{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.031 visninger | Oprettet:

Vægt på en hvalp.. {{forumTopicSubject}}

Hej..

Nogle der ved om der findes et slags vægtskema for rottweiler hvalpe...?!

For en uge siden da vi fik vores hvalp hjem, vejede han 7,8 kg og han var 9 uger.... Nu en uge efter, vejer han 10,8 kg. Altså vi snakker 3 kg på en uge.... Syntes det er meget.... Men han skal jo også blive stor...

Er det normalt vægten stiger så hurtigt..?!

Mvh Lea


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt på en hvalp..
  • #1   8. okt 2007 Min han hvalp vejede 12 kg da han var 9 uger. Men som mads siger skal man passe på de ikke vokser for stærkt for det går ud over deres hofter, og tro mig jeg ved det, for det gjorde vores og det resulterede i den omtalte operation. Men som det har været oppe før, har det også meget med deres foder at gøre.

  • #2   8. okt 2007 Ja, det er jo nemlig det, at de er tunge hunde..... Vi har skiftet foder nu, og ser så hvor meget han vejer om endnu en uge, og ellers skærer jeg lidt ned for maden...... Tusinde tak for de hurtige svar.. smiley
    syntes også selv det var helt vildt han havde taget 3 kg på så hurtigt...


  • #3   9. okt 2007 Han må ikke tage mere på end ca. 1 kg. om ugen i gennemsnit.... ellers skal i skære ned på foder mængden.

  • #4   9. okt 2007 Mads... Det lyder sku også fornuftigt det du skriver.... 1 - 1 ½ kg om ugen lyder fint....

    Syntes som sagt også selv at 3 kg var helt vildt..


  • #5   9. okt 2007 Der er ikke fri mad.... Går han væk fra maden, fjerner vi det, og det bliver vejet op hver morgen, og delt i 3 potioner...

  • #6   10. okt 2007 jeg synes ikke man kan sige at en rotte kun må tage x antal kg på om ugen, det er den generelle tommelfinger regel, men det kommer jo også an på hvor meget motion din hvalp får, og hvordan vokser hvalpen, er det f.eks. både i bredden og højden den vokser, samtidig med at den ikke er får tyk, så er det også svært at skulle reducere mængden af mad.
    Min egen hund, voksede to 2,5 kg på om ugen i 2 måneder i træk, uden at han voksede "forkert". I dag er han 1 år og vejer 55 kg. Jeg har tilmed fulgt andre hunde, som er i slægt med min og de har vokset på samme måde.


  • #7   10. okt 2007 Peter:.. Okey det var lige dejligt og hører.... Vi var ved dyrlægen idag, og hun sagde han var super fin.... Så han er ikke for tyk eller noget i den dur....

  • #8   10. okt 2007 Hey Peter... 1 år = 52 uger, vægt 55 kg, gennemsnitligt 1 kg om ugen...

  • #9   11. okt 2007 jacob: Du har helt ret. Men det er også over et helt år. Det lød på Lea som om at hun var bekymret over, at hendes hvalp havde taget 3 kg på om ugen, og jo, hvis den gør det over et halvt år, så har vi en meget overdimensioneret hund, men ikke hvis det kun varer ved i 2-3 måneder

  • #10   11. okt 2007 Peter... Jeg var også bekymret over det, at han havde taget 3 kg på, på én uge.... smiley

Kommentér på:
Vægt på en hvalp..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce