælde ville være rejst direkte til Italien med hunden. Esben Lunde har med sin ignorante holdning gjort sig skyldig i, at Giuseppe og hans kæreste Nicoleta er brudt sammen af chok og stress. Og det ved Esten Lunde godt, for det er han blevet oplyst om - men det ændrer ingenting. Han er tavs som graven. Det er uhørt at en folkevalgt kan tillade sig det!!!

Ordlyden i denne mail og i indlæggene er helt og holdent mit ansvar - men Foreningen Fair Dog/Charlotte F. Andersson har sagen og kan oplyse om og bevise alle dens faktiske og sande detaljer (der er alle mulige fejlinformationer i omløb). Så kontakt venligst Charlotte på tlf. 60 19 43 12, så vi kan få denne ulykkelige sag løst NU.

På vegne af tusinder af dyrevenner over hele verden/Anne Campbell, tlf. 40 41 09 19.

Bilag: Billede af Giorgia 1885 gram, født i Danmark i går den 12. september 2017 + billede af Giuseppe og hans elskede hund A-Iceberg (naturligvis inden den blev taget fra ham og interneret).

Skrevet på Lars Lykkes side tirsdag den 12. september 2017:
Kære Lars Løkke Rasmussen. Jeg skriver til dig i din egenskab af fødevareminister Esben Lunde Larsens chef, idet vi i Danmark har en meget tragisk sag, som Esben Lunde ikke har ønsket at løse med rettidig omhu, men som tusindvis af mennesker over hele verden! kæmper for at få løst. Det er endnu ikke lykkedes. Ene og alene pga, at Esben Lunde Larsen ikke gør, hvad han skal i denne sag. Derfor kontakter jeg dig, da jeg mener, at der skal handles NU. Jeg er sikker på, at du har hørt om sagen A-Iceberg. Hunden, som er kommet til Danmark fra Italien for at blive forenet med sine ejer - Giuseppe, som er her midlertidigt for at arbejde i et pizzeria. Giuseppes gravide kæreste, Nicoleta, er her også midlertidigt. Hunden kom via lufthavnen ind i Danmark med samtlige papirer i orden. Den blev uden noget problem udleveret til sin ejer. Senere viser det sig så, at hunden er af en race, som er forbudt i Danmark. Det vidste ejeren naturligvis ikke noget om. Hunden kommer på en gåtur op at toppes med en anden hund, hvor den anden hunds ejer får en rift på ca. 3 mm på hånden. En person, som har fundet ud af, at hunden er af ulovlig race, ringer til politiet, som henter hunden - og internerer den på et for ejer og offentligheden ukendt sted. Ejeren er rystet og nærmest i chok. Foreningen Fair Dog kommer ind i sagen - og kæmper for at få hunden udleveret, idet ejeren pga. sagen ønsker at rejse direkte hjem til Italien med hunden. Så nemt kunne det gøres - udlevere hunden i lufthavnen til ejeren, som så vil tage direkte til Italien. Men nej, det sker ikke. Så hunden sidder nu interneret på 4.-5. måned. Ejeren har mistet sin midlertidige bolig pga. sagen. Han, Guiseppe, er syg af stress. Giuseppes gravide kæreste har haft problemer med graviditeten på grund af den enorme stress, som sagen har givet dem (situationen med A-Iceberg, afhøring, opsigelse af deres lejlighed på grund af sagen, savnet af Iceberg, familie og hjemland).

Det, som skulle have været en lykkelig tid og et eventyr, er i stedet blevet til deres værste mareridt - og det som mange af os frygtede ville ske, er nu blevet til virkelighed - Nicoleta er indlagt, og der er fare for hende og deres lille baby. Derfor er fødslen sat i gang for at redde den lille baby.

Så kære Lars Lykke Rasmussen. Jeg - og tusinder over hele verden med mig - lægger mig nu på mine knæ og beder dig så inderligt om at løse denne sag. Tænk, hvis Nicoleta og/eller deres baby ikke overlever denne stressede situation, fordi vi som land ikke har fået løst en 'banal' sag i tide. Sagen er ubærlig - jeg kan ikke finde et ord der dækker, hvis det værste skulle ske med Nicoleta eller babyen. Kontakt Charlotte F. Andersson/Foreningen Fair Dog, tlf. 60 19 43 12, som kender samtlige detaljer i denne sag. På vegne af dyrevenner i hele verden/Anne Campbell

Skrevet senere den 12. september 2017:
Kære Lars Løkke Rasmussen, Jeg har skrevet til dig tidligere i dag vedr. hunden A-Iceberg og dens lille, italienske familie. Jeg skriver nu igen for at fortælle, at sagen udvikler sig hele tiden. Nu er Giuseppe og Nicoleta's lille datter, Georgia, kommet til verden her i Danmark. Kun 1885 gram vejer hun. Som jeg skrev til dig tidligere i dag, så har sagen om Giuseppe og Nicoletas hund A-Iceberg stresset familien så meget, at de begge er voldsomt påvirkede af det - herunder har Nicoleta så i dag født deres lille datter i utide, da hun er i en alvorlig krise. At en grotesk hundesag i et oplyst land er skyld i dette, er så svært at forstå. Ikke desto mindre er det tilfældet. Esben Lunde Larsen har ignoreret alvoren i denne sag - og han har slet, slet ikke været på omgangshøjde med virkeligheden i forløbet. Vi er ellers tusinder af mennesker fra hele verden, som i nogle måneder har gjort, hvad vi kunne for at få hans og den øvrige regerings opmærksomhed i sagen. Derfor skriver jeg nu til dig for anden gang i dag. Det er så vigtigt, at denne 'banale' sag bliver løst NU, så familien får ro. Det er NU, der skal handles, så vi som land ikke får skadet nogle uskyldige mennesker mere, end vi allerede har gjort. Det er ubærligt at tænke på, at stress pga. vores lands manglende rettidige omhu måske har skadet denne familie for resten af deres liv. Det er så nemt af løse denne sag - please gør det, hellere i dag end i morgen. Jeg har et billede af lille Giorgia, som kun vejer 1885 gram. Det billede vil jeg gerne vise dig, men man kan desværre ikke vedhæfte billeder i dette opslag. Men du kan se billedet på Foreningen Fair Dogs facebookside. På vegne af tusinder af mennesker fra hele verden/Anne Campbell"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så tabte Fairdog for Alvor sutten (Beskylder minister for at være medskyldig i et barns for tidlige fødsel)
  • #1   14. sep 2017 Utroligt sørgeligt for familien , men ....

    Jeg tabte også min is på vej hjem fra rema igår, jeg synes det er tyskernes fejl da de har lavet racen rottweilere som skubbede til mig.


  • #2   14. sep 2017 Nemlig.

    Det er virkelig trist for den lille familie, meen at misbruge denne triste situation, på denne måde, er direkte ulækkert.


  • #3   14. sep 2017 *suk* Men for helvede, barnet ville sikkert være født for tideligt alligevel.. Ministeren kan på ingen måde være skyld i en fortidlig fødsel..

    Syntes det nærmer sig æreskrænkelse det der


  • #4   14. sep 2017 Sådan en beskyldning der, bør få konsekvenser.

  • #6   14. sep 2017 Ja der må vel være begrænsninger for hvor meget lort den forening må lukke ud smiley

    Giver de også Esben skylden for alt regnen der er for tiden?


  • #7   14. sep 2017 Jeg læste kun det første ..

    Og så tabte jeg ellers kæben.


  • #9   14. sep 2017 Det er såå langt ude. Ufatteligt de ikke selv kan se det. De har jo jurister ansat, burde de ikke tage stærkt afstand fra det her ...

    En ting er deres normale langt ude propaganda, men det her, det er direkte sygt.


  • #10   14. sep 2017 Er det ikke også ulovligt?

  • #12   14. sep 2017 Kan jeg godt forstå, Isabelle.. magter ikke engang du læse resten af den omgang l*rt.

  • #13   14. sep 2017 Jeg har hele tiden ment, at hunden burde være sendt hjem på særlig dispensation, fordi fejlen ikke som sådan er ejerens, han handlede i god tro (selvom man selvf. bør tjekke hvordan lovene er, i de lande man tager til, også inden for EU). Men det forbyder loven, som den er udformet, som jeg forstår det.
    Sagen VIL blive taget op, mhp. lovændring, i og med, mindst 1 italiensk politiker nu er indblandet i sagen, og har taget kontakt til Esben Lunde Larsen, så VIL der blive handlet på sagen om selve vovsen .. Det har trukket for langt ud, men lov er lov ...


  • #15   14. sep 2017 I bund og grund er der, groft sagt, kun EN man kan bebrejde det skete for. Og det er ejer, som tager en hund med til et land, hvor racen er ulovlig. Uanset om han har vidst det eller ej, så starter hele miseren jo der......

  • #17   14. sep 2017 Wow, jeg burde kunne søge efter heftig erstatning for at være født for tidligt og veje 1 kg mindre end omtalte pige - ja der er jo helt sikkert EN eller anden dum politiker der er skyld i det hele!!

    Ej, det er simpelthen for vildt. Hvem satte sig ned og mente det var godt kød på sagen?? Jeg kan slet ikke forstå, at voksne mennesker bruger den logik, eller at man vil gå SÅ langt ud for den hundesag. Det kan vist kun beskrives som dybt usmageligt.


  • #18   14. sep 2017 Vi er HELT enige........ Men bebrejd ikke en minister for at det er sket i første omgang.....

  • #19   14. sep 2017 Det er sikkert også en ministers skyld at jeg fik akut kejsersnit.. Noget med sygehusvæsnet og alt det der smiley

  • #20   14. sep 2017 Men har hende der Anne Campbell noget med Fair Dog at gøre? Henviser hun ikke bare til dem?

    Uanset hvad er det jo decideret dumt at skrive sådan noget. Selvfølgelig er det ikke ministerens skyld, at pigen er for tidligt født. Jeg bliver sgu næsten helt pinligt berørt på hendes vegne over at hun skriver sådan noget offentligt - og så til statsministeren smiley


  • #21   14. sep 2017 Tabt sut - i allerhøjeste grad.
    Uanset hvad mm mener om sagen med hunden, så har det INTET med barnets fødsel at gøre!


  • #22   14. sep 2017 jeg tænker bare: lad da hunden komme hjem! smiley
    så er sagen afsluttet og så kan der igen falde ro på..


  • #23   14. sep 2017 Hmmm ... Det er jo bare Fairdog i en nøddesskal ....

    Men lad nu den familie rejse hjem ti Italien med deres hund for pokker.. og afslut sagen.

    Men i øvrigt er det jo ikke første gang Esben Lunde Larsen jokker for længe rundt i " Spinaten " ... vel ?


  • #24   14. sep 2017 Pjutte: Det kan man jo desværre ikke, da der er noget der hedder lov, og i loven er der så vidt jeg husker skrevet, at der ikke er mulighed for dispensation (fordi de ikke havde tænkt i, at noget som dette kunne ske).

    Man kan ikke "bare" omgås en lov, selve loven skal ændres.

    I øvrigt snakker Linse om sagen nu i Familien fra Bryggen ... Altså ikke det med barnet, men hundesagen ... Og Fair Dog deltager også ...


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #25   14. sep 2017 Hvor ser man at Fair-dog står bag dette vanvittige indlæg fra Anne Campbell?

  • #26   14. sep 2017 Fair skal være fair. De maner en anelse til besindelse:

    Fair Dog til Anne Campbell (på FB):

    "Vi skal være varsomme med at være for hårde, og kaste skyld, selvom man nogle gange brænder en sikring eller et helt relæ. Vi skal være saglige, faglige og sobre i tonen specielt overfor politikerne, som er dem der sidder med alle kortene på hånden."

    Dejligt at der trods alt ser ud til at være lidt fornuft bag ... så kan de også tage afstand til Anne Campbell såfremt det ikke får de ønskede resultater (står for egen regning) ...


  • #27   14. sep 2017 Jeg hader om nogen at forsvare Fair Dog.
    Men Fair Dog er Fabis og måske bestyrelsen
    Og jeg kan ikke se at hun/de er bag det her skriv


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #28   14. sep 2017 Det ser ud til at det er svært at være den mindste smule fair eller objektiv når det drejer sig om foreningen fairdog. Jeg ser overhovedet intet konstruktivt omkring jeres kritik.. Det virker besynderligt med den konstante kritik af foreningen, uden at jeg ser andet end tomme argumenter.

    Det virker til at folk har et stort problem med foreningen, men hvorfor og hvem kæmper ellers bare lidt for hunde som er ramt af forbudsordningen?


  • Lise L
    Lise L Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 3
    #29   14. sep 2017 Så har hundegalleriet's selvbestaltede dommere (som ikke engang har rygrad til at stå frem med rigtigt navn) dømt igen.......... endda helt uden at læse og forstå den tekst de dømmer ud fra. Fair Dog har INTET med det brev at gøre, Skriveren står alene til ansvar for brevet's indhold ,hvilket hun også skriver. Hvad man synes om brevet er op til den enkelte, men brug venligst et ordentligt sprog, intelligens niveauet i hundegalleriet kunne godt trænge til et løft, et mere sobert sprog kunne gøre en forskel

  • #30   14. sep 2017 Bøvs

  • #31   14. sep 2017 Mit fornavn er Tanja og efternavnet kan læses.. Så ja der har du mit navn

  • #32   14. sep 2017 Jeg er heller æk anonym.

  • #34   14. sep 2017 Elsker at en anonym profil kommer ind fra højre og spiller smart smiley

  • #35   14. sep 2017 hvad står dit L for Lise L?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #36   14. sep 2017 Fint, at du skriver, at afsender ikke er Fairdog, TS. Ret skal jo helst være ret

    Anonym eller ej..

    Det ses desværre som ret almindelig hg-adfærd at give mennesker eller i dette tilfælde give en forening skyld for noget de ikke står bag..og det vel at mærke uden at man undskylder eller uden at man overhovedet tilsyneladende kan se det forkerte i det.. Burde give en grim smag i munden at være så hurtig på aftrækkeren for at spille smartass..


  • #37   14. sep 2017 Det burde give grim smag i munden at nogen overhovedet kan give en minister skylden for ens barn bliver født for tidligt

  • #38   14. sep 2017 Der er en del ting herinde der burde give en grim smag i munden .. Men sådan er der jo så meget.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #39   14. sep 2017 Det burde give grim smag i munden at nogen overhovedet kan give en minister skylden for ens barn bliver født for tidligt

    Det er der vel ingen der er uenig i.. men at give de forkerte skylden.. og ikke have fattet det endnu smiley

    Havde det været dkk der var nævnt..havde synet på sagen nok været en smule anderledes herinde..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #41   14. sep 2017 Sanne har jo rettet sin fejl, Peter. Skal hun gå bodsgang også?

    Nej, men måske man(alle) lige skulle tænke sig bare lidt om..inden man hopper med på rygklapper-vognen..


  • #43   14. sep 2017 Det ville nok også blive pænt forvirrende, hvis vi allesammen hed : Peter M , Sanne K, Tove H, Janni T osv, så kunne vi være MANGE med det samme brugernavn smiley

  • #44   14. sep 2017 Ja, godt at mine forældre havde lidt fantasi da de navngav mig smiley

  • #46   14. sep 2017 "Det virker til at folk har et stort problem med foreningen, men hvorfor ...?"

    Fordi de helt uden, at de selv kan se det, modarbejder deres egen sag.

    De støtter primært (med undtagelse af ejeren i denne sag) de uansvarlige listehundeejere, som er årsagen til, at denne listehundelov blev en realitet, og deres handlinger er med til at fremhæve, hvorfor den bør forblive, i et vist omfang ... er min overbevisning.

    Hvis de i stedet, med alle deres ressourcer og beundringsværdige (var den brugt konstruktivt) kampgejst kæmpede for de ansvarlige listehundeejere ==> tage afstand fra, og arbejde på, at gøre det sværere for de uansvarlige listehundeejere, at få hænderne i de her skønne hunde, ville der ikke være hunde, der blev aflivet pga. udseende, i løbet af ret kort tid ...

    Fx. arbejde på et REALISTISK alternativ til listehundeloven, i stedet for afskaffelse.

    Men det betyder, at man rent faktisk skal erkende, at der VAR et problem før listehundeloven, og at den har hjulpet rigtig meget ... Og nej, drop dit statistikbavl, for der blev ikke lavet saglige statistikker før forbuddet, og der er ikke lavet nogen siden .. Begge dele virkelig træls.

    Hvor mange lovlige listehunde i ansvarlige hænder, har bidt andre hunde kontra hvor mange ulovlige listehunde i uansvarlige hænder?
    Gid den statistik var lavet ...

    Jeg har selv 2 lovlige amstafftæver i min familie, og det har haft store konsekvenser for disse, og deres ejere, at loven blev en realitet.
    Det er så trist, for alle er om nogen uskyldige (hvor de uansvarlige listehundeejere er alt andet end uskyldige, og DE og KUN de, er skyld i at ulovlige listehunde i dag må aflives, ikke politikerne, ikke alle andre, KUN de uansvarlige listehundeejere)
    "Mine" dejlige amstafftævers ansvarlige ejere, og alle andre ansvarlige listehundeejere, har måttet bøde for de uansvarlige listehundeejeres egoisme, og gør det stadigvæk.

    Og FairDogs støtte går til de uansvarlige listehundeejere. Deres forsvar af ulovlig rovavl er virkelig et problem ...

    De ansvarlige listehundeopdrættere som i generationer har opdrættet listehunde, med omtanke og respekt for, de forskellige racers sundhed og mentalitet, skal se på, at de her rovavlere støttes og ynkes, mens de ansvarlige listehundeopdrættere, har måttet neutralisere deres fantastiske avlshunde ... Jeg kan tude ved tanken smiley

    Vi var nogle der kæmpede SÅ meget, for at finde et alternativ til denne lov. Vi var meget tæt på, at kunne præsentere den, og vi havde endda skaffet penge til, at den blev udformet ordentligt. Der var MANGE af de ansvarlige listehundeejere, og opdrættere, både her og fra udlandet, der ville sponsorere denne lovs indkøring, så politikerne ikke burde kunne sige nej, men de uansvarlige listehundeejere vandt .. og vi gav op.
    Den indeholdt krav til listehundeejere (igen man skal acceptere, at der bare er et behov for at sikre, at de her hunde får nogle lidt mere ansvarlige ejere, end mindre potente racer, DROPPE offerrollen). Og den var selvfinanceret, så der var råd til dyrepoliti (hundepoliti jo primært, når det var hundeejere, der skulle stå for udgifterne).

    De ansvarlige listehundeeejeres hunde er ved at nå en alder, hvor de snart skal til at sige farvel ... Og pga. de uansvarlige listehundeejere, dem som FairDog støtter og kæmper for primært ... så vil de ansvarlige listehundeejere ikke kunne åbne deres hjem, for en ny lille LOVLIG listehundebasse ...

    Det er mit hovedproblem med FairDog.

    Jeg støtter deres kamp, når den kommer til de ansvarlige listehundeejere (som Icebergs ejer), til gode.

    Alt andet i forbindelse til listehundeloven etc., som jeg har at sige, står i de MANGE MANGE tråde, omkring emnet herinde, fra både før og efter listehundeloven. Så det gider jeg helt ærligt ikke ind på igen.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #47   14. sep 2017 tage afstand fra, og arbejde på, at gøre det sværere for de uansvarlige listehundeejere, at få hænderne i de her skønne hunde, ville der ikke være hunde, der blev aflivet pga. udseende, i løbet af ret kort tid ...

    Kan nu ikke se at FAIR-DOG kan holdes ansvarlige for at idioter stadigvæk avler bevidst på ulovlige hunde. Jeg er dog taknemmelig for at de arbejder for at hunde som intet har gjort ikke bare skal aflives fordi at de i en hunde-amatørs øjne muligvis ser ulovlige ud.

    Vi var nogle der kæmpede SÅ meget, for at finde et alternativ til denne lov. Vi var meget tæt på, at kunne præsentere den, og vi havde endda skaffet penge til, at den blev udformet ordentligt.


    Hvem er vi der kæmpede for at "listehundebasserne" skulle blive lovlige, og hvilket alternativ har I kæmpet SÅ meget for? Og hvem kæmper ellers i dag?


  • #48   14. sep 2017 FD gør intet godt for loven.
    Tværtimod.


  • #49   14. sep 2017 Det er jo udfordringen for mange modstandere af loven synes jeg. De kæmper ikke for en løsning, men fjernelsen af en lov flertallet af danskere er glade for eller i bedste fald ligeglade med...

    Det rene tuderi, i stedet for forslag til forbedringer af loven, samt erkendelsen af, at visse racer er farligere end andre. Hvordan man ikke kan acceptere det er mig en gåde.

    Ikke noget sige til, at loven blev gennemført, for folk uden interesse i hunde, var da pisse ligeglade med at 13 hunderacer blev forbudt, og mange hundeejere var/er også glade for det. Kommer der 50 flere racer på listen, vil det overvejende flertal nok stadig være ligeglad.

    Så lidt proaktivitet i forhold til løsninger ville være klogere end fokus på en eller anden tilfældig køter fra Italien.


  • Hanne F
    Hanne F Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 4
    #51   14. sep 2017 jeg er en af dem, som ihærdigt kæmper for at få A-Iceberg udleveret til sin italienske familie, så de kan komme hjem til deres land, deres familie og deres liv. Vedkommende, som har skrevet indlægget, har jo underskrevet det med sit navn, så hvorfor Fair Dog skal beskyldes for det, ved jeg ikke.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #52   14. sep 2017 FD gør intet godt for loven.

    Hvis man arbejder for at få fjernet en lov, så gør man vel ikke noget godt for loven.

    Det kunne godt tyde på at "godt for loven" i jeres besynderlige terminologi er = at beholde loven.

    Det rene tuderi, i stedet for forslag til forbedringer af loven, samt erkendelsen af, at visse racer er farligere end andre. Hvordan man ikke kan acceptere det er mig en gåde

    Kunne godt være at piben fik en anden lyd hvis grosser schweizer sennenhund kom på listen..vi burde måske skele til Ukraine.. som har additional restriction for de farlige sennenhunde.. http://www.alldog.eu/law/list-of-banned-dogs-by-countries/


  • #54   14. sep 2017 De spænder ben for sig selv, men hey, jeg kan jo være ligeglad.

  • #55   14. sep 2017 @Peter.

    Kom der reelt en risiko for at Sennenhunde kom på listen, så ville jeg arbejde for, at det blev muligt at have en sådan under særlige regler. Logisk i mine øjne.

    Risikoen er dog ualmindeligt lille, da Grosseren ikke er en race der er særligt kendt for egetkøns aggression eller at bide.

    Men igen, det er altså noget vrøvle argumentering du er ude i. Det er lidt ligesom hvis et barn siger:

    Hvis jeg ikke må få en is, så må naboens barn heller ikke.

    Det giver ingen mening at argumentere på den måde.


  • #56   14. sep 2017 Enig Martin.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #57   14. sep 2017 Kære Sanne og Andre,

    For det første så har den gruppe hvor opslaget der her skrives om INTET at gøre med Fair Dog.
    For det andet, så er det heller ikke Fair Dog, eller jeg selv der har skrevet det opslag.
    For det tredje gruppen er oprettet af Mona til støttet for Giuseppe og Iceberg.

    At I mener herinde, at jeg eller Fair Dog skal udøve censur over andre mennesker og grupper, som intet har med Fair Dog at gøre, kommer egentlig ikke bag på mig, det er dog ikke noget jeg/vi vil efterkomme.

    Derudover kommer I med en masse påstande som heller ikke er sande, og som understreger, at I INTET ved om Fair Dog.

    Fair Dog støtter ikke, og har ALDRIG støttet ulovlig avl af listehunde, ej heller tager vi sager med hvalpe/kuld af ulovlig herkomst. 96% af de sager som Fair Dog sidder med, er med "almindelige" Hr. og Fru Jensen hunde. Det hedder nemlig ikke listehundeloven, men hundeloven, som er gældende for alle hunde, uanset race og herkomst.

    Fair Dog ønsker ikke hundeloven afskaffet og har aldrig ønsket det, Fair Dog ønsker hundeloven ændret, så der er fuld fokus på de uansvarlige hundeejere/avlere/handlere, og ikke som i dag solo på hundene. Fair Dog har fremlagt flere forslag til alternativer til den hundelov vi har i dag og de ligger offentlig tilgængelig inde på folketingets hjemmeside.
    Fair Dog, DTK, BIG, DDD mfl. ønsker det samme, og har hele tiden ønsket det samme.

    Fair Dog eksisterede slet før hundeloven blev ændret tilbage i 2010, så at give Fair Dog skylden for alle dårligdomme og uansvarlige ejere, er lidt søgt og langt ude.

    Fair Dog har hele tiden sagt at der er hunderacer der er mere potente end andre og at mange racer ikke er for førstegangshundeejere, samt at der er for mange hundeejere, der aldrig skulle have haft hund, og det mener vi stadig. Det står også skrevet klokkeklart i meget af det materiale der er fremsendt til politikerne og som ligger offentlig tilgængelig. Så hvis man ville, så kunne man have læst det.

    De fleste af Fair Dogs medlemmer har heller ikke listehunde, og har aldrig haft det. Fair Dogs medlemmer er b.la. advokater, jurister, dyrlæger, veterinærsygeplejersker, politifolk, adfærdsbehandlere, "Hr. og Fru. Jensen", mfl.

    Zenta og Laikas moar det er lidt spøjst, at du herinde sidder og hepper i kor, og samtidig ikke har noget problem med at spørge til råds inde på schæferhunde gruppen, der er vi sjovt nok gode nok.

    Det er utrolig trist, at der sidder en håndfuld herinde og spreder usandheder, og samtidig helt tydeligt intet aner om Fair Dog.
    Men fiktion er naturligvis mere spændende, end kedelig fakta.

    Mvh
    Charlotte Andersson
    Fair Dog



  • #58   14. sep 2017 Hvad er der spøjst ved at jeg er i Schæfergrupperne?

    Min mening er at FD griber tingene omkring forbuddet helt forkert an, hvis ønsket virkelig er et ønske om at ændre noget som helst.

    Men igen, jeg kan jo være ligeglad.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #60   14. sep 2017 Zenta og Laikas moar smiley * Hvad er det der helt specifikt bliver grebet forkert an?

    Og ja du kan bestemt være ligeglad... indtil den dag du selv får snuden i klemme.


  • #62   14. sep 2017 Åh hvor jeg elsker når der går børnehave i den og hvis ikke lille Emil må, så må jeg heller ikke.

    Hyg dig.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #63   14. sep 2017 Minion både jeg selv og Xenia har kommenteret på opslaget derinde, det bør besvare dit spørgsmål.

  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #65   14. sep 2017 Zenta og Laikas moar * børnehave i den?
    Du må da kunne forklare hvad det er vi gør galt, siden du kommer med den påstand igen og igen, men du fortæller aldrig hvad det er der gøres galt, så er det jo en gratis omgang.


  • #66   14. sep 2017 @Charlotte.
    Altså i kæmper for en fjernelsen af hundeloven, det står på jeres hjemmeside.

    Det pudsige er, at jeg ikke kan finde jeres løsningsforslag.

    Det synes jeg ville være spændende at læse.


  • #67   14. sep 2017 Børnehave ja.
    Hver gang man stiller spørgsmålstegn eller stiller sig kritisk, så får man af vide at man bare kan vente til man selv kommer i klemme.
    Det gider jeg ikke rigtig bruge min tid på.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #68   14. sep 2017 Minion * Så skal jeg da gerne skrive hvad Xenia og jeg selv skrev tidligere i tråden derinde, som Sanne så fint undlod.

    "Xenia Zingenberg Jeg er ked at den måde der bliver skrevet på. Hvor ærgerligt at problemet med barnet bliver brugt på denne måde."

    "Xenia Zingenberg Kære Anne. Vi kan alle have idéer, tanker og er bange. Men uanset hvad så burde ministeren ikke få skyld for dette. Derimod så skal vi støtte familien således at de snart kan være sammen (familien og hunden)"

    "Charlotte Andersson Følelserne kommer i kog hos rigtig mange i denne sag, også hos os (Xenia og jeg) som ellers burde være mere hærdet efterhånden, efter så mange hundelovssager og Xenia med yderligere rigtig mange socialsager bag sig, og det er helt forståeligt. Men jeg er enig med Xenia Zingenberg vi skal være varsomme med at være for hårde, og kaste skyld, selvom man nogle gange brænder en sikring eller et helt relæ. Vi skal være saglige, faglige og sobre i tonen specielt overfor politikerne, som er dem der sidder med alle kortene på hånden."


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #69   14. sep 2017 Zenta og Laikas moar * Så kunne du jo nøjes med at svare på spørgsmålet.
    Hvad er det der gøres forkert?


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #71   14. sep 2017 Martin hvor står det på hjemmesiden?
    og hvis du søger på hundeloven inde på folketingets hjemmeside og ser bilag mm. så ligger der nu flere eks. derinde.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #72   14. sep 2017 Minion * Det synes jeg nu er meget tydeligt ud fra det som Xenia og jeg selv skriver.

  • #74   14. sep 2017 http://www.fairdog.dk/elements/documents/press/juni_2014.pdf

    "Vi er dog utroligt kede af, at politikerne ikke lyttede til fagfolkene omkring de 13
    forbudte hunderacer og fjernede forbuddet. Et forbud, som absolut ikke er hverken
    fagligt eller sagligt begrundet."

    Men du svarede ikke på mit spørgsmål.

    Det er da super spændende, hvis i er en seriøs organisation, og ikke bare... Det er for dårligt det hele.

    Jeg kan jo godt lide løsninger. Jeres forslag kan jo være bedre end det jeg brygger på.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #75   14. sep 2017 Minion * Eftersom det ikke er jeg selv eller nogen i Fair Dogs bestyrelse, der har skrevet brevet, og vi heller aldrig ville skrive på den facon, så giver det lidt sig selv at vi ikke går ind for det.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #76   14. sep 2017 Risikoen er dog ualmindeligt lille, da Grosseren ikke er en race der er særligt kendt for egetkøns aggression eller at bide.

    Risikoen er mindre fordi racen ikke er særlig udbredt. Det ser dog ud til at "grosseren" er mindre stabil mentalt..

    Der er INTET belæg andet end såkaldt vrøvle argumentering for at det skal være de 13 racer som er på listen uanset om børn må få is eller ej.. Jeg er af den klare overbevisning at feks BOERBOEL 42 40 2 95.2% er en langt mere mentalt stabil race end selv den hellige kohund aka grosseren..

    GREATER SWISS MOUNTAIN DOG 256 211 45 82.4%

    AMERICAN PIT BULL TERRIER 913 798 115 87.4%

    AMERICAN STAFFORDSHIRE TERRIER 716 610 106 85.2%

    https://atts.org/breed-statistics/statistics-page1/


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #77   14. sep 2017 Martin * Raceforbuddet omhandler kun 2 paragraffer i hundeloven, og ja de 2 ønsker vi fjernet, ligesom vi ønsker skambidsparagraffen og farlighedsparagraffen ændret, som også de hundesagkyndige ønsker det.
    Tiden for pensionsanbringelserne og sagsbehandlingerne nedbragt.
    Og derudover ønsker vi flere værktøjer i værkstøjskassen, samt at hundene regnes som levende væsner og ikke som ting.


  • #78   15. sep 2017 Martin: At grosseren ikke kom på forbudslisten, er vist nærmest en tilfældighed. Bl.a var engelsk mastiff på observtionslisten, dvs. at man overvejede at forbyde denne skønne, rolige, sociale og venlige hunderace smiley
    Forbudslisten giver absolut ingen mening, specielt ikke hvis man kigger på bidstatistikker/overfald.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
  • #82   15. sep 2017 @"Minion" hvad er der galt med dig????

  • #83   15. sep 2017 jamen velkommen herinde..



  • #86   15. sep 2017 Det er groteskt rent ud sagt.
    Men når det er en FD fan, så kan jeg næsten ikke blive forundret mere, da mange sager hvor de nævnes, har været fyldt med overdrivelser og en forvrængning af sandheden - samt direkte løgne.
    Den person, der skriver det oplæg, bør føle konsekvenser af det skriv, hvad enten det er bødestraf eller lign.
    FD er jeg rent ud sagt ligeglad med, og jeg kan ikke tage dem alvorligt. Men hvis de ikke er medskyldige i det skriv, så skulle de kontakte personen og bede hende om at fjerne det samt offentligt dementere og DYBT beklage det.
    Men de sidder nok og jubler over de nævnes...suk


  • #89   15. sep 2017 Ja

  • Henriette V
    Henriette V Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 9
    #90   15. sep 2017 Hvorfor skal Fairdog dog have skyld for hvad en privatperson skriver?
    Det er ikke skrevet i foreningens navn.
    Derimod har både Xenia og Charlotte som faktisk ER nogle af de få der kan skrive på FD's vegne, skrevet at det ikke er hensigtsmæssigt skrevet, burde det ikke være nok for jer?

    Derudover kan I så ikke venligst forklare mig hvad forskellen er på det hun har gjort og det I selv gør her?
    I giver jo en forening skylden for et skriv de ikke har noget med at gøre, hvordan kan det overhovedet retfærdiggøres i jeres øjne.

    Med venlig Hilsen et ganske almindeligt medlem af Fairdog, med retten til at skrive på egne vegne, helt uden at Fairdog eller andre skal stå på mål for mit personlige skriv. smiley


  • Henriette V
    Henriette V Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 9
    #92   15. sep 2017 Jamen det håber jeg da så sandelig at du selv sørger for at gøre, hver evig eneste gang nogle der kan forbindes med dig, skriver noget du ikke kan stå inde for.
    Vi kan jo ikke have at DU fik skylden for noget en af dine "venner" har skrevet.

    FD har intet med det skriv at gøre, så forstå det dog.
    De kan af gode grunde ikke holde øje med alle og dementere alt de ikke er enige i.
    Så ville de jo ikke have tid til det der faktisk er vigtigt for dem, nemlig hundene.

    Men selv i dette tilfælde hvor de faktisk har taget afstand er det tydeligvis ikke nok for jer. smiley




  • #93   15. sep 2017 Jeg forstår simpelhen ikke at I kan rakke ned på FAIR DOG ??, de er til for os og specielt vores hund, jeg er sikker på der er nogen her inde der har haft FAIR DOG til at hjælpe dem i en hunde sag. De er super dygtige ??. Opslaget I snakker om er jo ikke skrevet af FAIR DOG , så lad da være med at rakke ned på dem. I skulle hellere bruge tid på at støtte ejeren til hunden A-ICEBERG, den sidder stadigvæk på et internat, var det ikke en ide som hundeejere at støtte op om sagen så hunden kunne komme hjem før den tager skade ????

  • #94   15. sep 2017 Man tager sig til hovedet.. Igen og igen.

  • #95   15. sep 2017 Zenta og Laikas mor : ja er det ikke frygteligt at hunden har siddet så længe på internat uden at have kontakt med sin ejer

  • Henriette V
    Henriette V Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 9
    #98   15. sep 2017 Det kan jeg da godt forstå Zenta og Laika's mor.
    Dobbeltmoralen i dette opslag er jo slet ikke til at undgå at få øje på.


  • Pia E
    Pia E Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 54
    #99   15. sep 2017 OMG nogle af jer HG medlemmer har virkelig tabt sutten!

  • #101   15. sep 2017 Zenta og Laikas moar : ja er det ikke synd A-ICEBERG har siddet på et internat så længe uden at have kontakt med sin ejer. Jeg kan godt forstå du tager dig til hoved , det er så synd for ejer og hund ??

  • Henriette V
    Henriette V Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 9
    #102   15. sep 2017 Så det du siger er, at FD simpelthen skal tilsidesætte den personlige ytringsfrihed og diktere hvad folk må og ikke må skrive som privatperson?

  • #104   15. sep 2017 Minion : prøv at læse kommentarer længer op, der har du svar fra Charlotte A fra FAIR DOG

  • Henriette V
    Henriette V Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 9
    #106   15. sep 2017 For mig står det ganske klart at FD ikke syntes det skriv er ok.
    Men så længe det ikke er skrevet i FD's navn kan de da ikke gøre det anderledes end de har gjort.

    Men Minion jeg håber da at du engang finder ud af hvad du egentlig mener FD skal gøre, ud over selvfølgelig, at bede folk slette personlige opslag, derefter skamme folk ud og sidst men ikke mindst tage ytringsfriheden fra andre mennesker.

    Pøj pøj med opgaven smiley


  • #108   15. sep 2017 https://m.facebook.com/groups/473987636279352?view=permalink&id=518767865134662

    Ja det er jo OS der er kolde...

    Nej vi er ikke kolde, vi beskylder ikke en mand for at en fremmed kvinde føder for tideligt..


  • #109   15. sep 2017 Minion det er åbenbart kun herinde de tager afstand..



  • #111   15. sep 2017 Har I ikke andet at bruge tiden på end at kritisere andre, I kører jo i den samme gænge, kom nu videre. Hvad med at diskutere hvad I kunne gøre for at hjælpe manden med at få sin hund hjem til Italien ??

  • #112   15. sep 2017 Hunde og Katte mor - Velkommen til et debat indlæg, hvor man udveksler meninger..

  • #113   15. sep 2017 Og de diskutioner er skam også herinde.. Prøv at bruge søgefunktionen..



  • #115   15. sep 2017 FD har ikke tid til at tage afstand fra hverken rabiate fans skrivelser eller deres egne skrivelser, for de har travlt med at sende deres håndlangere ind på HG.

  • #116   15. sep 2017 Jeg bliver bare så irriteret over at I beskylder FAIR DOG for at have skrevet det oplæg, det har Intet med FAIR DOG At gøre.
    ISABELLE : Når du kopiere FAIR DOGS indlæg fra FB , så skulle du også kopiere et oplæg hvor personen der har skrevet det diskuteret oplæg påtager sig hele ansvaret og skriver at hun alene står ved det der er skrevet smiley


  • #118   15. sep 2017 hvis det ikke har noget med Fair Dog at gører hvorfor refereres der så til at ministeren skal kontakte formanden?

    Hvis du læser så er de fleste "sure" over at det er ministeren der får skylden for en for tidlig fødsel.. Og det er uanset hvem der har skrevet det..

    Men det er da sjovere at blive ved med at kører i at vi mener Fair Dog selv har skrevet det (hvilket vi har fattet de ikke har)


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #119   15. sep 2017 hvis det ikke har noget med Fair Dog at gører hvorfor refereres der så til at ministeren skal kontakte formanden?

    Findes der da andre foreninger som kæmper for hunde ramt af forbudslovgivningen,?


  • #120   15. sep 2017 Nu spurgte jeg hvorfor der henvises til de skal kontaktes, hvis det ikke har noget med dem at gøre..

    Jeg smider da ikke bare navn og telefonnummer i et brev uden at have talt med vedkommende først..

    FD må da være underrettet om at der evt ville være en der ringer og spørger til sagen...


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #121   15. sep 2017 De plejer ellers at være ret hurtige ude...

    De kan helt sikkert ikke følge med sinkerne på HG og deres tomme argumenter som er til at brække sig over..

    Nu spurgte jeg hvorfor der henvises til de skal kontaktes, hvis det ikke har noget med dem at gøre..

    Vel fordi at det er den eneste forening som rent faktisk gør noget for de forbudsramte hunde.. eller DKK er måske aktive for at de rede uskyldige hunde som er ramt af forbudsordningen..


  • #122   15. sep 2017 Ligesom det er at du er nødt til at kalde folk ting for at føle dig hævet over dem..

  • #123   15. sep 2017 Kæft, du er lille af en mand at være, Minion .. 1,60 ? seriøst ?

  • #124   15. sep 2017 Minion er ikke en mand smiley

  • #125   15. sep 2017 Er Minion ikke en mand ? Kæft, det var jeg overbevist om smiley smiley

  • #126   15. sep 2017 haha smiley Nej det er hun ikke..

    Minions Bitch er, da det er hendes bedre halvdel smiley


  • #127   15. sep 2017 Har kun set Minion herinde og var, som sagt, overbevist om at det var en mand - en meget kort en af slagsen smiley

  • #129   15. sep 2017 Kan se at jeg skal være mere specifik om hvad jeg tager mig til hovedet over.. smiley

  • #130   15. sep 2017 Alle og en hver kan da skrive et oplæg og bede folk ringe til en forenings nummer hvis de mener foreningen ved mere om det der er skrevet om end de selv gør smiley

  • #131   15. sep 2017 det er jo netop sendt i en email.. altså man opfordre en til at ringe til en fra en forening..

    Men nu vi er ved at i mener vi alle herinde (som jo må gælde alle brugerne) nedgører FD, så er det da ikke bedere at man sidder og disser os alle i en gruppe på facebook:

    https://www.facebook.com/groups/473987636279352/permalink/518885475122901/

    Jeg har fattet det ikke er FD der har skrevet opslaget.. Så må andre vel også fatte det ikke er HG, men en bruger på HG der har lavet dette trådemne?

    Kan se Charlotte tager afstand til denne tråd..

    Men læser ikke hun tager afstand til at beskylde en minister for at være skyld i en kvinde går for tideligt i fødsel..

    Det er beskyldningen mod ministeren der er debatten..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #132   15. sep 2017 Men læser ikke hun tager afstand til at beskylde en minister for at være skyld i en kvinde går for tideligt i fødsel..

    Man skal da være ualmindelig påvirket, ordblind som en muldvarp eller temmelig tungnem for ikke at have fattet det endnu.. Der opfattes og læses generelt som fanden læser biblen af HG/DKK´S support-team, når det omhandler foreningen FAIR-DOG..


  • #134   15. sep 2017 Peter - Hvor skriver hun inde i facebook grupperne at hun tager afstand til det?

    Kan kun se hun tager afstand til HG (hvilket jeg er ret ligeglad med)

    Og spar nu på tillægsordene, det er der ingen grund til


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #135   15. sep 2017 Kan kun se hun tager afstand til HG (hvilket jeg er ret ligeglad med)

    Et sted burde være nok at skrive det..Så selv de tykkeste grødhoveder burde kunne fatte det..


  • #136   15. sep 2017 Peter - Hvad med at debatere sagligt istedet for at kalde mig alt muligt?

    Det må du da kunne hvis du mener du er bedere end mig..

    Jeg har kigget og kan som jeg skrev kun læse hun tager afstand til HG (Hvorfor hele HG skal have skylden ved jeg ikke)..


  • #137   15. sep 2017 Men altså... Det er vel heller ikke okay at lave en tråd, hvor man langer ud efter Fair Dog allerede i overskriften, når det ikke har noget med Fair Dog at gøre. Fejlen er selvfølgelig rettet senere, men jeg forstår godt, at der kommer en reaktion.

    Omvendt synes jeg heller ikke, det er i orden at sidde og tale grimt om en hel masse medlemmer fra HG på en eller anden facebookside.

    Begge lejre skulle måske overveje at gå efter bolden i stedet for manden?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #138   15. sep 2017 Jeg har kigget og kan som jeg skrev kun læse hun tager afstand til HG

    Nu er jeg ikke på FB, men skal det virkelig bøjes ud i neon og skæres ud i pap for at selv du fatter det?


  • #139   15. sep 2017 Nu må I sku stoppe, jeg troede vi alle var hunde elskere og arbejdede i samme retning med vores kærlighed til hunde. Jeg kan ikke forstå at I alle har sådan et had til FD, de er jo til for alle os hundeejere og hjælper jo i sagerne med de stakkels hunde som bliver interneret. Hvad vil I gøre den dag en af jer her inde har en hund som ser mistænkelig ud i race og den bliver taget fra jer, vil I så ikke gerne have hjælp fra FD til at køre sagen. Jeg syntes I er en latterlig forsamling. Jeg forstår godt der aldrig bliver lavet om på hundeloven, når det eneste hundeejere kan er at kaste med mudder, det var da bedre at alle hundeejere i landet gik sammen og stod skulder ved skulder for at få ændringer i hundeloven så det ikke skader vores hunde at leve her i landet smiley

  • #140   15. sep 2017 Peter - Hvis du ikke engang er der, hvordan ved du så de har skrevet de tager afstand?

    Jeg HAR læst derinde, og kan kun læse de tager afstand til HG..

    Jeg vil gerne have et BEVIS for de tager afstand på facebook blandt deres tilhængere at de tager afstand til at ministeren er skyld i et barn er for tidligt født...

    Link, screenshot, whatever..

    Det må du da kunne finde ud af når du er så klog..


  • #142   15. sep 2017 Hunde og kattemor - Jeg har intet had til FD.. Og vi ved det ikke er FD der skrev det..

  • #143   15. sep 2017 Jeg har haft amstaff uden tavle.. Så nej jeg har heller ikke et had mod "suspekte udseende" hunde..

    Det kunne aldrig falde mig ind at klantre en minister for at jeg fødte for tideligt.. Og ja jeg ved det ikke er FD der gør det..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #144   15. sep 2017 Hvad vil I gøre den dag en af jer her inde har en hund som ser mistænkelig ud i race og den bliver taget fra jer

    Problemet er at mange af HG-paneldeltagere mener at det er folks egen skyld hvis de bliver ramt af forbudsordningen..De har ikke fantasi til at forestille sig andet end hunde med DKK-tavler som kan bevise deres ophav. De fatter simpelthen ikke (eller vil ikke fatte) at uskyldige lovlige blandingshunde selv fra det hæderkronede hg-marked kan blive ramt af loven..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #145   15. sep 2017 Peter - Hvis du ikke engang er der, hvordan ved du så de har skrevet de tager afstand?

    Har du læst denne tråd? eller skal det stå på FB for at du fatter det..


  • #146   15. sep 2017 Peter - Jeg ville kæmpe min kamp, men ikke beskylde ministeren for at føde for tidligt..

    (Som stadigvæk er det denne debat handler om og ikke FD eller hunde der kommer i klemme med hundeloven)


  • #147   15. sep 2017 Maj-Britt "DKK snob : dine hunde kan også blive politianmeldt hvis de skambider en anden hund. Vi kan alle få brug for hjælp i en hundesag uanset race. Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til de hunderacer som desværre er forbudte i DK, det er ikke hunderacer som er mere aggressive og bider oftere end andre hunderacer. Så hvad du har af racer betyder sku ikke noget hvis din hund bider

  • #148   15. sep 2017 Peter - Har du overhovedet læst hvad jeg skriver?

    Eller forstår du det ganske enkelt ikke?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #149   15. sep 2017 (Som stadigvæk er det denne debat handler om og ikke FD eller hunde der kommer i klemme med hundeloven)

    Nej, jeg forstår dig overhovedet ikke..hvis ikke denne debat omhandler FD´s rolle..så ved jeg ikke om det er den rigtige tråd jeg skriver i smiley


  • #151   15. sep 2017 Men hvad gør Fair Dog helt præcist for at ændre hundeloven så? Jeg har læst på deres hjemmeside og synes det er svært at finde noget konkret - måske kigger jeg det forkerte sted?

  • Henriette V
    Henriette V Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 9
    #152   15. sep 2017 "Henriette, det har jeg jo allerede skrevet, at du så ikke kan forstå det, jamen det kan jeg altså ikke gøre noget ved.
    Og ærligt så ved jeg ikke om jeg gider at bruge mere tid på at klapjagte, en FD fanatiker...
    Så sidste gang...

    Og prøv nu at følg med..

    JEG ville personligt have været glad for en "klar i spyttet" udmelding, om at FD IKKE kan stå inde for det der facebook porno...

    Og at det var helt tydeligt at foreningen tog afstand fra det hun har gang i...

    Thats it."

    FD fanatiker? ??
    I det mindste ved jeg hvad FD står for smiley

    Derudover så forlanger du jo stadigvæk at FD skal komme med en udmelding om et opslag de ikke har noget med at gøre.
    Men jeg kan godt se at det åbenbart er svært for dig at forstå, at de har andet at lave end tage afstand fra div. private opdateringer deres medlemmer laver.

    Når det så er sagt er der faktisk en del der har skrevet, at de også finder opslaget upassende, også FD medlemmer, men det glemmer vi da lige så fint ikke sandt?


  • #153   15. sep 2017 Til alle jer der her sidder og fortæller hvad der står på FB , jeg forstår ikke hvorfor I ikke i egen høje person spørger hende der har dkrevdt oplægget hvad hun har tænkt sig ned det hun beskylder nogen for at have medvirket til , hvis i kan se oplægget på FB, då kan I også tage diskutioner med personen der har skrevet det, så gå nu på fb og få jeres svar der, i stedet for at blive ved med at køre i det samme og beskylde til højre og venstre

  • #155   15. sep 2017 Peter - Herinde kan brugerne ikke selv ændre overskriften.. Derfor står der stadig Fair Dog ja, men det er ikke FD der diskuteres, men det der blev skrevet..

    Der blev ved en fejl skrevet at FD havde skrevet det.. Men det har de netop ikke..

    Den med hundeloven har tilhængere af FD selv trukket ind i tråden.. Så den må stå for deres regning.. Der er MANGE andre tråde her på HG der handler om hundeloven.. Det er denne ikke..


  • #157   15. sep 2017 Hunde og kattemor - Hun er jo også herinde.. Desuden søger jeg noget der ER skrevet (siges der) ikke om noget der vil blive skrevet..

    Grupperne jeg kigger i er offentlige.. Derfor kan man læse, men ikke skrive..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #158   15. sep 2017 Hvis jeg beskylder Lars løkke for et trafik uheld, med 3 dræbte, direkte, og bruger DBU som kastebold, så ville DBU sgu nok bede mig om at knytte sylten og melde ud at jeg INTET har med den forening at gøre, og at dette bestemt ikke er en mening og holdning de deler...

    Så længe det ikke er skrevet under af foreningen, så kan jeg virkelig ikke i min vildeste fantasi se hvorfor de skal holdes ansvarlige..Mon ikke at de har andet at lave end at kommentere på indlæg.. Skal DKK også melde klart ud hver gang en sinke (med eller uden dkk-initialer) herfra henviser til at man skal kontakte foreningen..


  • Henriette V
    Henriette V Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 9
    #159   15. sep 2017 Ha ha du kører jo i ring Minion ??
    Jeg kan efterhånden godt forstå at du bliver nødt til, at køre ned på det plan at kalde folk for fanatikere, bare for at få lidt "oprejsning."


  • #162   15. sep 2017 Egentlig sjovt så mange nye og anonyme profiler der pludselig kom på banen smiley

  • #163   15. sep 2017 Minion : tror du kører i ring fordi du bare skal brokke dig over noget, kom dog videre. Hvis du vil blive ved med at køre i det, hvorfor spørger du så ikke personen der har skrevet det

  • #164   15. sep 2017 Jeg har været med i 9 år, har bare skiftet bruger navn

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #165   15. sep 2017 HG´s pigeteam af ringridningsentusiaster fatter tilsyneladende ikke hvornår man skal klappe hesten.. Har snart været her et år..men dette har da alligevel været det tydeligste tegn på direkte dumhed..en dumhed som åbenbart ingen grænser kender..

