{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.498 visninger | Oprettet:

Så tabte Fairdog for Alvor sutten (Beskylder minister for at være medskyldig i et barns for tidlige fødsel) {{forumTopicSubject}}

Delt fra: A-Iceberg Skal Hjem Til italien til snart sagt alle Hundegrupper på FB ...

"Til orientering er dette mega lange indlæg nu sendt til diverse medier. Min computer er 'syg'/går ned hele tiden, så jeg har måttet sende det afsted med de gentagelser mv., der nu er. Men medierne kan uden problemer læse det - og lave deres historie, hvis de vil........

Opråb!!!

ESBEN LUNDE LARSEN ER MEDSKYLDIG I EN LILLE PIGES ALT FOR TIDLIGE FØDSEL

En lille italiensk pige blev i forgårs født på et hospital i Danmark. Hun hedder Giorgia og vejer kun 1885 gram. At hun er født for tidligt skyldes, at Esben Lunde har undladt at løse problemet med den italienske hund A-Icebergs, idet den uprofessionelle håndtering af sagen har efterladt hundens ejere Giuseppe og gravide Nicoleta i chok og dyb stress. Nicoleta blev derfor akut indlagt pga. stress i tirsdags - og fødte alt for tidligt deres lille pige (billede vedhæftet).

Da Esben Lunde har låst sig inde på Fort Knox (og man bliver straks slettet fra hans facebookside, hvis man skriver noget om dette derinde), har jeg i går skrevet de to indlæg nedenfor på Lars Løkkes facebookside i hans egenskab af Esben Lundes chef. Jeg har ikke fået nogen respons fra Lars Løkke. Så kære medier, hjælp den lille familie, inden det måske går endnu værre, end det allerede er (Nicoleta er svag pga. stress, den lille pige er undervægtig og har brug for sin mor): LÆS VENLIGST DENNE MAIL - OG INDLÆGGENE TIL LARS LØKKE. Og sørg for at sagen kommer frem - og bliver løst!

Sagen kan løses så nemt, som at knibse i en finger. Men LUNTE er stædig og ubehageligt fræk, så han tillader sig at ignorere sagen. Aflever hunden til ejeren, så den lille familie kan tage hjem til Italien og komme på fode og starte deres nye liv - dog med de mén, der lille pige måske får hele livet pga. en for tidlig start på livet.

Hvis Esben Lunde ikke reagerer nu - som i NU - kan han risikere at blive anklaget for noget, der er meget værre end en for tidlig fødsel - som er slem nok i sig selv! For en så tidlig fødsel er en risiko for både mor og barn. Mon ikke medierne i Danmark skulle hjælpe Espen Lunde med at få sagen løst, så han og vi som land ikke påfører en lille italiensk familie mere skade, end vi allerede har gjort? Vi er allerede skyldige i, at de resten af deres liv har mén på krop og sjæl af denne sag - nu også med en lille datter, der måske for altid vil være mærket af at være født for tidligt.

Tænk, hvis Nicoleta og/eller deres baby ikke overlever denne stressede situation, fordi vi som land ikke har fået løst en 'banal' sag i tide. Sagen er ubærlig - jeg kan ikke finde et ord der dækker, hvis det værste skulle ske med Nicoleta eller babyen

Alle medier i Danmark er fra dyrevenner i hele verden blevet gjort opmærksomme på sagen med hunden A-Iceberg. Det er ikke rigtig lykkedes os at komme igennem med vores budskab. Og der er mange forkerte fakta i omløb. De rigtige oplysninger er:

Hunden A-Iceberg kom med samtlige papirer i orden til Danmark, hvor den blev udleveret i tolden uden problemer, for at være sammen med sin ejer Giuseppe, som var her for at arbejde midlertidigt på et pizzeria. Giuseppes gravide kæreste var her også midlertidigt. Under en gåtur med hunden kommer den op at toppes med en anden hund - og den anden hunds ejer får en lille rift på hånden på ca. 3 mm. Der bliver ringet til politiet, som kommer - og ender med at tage af sted igen, idet der ikke er nogen sag. Senere er der en (emsig) person, som opdager, at A-Iceberg er af en race, som er forbudt i Danmark. Derfor bliver hunden anmeldt - og politiet henter den og anbringer den på et for ejeren og offentligeheden ukendt internat. Ejeren og hans kæreste går i en choktilstand, som de stadig - efter ca. 5 månedder - er i. Sagen burde have været løst ved, at A-Iceberg blev udleveret til sin ejer i lufthavnen, så de kunne rejse hjem til Italien, for aldrig mere at komme til Danmark. Det ville ejeren gerne - men det er ikke sket.

Vi er tusinder over hele verden, som kæmper for sagen, er desperate over den manglende dækning - og Esben Lundes larmende tavshed. Måske har han ikke formået at løse sagen, men så har det været hans/hans embedsmænds pligt at holde sig i kontakt med hundens ejer Giuseppe, så han løbende kunne være blevet informeret om sagen, idet Giuseppe intet forkert har gjort - udover at tage en hund med til Danmark, som viste sig at være en ulovlig race her i landet. Det vidste Giuseppe naturligvis ikke. Hvem undersøger den slags inden rejse til et andet EU-land? Og hunden A-Iceberg havde alle de lovpligtige papirer i orden - den kom igennem tolden og blev udleveret til sin ejer i lufthavnen uden problemer. Da problemet opdages kunne det være så nemt at udlevere hunden til Giuseppe i lufthavnen, som i så tilfælde ville være rejst direkte til Italien med hunden. Esben Lunde har med sin ignorante holdning gjort sig skyldig i, at Giuseppe og hans kæreste Nicoleta er brudt sammen af chok og stress. Og det ved Esten Lunde godt, for det er han blevet oplyst om - men det ændrer ingenting. Han er tavs som graven. Det er uhørt at en folkevalgt kan tillade sig det!!!

Ordlyden i denne mail og i indlæggene er helt og holdent mit ansvar - men Foreningen Fair Dog/Charlotte F. Andersson har sagen og kan oplyse om og bevise alle dens faktiske og sande detaljer (der er alle mulige fejlinformationer i omløb). Så kontakt venligst Charlotte på tlf. 60 19 43 12, så vi kan få denne ulykkelige sag løst NU.

På vegne af tusinder af dyrevenner over hele verden/Anne Campbell, tlf. 40 41 09 19.

Bilag: Billede af Giorgia 1885 gram, født i Danmark i går den 12. september 2017 + billede af Giuseppe og hans elskede hund A-Iceberg (naturligvis inden den blev taget fra ham og interneret).

Skrevet på Lars Lykkes side tirsdag den 12. september 2017:
Kære Lars Løkke Rasmussen. Jeg skriver til dig i din egenskab af fødevareminister Esben Lunde Larsens chef, idet vi i Danmark har en meget tragisk sag, som Esben Lunde ikke har ønsket at løse med rettidig omhu, men som tusindvis af mennesker over hele verden! kæmper for at få løst. Det er endnu ikke lykkedes. Ene og alene pga, at Esben Lunde Larsen ikke gør, hvad han skal i denne sag. Derfor kontakter jeg dig, da jeg mener, at der skal handles NU. Jeg er sikker på, at du har hørt om sagen A-Iceberg. Hunden, som er kommet til Danmark fra Italien for at blive forenet med sine ejer - Giuseppe, som er her midlertidigt for at arbejde i et pizzeria. Giuseppes gravide kæreste, Nicoleta, er her også midlertidigt. Hunden kom via lufthavnen ind i Danmark med samtlige papirer i orden. Den blev uden noget problem udleveret til sin ejer. Senere viser det sig så, at hunden er af en race, som er forbudt i Danmark. Det vidste ejeren naturligvis ikke noget om. Hunden kommer på en gåtur op at toppes med en anden hund, hvor den anden hunds ejer får en rift på ca. 3 mm på hånden. En person, som har fundet ud af, at hunden er af ulovlig race, ringer til politiet, som henter hunden - og internerer den på et for ejer og offentligheden ukendt sted. Ejeren er rystet og nærmest i chok. Foreningen Fair Dog kommer ind i sagen - og kæmper for at få hunden udleveret, idet ejeren pga. sagen ønsker at rejse direkte hjem til Italien med hunden. Så nemt kunne det gøres - udlevere hunden i lufthavnen til ejeren, som så vil tage direkte til Italien. Men nej, det sker ikke. Så hunden sidder nu interneret på 4.-5. måned. Ejeren har mistet sin midlertidige bolig pga. sagen. Han, Guiseppe, er syg af stress. Giuseppes gravide kæreste har haft problemer med graviditeten på grund af den enorme stress, som sagen har givet dem (situationen med A-Iceberg, afhøring, opsigelse af deres lejlighed på grund af sagen, savnet af Iceberg, familie og hjemland).

