{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Status på flåterne? {{forumTopicSubject}}

Hvad er status på flåterne - der var lidt frost for et par dage siden, er de væk?

Jeg overvejer at gå i skoven i dag, den lille er også behandlet med bayvantic, men vi fandt jo 3 flåter på ham 5-6 dage efter behandlingen.

Så jeg ved ikke helt, om jeg tør gå i skoven, hvis der stadig er rigtig mange flåter? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Status på flåterne?
  • #1   12. okt 2017 Jeg var halvanden time i skoven i fredags - der fik vi ingen flåter med hjem, og de æææælsker ellers husky-pelsen. Deres Bayvantic er udløbet her for et par uger siden, så lige nu får de kun naturproduktet Spot-On.

  • #2   12. okt 2017 Lad da være med at holde dig fra skoven pga flåter; man kan altså også blive for hysterisk smiley
    Begge mine er på Bravecto. Og ja, jeg er godt klar over at der muligvis er problemer med produktet, men det har virket fuldstændigt uovertruffent på mine. Vi har tonsvis af flåter i haven også og bor i et område med forholdsvis høj forekomst af borrelia hos os er flåterne på ingen måde gået i 'vinterhi' endnu.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #3   12. okt 2017 vi fandt en flåt på den ene kat då sent som i går . og den har ikke engang været i skoven.

  • #4   12. okt 2017 Altså jeg var i skoven i går - 2 timer. Fandt ikke en eneste flåt, da vi kom hjem, og hun har altså ikke fået Bravecto etc. i et års tid. smiley

  • #5   12. okt 2017 Syntes det virker lidt hysterisk smiley

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #6   12. okt 2017 Jeg har ikke set nogen på hunden længe.
    Han får intet middel der skulle hjælpe på det.


  • #8   12. okt 2017 Hysterisk? Det synes jeg ikke - flåterne er vilde med collierne, og i højsæsonen kan man altså komme hjem med hundredevis, det gider jeg ikke.

    Nicki får aldrig flåter, vi har ikke set en eneste (og hun fik bravecto i foråret, den er for længst holdt op med at virke), men de klistrer sig simpelthen til Easy, og jeg synes det er SÅ klamt.

    Vi har ret meget vildt i området, så forekomsten af flåter, er ret høj åbenbart.

    Jeg håber selvfølgelig at bayvantic virker - vi er lige kommet hjem fra en lille tur i skoven og jeg tjekker ham for flåter nu smiley


    profilbillede
  • #9   12. okt 2017 Vi er ved skov og sø HVER dag ... og er det hele året rundt ....
    Mine hunde har ikke haft én eneste flåt i mange år ( ca 50 år smiley ) ..... ( ajjj det er løgn ... Lasse havde en i panden forrige år eller året før ? ) ... men ellers ikke smiley
    Jeg aner ikke hvorfor flåterne ikke kan lide mine hunde ... for jeg bruger INTET ... hverken loppemiddel eller noget mod flåter.... og de har heller aldrig haft lopper. smiley .
    Mine hunde må lugte rigtig grimt ... Ha ha ..... måske er det fordi jeg ryger inde somme tider om aftenen ... krybene kan måske ikke lide røg .... smiley

    I må alle sammen på HG ... begynde at ryge ... og se om det hjælper ... ( griner )


  • #10   12. okt 2017 Min veninde var i skoven for en uges tid siden, hendes yngste hund havde 13! flåter da de kom hjem smiley

    Vi snakker en hund på 1,8 kg.. Det var helt vildt, og flåterne var mikroskopiske, har aldrig set dem så små før..


  • #11   12. okt 2017 Synes ikke, det er hysterisk. Vi har ikke været i skoven siden sommer. Hver gang vi kom hjem fandt vi MINDST tyve flåter på Spot. På trods af flåtmiddel. Ej ad, det gad vi altså ikke ud i hver gang. Især eftersom at når de ryger af, så har de jo frit lejde til at sætte sig på os andre i husstanden i stedet. Så nej, hysterisk synes jeg ikke, det er.

  • #12   12. okt 2017 Fandt to velvoksne flåter på vores kat i forgårs. Jeg tror ikke at den smule frost der har været er nok til at få has på dem. Det er stadig meget lunt..


  • #13   12. okt 2017 Altså herhjemme er det lidt sjovt i år.
    Jeg har vel fundet 3 på hver hund i foråret og ikke fundet en eneste siden smiley


  • #16   12. okt 2017 vores hunde har kun haft to i år. og de gå som regl turer nær vejkanten uden problemer. og for kat har haft lidt mange i sommeren men nu ingen haft i to mdr smiley og hun er ude kat. og der er en lille skov op til vores hus

  • #17   12. okt 2017 Kommer an på hvor du bor smiley

    Hvis jeg holder mig til gåture på volden og stranden er der ingen flåter, men tager jeg ud i Trelde Næs er jeg sikker på at have min 1 flåt med hjem smiley


  • #19   12. okt 2017 Jeg pillede en flåt ud af panden på én af mine hunde i forgårs smiley Hader de kryb smiley

  • #20   13. okt 2017 Jeg har pillet en stor død en af Fella for et par timer siden

Kommentér på:
Status på flåterne?

Annonce