  • #166   15. sep 2017 Peter - pige? er du så en lille dreng?

  • #167   15. sep 2017 Hvad vil I gøre den dag en af jer her inde har en hund som ser mistænkelig ud i race og den bliver taget fra jer,

    Jeg har haft en hund, der så "mistænkelig" ud - en cane corso. Men ! Hun var naturligvis med SKK stamtavle og derfor kunne de nok komme for at "tage hende fra mig" - men et hurtigt tjek af hendes chip og et kig på hunderegisteret eller DKKs hundweb, ville have afsløret at hun var .. ta daaa .. en corso og .. ja, så havde de sq nok ikke taget hende med smiley


  • Henriette V
    Henriette V Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 9
    #168   15. sep 2017 Jeg er ikke helt sikker endnu Minion.
    Måske du bare har lidt svært ved at læse og forstå det skrevne ord?

    Eller vil du bare for hver en pris diktere, hvad andre skal eller ikke skal gøre for din egen tilfredsheds skyld?



  • #169   15. sep 2017 Jeg for en, forstår godt hvad Minion HUN mener smiley



  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #172   15. sep 2017 Peter - pige? er du så en lille dreng?

    Er 45år og 187cm.. Men har intet problem med at blive kaldt lille smiley

    Tænkte at ordet pige var bedre end gimper eller rejekællinger..


  • #173   15. sep 2017 Det er ihvertfald hvad jeg har hørt ude i byen, Peter smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #174   15. sep 2017 Det er ihvertfald hvad jeg har hørt ude i byen, Peter

    Nu kommer jeg slet ikke i det utrænede sjællandske mosekone-laug, så mon ikke jeg er forvekslet med en anden smiley


  • #175   15. sep 2017 Peter - hvorfor er det nødvendigt at kalde folk øgenavne?

  • Henriette V
    Henriette V Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 9
    #176   15. sep 2017 Ha ha ha jeg elsker din formulering der Minion. smiley

    Kan man ikke forsvare sig selv så vær nedladende overfor modstanderen og vedkommendes intellekt det virker altid....... næsten smiley

    Men det er da dejligt at du nu endelig har indset dine begrænsninger. smiley

    Kan du og alle i andre have en rigtig god dag smiley


  • #177   15. sep 2017 Peter -

    Troede ikke du havde et problem med at blive kaldt "lille" - men det var måske før smiley


  • #180   15. sep 2017 Hvor sjovt at du så lige kom herind i dag, Mona smiley

  • #181   15. sep 2017 Jeg kommer aldrig til at få brug for FD. Hvis jeg havde behov for faglig hjælp, ville jeg kontakte min specialklub eller en advokat, skisme ikke den klub.

  • #182   15. sep 2017 Mona - Så læs dog tråden..

  • #184   15. sep 2017 Ked af at sige det Mona, men jeg tror vi er RET mange herinde der aldrig ville kontakte fairdog, hvis vi på den ene eller anden måde skulle komme i problemer smiley

  • #186   15. sep 2017 Hold nu op smiley jeg troede det her var et sted hvor man sammen hjalp hinanden med gode råd og støttede hinanden, nu kan jeg godt forstå det er 4 år siden jeg har været her inde. I er åbenbart mest til hunde med stamtavle, fint nok, der skal være plads til alle, men I fører jo ikke en saglig tråd, der skal bare rakkes ned på dem fra andre foreninger, hvor trist. Man kan jo aldrig få en ordentlig snak om hunde her inde. I skulle hellere diskutere om I her inde kunne hjælpe med noget der kunne få den stakkels hund hjem til sin ejer. I kan godt hjælpe hende, hun er en fin hund med stamtavle.

  • #187   15. sep 2017 Mine hunde har ikke stamtavle smiley Det har da intet at gøre med om man vil bruge fairdog eller ej, det har da noget at gøre med om man syntes de er fantastiske eller det modsatte smiley

  • #188   15. sep 2017 Det er jo ikke rigtigt, at "vi" kun er til hunde med stamtavler. Der findes masser af hunde uden stamtavler herinde - min egen inklusiv. Det har jeg aldrig hørt noget for.

    Det er bare pisse usmart at købe en hund uden stamtavle, hvis den kunne komme til at ligne en listehund. Man skal jo selv kunne bevise, at hunden ikke er af en ulovlig race.

    Så det handler ikke om at stamtavle-hunde er bedre. Det er bare det sikreste valg, hvis man gerne vil beholde sin hund. Hvis den kunne komme til at ligne en listehund, altså. Hvis det er en chihuahua er det nok lidt lige meget lige i den her sammenhæng.


  • #191   16. sep 2017 Nu vover jeg pelsen. Jeg kender ikke voldsomt meget til Fair Dog, andet end at jeg ved at de kæmper for at få loven ændret.

    Med det sagt, så vil jeg gå mod de fleste, og sige, at jeg GODT kan forstå hvis ejerne har givet ministeren skylden for deres barns for tidligere fødsel.
    Jeg har lige mistet min højt elskede hund, og jeg er sikker på, at hvis jeg stod i deres situation med min gamle tæve, ville jeg gå HELT ned med stress og depression. Hun var min baby, og tanken om at stå SÅ magtesløs, giver mig en klump i halsen og tårer i øjnene. Mine dyr er mine ét og alt, og jeg er ekstremt følsom når det kommer til dem.
    Og når man så samtidig står i en situation hvor man måske i forvejen er svag pga. kampen om sin hund, og så oveni dét skal igennem en for tidlig fødsel, så kan jeg godt forstå at man kan have behov for at lægge skylden på en anden, og i dette tilfælde er det jo bare ministeren, som jo faktisk har kunnet gøre noget ved den sag, men ikke gjort det, eller ihf. nok. Hvor rigtigt det så er, kan vi jo tage op til debat, men jeg forstår bestemt ejerne - ord fra en person der ikke selv har børn.

    Ja, det var ejers ansvar at læse op på loven, men hvis I nogensinde har læst alle de skøre love der er rundt omkring i verden - Det er altså bare ikke lige alt man får med, inden man tager ud og rejser. Og selv hvis de så har læst op på "Værd at vide, inden du rejser til Danmark", så tvivler jeg stærkt på at hundeloven har været en del af dén skrivelse.


  • #193   16. sep 2017 jeg har aldrig ejet en hund med stamtavle hunde og kattemor..

  • #194   16. sep 2017 andre foreninger? Du er vel klar 8ver Hundegalleri ikke er en forening?

  • #195   16. sep 2017 Katelermutti : hurra endelig en der siger noget fornuftigt, hvor er det dejligt -:). Det er svært at finde rundt i de forskellige landes regler for at tage hunde med til de enkelte lande, specielt hvis man ikke er så god til engelsk. Jeg rejser selv en del med min hund i Europa og andre lande, jeg har da også overset enkelte regler, men det har da ikke medført at min hund er blevet tilbageholdt med henblik på aflivning, jeg har fået hjælp i landet så tingene var i orden. Jeg syntes virkelig Danmark skal skamme sig, med det vi har udsat den stakkels familie og hund for.

  • #197   16. sep 2017 Maj-Britt DKK snob : ja sådan ser siden ud nu, det gjorde den ikke for 5 mdr sider, den gang stod der ikke noget om listehunde på siden. Den er blevet opdateret -:(

  • #200   16. sep 2017 Isabelle smiley ja det er rigtig synd for dem, jeg forstår bare ikke den person der har fortalt politiet at de gik tur med en forbudt hund, kan se sig selv i øjnene og sove godt om natten. Hvis personen ikke kunne forlige sig med at det var en forbudt hunde race i DK, som de havde , så forstår jeg ikke at personen ikke tog kontakt til familien og fortalte dem om vores helt igennem tåbelige hundelov, hvis personen havde gjort det ,havde de haft mulighed for at sende A-ICEBERG hjem til Italien og hele den mishandling af deres hund var undgået. Jeg håber virkelig personen har rigtig dårlig smag i munden, jeg ville aldrig kun se mig selv i øjnene igen hvis jeg var skyld i denne mishandling af en skøn og kærlig familie hund. For lige at få det hele på det rene A-ICEBERG er en tæve.

  • #203   16. sep 2017 Nu var det jo ikke en tilfældig person, der prikkede til politiet og råbte om en ulovlig hund..

    A-ICEBERG var så vidt jeg husker i en situation med en anden hund, og blev af den grund opdaget..


  • #206   16. sep 2017 Isabelle : ja A-ICEBERG havde en tæve situation med en anden tæve, har din tæve aldrig brummet lidt af en anden tæve, det er jo helt naturligt i hunde sprog. Den dag med den fremmede tæve , blev der ikke fortalt ejer at han hund var af en forbudt race, politiet kørte igen efter snak med de 2 hundeejere og den sag var sfsluttet. Det var en 3. Person der havde set hunden i parken der havde kontaktet politiet og meldt hunderacen, det sker først 2-3 uger senere, så hvad den person angår syntes jeg det er en ond og hjerteløs gerning. Det er jo en person som slet ikke har haft noget med hunden at gøre.

  • #209   16. sep 2017 Jeg syntes I skulle gå ind og høre podcast 21 juli 2017 fra radio24syv, der får I svar på meget ??:)

  • #210   16. sep 2017 Stop nu, man kan jo tydeligt høre at I bare snakker uden at kende noget til det hele, hunden har ikke bidt og den er fjernet fra ejer udelukkende på grund af racen. Jeg syntes I skulle prøve at sætte jer lidt ind i sagen, så I egentlig ved hvad det drejer sig om før I begynder at dømme nogen. Det er tydligt at mange her inde bare skriver om det de har hørt, og ikke hvad der er det rigtige i denne sag. MAJ-BRITT DKK SNOB : der kan du se, det vil alle tæver/hanhunde gøre det er jo hundenes sprog.

  • #211   16. sep 2017 Hvilken mishandling?

  • #215   16. sep 2017 Wauw, der er mange versioner af den historie ...

  • #216   16. sep 2017 Ida og Figo : nej nej nej , jeg giver op , inten vil I ikke eller også så kan I ikke forstå det. Den dag i parken hvor hundene knyttede af hinanden, skete der ikke mere, på nettet ligger der billeder og politirapport fra den dag, sagen blev afsluttet i parken. Det var først senere politiet hentede hunden da der var en 3. Person der havde meldt at det var en forbudt hund. Hunden har ikke skambidt nogen , den er kun blevet fjernet pga. Racen -:( fat det nu smiley

  • #218   16. sep 2017 http://ekstrabladet.dk/nationen/trist-nyt-til-italiensk-hundeejer-kan-ende-med-doed-hund-og-kaempe-regning/6708021

    "15. jun. 2017 - kl. 10:14

    Københavns Politi har afsluttet efterforskningen i sagen om den italienske hund A-iceberg, der efter et voldsomt hundeslagsmål blev hentet af politiet, fordi den har ulovlige gener. Og politiet kan generelt oplyse, at ulovlige hunde skal aflives – og at der ikke er dispensationsmuligheder."

    Og nej, jeg er ikke journalist på ekstrabladet, så det er IKKE noget jeg har fundet på


  • #219   16. sep 2017 Hunden blev meldt for bid og efter at politiet havde været på stedet, blev de kaldt tilbage igen, grundet tip om ulovlig race.

  • #220   16. sep 2017 Ved ikke hvor du har det fra , men det er ikke det der står i politirapporten, og det må jo være den der tæller, hunden har ikke bidt nogen

  • #221   16. sep 2017 hunde og kattemor - jeg har lagt et link til hvor jeg har det fra

  • #222   16. sep 2017 #200
    Jeg spørger igen, Hunde og katte mor --> hvilken mishandling?


  • #223   16. sep 2017 Under en gåtur med hunden kommer den op at toppes med en anden hund - og den anden hunds ejer får en lille rift på hånden på ca. 3 mm.

    Stop nu, man kan jo tydeligt høre at I bare snakker uden at kende noget til det hele, hunden har ikke bidt

    Det ene står i startindlægget. det andet skriver du, Hunde og Kattemor...... Hvem lyver??



  • #224   16. sep 2017 Kunne man forestille sig.....

    - at ejere havde tjekket, før de flytter til et nyt land?
    - at ejer havde opdaget, at der var en lovgivning på området, i løbet af den periode, de har nået, at bo i DK med hunden?
    - at de havde haft nogen, der gad at fortælle dem, at de skulle sende hunden retur til Italien, så snart der havde været en episode, fordi hunden KUNNE risikere at blive aflivet?
    - at der har været flere episoder, så det sagtens kan være sandt, at der er en politirapport, der siger, at der intet sket, og en der siger, at der var voldsomt?
    - at ejerne har sagt noget i retning af "va fan cullo", da der var nogen, der forsøgte, at advare....

    Spørger bare.
    Fakta er...
    - at det alene er ejerens ansvar
    - at det er en del år siden loven blev vedtaget, og ansvaret for vedtagelsen ligger hos en lang række politkere - og i sidste ende, på dem, der har stemt på selv samme politikere.
    - at børn ikke fødes for tidligt, fordi deres forældre bryder loven.........


  • #226   16. sep 2017 Jeg synes det er så ulækkert at kæde tidlig fødsel sammen med at det er en ministers skyld og alt muligt bullshit. Endnu mere sørgeligt er det at FD og en del af deres medlemmer bifalder det, men okay de lyver jo også ofte i deres sager så det kommer ikke bag på nogle.

    Nu er jeg gravid, og medlem af flere termins grupper på FB, og der er relativt mange børn der bliver født for tidligt, men disse kvinder bebrejder ikke andre for det på så smagløs en måde.

    Ydermere er jeg ved at miste min farmor til kræft, her i 7 mdr af min graviditet, en person som i den grad er på samme stadie som mine dyr, og jeg kan fortælle jer at ens krop kan håndtere enormt meget når man er gravid selvom man måske ikke tror det, så det at det skulle være ministerens skyld at hun går i tidlig fødsel er så ulækkert en anklage som noget kan være, og håber ærligt sådanne anklager får konsekvenser.


  • #227   16. sep 2017 Man kan sagtens forestille sig det, men det har ikke nødvendigvis nogen som helst sammenhæng med hvad der foregik i virkeligheden.

    Klasse !!!


  • Pia E
    Pia E Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #228   17. sep 2017 Minion og flere har tydeligvis tabt både sutten OG hjernen! Sikke en flok hjerneblødninger der ikke kan/vil læse hvad Fair Dog har meldt ud. I aner intet om sagen så klap dog i.

  • #229   17. sep 2017 Pia E - Jamen så saglig du er

  • #231   17. sep 2017 Man må være stolt med den slags tilhængere.

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #233   17. sep 2017 Muligt de ikke har lavet det latterlige opslag men denne har de da lavet

    profilbillede
  • #234   17. sep 2017 Hvad har fair dog tilhængerne at sige til det så? smiley

  • #235   17. sep 2017 Mon ikke at det er dem der klapper i nu smiley

  • #236   17. sep 2017 Sgu da lidt pinligt at sidde og skrive, at man slet ikke står inde for det der, når man så selv har skrevet noget lignende smiley



  • #238   17. sep 2017 Jeg var medløber til dem i starten, men er heldigvis blevet klogere..

    At storme mod folk og bruge så grimt et sprog hjælper ingen


  • #240   17. sep 2017 Jeg må erkende at efter at have læst denne tråd, ja og mange andre om forbudslisten , fairdog osv, så sidder jeg tilbage med tanken at der da bliver mere og mere materiale , som for folketinget taler IMOD nogensinde at ville ændre på den forbudsliste. For gang på gang viser det hvor mange idioter der tiltales af de racer på listen, og hvor er det dog bare pissehamrende ærgeligt og synd for de seriøse ejere der trods alt også havde og elskede/elsker de racer.

  • #242   17. sep 2017 Jeg tror, at det er svært at drive en sådan forening sobert.

    Folk går ind i den pga af enkeltsager, og ikke et dissederet program. Derved bliver det en meget blandet flok.

    Hvis nogen ellers læser Charlottes links, så var det jo ikke forslag til en løsning, men mere at hunden er uskyldig, og det er personen for enden af linen som er udfordringen.

    Det vil jeg da gerne give ret i, det ændrer dog ikke på, at der er en udfordring som skal løses politisk, da dem for enden af linen tilsammen ikke har kunnet komme med bedre forslag end forbuddet. Oplysning er godt, men kun hvis folk giver og lytte.

    Hvor mange herinde tror vitterligt, at det var Kangalen, Tornjaken eller de fleste andre hunde der var udfordringen, endsige havde været en eneste sag med?

    Jeg tror at loven blev lavet for en eller to racer, og resten var fyld.

    @Peter
    Du kører videre med det naboens is. Det gider jeg ikke.

    @Ann.
    Loven er noget makværk, men jeg tror at staten opnåede hvad den ville. De ramte de en eller to racer der gav problemer.