Det, som skulle have været en lykkelig tid og et eventyr, er i stedet blevet til deres værste mareridt - og det som mange af os frygtede ville ske, er nu blevet til virkelighed - Nicoleta er indlagt, og der er fare for hende og deres lille baby. Derfor er fødslen sat i gang for at redde den lille baby.

Så kære Lars Lykke Rasmussen. Jeg - og tusinder over hele verden med mig - lægger mig nu på mine knæ og beder dig så inderligt om at løse denne sag. Tænk, hvis Nicoleta og/eller deres baby ikke overlever denne stressede situation, fordi vi som land ikke har fået løst en 'banal' sag i tide. Sagen er ubærlig - jeg kan ikke finde et ord der dækker, hvis det værste skulle ske med Nicoleta eller babyen. Kontakt Charlotte F. Andersson/Foreningen Fair Dog, tlf. 60 19 43 12, som kender samtlige detaljer i denne sag. På vegne af dyrevenner i hele verden/Anne Campbell

Skrevet senere den 12. september 2017:
Kære Lars Løkke Rasmussen, Jeg har skrevet til dig tidligere i dag vedr. hunden A-Iceberg og dens lille, italienske familie. Jeg skriver nu igen for at fortælle, at sagen udvikler sig hele tiden. Nu er Giuseppe og Nicoleta's lille datter, Georgia, kommet til verden her i Danmark. Kun 1885 gram vejer hun. Som jeg skrev til dig tidligere i dag, så har sagen om Giuseppe og Nicoletas hund A-Iceberg stresset familien så meget, at de begge er voldsomt påvirkede af det - herunder har Nicoleta så i dag født deres lille datter i utide, da hun er i en alvorlig krise. At en grotesk hundesag i et oplyst land er skyld i dette, er så svært at forstå. Ikke desto mindre er det tilfældet. Esben Lunde Larsen har ignoreret alvoren i denne sag - og han har slet, slet ikke været på omgangshøjde med virkeligheden i forløbet. Vi er ellers tusinder af mennesker fra hele verden, som i nogle måneder har gjort, hvad vi kunne for at få hans og den øvrige regerings opmærksomhed i sagen. Derfor skriver jeg nu til dig for anden gang i dag. Det er så vigtigt, at denne 'banale' sag bliver løst NU, så familien får ro. Det er NU, der skal handles, så vi som land ikke får skadet nogle uskyldige mennesker mere, end vi allerede har gjort. Det er ubærligt at tænke på, at stress pga. vores lands manglende rettidige omhu måske har skadet denne familie for resten af deres liv. Det er så nemt af løse denne sag - please gør det, hellere i dag end i morgen. Jeg har et billede af lille Giorgia, som kun vejer 1885 gram. Det billede vil jeg gerne vise dig, men man kan desværre ikke vedhæfte billeder i dette opslag. Men du kan se billedet på Foreningen Fair Dogs facebookside. På vegne af tusinder af mennesker fra hele verden/Anne Campbell"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så tabte Fairdog for Alvor sutten (Beskylder minister for at være medskyldig i et barns for tidlige fødsel)
  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #424   19. sep 2017 jeg skriver fra mobil og har 0 min til det.. Man må da stå ved hvad man skriver istedet for at rette i det

    Hvad er det som jeg ikke står ved.. og hvordan kan du rette hvis du kun har 0 min smiley

    Tja kan du bevise det var et gadekryds?

    Nu når der er omvendt bevisbyrde, så kunne du jo passende vise en billede hvor man ser at blandingen stadigvæk er i live..


  • #425   19. sep 2017 Peter - Jeg retter netop ikke.. Det er dig der retter og tilføjer i dine indlæg istedet for at skrive et nyt..

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #426   19. sep 2017 Frøken

    Hvordan kunne du så tilføre mere i #423 smiley

    Du er den eneste herinde hvor jeg ikke fatter meningen med hvad du skriver overhovedet..


  • #427   19. sep 2017 Peter - Jeg har ikke tilføjet noget.. Jeg skriver fra mobil så kan ikke rette eller tilføje..



  • #428   19. sep 2017 Peter - Her er et billede af amstaffen taget af hendes ejer...



    profilbillede
  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #429   19. sep 2017 Peter - Her er et billede af amstaffen taget af hendes ejer...

    Synes du selv at det ligner en raceren Amstaff? og hvor mange år gammelt er det billede..


  • #431   19. sep 2017 Peter - billedet er 0 år gammelt og ja det gør jeg..

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #432   19. sep 2017 "Det er direkte hul i hovedet, at vi har en hundelov."

    Mon ikke at der menes listehundelov..Det er ikke forbudt at tænke selv.. smiley

    Peter - billedet er 0 år gammelt og ja det gør jeg..

    Så er det da godt at du ikke er dommer..


  • #433   19. sep 2017 Peter det ville klæde dig at gå efter bolden istedet for manden....

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #437   19. sep 2017 Det kan Peter ikke, for ingen har skrevet det. HER har vi et virkelig tydeligt eksempel på sådan et stråmandsargument, som en anden tråd handler om

    Godt at du har lært et nyt udtryk. Nu er denne jo bestemt ikke den eneste tråd hvor vi har debatteret hundeloven, og har da også hørt din negative holdning med tilhørende øgenavne (feje for egen dør) omkring racer med brede hoveder rigtig mange gange..at du ikke vil stå ved din holdning nu..bekræfter bare din sleske fremtoning.. Nøjagtigt som alle de andre dkk-likewhores/medløbere.. Kan vi være enige denne gang om at de 13 racer IKKE er mere farlige end mange andre potente hunderacer..Så er I da alligevel nået et stykke vej i ammestuen..


  • #438   19. sep 2017 Nøjagtigt som alle de andre dkk-likewhores/medløbere

    Hvor er du dog vulgær og primitiv!!!!!!!!


  • #440   19. sep 2017 @Peter.

    Du skrev:

    Kan vi være enige denne gang om at de 13 racer IKKE er mere farlige end mange andre potente hunderacer.. (forsættelse censureret som irrelevant).

    Det vil jeg gerne medgive. Jeg kan snildt finde 15-20 racer som er ligeså potentente sådan cirka i hvertfald. Men hvad det kan bruges til, forstår jeg ikke lige.

    Det er da tosset at smide flere hunde på listen, når loven fungerer efter hensigten.

    Jeg valgte i øvrigt Bomuldshunden, da de små Chihuahua'er er efter min erfaring er nogen små hidsige nogen, og min køter var med garanti stukket af fra den. Det var aldrig blevet til hyggelig leg.

    Tror min køter har på fornemmelsen, at med alt deres gøen, så kan de ninjitsu eller noget i den retning. smiley


  • #441   19. sep 2017 Martin #382. du skriver:
    " Så udfordringen er, at hvis vi ønsker et trygt Danmark med fri race,
    så skal vi komme med et bedre lovforslag end den nuværende lov.

    Det forslag, det har ingen kommet med endnu. "

    Mit Svar:
    Det er ingen stor udfordring, at komme med et bedre lovforslag!

    - Og det har jeg gang på gang skrevet om!
    Så - JEG MENER - at din påstand er forkert!

    Så jeg gentager lige mit forslag her:
    Hundeloven skal BARE være i overensstemmelse med Naturloven.

    Alle andre samfund end lige menneskesamfundene,
    lever fint og i balance med Naturen, med Naturens love.

    Så den eneste opgave er, at vi gør ligesom alle de samfund,
    der lever fint og i balance med Naturen, og følger Naturens love.


  • #442   19. sep 2017 @Sten.
    Det forstår jeg ikke lige helt hvad du mener med.

    Dermed ikke sagt jeg er uenig, bare mig der ikke forstår.


  • #443   20. sep 2017 Filteret vil blive brugt, hvis flere vælger, at bryde HG's regler ang. adfærd i Forum = ikke taler ordentligt etc.

    Kan man ikke argumentere, uden at blive personlig, så kan man lige så godt lade være ...


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #446   20. sep 2017 PS. Tror du, Peter, at du gør noget godt for sin sag ved at svine andre mennesker til?

