{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Godt eller dårligt? {{forumTopicSubject}}

Hmmm
Jeg vidste ikke hvad jeg skulle skrive som overskrift.

Jeg slog dette op på en gruppe på facebook:
Hej alle! Er der andre der har problemer, ift. andre ikke respektere, valget om ikke at hilse?

Pan og jeg har et problem, hun bliver RIGTIG glad i mødet med alt og alle! To- og firbenede.
Dette træner vi, både ved at passerer, og indimellem, vælger vi at hilse. Vi er nået rigtig langt i mødet med mennesker, hunde er stadig liiidt svært.

Men oplever tit, at folk ikke respekterer at min hund, ikke altid skal hilse. For hun er jo så smuk og speciel (synes jeg også selv), men synes det er øv, når nogle vælger at bruge grimme skældsord, når man vælger at sige fra.

Det hjælper ikke på min og hundens træning, og slet ikke på en dårlig dag.

Men kan da godt se, som nogle kan sige det, at hvis jeg ikke kan tåle opmærksomheden, skulle jeg nok have valgt en anden hund ????

Jeg har valgt en hund, udfra sind, mentalitet og aktivitet. Ikke på baggrund af udseende.
Jojo, hvad man ikke skal ligge øre til ??

Bøvs



Fik denne korrespondance med en herre:

Ham:
Jeg har aldrig haft problemer med mine hunde og dem der kommer i træning, for jeg tager ikke min hund ud før dressuren ligger 99% også er mødet med utilsigtet adfærd hos fremmede intet problem.

Mig:
Dvs du aldrig går tur med dem?

Ham:
jo nu har jeg 20 ha jord og 5ha skov at gå på, så nej de løber frit når de er hjemme. men jeg tager dem aldrig ud offentlig før dressuren ligger fast. Hvis der sker uforudsete ting hvis man tager en ikke færdig dresseret hund ud i offentligheden er fejlen den bag snoren og ikke alle andre.

Mig:
fair nok, men det er lettere umuligt, når man bor i rækkehus, kun med en stenbelagt have på 15 kvm.
Det er ikke alle der har den mulighed.

Ham:
Så er det jo også bare ens egen risiko når man lufter hunden offentlig uden ordentlig dressur

God aften og held og lykke med hunden.

Mig:
må jeg spørge dig, jeg tager altid hensyn, til mine omgivelser.
Hunden kan kaldes ind, hun bliver bare glad i låget, og 'overivrig' når en hund kommer tæt på.
Kan ikke se hvad der er en risiko. Jeg ved med 99% sikkerhed, at min hund ALDRIG, ville løbe i flæsket på andre hunde. Hun holder sig til mig, samt er på stort set alle punkter veldresseret. Men når andre ikke har styr på deres hunde, eller lader hunden løbe tæt på, og min hund mister fokus (fordi hun er ung), er det så min skyld?
Beklager, kan virkelig ikke se din pointe. God aften til dig også smiley
Ps. Kalder altid min hund til mig, når vi møder andre hunde, derfor er hun altid i snor, i disse møder.

Ham:
hvis man er i tvivl om sin egen hund når de møder de vilde andre i offentligheden, så giv den mundkurv på, så er man sikker. Nu ved jeg ikke hvor gammel din er, men når mine er 6 mdr. så er de med fuld dressur og klar til at møde offentligheden. Hvis den mister fokus og du ikke kan stoppe det, så er din grunddressur ikke 100% på plads.



Jeg står snotforvirret tilbage, hjælp mig lige her....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt eller dårligt?
  • #2   25. aug 2018 Har ikke spurgt, men kunne forestille mig det....

  • #4   25. aug 2018 Det lyder som en jæger, og med dressur, tænker jeg han mener afrettet smiley

  • #6   25. aug 2018 Han er bare et fjols og ikke værd at bruge tid på - sådan en debat når man ikke nogen vegne med smiley
    Det er selvfølgelig ikke din skyld, at udforudsete ting opstår. Uanset hvor meget man ønsker det så KAN man ikke styre andres tanker og handlinger.


  • #7   25. aug 2018 Den mand har ikke forstået dit dilemma - og det er da helt umuligt for os der bor i byen at have hund, hvis de ikke må udsættes for andre hunde før de er 6 måneder, skal de så kun opleve egen græsplæne?

    Jeg oplever ofte, at andre ikke respekterer, at vi ikke skal hilse.
    Så sent som i eftermiddag gik min mand tur med vores tre tæver, de gik i villakvarter på stierne, og vores havde snor på.
    I et at husene bor der en sort labrador han, han går altid løs i haven, og han kan gå ud på stierne, men holder sig omkring grunden. Han får åbenbart lov til dette, fordi han er så sød og godmodig, han følger lidt med, men vender så hurtigt om.
    I dag var problemet så, at vores ene tæve er 5 dage inde i løbetiden, så labben fulgte med meget længe. Til sidst vendte min mand om og fulgte den hjem, hvorefter han kunne gå videre.

    Jeg synes det er respektløs at lade sin hund gå sådan omkring, også selvom den er sød og rar. Der kommer andre hunde forbi, der måske er utrygge ved store, sorte hunde, mine har meget dårlige erfaringer med labber, men der er også både voksne og børn der ikke kan lide hunde, og se skal altså forbi ham her.

    Ellers møder vi også i skov og ved stranden folk der kommer hen og vil hilse, både dem slev, men også med deres hunde - det mindste man kan gøre er at spørge på afstand om det er ok.


  • #8   25. aug 2018 På stranden møder jeg især mange af den slags. Jeg tror endnu ikke jeg har oplevet en tur med hunden på den strand, jeg har her hos mig, hvor der ikke er rendt mindst 2-3 små hunde hen til os (uden ejerne gjorde det mindste forsøg på at kalde dem tilbage)

    Det ødelægger virkelig meget af glæden ved at gå på stranden, når man hele tiden skal bakse med andres hunde og folks respektløshed. Jeg elsker ellers strandture så højt smiley


Kommentér på:
Godt eller dårligt?

Annonce