    Den største problemgruppe de ramte var med garanti "blandingsracen".

    Det er den der skal findes en bedre løsning til, førend at loven bliver lavet om.

    De fleste partier der stemte for loven er alle inderlige modstandere af omvendt bevisbyrde, men havde de ikke stemt for i lige denne udfordring, var problemet aldrig blevet løst.


  • #243   17. sep 2017 Fakta er at ingen minister kan ændre loven alene , så hvorfor den forening og andre hundelovs modstandere bliver ved med at svine ministre til , forstår jeg ikke. Alle folketings medlemmer kan stille forslag , ikke bare ministren og alle skal til afstemning.

  • Pia E
    Pia E Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #244   17. sep 2017 FAT DET DOG! DET ER IKKE FAIR DOG DER SKREV DET OPSLAG! Og Fair Dog tager AFSTAND til opslaget! I fortsætter i samme pladerille selvom Charlotte HAR SVARET ??

  • #245   17. sep 2017 Du har vidst misset opslaget FRA fair dog... Scroll lidt op i tråden og se det billede at et opslag, Charlotte (ikke fair dog Charlotte) har lagt ind...

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #246   17. sep 2017 Hvor mange herinde tror vitterligt, at det var Kangalen, Tornjaken eller de fleste andre hunde der var udfordringen, endsige havde været en eneste sag med?

    Nej, dem flyder det jo også med her i dk.. Prøv dog for en gangs skyld at være realistisk.. ice cream or-not..


  • #247   17. sep 2017 Pia E - læs tråden

  • #248   17. sep 2017 Peter - Listen er jo ikke lavet ud fra sager

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #249   17. sep 2017 Peter - Listen er jo ikke lavet ud fra sager

    Nej, det er korrekt Frøken..Men hvordan er den mon fremkommet?


  • #250   17. sep 2017 Peter - Ved at der har siddet et udvalg og lavet den

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #251   17. sep 2017 Peter - Ved at der har siddet et udvalg og lavet den

    Så meget har jeg dog fattet.. men hvordan har udvalget fundet frem til at der lige præcis skulle være 13 hunderacer som er farligere end alle andre hunderacer uden undtagelse?

    Og nu når de har fundet frem til på mystisk vis at der findes 13 hunderacer som er farligere end alle andre hunderacer..kan vi så nu være 100% sikker på at der ikke pludselig er andre racer som skal på listen?


  • #252   17. sep 2017 Peter - Nej det kan vi ikke, det er derfor der er lavet en obsliste

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #253   17. sep 2017 Peter - Nej det kan vi ikke, det er derfor der er lavet en obsliste

    Der blev lavet en obs liste på de racer som man skulle redde røven på, men hvordan fandt udvalget så frem til de racer som skulle være obs-listen..?

    obs-liste:
    Anatolsk hyrdehund
    Bullmastiff
    Cane corso italiano
    Cao fila de sao Miguel
    Dogo canario
    Iberisk dogge (hvad det så end er)
    Maremma
    Mastin espanol
    Mastino napoletano
    Polski owczarek podhalanski
    Rottweiler
    Staffordshire bull terrier

    Hvorfor er Schæferhund ikke på, og hvad gør feks en Bull Mastiff farligere end Mastiff (engelsk), osv?


  • #254   17. sep 2017 smiley smiley
    ..And here we go again.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #255   17. sep 2017 And here we go again.

    Hvad har du at bidrage med fra Dansk Kennel Klub?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #257   17. sep 2017 får mig til at synes, at den forening er dybt useriøs

    Kan ikke se at indlægget har noget med Fair-dog at gøre og jeg fatter heller ikke hvordan I kan blive ved med at kæde dem sammen..Står dkk også ansvarlig for alle udtagelser fra de joviale støtter som konstant henviser til foreningen herinde..

    Hvem kæmper ellers for at få fjernet de 13 racer fra listen..selv den svenske og den norske kennel klub har da tilsyneladende lidt mere hjerne på dette felt end deres danske FCI-pendanter..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #259   17. sep 2017 Har meget svært ved at følge argumenterne for hvorfor de ikke er seriøse. Herinde kan man jo kun finde ud af at svine dem til, og det er uden at jeg har set valide argumenter for hvorfor de er useriøse.. DKK-rygklapperne herinde er meget aktive med at fortælle om hvor skidt en forening det er.. Hvis det står så skidt til, så må man vel også kunne være specifik omkring hvad som de gør SÅ galt.. For mig tyder det bare på en form for latterlig HG-hetz.. Og har jo set utrolig mange løgne, beskyldninger og urimeligheder herinde fra panelet..

    Hvem gør ellers noget som helst for at kæmpe for de uskyldige hunde som er ramt af loven?


  • #260   17. sep 2017 @Peter og Lens.

    Jeg har da forsøgt at give en forklaring. Jeg har ikke set nogen komme med noget klogere. Blandinger er problemet tror jeg.

    Hvis i læser de gamle skrækhistorier, var det mest blandinger der var problemet. Typisk blandinger af de små muskehunde.

    Er der problemer. I dag, så kan politiet bare hapse hunden, uden at det koster en formue i retssager (pånær dem der tror at det vil ændre noget) . Jeg synes egentligt at loven er lykkes resultatmæssigt.

    Det mindste ballade med en hund der truer andre hunde eller mennesker, ja, så kan Politiet bare tage den med.

    Men synd for de racer der "røg med" i løsningen. Som jeg skriver længere oppe (collatteral damage).

    Skal loven opgives, så skal der fremlægges konkrete forslag der vil løse samme problem på en bedre måde.

    Ps: Min sidste hund var blanding, og endda en af dem der kunne snuppes af Politiet for den kunne nemt have indeholdt noget ulovligt (hvor skulle jeg vide fra at den ikke gjorde?) , så det er ikke fordi jeg er racesnop.


    profilbillede
  • #261   17. sep 2017 Hvad gør FD af gavn for at lave loven om? Intet sagligt.

    Det er bevist at de lyver som vandet driver i en stor del af de sager de forvalter. Og her synes de det okay anklage en minister for tidlig fødsel?

    Deres håndlangere kommer herind og sviner alt og alle til fordi de åbenbart ikke formår debat på et sagligt niveau, lidt ligesom at du, Peter elsker at nedgøre alle os herinde med alle dine tillægsord. Begriber faktisk ofte ikke du er på HG når du nu synes vi er så slemme.
    - også er du øjensynligt vild med at forsøge dit "schæferen burde os være på listen" - og jeg vil da mene at hvis man er mod den liste så ønsker man ikke tilføjelser til listen bare fordi man selv er ramt af den.

    Uanset om folk vil være ved det, så har den liste haft en effekt. Der er kommet mindre "muskelhunde" i gadebilledet langt de fleste steder, og man hører nærmest ikke om alvorlige bidepisoder og lignende mere. Så den har haft den effekt politikerne ønskede, den skabte tryghed for flertallet af befolkningen selvom den har ramt en del forkerte.

    Jeg tror ikke på den bliver fjernet før der kommer/fremlægges et alternativ som vil have min. samme tryghedseffekt for befolkningen, og politikerne gider næppe arbejde i at finde en anden løsning, da de har travlt med at afvikle vores velfærd.

    Jeg må indrømme at den liste nok er et af de mindste problemer vores samfund har pt. Der er mange andre ting jeg synes er langt vigtigere end at vi kan vælge mellem 13 mindre racer i Danmark.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #262   17. sep 2017 Det er bevist at de lyver som vandet driver i en stor del af de sager de forvalter. Og her synes de det okay anklage en minister for tidlig fødsel?

    Hvor ser du at de mener at det er okay, og hvor er det bevist at de lyver?

    Jeg må indrømme at den liste nok er et af de mindste problemer vores samfund har pt.

    Indskrænkethed...Det er ikke en problem for dig som sheltie-ejer, men det kan være et stort problem for folk som har brugt hovedparten af deres liv og mange penge på at finde og skabe de rigtige hunde.. Hunde testet i hoved og røv..og som intet har gjort forkert..


  • #263   18. sep 2017 # 46 Sanne M Kradsbørste.
    de uansvarlige listehundeejere, som er årsagen til, at denne listehundelov blev en realitet, og deres handlinger er med til at fremhæve, hvorfor den bør forblive, i et vist omfang ... er min overbevisning.

    Det er jo det rene !!!!ÆVL !!!!!.

    Det er vores åndssvag regering der er årsag til den åndssvage Listehundelov, og tilsyneladende i samarbejde med Dansk Kennelklub.

    Peter #121 skriver Blandt andet:
    " .... eller DKK er måske aktive for at de rede uskyldige hunde som er ramt af forbudsordningen.. "

    NEJ. Men DKK Lovede højt og helligt,at hjælpe mig i min hundelovssag,
    men sprang fra lige før min sag kom for rettet.

    Til alt held fik jeg fat i Fair Dog - Charlotte, som var utrolig fantastisk,
    og vandt sagen for mig.

    En forening jeg virkelig tager hatten af for, og respektere 100 %!

    Og Dansk Kennelklub gør kun skade for Danmarks Hunde og deres ejere i forbindelse med Hundeloven.

    #133 Skriver: " ( ukendskab til et lands love er aldrig gyldig grund for noget) "

    NEJ. Uanset landet har i 1000- vis af love, hvoraf mange er i direkte strid
    med Naturens Love.

    En åndssvag måde at "styre" et samfund på!

    #139 Hunde og katte mor. Jeg er enig med dig i det du skriver.

    MEN! - MEN! - Du kan ikke forstå at - SÅ MANGE - har sådan et had til FD.

    - Det mener jeg er ret let at forstå. Da det er fordi, dem der virkelig
    har så meget imod Fair Dog, har ressourcerne, magten og evnen til,
    at skabe splid og spektakkel blandt hundeejere, i store dele af landet,
    ligesom de gør i så mange andre tilfælde.

    Meget uhyggeligt, men sådan er "menneske-politik" skruet sammen.

    Maj-Britt. #141 skriver: " Køb med anerkendt stamtavle, problem løst. "

    Sludder og vrøvl: Det bildte Dansk Kennelklub mig også ind!
    Men det var bare løgn!

    #147 Hunde og katte mor. Skriver: " Så hvad du har af racer betyder sku ikke noget hvis din hund bider"

    Fuldstændig rigtigt: Min Bogart med en særdeles fin DKK stamtavle, blev aflivet, fordi den forsvarede sig mod et overgreb, bag fra, af en dame.

    Og Bogart blev aflivet, samt 7.000,- Kr. i bøde til mig.

    Aflivningen og bøden blev kend ugyldig i Byretten,
    udelukkende på grund af Charlotte, Fair Dog!

    Maj-Britt. #150 Den § 6. Er umulig at overholde med mindre
    du ingen levende og naturlig hund har, og det måtte anklageren bide i sig
    i min Bogart-Sag og udelukkende på grund af Charlotte, Fair Dog!

    Så også den del af loven er i strid med praksis, med fakta og med naturen.

    #191 Karlenamutti: Jeg giver dig ret, samt føler det samme som dig.

    og #192 Isabelle. At du mener det er ret almindeligt, har meget lidt at gøre
    med den virkelighed vi lever i.

    At nogen mener at det er en selvfølge, har intet at gøre med at ALLE
    tager det som en selvfølge.

    Se dig dog om i hverdagen, så kan du dårligt undgå at se,
    at du er totalt på vildspor.

    #196 Maj-Brit. Fordi det er så let for dig, siger intet om
    hvor svært det er for andre.

    Eksempelvis, kan jeg meget let placere 9 punkter i 10 rækker
    med 3 punkter i hver række, men selvom jeg har giver opgaven
    til mange mennesker, i de sidste 25 år, så er der ingen af dem
    der har løst opgaven.

    #200 Hunde og Katte mor. Du har DESVÆRRE alt for høje tanker
    om dine medmennesker, som lever efter: Min medgang er andres modgang.

    - Sådan er mange i dagens Danmark.
    Og hundeloven gør sit til, at det forværres dag for dag.

    Og det er jo det der er meningen med hundeloven.

    #208 Maj-Brit. Det er dog nogle væmmelige englevinger du bryster dig af!

    #249 Peter du skriver: "Listen er jo ikke lavet ud fra sager"

    Nej, men DKK´s daværende talskvinde, var en vigtig brik,
    med store Magtbeføjelser, som hun forstod at udnytte.
    Og hun opfandt blandt andet begrebet "Kamphunde Genet",
    som hun hårdnakket holdt fast i, men aldrig kunne bevise.

    Men beviser er jo også uden betydning, når der skal laves love.

    Her er spøgelser og lignende fuldt ud tilstrækkelige!

    #251 Peter. Udvalget anbefalede aldrig forbuddet.

    Loven blev lavet - PÅ TRODS AF - manglende anbefaling af forbuddet!


  • #264   18. sep 2017 Steen H . Nu blev Bogart aflivet efter § 6 og ikke efter § 1 . Og jeg er enig med dig i at det aldrig burde være sket og § 6 er lavet om siden din hund blev aflivet .
    Dejligt at du fik støtte fra FD men det hjalp jo desværre ikke din hund.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #267   18. sep 2017 #251 Peter. Udvalget anbefalede aldrig forbuddet.

    Nej, men fjolserne var med til at skabe listen, og så må de også kunne redegøre for hvorfor det lige skulle være disse racer..

    NEJ. Men DKK Lovede højt og helligt,at hjælpe mig i min hundelovssag,
    men sprang fra lige før min sag kom for rettet.


    Det tror jeg gerne på..De er kun inde i det for pengenes skyld.. De fatter tilsyneladende ikke engang at de er under hovedklubben FCI..og at de dermed burde stå bag deres EGNE fci-racer.. Gad vide hvilke hunderacer de er villige til at ofre næste gang.. Det er sørgeligt at hundeejere ikke kan se at det er en glidebane..

    Nej, men DKK´s daværende talskvinde, var en vigtig brik,
    med store Magtbeføjelser, som hun forstod at udnytte.
    Og hun opfandt blandt andet begrebet "Kamphunde Genet",
    som hun hårdnakket holdt fast i, men aldrig kunne bevise.


    Kun fjolser kan lukke sådan noget useriøst vås ud.. og kun fjolser kan støtte op omkring sådan noget useriøst vås..

    Jeg har før skrevet herinde at lige Bogart- sagen, der var FD ikke fyldt med løgn.

    Majbritt fra Dansk Kennel Klub

    Hvor er de SÅ fyldt med løgn..?
    http://www.fairdog.dk/elements/documents/misc/fagfolk-imod-mundkurv.pdf


  • #268   18. sep 2017 Jeg orker næsten ikke at finde skriftlig dokumentation på de mange sager, hvor FD har løjet stærkere end en hest kan rende, men de findes og FD stoppede straks.
    De har støttet indbrud og bortførelse af hunde, som var placeret steder, hvor deres ejere afventede dom på en bidepisode.
    Der har været flere sager, hvor FD har proklameret, at en given hund er blevet angrebet (ulovlig race eller blanding) hvor det har været den anden hund i episoden, som har været den skyldige. De sager viste efterfølgende, at det har været den hund, som FD støttede - der var den skyldige.

    Eller blandinger, hvor politiet har hentet dem, og FD har skrevet side op og side ned om den stakkels ejer og det fantastiske bånd de to har, og at hunden slet ikke var ulovlig, men lab/boxer/*indsæt selv race* blanding - men overhovedet ikke ulovlig. Efterfølgende kom det frem, at det vist var en omgåelse af sandheden, som FD kom med.

    Alle sager, hvor FD beviseligt har løjet eller omgået sandheden, der har FD bevidst ikke skrevet noget om, at de tager alle ord tilbage eller undskylder, at de har taget fejl.

    Derfor er jeg imod FD. De lyver, de støtter ulovligheder, og så benægter de pure, når det er "deres offer" som reelt er den skyldige.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #269   18. sep 2017 Dansk Kennel Klub´s Cocker

    Derfor er jeg imod FD. De lyver, de støtter ulovligheder, og så benægter de pure, når det er "deres offer" som reelt er den skyldige.

    Skal forsvarsadvokater holdes ansvarlig for deres klienters påstande..
    Kan du henvise til hvor FAIR-DOG er dømt for urigtige oplysninger eller løgne..Kan du ikke smide et link som støtter op omkring dine beskyldninger og påstande.. i stedet for rene ammestuehistorier fra Dansk Kennel Klub skyklapper Kredse..?


  • #270   18. sep 2017 Jeg syntes at huske en sag med en husky blanding....
    Fair dog lagde sagen ud som, at den her blandings hund bestemt ikke var ulovlig, mens ejer selv fortalte, at det var en husky/pitbull blanding..

    Det var ikke så heldigt..


  • #271   18. sep 2017 Der er sagen med Thor..En schæfer, der eftersigende, skulle være blevet angrebet af en hidsig hund ved navn Børste.