    Dem som jeg giver igen når jeg føler det berettiget, det er nøjagtigt de samme kradsbørstige løgnhalse som bliver ved med at hænge mig ud og komme med urigtige hentydninger.. Det kan godt være at jeg ikke har et pænt sprog når jeg bliver hængt ud konstant, men når I fortsætter jeres vulgære udhængning, så fortsætter jeg med at svare på tiltale..

    I min bog er udhængning 100 gange værre end en person som ikke bisidder det reneste fineste sprog..


    Det er det også i min bog..Og det er altid de samme medløbere..og besynderlig nok har de som regel ofte stærk tilknytning til dkk´s uetiske guldæg.. Så er der selvfølgelig også et par unge kyllinger imellem som helst ikke vil rage uklar med hønsene, men som bliver helt skruk af at få lidt hønsegårds credit..


  • #448   20. sep 2017 Peter - Jeg vil gerne vide hvor jeg har kaldt dig øgenavne.. Du har kaldt mig det.. Jeg har endda bedt dig debatere uden brug af øgenavne..

    Hvor har jeg hængt dig ud og kommet med løgne om dig?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #449   20. sep 2017 Hvem er "I"?

    Skal jeg til at nævne navne? så bliver man jo personlig og det må man ikke herinde. "I" er blandt andet dem som ikke har kunnet klare sig i de andre hundelovs-tråde, hvor jeg bla skulle have skyld for at stå bag en vis hjemmeside..

    Jeg behøves ikke at hænge mig i en enkelt tråd eller være petitesserytter for at se jeres ubehagelige adfærd overfor ALLE som ikke lige er enige med jeres patrulje..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #451   20. sep 2017 Det vil jeg gerne medgive. Jeg kan snildt finde 15-20 racer som er ligeså potentente sådan cirka i hvertfald. Men hvad det kan bruges til, forstår jeg ikke lige.

    Vi skal bruge det til at belyse det åbenlyse urimelige ved denne luskede lovgivning..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #453   20. sep 2017 var de racer ikke på positivlisten / obslisten hvad den nu hed?

    Nej, der manglede rigtig mange..Her et uddrag (slet ikke komplet) af molosser-racerne, og så har vi slet ikke set på ulvehundene-ulvehybriderne endnu.. selvfølgelig med Schæferhund som nummer 1.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Molosser#Molosser_breeds

    Schæferhunden var faktisk en central del af den politiske debat, fordi den populære hund tegner sig for 1/3 af alle bid fra registrerede hunderacer herhjemme
    http://videnskab.dk/kultur-samfund/muskelhunde-lov-hviler-pa-historisk-tyndt-grundlag

    (Schæferhund tegner sig IKKE for 1/3 af alle hunde i dk smiley )


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #455   20. sep 2017 Men vi er kommet lidt væk fra emnet, A-Iceberg og hendes ejere.

    Ja, man skulle jo nødigt forholde sig til egne spørgsmål som blotter ens egen mangelfulde kendskab til emnet..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #456   20. sep 2017 Menneskers liv bliver jo slet ikke påvirket hvis de mister deres hunde, det er jo sund logik på HG..selv for burhønsene... smiley

  • #458   20. sep 2017 Peter det simpelthen så ulækkert det der. Du kan ikke føde for tidligt pga. lidt stress. Og det kan aldrig blive en ministers skyld.

    Jeg er selv gravid med 6 uger til termin, og min farmor er ved at dø af kræft. Jeg ser hende blive dårligere for hver dag der går og høre om hvor skidt hun har det, MEN min baby har det godt i maven endnu, selvom jeg næsten hver dag græder og er utrøstelig i en tid. Du har tydeligvis ingen viden om hvor sej en kvindens krop er når den er gravid og jeg kan love dig at der er mange grunde til at føde for tidligt. Ja det kan være stress har øget lidt til det, men jeg er 110% på at hun har haft andre faktorer der har spillet mere ind end at en minister i Danmark ikke bare vil hive carte blanc til deres hund.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #460   20. sep 2017 Peter det simpelthen så ulækkert det der. Du kan ikke føde for tidligt pga. lidt stress. Og det kan aldrig blive en ministers skyld.

    Selvfølgelig kan det aldrig blive hans skyld. Hvis du ser #25 mener jeg bestemt ikke at det er tilfældet.. Jeg vil dog ikke negligere at det KAN have indflydelse på graviditeten/barnet at miste en hund eller et familiemedlem.. Så undlad venligst at bruge såkaldte stråmandsargumenter..også selvom de er så oppe i tiden herinde..


  • #465   21. sep 2017 Hvis Ice sagen har forårsagt for tidlig fødsel , så har det fakta at hun har et barn og en hund til i Italien måske også medvirket .?

    Noget helt andet hvordan vil man ændre en lov som beskytter uvidenhed og fratager ejer fra det ansvar det er at have hund og rejse med den . ?
    Ligesom med § 1 og 6 kunne det være interessant at se forslag på ændringer istedet for at svine endnu en minister til ( han kan ikke ændre loven alene )


  • #467   21. sep 2017 Ja og en anden hund . Har jeg læst mig til .

  • #470   21. sep 2017 Ja Maj.britt det kan sagents være et barn der bor hos faderen . Jeg ser lige om jeg kan finde det


  • #471   21. sep 2017 Skal jeg til at nævne navne? så bliver man jo personlig og det må man ikke herinde

    Den lader vi liiiiiige stå et øjeblik........


  • #473   21. sep 2017 #472

    Nok et af de mere intelligente indlæg i tråden smiley


  • #475   21. sep 2017 @Jinx.
    Jeg synes du er lidt skrap. smiley

    Det er rigtigt, at for en person/er uden børn, så er kærligheden til hunden at sammenligne med forældres kærlighed til et barn.

    Men samme to personer ville uden at blinke slå samme hund ihjel hvis de fik et barn og hunden gjorde barnet fortræd.

    Altså hvis vi forudsætter at der ikke er psykiske udfordringer inde over. Det ophæver jo de fleste normale adfærdsmønstre.

    Heldigvis, for det er trods alt en hund vi taler om. Et barn er noget andet....


  • #476   22. sep 2017 Jinx hvem dømmer andres psyke ?
    Min kommentar var .: Hvis Ice sagen har forårsagt for tidlig fødsel , så har det fakta at hun har et barn og en hund til i Italien måske også medvirket .?
    Bemærk ? smiley


  • #478   24. sep 2017 Peter i # 267. Overvejende er jeg helt enig med dig,
    lige bortset fra at du skriver: - De (altså DKK) fatter tilsyneladende
    ikke engang at de er under hovedklubben FCI.

    Min kommentar:
    Du glemmer vist - eller er måske uvidende om - at DKK´s formand,
    "sidder højt på strå" i FCI´s bestyrelse.

    Jeg mener endda, at han er formand der også, eller har i hvert fald været det.

    DKK - Engelsk Cocker #268. For mig at se,
    skriver du - BÅDE: - " Derfor er jeg imod FD. De lyver, de støtter ulovligheder,
    og så benægter de pure, når det er "deres offer" som reelt er den skyldige."

    - Og så skriver du samtidig, at FD har indrømmet forskellige fejltagelser.

    Hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, mangler jeg indsigt til at bedømme.

    Men een ting er sikkert: Jeg støtter Fair Dog, i langt de fleste hundelovssager, da jeg anser hundeloven for udelukkende, at gå ud på at afskaffe hunde
    i privat-samfundet. - Og det er uanset om de har aldrig så fine stamtavler.

    Peter # 269. Fint indlæg. Det bliver vist svært for FD-Modstanderne,
    at fremskaffe de beviser, som du udbeder dig.

    Isabelle # 287: Du skriver: Hvis man laver en blanding,
    hvor forældredyrene har stamtavle,
    kan man få DNA-testet hvalpene og dermed sikre dem.

    Min Kommentar:
    Det er en forkert påstand du kommer med,
    og som rigtig mange hundeejere anser,
    for at være en sikkerhed imod hundeloven,
    indtil de selv havner i "Saksen"! :

    Eksempelvis, så havde Bogart en fin DKK Stamtavle,
    hvilket på ingen måde blev taget i betragtning.

    Og der står da heller intet om i Hundeloven, at en stamtavle
    har nogen som helst beskyttelses-effekt imod hundeloven.


  • #481   24. sep 2017 Steen - Jeg har ikke behov for at bevise noget

  • #482   24. sep 2017 Steen havde du betalt en advokat til at behandle din sag, er der stor sandsynlighed for at din hund ikke ville have blevet aflivet.
    Du valgte at lade en person uden nogen form for juridisk uddannelse rådgive og repræsentere dig.
    Forstår du ikke at Fairdog havde brug for en tabt sag med "en lille sød hund"?


  • #483   24. sep 2017 Og igen igen Bogart blev ikke aflivet efter § 1 race , men fordi han havde bidt et menneske ( jeg syntes absolut ikke det var en rigtig beslutning) men den del af loven har altid været der og har intet med raceforbudet at gøre .

  • #484   24. sep 2017 Har ikke kigget denne tråd længe, og hold nu biiip altså.

    Når man mener at loven skal overholdes, og folk SELV er skyld i deres hunde bliver aflivet, betyder det jo altså ikke at man bifalder forbudslisten, og syntes den er fantastisk.

    Men jeg vil ALDRIG nogensinde bifalde eller støtte nogen der bevidst bryder en lov. Man får da på ingen måder ændret nogen som helst lov, når man bryder loven igen og igen, og folk fralægger sig ansvaret igen og igen, og hyler op om at det er politiets og politikerenes skyld at lille Fido nu er aflivet, det kan ALDRIG blive andre end sælger og købers skyld, de er DEM der har valgt at skide på en lov, og DEM der har valgt at avle og købe hund med hovedet under armen.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #485   24. sep 2017 Forstår du ikke at Fairdog havde brug for en tabt sag med "en lille sød hund"?

    usmageligt

    Det jeg mener, Steen, er, at man så kan bevise, at hunden ikke indeholder noget ulovligt.

    Hvor mange kuld blandingshvalpe er set med dna-test af forældre? jamen jamen, det kan DE jo bare gøre..Ikke alt er planlagt..og mange regner ikke med at deres blandinger af f.eks 2 eller 3 helt lovlige racer kan ende i fedtefadet.. Synes I kommer med den ene undskyldning efter den anden, og har svært ved at indrømme at der bliver dødsdømt en del hunde som rent faktisk er helt lovlige. Synes jeg savner at se lidt realisme ..

    Og der står da heller intet om i Hundeloven, at en stamtavle
    har nogen som helst beskyttelses-effekt imod hundeloven.


    Nej, der burde først og fremmest stå hvilken dokumentation der er valid dokumentation..og hvis en stamtavle er nok..hvilken stamtavle..

    - Borgerne kan fremlægge hvad som helst - for eksempel stamtavler og erklæringer. Det er stadig politiet, der skal vurdere, om de vil anerkende beviserne, og derfor er det stadig politiet, der har den fulde magt til at bestemme, om hundene skal overleve, siger hun.

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/hundeforening-naesten-umuligt-bevise-en-hund-er-lovlig


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #486   24. sep 2017 Men jeg vil ALDRIG nogensinde bifalde eller støtte nogen der bevidst bryder en lov

    Er der nogen der gør det?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #489   24. sep 2017 Så længe loven er som den er må man agere derefter.

    Ja, så på med skyklapperne overfor dem som kommer i klemme,..selvom de avler på helt lovlige hunde.. Skal vi ses lidt på http://www.hundegalleri.dk/marked/hunde/blanding-af-racer hvor mange mon har DNA test.. Spændende hvordan at alle "eksperterne" herinde er så glade for at forsvare loven med næb og klør..trods at alle de rigtige eksperter godt ved at det ikke er hensigtsmæssigt eller særlig dyreetisk at forbyde hunderacer..

    Men een ting er sikkert: Jeg støtter Fair Dog, i langt de fleste hundelovssager, da jeg anser hundeloven for udelukkende, at gå ud på at afskaffe hunde
    i privat-samfundet. - Og det er uanset om de har aldrig så fine stamtavle


    Så langt kan mange simple mennesker bare ikke tænke..de mangler simpel logisk sans..


  • #490   24. sep 2017 Peter Nej, der burde først og fremmest stå hvilken dokumentation der er valid dokumentation..og hvis en stamtavle er nok..hvilken stamtavle..

    Selvfølgelig en stamtavle der kan bevise mange generationer tilbage at der ikke er andre racer iblandet . Vi har endnu ikke set politiet konfiskerer en FCI ( DKK) hund - alle andre stamtavler har jo ikke bevis for hvad der ligger bag og derfor er de ikke noget værd.


  • #491   24. sep 2017 Afskaffe hunde i privat samfundet ? Peter der findes idag mellem 400-800 hunderacer ( afhængig af i hvilket land man bor ) så hvis det er rigtigt at de vil udrydde hunde , hvorfor har man så " kun" forbudt 13 racer ????

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #492   24. sep 2017 Vi har endnu ikke set politiet konfiskerer en FCI ( DKK) hund - alle andre stamtavler har jo ikke bevis for hvad der ligger bag og derfor er de ikke noget værd.

    Så skal man jo minimum have billede-dokumentation af parring.. men kun DNA er jo et sikkert bevis..

    så hvis det er rigtigt at de vil udrydde hunde , hvorfor har man så " kun" forbudt 13 racer ????

    Man skal jo starte et sted.. uden at starte et ramaskrig..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #494   24. sep 2017 Så en DKK tavle er sikkerheden selv i forhold til listehundeloven

    smiley Hvor ser I eller drømmer I bare om at DKK stambøger skulle være særlige hellige?

    De er da ret nemme at svindle med..hvis man havde de intentioner... Ingen stamtavle er mere valid end folkene bag smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #502   25. sep 2017 Uenigheden går på, om det kan undgås, at lovlige hunde kommer i klemme. Du siger nej. Mange andre siger ja.

    Kan de mange andre som siger ja (de meget aktive), så fortælle hvilke blandinger og hvilke kryds der kan komme i farezonen? Man kan jo altså ikke se på en hund om der er ulovligt blod i, og endnu sværere kan det være at forudse udfaldet af en parring af 2 blandingshunde...og om de kommer til at se ulovlige ud. Hvordan skal almindelige mennesker uden stort avlskendskab kunne forudse at to hunde som for dem ser helt lovlige ud, at de kan lave hvalpe som pludselig ser Ulovlige ud.. Hvis man kender bare en smule til avl på udseende på hunde, så ved man også at man aldrig ved hvordan udfaldet af en parring bliver..

    For mig synes jeres argumenter at rumme stor ensidighed, og de virker temmelig "langhåret" om at man ikke kan komme i klemme.. men det er jo så også som regel de korthåret der kommer i klemme når "specialister" skuer hunden på hårene.. Enten ved I intet om avl..eller også så vender i det blinde øje til..

    Jeg forstår ikke denne sætning vil du uddybe? Er du uenig i at man ikke skal avle på hunde, hvor hvalpene kan ligne ulovlige blandinger?

    Selvfølgelig er jeg enig i at man ikke skal avle på hunde som er ulovlige. Jeg er dog IKKE enig i at en blanding af F.eks Labrador/Terrier x Boxer overhovedet burde kunne komme i klemme og jeg tror heller ikke at fru Hansen har i tankerne at det kan ske fordi vi har denne besynderlige lovgivning. Jeg savner at se mere til hvordan de såkaldte specialister bedømmer om en hund ser ulovlig ud..og jeg savner at høre mere om deres uddannelse..De fci-dommere jeg kender kan ikke se det..så jeg vil meget gerne vide hvordan specialisterne/bødlen kan se det..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #504   25. sep 2017 INGEN kan se det, Peter

    Nogen må jo se noget ulovligt udseende i visse hunde ellers var der jo ikke noget problem.. Er det rimeligt at fordi en amatør som er ansat ved eller bliver betalt som bødel af Politiet synes at en hund har et ulovligt udseende at den så bare skal aflives..

    Du nævner selv nogle (fra "Marked") her på HG. Hvad er det ved disse, der fanger dit øje?

    Der er da bla et par stykker som godt kunne have udseende-mæssige træk som minder om visse forbudte racer..og jeg tvivler på at de kan bevise deres slægtskabsforhold. Hvis man tager et kik på gul og gratis eller den blå avis hvor det bugner med hunde som kunne komme i bødlernes hænder, hvis og såfremt at Politiet fik den idé at folk skulle bevise disse hundes ophav..

    PS. Hvor mange blandingshunde, der er mistænkt for at have ulovlig race iblandet er aflivet i 2016 - 2017? Antallet er vist til at overse


    Ja, det vil jeg da meget gerne vide..En hver fjerde dag http://hsfo.dk/horsens/Danmark-afliver-en-ulovlig-hund-hver-fjerde-dag/artikel/87894 (hvor er de sande tal fra Politiet?) er ikke for mig bare til at overse..Det er vammelt at aflive hunde der intet har gjort udover at gå rundt med et for nogen ulovligt udseende (bedømt af mennesker som ikke har begreb om hunderacer).. Og så netop fordi at det foregår uden beviser af nogen art...