    Det "sjove" for Thor var..at han var løs og ikke i snor, han blev ikke angrebet, men det gjorde Børste. Børste blev skambidt, men FD mente i ramme alvor, at Thor skulle overleve, selvom han havde angrebet Børste..


    profilbillede
  • #272   18. sep 2017 Nu mangler jeg billedet, men der var også den anden Thor, som var ubestemmelig blanding iflg FD - dog ikke ulovlig. Det viste sig, at Thor ikke var så glad for andre hunde, så efter angreb skulle han aflives ifl Politiet.
    FD arrangerede kidnapning af hunden, og den blev flyttet til Tyskland, hvor kidnapningen bl.a. var arrangeret af en tidligere betjent, der blev varm fortaler for FD.

    Dvs ulovlig handling, som FD bifaldt. Politiet fandt frem til, at ejerne af Thor godt vidste, at han var ½ amstaff..


  • #274   18. sep 2017 Åh ja Dkk cocker.. Alle de der stjålne hunde.. Det var en sær periode!

  • #275   18. sep 2017 Lige netop Isabelle - og FD var meget heftige i deres udlægning af episoden.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #276   18. sep 2017 Hvis de har begået ulovligheder som I påstår, altså indbrud- kidnapninger og hvad I ellers har af fantastiske historier..Jeg ser det som en halv eller kvart vind fra ammestuen.. For mig bekendt er de ikke dømt for de ting som I påstår..

    Jeg har selv været beskyldt for diverse ting herinde som jeg intet har haft med at gøre, og hvis der er lige så lidt hold i jeres beskyldninger af FD.. Så synes jeg der er vammelt.

    Ser selv frem til den dag hvor jeg møder løgnerne..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #278   18. sep 2017 Cato, weimaraner, var først dækket af og totalt uskyldig, da to småhunde løb til ham, senere var det en helt anden historie og så vidt, jeg husker, så endte det hele med at Cato faktisk havde været den udfarende, han løb ud og angreb den skambidte hund.

    Så vidt jeg husker smiley ..Lad os da se beviser i stedet for rene gisninger..
    Ingen af skaderne var gået ned i det underliggende væv
    http://ekstrabladet.dk/nationen/article4821570.ece


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #280   18. sep 2017 Det er heller ikke ulovligt at bifalde fjernelse af internerede hunde

    Hvor ses der at de bifalder ulovligheder?

    Ser intet andet end påstånde og hentydninger som ingen hold har i virkelighedens verden (verdenen uden for hg´s lille snæversynet univers af indskrænkethed)

    De folk, der har taget den, har ikke tænkt på, at så snart Thor røg ud af vores varetægt, og vi ikke kan køre sagen videre, så træder den dødsdom, som vi fik udskudt, i kraft med det samme, forklarer Charlotte Andersson.
    http://www.fyens.dk/svendborg/Fair-Dog-Kidnapning-af-Thor-kan-koste-hunden-livet/artikel/2262832


  • #281   18. sep 2017 Jeg har ikke sagt, at de direkte har begået ulovligheder, men de har bakket op omkring civil ulydighed, når det kom til bortførelse af ulovlige hunde.

    Jeg behøver ikke en direkte dom af deres handlinger, deres retorik og måde at forsvare ejere af ulovlige hunde, det er nok for mig.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #282   18. sep 2017 Jeg har ikke sagt, at de direkte har begået ulovligheder, men de har bakket op omkring civil ulydighed, når det kom til bortførelse af ulovlige hunde.

    Hvor ses det at de bakker op om civil ulydighed..eller er det stadigvæk bare gisninger?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #284   18. sep 2017 Undlad at købe / avle blandinger, der på nogen måde kan sås tvivl om.

    Det kan jo ikke passe at fordi at folk avler på feks. mastiff- broholmer-boxer kryds, at de dermed kan blive ramt af loven selvom deres hunde er helt lovlige og uskyldige. Man skal da være en ualmindelig snæversynet tavlesnob, hvis man ikke kan fatte, at folk kan komme i klemme selvom de er sikker på at de avler på 100% lovlige hunde.. Der er bare nogen der ikke VIL fatte..
    http://www.hundegalleri.dk/marked/hunde/blanding-af-racer


  • #286   18. sep 2017 Men hvordan forholder du dig til den sag med Thor, hvor FD påstod at han var i snor og den anden var løs - og det var lige omvendt?

    Havde det i dine øjne været et godt træk fra FDs side, at en hund, der havde løbet løs og overfaldet og skambidt en anden hund var gået fri ?

    Det er den slags sager der gør, at jeg ikke kan tage FD alvorligt.
    Ret skal være ret - og en eller anden lorteschæfer skal fanme ikke gå fri når den bider en anden hund alvorligt.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #289   18. sep 2017 Men det ER altså i en vis udstrækning en selvvalgt klemme, hvis man har sat sig bare en lille smule ind i lovgivningen

    Selv her på hg hvor man skulle mene at folk kender en smule til hunde, der kan det være svært for folk at fortolke loven. Kan ikke forstå at man ikke kan fatte at loven er uhensigtmæssig..Den eneste måde at loven kunne opretholdes sikkert og rimeligt, ville være hvis alle hunde havde stamtavler..Men det er vel også meningen på sigt..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #292   18. sep 2017 Folk skal kunne bevise, at der ikke er mixet.

    Hvem kan det uden stamtavle? Det vil være muligt at avle hunde som får udseendemæssige træk fra de ulovlige racer af helt lovlige hunde eller blandinger.. Så man KAN altså komme i klemme uforsætlig..

    Hvem skriver, at loven er hensigtsmæssig?

    Det skriver alle de joviale dkk inddirekte..idét de åbenbart stadig ikke kan fatte at man kan blive ramt uforvarende..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #293   18. sep 2017 Peter kan du virkelig ikke forstå at der er forskel på at bifalde en lov og så forholde sig til at den eksisterer?

    Der er vel INGEN der ikke fatter eller forholder sig til at den eksisterer ..ellers havde vi vel heller ikke en debat omkring lovens urimeligheder


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #296   18. sep 2017 Ja Peter, det KAN folk nemlig og derfor er de nødt til at forholde sig til loven inden de køber hund, så længe loven er som den er - fair eller ej.

    Der er vel ingen der synes det er iorden hvis man ikke forholder sig til loven..men derfor skal man vel ikke stoppe med at fortsætte med at påpege det urimelige i loven.. At idioter (som ikke er berørt) stadig mener eller vitterlig tror på at der findes 13 hunderacer som er farlige og at vi bare skal finde os i det.. det kan jeg slet ikke følge


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #299   18. sep 2017 Nej da - især ikke, hvis man undlader at kalde andre mennesker for idioter. Dette gavner nemlig IKKE sagen - sådan cirka tværtimod.

    Man er da ualmindelig ubegavet (idiot) hvis man tror på at der kun findes præcis 13 hunderacer som skulle være farligere end alle andre..

    Man kan vel egentlig bare lade VÆRE med at avle. Det er jo ikke noget, man sådan SKAL, fordi man har en hund

    Det kan da ikke være rigtigt at en lov som forbyder 13 hunderacer skal være medvirken til at sunde og raske hunde som intet har gjort bare skal dødsdømmes..bare fordi at de muligvis eller måske ligner noget der er ulovligt..Og fordi at idioterne ikke selv kan bevise at de er ulovlige..Så skulle de have omvendt bevisbyrde.. Flot at såkaldte "hundevenner" ødelægger menneskers og uskyldige hundes liv..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #301   18. sep 2017 Problemet er, at der ikke er noget alternativ

    Alternativet er at mennesker er ansvarlige for hvad deres hunde foretager sig.. Ligesom med køkkenknive.. Snor på lortet på offentlige arealer ville være den bedste løsning. Det er stadigvæk meget nemt at finde rigtig mange hunderacer som er mindst ligeså potente som de 13 hunderacer (og væsentlig større og stærkere end APBT/AST) ..men det vil/kan I åbenbart bare ikke fatte med jeres begrænsede racekendskab sammen med den stærke joviale dkk-tilknytning..

    HVIS den kan påvise racer, synes jeg bestemt, at vi skal bruge de penge, det nu koster at oprette den.


    Selvfølgelig kan de ikke det..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #304   18. sep 2017 Ja, nu har de (KU) jo fået penge (½ mill mener jeg det var) til at forske i døde hunde fra Sverige og se hvorvidt det kan lade sig at gøre.. men efter hvad jeg har forstået af Peter Sandøe/dansk professor i bioetik ville det ikke være muligt at identificere racerne i en blanding..Den genetiske variation i feks APBT er væsentlig større end forskellen på andre forskellige beslægtede racer.. Måske derfor at de Bla. bruger AST i deres projekt ..

  • #307   18. sep 2017 Den eneste mulighed for at teste racen på de pågældende hunde er, hvis man tager begge forældredyr først for at se, om de er de påståede forældre.
    Jeg så på et tidspunkt, at amerikanerne faktisk har fået kortlagt Genomet for hunde, men det er straks sværere med racer pga de fleste registreret hunde er blandinger. Ville ønske vi havde en dyrlæge eller biolog, som kom på banen i dette.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #308   18. sep 2017 Har du læst indlæg, der bifalder, at de 13 racer er forbudte, Peter?

    Ser da bestemt ikke megen støtte herfra til de 13 hunderacer eller blandingerne af andre hunderacer som kan komme til at ligne dem en smule..Hvis alle hundefolk kunne stå sammen..så kom der måske ikke flere hunderacer på listen..Men nogen har meget svært ved at se udover deres egen næsetip = snæversynet/enøjet


  • #309   18. sep 2017 Nu bliver denne tråd, som masser af andre tråde, hvor Peter er med, igen til "I er nogle røvhuller allesammen, fordi I ikke tager afstand til listeloven". Og øgenavne.

    Hvad har denne tråd med det at gøre? Og hvad har den med DKK at gøre?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #311   18. sep 2017 Hvad har denne tråd med det at gøre? Og hvad har den med DKK at gøre?

    Mette fra DKK

    Nu har denne tråd jo en smule med hundeloven at gøre..og dkk har jo som nævnt været medvirken med deres løgne (kampgener osv) til at visse racer og deriblandt ofret deres egne FCI racer som de selv ellers før har stået bag (da pengene skulle ind) og lavet avlskrav på..

    Nu bliver denne tråd, som masser af andre tråde, hvor Peter er med, igen til "I er nogle røvhuller allesammen, fordi I ikke tager afstand til listeloven". Og øgenavne


    Nu bliver denne tråd som de andre rygklapper-tråde hvor I ingen argumenter har og bare skriver for at skrive som et andet smartphone-barn på de sociale medier.. Er fuldstændig kold overfor hvor mange rygklappere/røvhuller der synes godt om..uden at turde fremføre deres EGEN holdning..


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #312   18. sep 2017 Det er egentlig utrolig trist som historier bliver brygget, og flere lag kommer på herinde.

    1.: Cato og Catos ejer blev pure frikendt i retten efter at han var blevet aflivet, og jo han lå afdækket i klitterne, hvilket der også var vidner på, og det kom også frem i retten.

    2.: Schæfer Thor - FD har aldrig sagt eller skrevet at han var i snor, det er noget I har sagt og skrevet at FD skulle have sagt, ligesom så meget andet. FD skrev at Thor havde været ud og løbe på et fritløbsområde, og ejeren var ved at sætte snor på, da Børste dukker op bag nogle containere.

    En anden som også deltager i tråden her, har sørme også skrevet at Thor bed børste ihjel, og at ejeren skulle være blevet truet.
    Børste blev ikke bidt ihjel, og det var nu ejeren til Børste der ringede og truede juristen på sagen, hvilket der er optagelse, og politianmeldelse af.

    Mange glemmer eller ignorer også hvad den sag egentlig handlede om og hvorfor FD gik ind i den sag - Retsplejelovens §832, stk.3 dobbelt forfølgelse, hvilket FD også skrev i den skrivelse.

    3.: Fair Dog bifalder på ingen måde kriminelle handlinger, ej heller er FD på nogen måde involveret i den slags handlinger. Det giver sig selv at FD ingen interesse har i den slags, da det
    a.: kan koste bestallingen
    b.: kan koste det samarbejde FD har med myndighederne
    c.: ingen hund, ingen sag.
    d.: Politiet har aldrig mistænkt FD for at være involveret på nogen måde, selvom en del efterhånden har forsøgt at beskylde og anmelde FD og undertegnet, for en masse besynderlige ting med årene.

    4.: FD har aldeles ikke arrangeret nogen kidnapning af hunde og jeg vil meget gerne se dokumentation for den horrible påstand.

    5.: Som altid smides der en masse påstande, men ingen dokumentation. Der forlanges at alle andre skal dokumenterer, mens man selv er undtaget. Besynderlig tankegang.


    profilbillede
  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #313   18. sep 2017 Det er egentlig utrolig trist som historier bliver brygget, og flere lag kommer på herinde.

    Der er ingen grænser for hvad løgnhalsene kan brygge af historier herinde for at det passer ind i deres besynderlige indskrænkede verden hvor det selvfølgelig er implicit at alle køber hunde med hellige dkk-bøger..


  • #314   18. sep 2017 Charlotte A - Den kommentar er jo fra facebook og ikke herinde fra.. Kan ikke se der er nogen her i tråden der skriver det..

  • #315   18. sep 2017 ydermere er det fra d. 5. februar.. Og altså ikke noget der er skrevet i forbindelse med denne tråd..

  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #316   18. sep 2017 *Frk.Jensen* Hundenapperen - Korrekt det er fra facebook, men personen som skrev det og som spredte den løgn er med i tråden her.

  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #317   18. sep 2017 *Frk.Jensen* Hundenapperen - Men sagen med Schæfer Thor er nævnt i tråden her. Så hvad er helt præcis problemet? Jeg dokumenterer bare, at der er spredt usandheder om sagen b.la. af en og flere som deltager i tråden her.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #318   18. sep 2017 Frøken
    271/#272 bliver der jo brygget videre af DKK og fantaseret på Thor historien..

    Jeg har spurgt mange gange..prøver igen..hvilke foreninger kæmper ellers for de hunde som er ramt af forbudsordningen? Det ser jo tilsyneladende ikke ud til at DKK arbejder på at få deres EGNE fci-racer fjernet fra listen..


  • #319   18. sep 2017 Der er ingen grænser for hvad løgnhalsene kan brygge af historier herinde for at det passer ind i deres besynderlige indskrænkede verden hvor det selvfølgelig er implicit at alle køber hunde med hellige dkk-bøger..

    Igen en modbydelig og nedladende kommentar!! Som ikke har andet mål end at nedgøre andre, som ikke er enig med dig!!


  • #320   18. sep 2017 Charlotte A - Og? Det er et gammelt indlæg, som man ikke engang kan læse svarene til fordi du bare har copypasted.. Så kan ikke se hvem vedkommende er, eller om vedkommende er blevet rettet, eller lært den ikke blev bidt ihjel..

    Du dokumentere da ikke noget ved at bruge en tilfældig kommentar fra facebook, skrevet i Februar..

    Personen kan jo ligeså godt have hørt det fra en anden, så at påstå det er dem der er skyld i det er spredt rundt er for langt ude.


  • #321   18. sep 2017 Nu bliver denne tråd som de andre rygklapper-tråde hvor I ingen argumenter har

    Hvorimod du, som altid, argumenterer velovervejet og sagligt?? Puds glorien.

    Er fuldstændig kold overfor hvor mange rygklappere/røvhuller der synes godt om.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #322   18. sep 2017 Igen en modbydelig og nedladende kommentar!! Som ikke har andet mål end at nedgøre andre, som ikke er enig med dig!!

    Du har da været med på den modbydelige vogn (feje for egen dør) med at blive ved med at give mig skyld for at stå bag en vis hjemmeside OG kalde mig øgenavne...Dette udelukkende fordi jeg ikke er enig i dit DKK-livssyn.. Dette selvom det burde været åbenlyst for enhver selv fra Solrød at det ikke er tilfældet..


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #323   18. sep 2017 *Frk. Jensen-ø Hundenapperen - jeg kunne nu sagtens have sat indlægget ind med fuldt navn, men det ser jeg ikke noget formål med. Personen selv, er ganske klar over det og absolut ikke grøn.

    De sager der blev nævnt i tråden her er også gamle, men når jeg så kommenterer på dem, så er de for gamle og personerne vidste ikke bedre?

    Sagen med Schæfer Thor er fra 2013, og der er jo en del herinde der stadig hænger i ukorrekte informationer, det fremgår jo ganske tydeligt i tråden her. Det burde man måske tage til efterretning i stedet for at køre et vagt og søgt forsvar.



  • #325   18. sep 2017 Charlotte - Jeg kan ikke se om vedkommende har ændret holdning og sagt de tog fejl når det bare er et tilfældigt screenshot..

  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #327   18. sep 2017 Fair Dog har ikke skrevet den artikel Maj-Britt*DKK snob, eller skal FD nu også stå til ansvar for, og dementerer det som Ekstra Bladet skriver?

    Og ja den sag havde FD også, og det var lige omkring det tidspunkt hvor skambidsparagraffen skulle revideres.

    Og ja FD, ligesom DTK, BIG, mfl. går ind for licensmodellen bygget på dele af Calgarymodellen, det er ikke noget nyt og det mener FD ligesom de andre stadig. Det står også i nogle af de links jeg lagde ind til Martin.
    Men det er jo kun FD der er helt galt på den ikke sandt.