    Har mødt en kvindelig "specialist" ved min dyrelæge som har været kaldt ud som hundesagkyndige dyrelæge..hun mente at man kunne se på tænderne om hunden var en Pit Bull eller en Amstaff.. Jeg måtte forlade klinikken måbende..Dumheden/uvidenheden og godtroenheden kender åbenbart ingen grænser i dette samfund.

    At kort hår og farven brindle er = ulovlig udseende kan man da ikke tage alvorligt hvis man kender lidt til hunde..


  • #505   25. sep 2017 @Peter.
    Der er ingen der kan se hvad en blanding reelt indeholder. Det står faktisk i rapporten som Charlotte Fair Dog lagde link til.

    Hvis du læste den, så ville du ikke behøve at stille alle de spørgsmål. For det er der ingen der kan se.

    Det er derfor der er omvendt bevisbyrde.

    Men reelt er det ingen problem hvis hunden opfører sig ordentligt. Bare se på den Italiener hund. Ikke engang den blev snuppet indtil den røg i ballade, og dem er da markant i udseende. I min by, er der en ung Amstaf den er jo heller ikke hapset.

    Politiet har ikke tid til hunde der opfører sig pænt. smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #506   25. sep 2017 Hvis du læste den, så ville du ikke behøve at stille alle de spørgsmål. For det er der ingen der kan se.

    Det er derfor der er omvendt bevisbyrde.


    Hvorfor har Politiet så sagkyndige hvis det ikke var tilfældet. Der skal jo være en grund til at der kommer en sag..der skal vel være en vis begrundet mistanke (på hvilket grundlag), men hvis man krydser med Schæferhund eller Eurasier så er man nok rimelig sikker på at de sagkyndige ikke kan skue f.eks 50% listehunde på hårene.. smiley

    Politiet har ikke tid til hunde der opfører sig pænt

    Hvad har disse gjort der ikke er "pænt"
    http://nyheder.tv2.dk/samfund/2014-05-13-disse-hvalpe-er-m%c3%a5ske-ulovlige-nu-skal-de-aflives

    I min by, er der en ung Amstaf den er jo heller ikke hapset.

    Hvordan ved du at det er en Amstaff?


  • #507   25. sep 2017 @Peter.
    Omvendt bevisbyrde betyder at hundeejer skal bevise at hunden er lovlig ved mistanke.

    Så hvad politiet skal med eksperter ved jeg ikke, men jeg ved at de reelt ikke behøver. For det står forklaret i rapporten.

    Så det er faktisk ret simpelt.

    Er der mistanke om blandingen, og den har været involveret i ballade, er den dømt til døden, medmindre ejer kan bevise den er lovlig, og så måske nøjes med mundkurv (den kan stadig blive dømt til aflivning) . Det er meget simpelt reelt.

    Med det forklaret, så brug hellere din energi til en bedre løsning. Det opnår du mere med... smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #508   25. sep 2017 Så hvad politiet skal med eksperter ved jeg ikke, men jeg ved at de reelt ikke behøver. For det står forklaret i rapporten.

    Så du mener at Bent betjent eller hans kadet som aldrig har ejet en hund skal afgøre om en hund skal bevise dens uskyld.. Kan virkelig ikke følge jeres besynderlig logik..


  • #509   25. sep 2017 @Peter.
    Fordi min hund leger med den i ny og næ. En lille sød tæve.

    Det er ejeren der har sagt det. Vi taler fint sammen, og jeg er jo ikke blind, så der er ingen tvivl.

    Den har endda stamtavle, den er bare ikke ligefrem registreret her i DK... smiley

    Opfører en hund sig ordenligt, så render politiet altså ikke rundt og tjekker. Det gider de da ikke.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #511   25. sep 2017 Sørme en ansvarlig hundeavler, der efterlader sine hvalpe i en park, Peter (fra dit link)

    Skal det gå udover hundene.. Havde de været langhåret..havde de nok ikke måtte lade livet.. Stråmandsargumentation er jo så oppe i tiden..Der er vel ingen der mener at det er ansvarligt..

    Ps. i kan sende alle de luskede pb i vil til hinanden Majbritt & Isabelle, hvis I ikke tør at skrive det her direkte..


  • #512   25. sep 2017 @Peter.
    Bent kadet skal intet bevise. Det skal ejeren. Omvendt bevisførelse, som jeg forklarede dig før. smiley

    Politiet, kan anklage en Bomuldshund for at være en ulovlig, og så skal ejeren bevise modsat.

    Eller min Grosser. Eller en chihuahua hvis de har lyst.

    Omvendt bevisførelse i sin smukkeste form.

    Det er loven. Læs nu reglerne, og du vil forstå. smiley



  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #513   25. sep 2017 Bent kadet skal intet bevise. Det skal ejeren. Omvendt bevisførelse, som jeg forklarede dig før.

    Kan du bevise med 100% sikkerhed at der ikke er 2 % tosa i din grosser eller kommende Broholmer..Jamen jamen jeg har en hellig tavle..Ja, men der er omvendt bevisførelse så vi skal være helt sikker.. Har du billeder af parring af de sidste 6 led i stamtavlen eller har du dna..

    Der findes "folk" her i europa som har to stamtavler på deres hunde.. en som de kan vise politiet..og så den rigtige smiley


  • #514   25. sep 2017 @Peter.
    Nu er staten ikke sådan opbygget, at den er ude i børnehave påstande ala 2 procent. Hold nu lige hovedet koldt. Fair dog vil jo nærmest holde en fest hvis det skete... smiley

    Blev jeg anklaget vil jeg vise min stamtavle.

    Den vil så blive tjekket på hunde Web, og er den ægte, så er alle glade. Min hund vil så få påbud om snor eller bidedims, og det er det i første omgang. Altså hvis det er en mindre episode.

    En stor blanding vil blive aflivet

    Sådan er det. Der er intet at være i tvivl om. Det er det gode ved den nye lov.

    Om man så kan lide loven, er en anden debat, men loven er dæleme ret simpel.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #515   25. sep 2017 Nu er staten ikke sådan opbygget, at den er ude i børnehave påstande ala 2 procent. Hold nu lige hovedet koldt. Fair dog vil jo nærmest holde en fest hvis det skete..

    Så kom børnehavekortet smiley Det er virkeligheden og fakta uanset hvad du mener i børnehaven..

    Det er en fuldstændig umulig opgave at racebestemme en blandingshund, og slaget er sådan set allerede tabt, når først politiet har interneret hunden, siger han.
    Han bakkes op af Dyrenes Beskyttelse.

    - Man kan ikke se, om en hund er ulovlig, og man kan ikke bruge dna-test, så det er fuldstændig umuligt at vurdere, siger Jens Jokumsen, der er chefkonsulent for familiedyr i Dyrenes Beskyttelse.

    https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/28178123

    Der er i hundeloven ikke fastlagt krav til, hvilken dokumentation besidderen skal kunne fremlægge for at bevise hundens race..


  • #516   25. sep 2017 @Peter.
    Det er ville være dumt, at lave den slags.

    For i dag ligger alt jo digitalt, og derfor bliver det tjekket.

    Jeg tror på hvad du siger, og derfor vil jeg gerne læse om den sag. Kan du ikke lige smide et link til den med de 2 procent og en DKK stamtavle.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #518   25. sep 2017 Jeg tror på hvad du siger, og derfor vil jeg gerne læse om den sag. Kan du ikke lige smide et link til den med de 2 procent og en DKK stamtavle

    Der står intet om i loven om dokumentation, derfor kunne jeg sagtens hvis jeg var dommer tvivle på din DKK-tavles oprigtighed..

    For i dag ligger alt jo digitalt, og derfor bliver det tjekket.

    Hvad bliver "tjekket" ?

    - Rigspolitiet har sat en ekstrem høj barre, hvor borgerne skal kunne dokumentere, at deres hunde ikke indeholder så meget som en procent af de nu forbudte hunderacer, siger Charlotte Andersson.
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/hundeforening-naesten-umuligt-bevise-en-hund-er-lovlig


  • #519   25. sep 2017 @Peter.
    Sidder du bare og opfinder mulige påstande? smiley

    Vrøvlehoved...

    Det der bliver tjekket er, om en stamtavle er ægte. Det er logik.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #522   25. sep 2017 Sender lige en lusket PB til Isabelle

    Ja, send lige en slesk løgnhistorie..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #523   25. sep 2017 Sidder du bare og opfinder mulige påstande?

    Hvad har jeg påstået?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #524   25. sep 2017 Det er godt nok ærgerligt - også for den sag, du kæmper for.

    Jeg kæmper ikke for noget.. andet end mod jeres (de samme hvergang) ualmindelige ringe viden om hunde og avl..

    mod dumhed kæmper selv guderne forgæves..Selv eksperterne kunne ikke overbevise de "crooked" (uærlige) politikere.. Så at overbevise blinde dkk-medløbere med stråmandsargumentation og skyklapper på..

    Det der bliver tjekket er, om en stamtavle er ægte. Det er logik.

    Ja, så skide værre med at det ikke er den rigtige hund man tjekker.. smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #527   25. sep 2017 Jeg har også sendt en lusket pb til Maj-Britt

    Passer fint til din sleske debatform at sprede løgne i ammestuen.. og prøve at sælge en trepattet ko..


  • #528   25. sep 2017 @Peter.
    At Peter du har intet påstået. Du kommer bare med mulige scenarier. Det er noget andet.

    Den artikel du har henviser til, anbefaler i øvrigt i henhold til dommeren en stamtavle hund.

    Det er Fair dog der synes det er svært at bevise på andre måder.

    No shit, Sherlock.. smiley

    Den fik jeg allerede da jeg læste hendes link. Omvendt bevisførelse er ret enkelt.



  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #530   25. sep 2017 Den artikel du har henviser til, anbefaler i øvrigt i henhold til dommeren en stamtavle hund.

    Hvor står der noget om stamtavler i loven..

    Den fik jeg allerede da jeg læste hendes link. Omvendt bevisførelse er ret enkelt.

    Ja, det er da virkelig vejen at gå med vores lovgivning..

    Og jeg vil stadig stemme FOR loven, hvis det kom til en afstemning.

    Sikke alt det nye du kan fortælle.. men du er jo heller ikke helt ung længere..



  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #531   25. sep 2017 Sidder du bare og opfinder mulige påstande?

    At Peter du har intet påstået.

    Vi skal jo nødigt forholde os til fakta..Var der nogen der nævnte ordet vrøvlehoved smiley


  • #532   25. sep 2017 @Peter.
    Årh, jeg kan snart ikke finde hoved eller hale, idet du skriver, og jeg forsøger ellers. smiley

    God dag!


  • #533   25. sep 2017 Jeg har altså utroligt svært ved at tage en forening seriøs, hvor selveste formanden skriver sådan her i et Facebook opslag, hun selv har oprettet for at hænge HG og deres brugere ud smiley

    Hundegalleriet er en side for hundeejere som har eksisteret i mange år, men niveauet er desværre temmelig lavt.

    Og

    Man kan da i alle tilfælde se hvilket niveau de befinder sig på, og hvor langt de er villig til at gå og synke.


  • #534   25. sep 2017 Pinligt. Virkelig virkelig pinligt.


  • #535   25. sep 2017 ......

    profilbillede
  • #537   25. sep 2017 Hvis koen stadig giver 40 liter om dagen køber jeg sq gerne en 3 pattet ko..

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
  • #540   25. sep 2017 Isabelle - Haha smiley Helle for ikke at skulle malke den smiley

  • #542   25. sep 2017 Chipsene og jeg #490:
    Vi har endnu ikke set politiet konfiskerer en FCI ( DKK) hund .

    Min Kommentar:
    Så har "VI !!!! OVERSET" min Bogart-sag!

    + #491: hvorfor har man så " kun" forbudt 13 racer ????

    Min Kommentar:
    Enhver rejse, starter med det første skridt!
    Derfor starter man nu, med KUN 13 racer,
    senere kommer de andre lidt efter lidt.

    Men der skal selvfølgelig en del livserfaring til,
    for at forstå hvordan menneskesamfundet fungere.

    Housbuster # 482: Hvor er du dog klog. Men det er GAMMELKLOG!

    Maj-Brit DKK Snob # 493. Undgå at din hund løber ud og laver et angreb,
    så er den i sikkerhed.

    Min Kommentar: Ja, mange mennesker er lige så "godtroende"
    som du åbenbart er.

    Jeg har - ved selvsyn - oplevet at selv en Løve i et bur, kan bide et menneske!

    Men i det tilfælde var man så fornuftig, så man rettede sig efter Naturloven!

    Men det var jo også dengang, hvor menneskene var mere fornuftige,
    end de er nu til dags, hvor love hovedsagelig er i strid med Naturlovene!

    + # 498: Hunden er hvad ejer gør den til...
    Selv en chihuahua kan gøres til kamphund -Skriver du.

    Min Kommentar: Det kan også være andre end ejeren,
    der i forvejen "har" - eller på anden måde - "kan" gøre en chihuahua
    til en kamphund.

    Enhver sag kan - og BURDE - altid ses fra flere sider,
    men det tager de færreste mennesker hensyn til.

    Og så kommer du med din såkaldte simple konklution, som i mine øjne viser,
    at du har et meget indskrænket samfundssyn, hvor du skriver:
    "Læs hundeloven, forstå den, følg den, tag ansvar for din hund,
    lad være med at avle / købe suspekte blandinger, og fra nu af
    vil der næppe bliver aflivet en eneste hund på den konto.
    Størstedelen af DKs hundeejere klarer det jo fint."


  • #543   25. sep 2017 Skal jeg stille spørgsmålet? Jeg gør det:

    Hvordan retter vi os efter Naturloven med stort N?


  • #545   25. sep 2017 Den der Bogart sag, var det ikke en af grundene til at de lavede en regulering af skambidspararagrafen?

    Altså den var jo meget firkantet i starten, i dag bliver en hund ikke bo ikke aflivet bare fordi den bider. I hvertfald ikke hvis den har stambog, må jeg hellere tilføje..


  • #546   26. sep 2017 Cecilie med Mack #544 skriver: "uanset hvor unfair sagen med din Bogart var,
    ændrer det ikke på at det ikke havde noget med listehunde at gøre men derimod skambid...

    Min Kommentar:
    Reelt set havde sagen hverken noget med listehunde eller skambid at gøre.

    Nr. 1. Så var Bogart ingen forbudt eller listehund, men derimod
    en ægte Lhasa Apso med DKK Stamtavle, som jeg altid har oplyst.

    Nr. 2. Så lød anklagen på Skambid, hvilket også var en fejlagtig påstand, ligesom de øvrige anklagepunkter også var fejlagtig påstande.

    Men efterhånden som jeg hører diverse kommentarer fra andre beboere
    her i området, er der meget der tyder på,
    at det BAGHOLDSANGREB på Bogart, var planlagt af nogle beboere,
    der var sure på mig, over at der efter Ca. 40 års hunde - og katte-forbud
    i vores boligafdeling, blev indført tilladelse til,
    at beboerne måtte holde en hund eller en kat, i deres lejlighed.

    Og da jeg var afdelingsformand på daværende tidspunkt,
    kom jeg til at høre meget brok, og mange trusler,
    fra en masse af beboerne, over denne beslutning,
    da jeg var den eneste i bestyrelsen, der trods deres modstand,
    tilsluttede mig tilladelsen!

    Og efter at Bogartsagen, blevet velkendt af mange i området,
    har jeg også måtte høre mange sårende og ondskabsfulde kommentarer.

    Men det er jo den slags lokale- og medie-beskyldninger og lignende,
    jeg må leve med, når jeg har den holdning,
    at hunde er mindst lige så berettiget, - eller faktisk mere,
    - til at leve et godt liv her på Jorden,
    end vi mennesker mener, at vi er berettiget til!


    Martin # 545: Om Bogartsagen skulle have noget med regulering
    af skambidspararagrafen at gøre, kender jeg intet til!

    Men jeg tvivler meget på det, selvom sagen har været i både Dansk og Tysk TV, Tyske hundeblade, Demonstration ved ambasaden i Berlin, og meget andet.

    Det er en sag som danske politikere helst ser begravet godt og grundigt.

    Og din kommentar med at stambog skulle give garanti imod aflivning,
    kan du - og alle andre - godt glemme alt om,
    så længe vi er underlagt hundeloven, og politiets uindskrænkede magt og ret, som betyder at alle hunde i Danmark er totalt fredløse,
    som er det samme, som totalt retsløse.