    Men det er jo ret ligegyldigt hvad jeg skriver og hvad der er sandt, fiktion og drama er bare mere spændende og en del herinde (den samme håndfuld) vil uden tvivl fortsætte med at sprede usandheder, og fordreje hvad der står skrevet, opfinde nye historier eller brygge videre på gamle. Trist

    Det er dog glædeligt, at nogen har været i stand til at skille skidt fra kanel og indset hvilken agenda denne håndfuld har smiley så noget godt kom der ud af det.



  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #328   18. sep 2017 Majbritt fra Dansk Kennel Klub
    det tåbelige forslag har FD vel droppet igen?

    Så er der mange tåbelige mennesker i Danmark.. smiley

    Skal hundeejere i Danmark fremover have et hundecertifikat - som giver ret til at holde hund?
    75,92% Ja

    Skal den nye hundelov droppe begrebet ulovlige hunde?

    69,49% Ja

    http://ekstrabladet.dk/nationen/article3989494.ece


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #330   18. sep 2017 "The issue behind this is that any dog can have, say, the same head or tail shape as specified. This is nothing to do with breed but simply to do with looks.
    All things considered, Professor Cooper told us he feels changes to breed specific legislation in law is unlikely to be considered in 2017, but as a dog lover says we must not give up
    http://www.k9magazine.com/the-simplest-way-to-understand-the-dangerous-dogs-act-breed-specific-legislation-in-the-uk/

    Ja, I havde sagen om den schæfer, der følte sig kaldet til at hive en lille hund op, ruske den og slippe den igen

    Ja, lige der kan det jo bestemt ikke være racen som det er galt med.. da den jo er i familie med Corgierne..vi ses nok i Corgi kredse en dag smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #332   18. sep 2017 Slut med trunter på 40 kilo og 16 cm. stilethæle, der slæbes efter en muskelbassevovse, der " bliver som ejer gør den til"..og ejer gjorde den hamrende ustabil.

    Nej, trunterne ejer vel slet ikke hunde mere.. og alle hunde der kan bide er jo forbudte nu og væk fra gadebilledet.. Så snart er skambid en saga blot.. smiley
    http://www.msn.com/da-dk/livsstil/pets/hunde-der-dr%C3%A6ber-her-er-de-farligste-hunderacer/ss-BBCl53S#image=8


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #333   18. sep 2017 Maj-Britt DKK snob - jeg ved ikke hvor du har dine informationer fra, men Cato legede ikke med de 2 andre hunde, og det har FD heller aldrig skrevet.

    profilbillede
  • #335   18. sep 2017 Jeg synes det morsomt at FD medlemmer bruger tid på at komme herind og nedgøre folk der ikke er fan af foreningen. Burde i ikke bruge tiden mere konstruktivt, når nu i gør et så stort arbejde for at fjerne hundeloven? Hvilket i sig selv er lidt komisk, da hundeloven indeholder langt mere end den liste.

    Desuden er der vel 390 godkendte racer, man skulle mene at alle kunne finde min. 1 race der passede i deres liv som ikke er ulovlig (:


  • #336   18. sep 2017 Selv formanden for FD opretter sig fra tid til anden, når hun hidkaldes af fodfolket fordi der er røster om FD smiley

    Velkommen tilbage, Charlotte smiley


  • #338   18. sep 2017 flot du mener du ved så meget efter kun 1 dag om hele HG

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #342   18. sep 2017 Desuden er der vel 390 godkendte racer, man skulle mene at alle kunne finde min. 1 race der passede i deres liv som ikke er ulovlig (:

    Hvis man har brugt hovedparten af sit liv på at finde de rigtige hunde/linier og dermed selvfølgelig også indbefattet den rigtige hunderace for én.. Så skifter man jo ikke BARE til en anden race...Det koster jo også rent faktisk rigtig mange penge..og hvem siger at den race man vælger næste gang ikke også bliver forbudt? Det kan åbenbart være meget svært at fatte at nogen overhovedet kan have en oprigtigt interesse i disse hunderacer.. Prøv at høre feks. Schæferhunde-folket om de også BARE finder en anden af de andre 390 racer.. Der er stor forskel på hunderacer,..IKKE? og en race kan ikke bare erstattes af en anden tilfældig hunderace.. Det er den samme ubehagelige og indskrænkede smøre I kommer med igen og igen, helt blottet for sund fornuft og empati for andre som ikke deler jeres vamle holdning..
    Ganske enkelt smagløst af den samme håndfuld sleske kællinger.

    PS: Er ikke medlem af FD, men kan alligevel godt se at den er helt gal på Hekse-Galleriet


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #343   18. sep 2017 Anya - Jeg har ikke listehund, og de fleste af FDs medlemmer har heller ikke listehund, så jeg ved ikke hvor du får den slags fra?

    FD ønsker heller ikke kun hundelovens §1a og §1b ændret, men ligesom de hundesagkyndige, så ønsker FD også skambidsparagraffen og farligehedsparagraffen ændret, samt flere værktøjer i værktøjskassen, og en hundelov som er forebyggende og med fuld fokus på de uansvarlige hundejere/avlere, det har jeg faktisk skrevet en gang tidligere i tråden her. Og ja skambidsparagraffen blev ændret i 2014, hvor også OBS listen blev fjernet, men det var noget juridisk juks der blev lavet.

    Fordi folk er uenige med den lille håndfuld, så er de pr. automatik medlemmer af FD? Sidder du med medlemslisten Anya, eller er det bare endnu en udokumenteret påstand?

    Så jeg må jo bare konkluderer at jeg havde ret, da jeg tidligere skrev at det er helt ligemeget hvad jeg skriver, du og en lille håndfuld andre skal nok digte og fordreje tingene.

    Og jeg har skam brugt tiden konstruktivt i dag, jeg har b.la. brugt tiden på 3 nye sager, og ikke en af dem er med en listehund, så det kan jo ikke være rigtigt, for loven rammer jo kun listehunde og gælder ikke for alle andre, eller hvad?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #345   18. sep 2017 Isabelle

    Nu sad Brian og Yvonne jo ikke med ved det runde bord da listen blev lavet..

    Schæferhunden var faktisk en central del af den politiske debat, fordi den populære hund tegner sig for 1/3 af alle bid fra registrerede hunderacer herhjemme. Det svarer procentvis til en større andel end f.eks. Pitbull. Ifølge Cecilie Thorslund reddede schæferen sig fri af hundeloven, fordi politiet benytter den som tjenestehund.
    http://videnskab.dk/kultur-samfund/muskelhunde-lov-hviler-pa-historisk-tyndt-grundlag

    PS: Formoder at I har lært nu hvad procentvis betyder..


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #346   18. sep 2017 Det var nu ikke hundeudvalget der udarbejdede forbudslisten, de blev præsenteret for en ret så lang liste og fik besked på at vælge nogen fra den liste. Flertallet (fagfolkene) i hundeudvalget var imod et forbud mod specifikke hunderacer, hvilket også står skrevet i hundeudvalgetsbetænkning.
    http://jm.schultzboghandel.dk/upload/microsites/jm/ebooks/bet1514/pdf/bet1514.pdf

    "Muskelhunde udvalgt på fornemmelser" http://www.jv.dk/indland/Muskelhunde-udvalgt-paa-fornemmelser/artikel/874133

    "Ekspert: Forbudte hunde valgt tilfældigt"
    http://nyheder.tv2.dk/article.php/id-30331599%253Aekspert-forbudte-hunde-valgt-tilf%25C3%2583%25C6%2592%25C3%2582%25C2%25A6ldigt.html




    profilbillede
  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #347   18. sep 2017 Det var nu ikke hundeudvalget der udarbejdede forbudslisten, de blev præsenteret for en ret så lang liste og fik besked på at vælge nogen fra den liste.

    De kunne jo bare have nægtet..men der var jo penge i lortet..Og dkk prøvede selvfølgelig at få reddet dem som de var flest penge i.. Der findes jo INGEN dokumentation for hvorfor disse racer skulle være særlig farlige..


  • #348   18. sep 2017 Hvis den var til mig, så skrev jeg ikke hundeudvalg, men et udvalg..

    Peter - Hvorfor skriver du Maibritt fra DKK? Hendes brugernavn er DKK-snob ikke at hun er fra DKK smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #349   18. sep 2017 Peter - Hvorfor skriver du Maibritt fra DKK? Hendes brugernavn er DKK-snob ikke at hun er fra DKK

    Man må regne med at hun repræsentere DKK med det brugernavn..og hvem har ringet dig op Frøken.. smiley


  • #351   18. sep 2017 Peter - Nej det må man ikke regne med.. Repræsentere du så Peter Belli...

    Nu behøver ingen at ringe til mig for at jeg kan stille spørgsmål smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #352   18. sep 2017 Nu behøver ingen at ringe til mig for at jeg kan stille spørgsmål

    Der kommer jo alligevel intet relevant fra din side overhovedet.


  • #354   18. sep 2017 Jeg forstår virkelig ikke folk her inde. Hvorfor er I sådan efter FD , de er jo til for os, vi kan alle få brug for FD. Og nej jeg er ikke på medlemslisten hos FD og jeg har ikke listehund. Jeg har en Cocker Spaniel, men jeg syntes virkelig FD gør et kæmpe stykke arbejde og hjælper de hunde og hundeejere som har brug for hjælp. I skulle hellere gå ind og støtte op om dem der hjælper i de sørgelige sager hvor en helt uskyldig hund bliver interneret og måske aflivet fordi den ser forkert ud. FD gør et kæmpe arbejde for hundene :)??

  • #355   18. sep 2017 Peter - Jamen lige over da smiley

  • #357   18. sep 2017 Hunde og Kattemor - Nej vi ALLE kan ikke få brug for FD.. Jeg var med i starten og tæt på at melde mig ind.. Men gjorde det heldigvis ikke..

    Jeg kan vitterligt ikke se hvordan jeg nogensinde vil kunne få brug for FD.. Og nej, jeg har aldrig ejet en hund med tavle, men jeg har heller aldrig nogensinde haft en hund der har været i hundekamp, eller været lige ved at være det..

    Politiet kommer jo ikke og henter tilfældige hunde.. Der er jo en grund til hunden kommer i søgelyset i første omgang..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #358   18. sep 2017 Jeg kan vitterligt ikke se hvordan jeg nogensinde vil kunne få brug for FD.. Og nej, jeg har aldrig ejet en hund med tavle, men jeg har heller aldrig nogensinde haft en hund der har været i hundekamp, eller været lige ved at være det..

    Det var da alligevel Toppen af lavmålet .. Hvor mange i Danmark ejer mon overhovedet en hund som har været i hundekamp.. Fantasien kender åbenbart ingen grænser når der først er gang i bryggeriet...

    PS; Har du husket at spise tabletterne i denne uge..


  • #359   18. sep 2017 Peter - Det er muligt du mener det.. Men det er nu sandheden..

  • #360   18. sep 2017 Peter - Og ja jeg har spist min medicin i denne uge, hver dag..

    Det er i øvrigt enormt træls du tilføjer i indlæg der ER svaret på..


  • #361   18. sep 2017 Peter - Det er nu ikke bryggeri at JEG ikke har haft en hund der har været i hundekamp.. Kan virkelig ikke se hvordan jeg skulle sidde og lyve om det

    Ja nu bliver jeg jo nødt til at svare på resten på den måde når du igen igen tilføjer i et indlæg der er svaret på og derved får drejet ens ord om til din fordel..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #363   18. sep 2017 (PS: I din tilsvining af DKK glemmer du vist at de forsøgte at bekæmpe et raceforbud)

    Det kan godt være at vi skal til igen at se lidt mere på DKK´s rolle ved det runde bord og deres løgne med kampgener osv.. Ser heller ikke at de kæmper mere for sagen overhovedet, som den seriøse forening som I gerne vil have dem til at fremstå som.. En seriøs forening burde kæmpe med næb og klør for deres EGNE racer.. I stedet for at komme med udokumenteret vås..


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #364   18. sep 2017 FD er nu ellers meget godt tilfreds med at vi fik ændret i 4 paragraffer ved revideringen.

    FD er også meget godt tilfreds med, at der er FDs materiale og sager der ligger til grund for ændringerne og nye forslag om ændringer.

    FD er også meget godt tilfreds med, at bliver spurgt til råds af politikerne og de møder og foretræder FD har haft med udvalget, ordførerne og div. ministre.

    FD er også meget tilfredse med at rigspolitiet har udarbejdet vejledninger til kredsene på opfordring fra FD. Samt at fødevarestyrelsen ved flere lejligheder har gjort det samme på foranledning af FDs henvendelser og dokumentationer.

    FD er også meget tilfredse med at politiet henviser hundeejerne til FD og bruger FDs materiale om hundeloven og ansvarligt hundeejerskab.

    FD er også meget godt tilfredse med at FD stort set vinder alle sager der kommer for retten.

    Så at sige at FD ikke er seriøse eller opnår resultater, er igen en sandhed med modifikationer og understreger endnu en gang, at dem der sidder og "kritiserer" FD, INTET aner om FD eller hvad FD laver.


    profilbillede
  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #366   18. sep 2017

    profilbillede
  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #367   18. sep 2017

    profilbillede
  • #368   18. sep 2017 Peter - Det simpelthen så sørgeligt at du er ude af stand til at debattere sagligt og uden brug af diverse øgenavne til folk der ikke deler din holdning.

    Jeg magter ikke det børnehaveniveau som du begår dig på fordi du er børnefornærmet over at være blevet ramt af en lov. Du tegner mest af alt et billed af at være en af de hundeejere man er GLAD for ikke kan eje de racer mere. Og din måde at tiltale andre på/"debattere" på gør ingen gavn for din sag, tværtimod.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #369   18. sep 2017 Ida og Figo - så er det da godt at der hvor det tæller, der mener man tydeligvis ikke at FD kommer med noget udokumenteret vås.

    profilbillede
  • #370   18. sep 2017 Jeg ved ikke hvad du mener med hunde kamp, hvis det er når 2 tæver / hanner snærer lidt af hinanden og måske giver hinanden et bid i øret, så tror jeg vi er mange der har prøvet det,

  • #372   18. sep 2017 tja Charlotte du følger fint dit gamle partis metoder.
    Ganske som DF ulovligt udstillede en gruppe, ved at sige at en på en lang liste var mistænkt for et eller andet.
    Så gør du det samme med dit opslag,, hvor du siger at en eller anden i den her tråd har skrevet det FB opslag du har lagt ind. Og dermed er alle i tråden potentielt bag det opslag.
    Men siden du nu vil rode op i den gamle Thor sag.
    Så er det et faktum at Fairdogs jurist løj, da hun offentliggjorde to linier af dyrlægeregningen. og påstod at "1 suture" på regningen, betød at der dyrlægen kun havde syet med et sting, på trods af at I havde dyrlægens rapport der beskrev hele behandlingen


  • #374   18. sep 2017 Nå, nu er du tilbage igen, Hunde og katte mor. Du må have overset begge mine forsøg på at få dig til at svare, så nu spørger jeg for 3. Gang....
    Det er en alvorlig anklage, du kommer med, at hunden er blevet mishandlet. I siger I ikke render med løgn i jeres biks, så jeg spørger igen.....Hvilken mishandling?? Det er ikke verdens mest komplicerede spørgsmål, skulle man mene.
    Hvis hunden er blevet mishandlet, så undrer det mig sandelig, at I ikke har råbt op om det vidt og bredt......mon ikke vi bare skal konkludere, at det er en sympatiløgn, du kom med der?



  • #375   18. sep 2017 Isabelle #279 Skriver du blandt andet:
    " at man IKKE kan få en sag for domstolen, efter at hunden er aflivet. Det kunne man jo med Bogart - og mon ikke den sag var medvirkende til, at man ændrede skambidsparagraffen?

    Grunden til, at sagen kom i rettet, var at jeg nægtede at betale bøden
    på 7.000,- Kr. som politiet havde pålagt mig, ud fra deres elendige
    og mangelfulde afhøring og hele deres fejlagtige sagsbehandling.

    Så det havde intet med aflivningen at gøre!

    Og det var Dommeren der afgjorde, at Bogart aldrig skulle havde været aflivet,
    efter som Bogart havde forsvaret sig, imod den dame der angreb ham bag fra.

    Og det var også dommeren, der på eget initiativ meddelte,
    at hundeloven var en værre gang makværk!

    Med hensyn til skambidsparagraffens afskaffelse, tvivler jeg på,
    at Bogart-sagen har indvirket på den, selvom både læge og skadestue havde kludret gevaldigt i dette punkt også, ved at "lukke øjnene" for damens blodfortyndelses-medicin".
    Det faktum kom OGSÅ først frem i Retten, da Charlotte, Fair Dog fik lov til at afhøre Anmelder-Damen.

    #287 Isabelle: Politiet forlanger jo et DNA der er mange gange bedre,
    end det er muligt at efterleve, så derfor er DNA over hovedet ingen garanti imod aflivning.