  • #547   26. sep 2017 @Sten.
    Jeg ved at de løsnede på loven omkring skambidspararagrafen, ved sidste regulering, og det eneste jeg kunne finde var artikler om Bogart var fra før ændringen. Den første var for skrap.

    Det andet du kommer med er i mine øjne noget vrøvl, medmindre dommerne i DK ikke overholder lovgivningen. Det tror jeg dog af hele mit hjerte at de gør. smiley


  • #548   26. sep 2017 Steen hverken du eller Fair Dog har delt politiets afgørelse om aflivning.
    I følge Fair dog var den en ren §6 stk.5 afgørelse
    Hvorimod du flere gange har sagt at en fejlagtig adfærds test var en faktor.
    Det er jo væsentlig forskel, for hvis en vurdering af dig og din hund har været en faktor, og du har fortalt politiet om din "naturloven" som forsvar. Så kan det med rette have været grunden til at de har vurderet at du ikke var i stand eller villig til at forhindre din hund i at bide igen.


  • #549   26. sep 2017 Martin # 547. Om skambidsparagraffen var for skrap, kan sagtens disuteres. Det kan næste alt jo!

    Blandt andet også om dommerne overholder loven.
    Hvilket politikerne jo også blæser højt og flot på,
    ligesom de fleste mennesker gør, hvilket er helt naturligt efter min mening,
    så længe der er tale om menneskeskabte love, der strider imod naturens love.

    Står jeg eksempelvis og kigger på trafikken,
    ser jeg i stribevis af overtrædelser af færdselsloven,
    hvilker som jeg siger/skriver, er helt aturligt.


    Housebuster #548

    Jeg anser det for totalt irrelevant,- for både diskussionen og for sagen,
    - om jeg eller Fair Dog har delt politiets afgørelse om aflivning.

    Og jeg har heller ingen lyst til diskutere det vrøvl,
    du - ud af den blå luft - fremkommer med, om politiets formodninger,
    og om min villighed, til at forhindre min hund i at bide.


  • #550   26. sep 2017 Steen mener du seriøst at politiets begrundelse for aflivningen af din hund er irrelevant?


  • #553   27. sep 2017 Velkommen Wong..

  • #559   27. sep 2017 Jinx jeg kan godt forstå, at du ser det som nedladende.
    Men Steen har i årevis på adskillige fora lavet disse indlæg, og nægter konsekvent at forklare hans "naturloven". Og de faktiske omstændigheder omkring politiets afgørelse om aflivning af hans hund.


  • #561   27. sep 2017 Blev man lige "forfremmet" til en kone, med udøvende magt der ? smiley

    Jeg har stor medfølelse overfor at Steen mistede sin hund, og jeg er STOR modstander af raceforbudet.
    Problemet er bare, at Steens hund bed et menneske. Den slags bliver der som regel ikke set særligt positivt på, uanset hvilken race der er tale om.
    Det virker som om at Steen fralægger sig sit ansvar som hundeejer. Vi har alle et kæmpe ansvar for at søre for, at vores hunde ikke bider.
    Steens højtravende forklaringer om naturloven, kan jeg ikke bruge til noget som helst. Beklager, men jeg kan ikke tage ham seriøst.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #562   27. sep 2017 Nu kom det jo frem i sagen med Bogart, at damen var kommet til at træde på ham, da hun ikke havde set ham. Så lige det scenarie kunne ske for selv den bedste, hunde kan jo altså ikke række poten i vejret og bede folk om at træde væk.
    Så det handler ikke om ansvarsfralæggelse, det var desværre ikke noget Steen kunne gøre hverken fra eller til for at undgå, da han stod og skulle over vejen, og damen kom bagfra og også skulle over vejen, hun havde så desværre ikke set Bogart, som sad skråt bag Steens ben i 50 cm lang snor, og ventede på at komme over vejen.
    Bogart bed damen i anklen, og da hun var på blodfortyndende medicin (den information kom også frem i retten) var man nødsaget til at sy, hvilket man ellers helst undgår pga. risiko for infektion. Den gang var 1 sting som bekendt nok til aflivning.

    Bogart blev ganske rigtig vurderet af en hundesagkyndig, som ikke anbefalede aflivning, men det blev Bogart.

    Det er forøvrigt imponerende, at der er nogen der sidder trygt og godt bag skærmen, og køre på en 84 årig gammel mand. Virkelig flot - klap klap (ironi)


  • #563   27. sep 2017 Som skrevet. Jeg har stor medfølelse med at Steen mistede sin hund. Det skal der ikke herske nogen tvivl om.
    Men sådan som hundeloven er/var skruet sammen, så kan det få konsekvenser for os alle. Men det ændrer ikke på at det er vores forbandede ansvar at sørge for, at vores hunde ikke skader andre. Uheld sker, og det må vi så tage konsekvensen af.
    Hundeloven er heldigvis blevet ændret efterfølgende, så der er lidt længere snor, i forhold til når ens hund bider.
    Men har man hund, så risikerer man altså at blive ramt af hundeloven. Hvad enten man bryder sig om det, eller ej.


  • #565   27. sep 2017 Så var det da en af de sager der gjorde at loven blev lavet om.

    Den var nemlig meget stram i starten.

    For lige den beskrevne situation kan ingen gardere sig i mod. I dag har dommerne jo mulighed for at vurdere situationen. Den gamle var meget firkantet.

    Som jeg plejer at sige, ingen lov er perfekt.

    @Sten.
    Jeg kan godt forstå at du ærger dig. Heldigvis burde det ikke ske i dag.


  • #566   27. sep 2017 Tja Charlotte
    Så må du vel erkende at det var din inkompetence, , der var skyld i at hunden blev aflivet.
    Eller var det at du havde brug for en "sød lille hund ejet af en gammel mand" som offer af hundeloven?


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #567   27. sep 2017 Korrekt, at alle kan blive ramt af hundeloven og det kan alle stadig. At man ændrede nogle småting i skambidsparagraffen ændre ingenting på det, da man ikke ændrede "farlighedsparagraffen" som er den der aflives flest efter og den er gældende for alle, uanset race eller herkomst. Derudover, så ignoreres de hundesagkyndiges vurderinger, så også det er temmelig problematisk.

    Nu kender jeg Steen, det gør I ikke. Og jo han kan bestemt godt klare sig selv og sin skønne nye lille hund, heldigvis for det. Jeg har ingen steder skrevet at Steen skal behandles som et barn, men han skal behandles sobert og med respekt.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #568   27. sep 2017 Housebuster, som altid taler/skriver du som du har forstand. Du ved udemærket godt, at det var DKK der havde lovet at hjælpe Steen med hans sag, og du ved udemærket godt, at Bogart blev aflivet imens de "så" på sagen og at de sprang fra og ikke ville hjælpe alligevel. Dyreværnet sagde til Steen at han skulle ringe til mig.

    Bogart blev aflivet i August, jeg fik sagen i December og sagen kom for retten i Januar, hvor Steen blev frikendt. Så hvis du skal pege fingre og råbe inkompetence, så skal dine pølser ikke pege i min retning. Så stop venligst dine historier Jesper.


  • #570   27. sep 2017 Farlighedsparagrafen paragraffer er jo lavet, så politiet kan fjerne en hund, der udviser truende adfærd.

    Det synes jeg er fornuftigt, for hvordan stopper man ellers Brian i, at skræmme 27 mennesker med en lovlig race?

    Jeg kunne foreksempel få mange til at skide i bukserne af skræk hvis jeg tog min Grosser og lod den gø og lave udfald mod folk, samtidigt med at jeg havde den i snor.

    For den kan ikke bide hvis jeg holder den, men jeg kan love for at det kan skræmme.

    Så den lov er da meget fornuftig.

    Hvad skulle man ellers gøre?


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #571   27. sep 2017 Martin#
    Farlighedsparagraffen bruges nu ret så meget i nabostridigheder, forældermyndighedssager, mv. Så det er nu ikke "bare" Brian der rammes og i de fleste af den slags sager bliver de hundesagkyndige vurderinger ignoreret.

    Isabelle#
    Jeg har ikke tænkt mig at bruge tid på at forsvare noget jeg ikke mener eller har skrevet, men som du fortolker det og mener at der står skrevet. Jeg har lige forklaret det en gang, det bør være nok.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #572   27. sep 2017 PS* De hundesagkyndige kommer selv med et udspil om ikke så længe, netop pga. farlighedsparagraffen, manglerne i skambidsparagraffen og ignorering af deres vurderinger.