    Se også efterfølgende, #283


    #283 Maj-Brit, du skriver stadig om at:
    "det er vel stadig ret nemt at undgå at politiet henter ens hund i forhold til gældende lov. "

    Den sætning tyder på,
    at du - ligesom et meget stort antal hundeejere i Danmark
    - er totalt uvidende om, at du - og samt eller - din hund,
    overhovedet ingen rettigheder har,
    selv overfor fuldstændig tåbelige beskyldninger!

    Peter #292. Jo! Jo! Loven er skam da hensigtsmæssig!
    For alle dem der har økonomisk fordel og glæde af den!

    Men for alle os den KAN gå ud over, er den SÆRDELES UHENSIGTSMÆSSIG!

    #294, Ida og Figa Du skriver:
    " Danmark er fandme ved at blive et land hvor ingen tager ansvar
    for egne handlinger"

    Det er da også det der er meningen.

    Ellers var der jo ingen behov for alle de love,
    hvis menneskene var ansvarlige for deres egne handlinger!


  • #379   19. sep 2017 Hunde og Kattemor - Nu ved jeg ikke hvor du færdes, men hvor jeg færdes er det ikke alm at se hunde med bid i ørene..

    Som ansvarlig hundeejer sørger man for de ting gange enkelt ikke opstår


  • #380   19. sep 2017 frk. Jensen : nu ved jeg ikke vilken hund du har. Jeg har aktive hunde. Bla. Er det da ikke ualmindelig at en tæve snapper en hanhund der bliver ved med at ville parre dem når de ikke er i løbetid. Da min hanhund var ung fik han nogle gange et bid i øret eller hovedet af en tæve som var træt af han hoppen. I mine øjne er det helt naturligt at en tæve siger fra. Da jeg havde labradortæver har de da også bidt en hanhund som blev ved mad at parre dem. Da jeg var ung lod man hundene selv løse de problemer, ingen hund tager skade af et snap i øret. Blev det til større skænderier måtte vi jo skilde dem ad. I dag må hunde slet ikke tale hunde sprog og sige fra når de ikke vil mere. Gør de det uha så er de farlige.

  • #381   19. sep 2017 hunde og kattemor - hvorfor lader du en hanhund parre en tæve der ikke er i løbetid?

    Sig dog fra på din hunds vegne inden det går galt


  • #382   19. sep 2017 Charlotte lagde venligst dette link ind:

    http://jm.schultzboghandel.dk/upload/microsites/jm/ebooks/bet1514/pdf/bet1514.pdf

    Det er faktisk ret interessant at læse. smiley

    Det sjove er, at det understøtter udfordringen med blandinger som jeg er inde på. (det er lige før at DKK opdrættere burde støtte mig økonomisk :-D). Før stramningen var det nemt at have en Pitbull blanding, og politiet kunne intet gøre.

    I øvrigt valgt politikkerne den model, som de godt vidste ville ramme "for bredt og for snævert på en gang". Sjovt udtryk, men vældigt fint forklaret i rapporten.

    Udfordringen med den omvendte bevisførelse er også beskrevet.

    Årsagen til at vi endte med den lov gjorde, på trods af flertallet af eksperternes modvilje, er at det faktisk er den eneste model beskrevet der ville virke imod de såkaldte "unge kriminelle" (endnu et sjovt udtryk i mine øjne).

    Gå en tur i Vollsmose foreksempel, og i dag står de unge ballademager ikke længere med en eller anden lille muskelhund. De er i dag fjernet. Set med politikernes øjne er det nok en succes.

    Før loven var dette i praksis ikke muligt. Eneste årsag til denne mulighed er den omvendte bevisførelse. Som alle godt ved er noget skidt, men der er bare ikke noget alternativ til pt.

    Man fik fjernet utrygheden i visse områder og på offentlige steder, men prisen var den som vi ser i dag.

    Fair Dog's ide om licens (i rapporten hedder det vist kørekort), er også beskrevet i oplægget, men som jeg læser rapporten, er det også beskrevet at det formodenligt ingen effekt vil have på udfordringen. Ligesom den gamle 1991 stramning heller ikke havde.

    Som jeg skrev før (baseret på gætteri), så er loven en gang makværk.

    Udfordringen er, at lige pt. har ingen kommet med et bedre forslag til det makværk, som alt andet lige har haft den effekt politikkerne var ude efter.

    Prisen var dog høj, men alternativet (intet at gøre) var uacceptabelt.

    Politik når politik er sværest vil jeg tro....

    Så udfordringen er, at hvis vi ønsker et trygt Danmark med fri race, så skal vi komme med et bedre lovforslag end den nuværende lov.

    Det forslag, det har ingen kommet med endnu.

    Frem for alt skal man huske, at flertallet af danskere har ikke hund, og derfor er det dem der bestemmer. Så kan folk sidde og brokke sig alt det de vil, men det ændrer ikke på noget. Er der for mange historier med hunde, så bliver de bare forbudt....

    Politikkerne beskyttede med nuværende lov flertallet. Så længe vi ikke kan komme med noget smartere bliver der ikke ændret afgørende på loven tror jeg.


  • #385   19. sep 2017 Hunde og katte mor:
    Er det ikke nu, du burde indrømme, du stak os en løgn omkring mishandling af hunden?
    Jeg kan godt se, det er voldsomt pinligt og en anelse kikset, når I himler op om, hvor ærlige og gode I er. Men husk.....fordi du stikker hovedet i busken, så står din anklage om mishandling stadig lysende klart for andre.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #386   19. sep 2017 Her lidt mere om DKK´s vamle økonomiske interesse.. De to ikke fci-racer som de jo åbenlyst ikke kan tjene penge på, dem kan man jo lige så godt svine til og brygge useriøse løgnhistorier på..

    Dansk Kennel Klub er både tilfreds og knap så tilfreds med regeringens forbudsliste over visse hunderacer.

    Særligt to racer bør stadig være forbudte, mener kommunikationskonsulent Vibeke Knudsen.

    - Det er pittbull terrier og amerikansk bulldog. De har nogle helt særlige egenskaber indenfor kamp, og potentialet for, at det går galt, er helt anderledes end hos andre hunderacer, siger hun.


    Hvad er det for nogle helt særlige egenskaber for kamp som den Amerikanske Bulldog er i besiddelse af?

    der er ikke indtil videre fundet beviser for, at nogen hunde er farligere end andre, siger formand Arne Skjoldager.
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/otte-ud-af-13-forbudte-hunderacer-har-aldrig-skambidt


  • #387   19. sep 2017 Rikke : i mine øjne er det mishandling at låse en hund ind væk fra ejerkontakt og med minimal menneskelig kontakt. Det er min mening.
    Isabelle : jeg er af den opfattelse at det ikke gør noget st hunde selv siger fra. Jeg har set det gang på gang ejer skælder og råber af en hanhund der vil parre en tæve, første gang tæver giver hanhunden et hak i tuden er der ro og de kan lege, jeg syntes det er vigtigt st vi giver hundene mulighed for at løse tinge selv, selvfølgelig skal de ikke bide hinanden voldsomt, men et hak i øret kan jeg ikke fare i glimt over. Jeg trækker mig fra tråden nu, jeg orker ikke mere mudderkast fra jer :)??. Det er jo ikke en saglig diskution :)??


  • #388   19. sep 2017 Hunde og katte mor:
    Måske du skulle læse lidt op på, hvad dyremishandling er, før du kaster om dig med følelsesporno, som ikke har hold i virkeligheden.
    Dyremishandling er strafbart, så hvis du har kendskab til dyremishandling, vil jeg da opfordre dig til at anmelde det.


  • #390   19. sep 2017 Der findes jo altså tæver, der ikke er i stand til at få de her oversexede shit-for-brains-bangs-everything (som oftest brune labradors) væk - og man kan se en ulykkelig tæve, der virkelig forsøger at undgå at få sine grænser SÅ meget overskredet - og en ejer, der står lykkeligt småsmilende over hvor "godt de leger og hvor gode de er til at finde ud af det sammen".

    "Mishandling" er ikke et ord jeg vil sætte på sådan en situation - men det er godt nok en ejer, der ikke stiller sig op for sin hund og passer på den.

    Pas på med at smide om dig med det ord - iflg. dig mishandler jeg jo så min hund, når jeg vælger at gå på arbejde eller når jeg om lidt kører til Roskilde til en frokost med en god veninde .. han skal nemlig ikke med !


  • #393   19. sep 2017 He he....

    Arne Skjoldager må da gerne komme med en Bomuldshund, og så lader vi den tumle rundt med min lille Grosser (den er meget lille for sin race), og alt i mens de hygger sig, vil jeg se frem til at hans argumenter omkring at ingen racer er farligere end andre.

    Det er noget vrøvl, når der tages hensyn til baggrunden for loven.

    Men jeg tror at linket er en journalistisk drejning.

    For naturligvis er nogen hunde potentielt mere farlige end andre. Det er logik for burhøns. Visse racer er mere krævende end andre. Det skrives der også om i førnævnte rapport.

    Det er der ingen normalt intelligente mennesker der vil/kan argumentere rationelt i mod.

    Men at det ikke gør dem farligere end andre hunde korrekt håndteret, er så noget andet. Det kan man heller ikke argumentere i mod.

    Igen, loven har løst de værste problemer, og i stedet for at sidde og brokke sig, så kom med den bedre løsning der tager hensyn til, at ikke alle mennesker opfører sig normalt.

    Loven er gennemført, det er fakta.

    Fakta er også at det kan vi brokke os over indtil i dør (hvis man har løst til at spilde sin tid på det). Det ændrer ikke intet, uden et kvalificeret forslag til en ændring der løser de udfordringer den gamle lov gjorde.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #396   19. sep 2017 og den med at alle racer kan gøres farlige og til kamphunde ( for en hund er først en kamphund, når den er trænet til kamp og har været i kamp), den holder altså ikke.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dog_fighting_breeds
    Er alle disse kamphunde,?

    Der er da ingen dogfigter med respekt for sig selv som bruger andet end ægte gamedogs, også selvom at andre racer muligvis er i familie med nogen der muligvis blev brugt til kamp før ruder konge var knægt..

    Der er jo en grund til at der indenfor APBT findes specielle gamedogs altså hunde fra game-linier som altid har været udvalgt på deres kamp-egenskaber,

    Der findes jo ingen dogfighter med respekt for sig selv som ville smide sine penge på en: American Staffordshire Terrier, Rottweiler, boxer, eller Bedlington Terrier smiley

    Som en kendt dogman (howard heinzl) sagde; when i start breeding for color i'll sure call them staffordshires because that's all they will be in a couple of generations." -.

    En fed udstillings-labrador som kun er avlet på udstillingshunde i 100år, har den stadigvæk de egenskaber som der kræves af en jagthund..? smiley

    PS: Mentalbeskrivelserne fra DKK viser jo med al tydelighed at Feks. Amerikansk Staffordshire Terrier er en meget mentalt stabil hunderace..Efter resultaterne at dømme faktisk mere stabil end mange af de andre lovlige potente hunderacer..

    Her er en (kan sagtens finde mange flere racer) helt lovlig race i dk..synes min lille amstaff/udstillingshund på 27kg blegner lidt i sammenligning..
    https://www.youtube.com/watch?v=FhZJXJCkgRI


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #397   19. sep 2017 Arne Skjoldager må da gerne komme med en Bomuldshund, og så lader vi den tumle rundt med min lille Grosser (den er meget lille for sin race)

    Trunterne med de tunge argumenter smiley plejer nu at sammenligne med Chihuahua
    Min AST har faktisk leget med en bomuldshund..også uden at æde den ...


  • #399   19. sep 2017 Og hvorfor er det et problem at jeg kører 180 på motorvejen? Jeg kører jo fint og har styr over bilen. Jeg har kun snittet en enkelt cyklist. Men han kunne sq også bare have flyttet sig!! Der skete jo næsten ingenting med ham!!

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #400   19. sep 2017 Og hvorfor er det et problem at jeg kører 180 på motorvejen?

    Hg logik for særlige trunter..Det må da helt sikkert være bilen den er galt med..Det hjælper vel at forbyde BMW så skide være med, at man kan købe andre mærker som kører hurtigere og vejer betydeligt mere..og som kan urette betydelig mere skade...Politiet kører Mercedes så de skal selvfølgelig ikke forbydes smiley


  • #402   19. sep 2017 Og EN ting er sikkert som amen i kirken....... Peter copypaster og er nedladende (øgenavne og nedsættende bemærkninger)......... Visse ting forandrer sig aldrig.......

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #403   19. sep 2017 Visse ting forandrer sig aldrig.......

    Nej, og slet ikke det uigennemtænkt vås som kommer fra dig og dine dkk-venner..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #405   19. sep 2017 Men det er så ødelæggende for enhver debat at strø om sig med øgenavne og fastlåste holdninger

    Fastlåste holdninger må da være hvis man bliver ved med at tro på at der findes 13 hunderacer som er farligere end alle andre..På trods af at videnskaben klart har konstateret at det ikke er tilfældet..


  • #406   19. sep 2017 Hvem herinde siger at der kun findes 13 racer der er farlige?

    og nej jeg er ikke medlem af DKK


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #408   19. sep 2017 og nej jeg er ikke medlem af DKK

    Har du nogensinde ejet en hund?


  • #410   19. sep 2017 Peter - Ja det har jeg, og nej det var heller ikke en DKK hund

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #411   19. sep 2017 Majbritt snob

    Isabelle, der er en hjemmeside med de meninger, holdninger og syn, og sikkert også links.

    Hvad er det som du prøver at hentyde til? Er det denne side: http://www.freewebsite-service.com/pitbullwizard/Blog..php?id=1062520&snavn=Kiggedde+De+Mon+I+Dansk+Hunderegister%3F

    Nu kender jeg ikke manden, men har ved da tilsyneladende mere om emnet end dem som deltager her..

    Peter - Ja det har jeg, og nej det var heller ikke en DKK hund

    Så var der vel noget galt med den..?

    PS: Har aldrig ejet en APBT, og har kun haft FCI-hunde..


  • #412   19. sep 2017 Peter - Har du da nogensinde ejet en hund?

  • #413   19. sep 2017 Peter - Hvad skulle der være galt med den?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #414   19. sep 2017 Peter - Hvad skulle der være galt med den?

    Døde den af alderdom?

    Peter - Har du da nogensinde ejet en hund?

    Nej da, hvordan kunne du tro det.. smiley



  • #415   19. sep 2017 Du er vel klar over der kun kommer notifikationer når du skriver et nyt indlæg, og ikke når du skriver i de gamle?

  • #416   19. sep 2017 Peter - Nej det gjorde den ikke.. Hvad er din pointe?

    Den Amstaff jeg ejede har jeg stadig kontakt til.. Og den var ikke med tavle..

    og ja det var fra før forbudet..

    Jeg var gravid da jeg fik den og havde så mange komplikationer da jeg var højgravid at jeg ikke kunne give den hvad den behøvede..

    Jeg solgte hende til en dejlig kvinde der stadig nyder livet med hendes selskab..

    Hvad er din pointe?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #417   19. sep 2017 Hvad er din pointe?

    Tror det er bedst at vi undlader den.. smiley




  • #418   19. sep 2017 Peter - Hvorfor så overhovedet spørge.. Jeg er ikke medlem af DKK og regner heller ikke med at blive det..

    Og jeg bliver heller aldrig medlem af FD og får heller aldrig brug af dem..

    Jeg syntes hundeloven er fin.. Jeg syntes forbudet mod de 13 racer er tåbeligt, da der netop kan findes dårligere individer indenfor alle racer..

    Men istedet for at snakke udenom og rette i gamle indlæg kunne du jo svare på spørgsmålet..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #419   19. sep 2017 Men istedet for at snakke udenom og rette i gamle indlæg kunne du jo svare på spørgsmålet..

    Nu skriver jeg fra en pc, så har ikke mange minutter til at rette mine indlæg til forskel for andre med særlige privileger..

    Jeg tænkte nok at du ikke kunne magte hunden (gadekrydset).. men alligevel sidder du og kloger dig på hunde.. Hvor snakker jeg udenom?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #421   19. sep 2017 Men den lov om listehunde er kommet for at blive

    Mon ikke at den skal op og vende igen.. smiley

    Som hundeloven er nu, er den ikke andet end statsautoriseret dyremishandling.
    http://ekstrabladet.dk/opinionen/rasmusbrygger/Hundeloven-er-statsautoriseret-dyremishandling/6410796

    Dyremishandling er også at montere en plastikkop på en hunds snude..


  • #422   19. sep 2017 Peter - Hvad skal det betyde?

    jeg skriver fra mobil og har 0 min til det.. Man må da stå ved hvad man skriver istedet for at rette i det


  • #423   19. sep 2017 Peter - jeg stilte dig et spørgsmål længere oppe..

    Tja kan du bevise det var et gadekryds?

    Jeg kunne godt styre hende.. Kunne bare ikke give hende det hun behøvede.. Det er immervæk ikke det samme..


Kommentér på:
Så tabte Fairdog for Alvor sutten (Beskylder minister for at være medskyldig i et barns for tidlige fødsel)

Annonce