  • #573   27. sep 2017 @Carlotte.
    Om Brian truer sin kommende ekskone med køteren eller naboen er da lige meget.

    Politiet kan tage hunden med, og det er da godt synes jeg.

    Så må vi vente og se hvad udspil de kommer med.


  • #574   27. sep 2017 Charlotte: Er der håb om at der så bliver lyttet til de hundesagkyndige denne gang ?

  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #575   27. sep 2017 Martin# Man skal efterforske om der nu også er hold i det der bliver anmeldt og så skal man tage de hundesagkyndige vurderinger til efterretning og ikke bare ignorere dem. Ellers er der jo ikke noget formål med at have de hundesagkyndige og bruge dem. Og en hver sag, skal belyses for at der kan træffes en afgørelse på et fuldt belyst grundlag. Sådan er det desværre bare ikke i rigtig mange af hundelovssagerne.
    Og derfor ser man først sandheden/fakta når sagen kommer for domstolene og der har hundene så siddet i mange måneder, nogle gange halve og hele år før en sag når så langt.
    Og hvis man holder sig til forvaltningsloven, så er vi nået et stykke af vejen. (den administrative del af hundelovssagerne, hører under forvaltningsloven)


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #576   27. sep 2017 #Ann-marie H
    Vi har lige haft møde med dem og ja jeg tror helt sikkert at både rigspolitiet og ministeriet lytter til dem. De er jo en del af div. udvalg og DDD, så der er jo vægt bag dem og en del af de sager vi har haft underbygger det de har at sige.


  • #577   27. sep 2017 Håber at de lytter, men vil se det før jeg tror det smiley Indtil videre har man jo desværre ikke lyttet voldsomt meget til eksperterne på området smiley
    Men jeg krydser fingre, og håber !!


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #579   28. sep 2017 Isabelle, måske er Steen dement og så skal der tages hensyn.

    Dejligt at have Havgassen med riven med igen herinde..

    Smagløst kvindemenneske...


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #582   28. sep 2017 Peter, jeg skal lige denne gang ophæve min MI ( du er ikke værd at bruge tid på)

    Tag da et bad....miss buket


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #584   28. sep 2017 ja ja Marianne

  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #586   28. sep 2017 #Maj-Britt*DKK snob
    Jeg formoder da, at når du vælger at deltage i en masse tråde om hundeloven, så har du vel også gjort dig den ulejlighed at følge med og har sat dig ind i emnet? Så har du vel læst de bilag der ligger til loven, og som er offentlig tilgængelige.
    Du sidder vel ikke bare og ytre dig på rene formodninger.

    Og bare det at I kan udlede fra mit skriv, at der skal tages særlige hensyn, til dementia, understreger meget godt hvorfor det går så galt og hvorfor en sag, kan ende med at være godt pyntet og langt fra fakta.

    I må brygge alt det i lyster, men lad være med at give andre skylden for jeres enorme fantasi, egne "oplevelser" og fejlfortolkninger.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #589   28. sep 2017 #Isabelle
    Nej det skriver DU, det har jeg aldrig skrevet, så stop venligst med at manipulerer og fortolke. Jeg skrev "Jeg har ingen steder skrevet at Steen skal behandles som et barn, men han skal behandles sobert og med respekt. "
    Det handler slet og ret om sober og respektfuld omgang med andre mennesker.


  • Charlotte A
    Charlotte A Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 47
    #591   28. sep 2017 #Maj-Britt DKK snob, så må jeg bare konkluderer at du er sprunget ret meget over og ikke er særlig grundig i dit fodarbejde.

    Og I 2 kan blive ved med at spørge om det samme spørgsmål, som I skriver jeg skulle have skrevet, men som jeg ikke har skrevet og som alle kan se at jeg ikke har skrevet.
    Imponerende at I ikke selv kan se, hvor absurd jeres ageren er.


  • #595   28. sep 2017 Hunde har naturlige instinkter, som vi ikke kan træne væk eller holde nede. De er der. Det VI mennesker skal tage hånd og ansvar om er, at hunde skal leve i menneskers verden, men ikke på hundes præmisser, da det er næsten umuligt.
    Det skal være på menneskets, hvor mennesket tager hensyn til hunden OG sine medmennesker.
    Dette betyder, at Fido ikke kan rende frit som ejer ellers synes er fantastisk for Fido..for Fido kan være til gene for andre og farlig - især på veje og cykelstier.
    Fido er ejers ansvar, både hvad angår socialisering, fodring og generel godt hundeliv.
    Dette betyder, at ejer skal gøre sig klart, at hensynet først og fremmest skal tages til mennesker i ejers omgivelser. Ja, Fido kan være sød for ejer, men Fido er nødvendigvis IKKE sød for naboen der eksempelvis har børn. Og disse børn har kaniner i haven i et bur.
    Loven er lavet til, at ejere af Fido´er rundt omkring i DK ved, at det får konsekvens for både dem og Fido, hvis de ikke kan tage sig sammen og tage hensyn.
    Det er da frygteligt trist og meget lidt romantisk, at Fido ikke kan løbe rundt og lege som Fido har lyst til (eller som ejer har lyst til), men hensynet er nu engang, at DK er befolket med flest mennesker, og vi skal alle være hér.
    Loven er for at beskytte alle - både Fido, Fidos ejere og alle de mange andre, som ikke ejer en Fido.

    Jeg kan virkelig ikke se problemet i at have en lov. Men jeg kan igen og igen se et problem i ejere af en Fido, som er ligeglade med deres medmennesker pga Fidos "naturlige væsen" vejer tungere end alt andet.

    Tale om at være usolidarisk, uden empati og egoist så det batter!

    Ps..Undskyld til alle ejere af en hund, der hedder Fido. Det blev brugt til at understrege...


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #596   28. sep 2017 Loven er lavet til, at ejere af Fido´er rundt omkring i DK ved, at det får konsekvens for både dem og Fido, hvis de ikke kan tage sig sammen og tage hensyn.

    Nej, det er som regel kun "Fido" der skal aflives og som det dermed går ud over desværre.. Det burde da være omvendt.. Fordi det er som regel hundeejeren der burde vurderes (efter en rum tid i pension) af en læge , før det besluttes om de skal aflives.
    http://politiken.dk/indland/art5476586/Demonstration-mod-hundelov-%C2%BBStraf-ejeren-ikke-hunden%C2%AB


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #600   28. sep 2017 Peter du syntes simpelthen mennesker skal aflives hvis deres hund bider en anden hund?

    Alt skal ikke tages så bogstaveligt.. smiley Men mener dog simpelhen at ejerne burde tage ansvar for deres husdyrs gøren og laden.. ligesom det som oftes ikke er bilen den er galt med hvis den forårsager en ulykke.. Og det er som oftes heller ikke er koen den er galt med hvis den forårsager en ulykke, fordi at ejeren ikke har indhegningen i orden..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #602   28. sep 2017 Med de store typer burde du kunne læse det..

    PS: Det skal læses med en glimt i øjet.. smiley
    https://www.synonymbog.com/synonym/med-et-glimt-i-ojet


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #604   28. sep 2017 Måske du skulle prøve at svare mig i stedet Peter?

    Cecilie < Jeg mener at hvis en hund bider en anden hund eller et menneske, så er det som regel ejeren der er problemet, og derfor er det ejeren der skal have en straf (selvfølgelig ikke dødsstraf smiley ) Hvis nogen F.eks pudser en hund på en anden hund eller et menneske gør hunden jo bare som oftes det som den har lært og fået besked på af ejeren.. Derfor mener jeg at det som oftes er ejeren der er problemet..

    Se evt #600


  • #605   28. sep 2017 Nej Charlotte jeg kender intet til din påstand om at DKK på noget tidspunkt har tilbudt Steen eller nogen andre at de vil repræsentere dem i en sag om overtrædelse af hundeloven.
    Men jeg er "sikker" på, du har dokumentation at jeg tager fejl, og deler den med os smiley


  • #606   28. sep 2017 Jinx Jeg er ked af, at jeg har latterliggjort Steens "naturloven", da jeg må været gået glip af alle de tråde, hvor han har forklaret den.
    Kunne du være så rar at give et link til bare en tråd?
    For Steen selv har aldrig svaret i de tråde, jeg har set


Kommentér på:
Så tabte Fairdog for Alvor sutten (Beskylder minister for at være medskyldig i et barns for tidlige fødsel)

Annonce