{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Cavalier Foder {{forumTopicSubject}}

Tænkte på om nogen har erfaringer med den nye cavalier foder, for mine hunde har smagt på den og det havde ingen interesse, de kunne ikke lide den.

Kender også en, hvis hunde fik tynd mave af den, og som heller ikke var vilde med fodret.

Nogen der har nogle gode/ dårlige erfaringer med den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cavalier Foder
  • #1   1. maj 2008 Det fra Royal Canine gider Canis ikke engang kigge på!

    Det fra Eukanuba i de små piller, kan han godt lide en gang imellem og det har han ingen problemer med mht. maven.


  • #2   1. maj 2008 Eilidh kan godt li det nye cavalier foder, problemet er bare at de kommer i små poser så det bliver dyre i længden...vi bruger dem pt som godbidder

    Ann


  • #3   1. maj 2008 ja ok det er rigtig nok, indtil videre kan man kun købe den i 1,5 kg pose, så det bliver godt nok dyrt, hvis man køber det til flere hunde.
    Men mine hunde snuste nærmest kun til det og gik.

    Jeg har lige købt en pose af ProNature med kylling til små hunde, den er de helt vilde med.


  • #4   1. maj 2008 Murphy synes også at Eukanubas smager godt - men kun lidt af gangen...

  • #5   1. maj 2008 Mine cavalier får Bento Kronen ( Happy life.) Og det er de helt vilde med alle tre. Jeg kente ikke foderet til at starte med , men fik en prøve pakke af en opdrætter på en udstilling en gang, og så skal jeg love for at mine tre kræsne cavalier kunne spise når der kom mad i skålen ha ha.

  • #7   1. maj 2008 Hunde er jo lige så forskellige som os mensker hvad de kan lide, bare vi ved det er et godt foder vi giver vores hunde, og selvfølig at de vil spise det ha ha. Jeg tror ikke på at en cavalier vil spise lige nettop det foder bare fordi det er lavet til den race.


  • #9   1. maj 2008 hmmm Gitte, jamen man kan slet ikke købe det i store sække i butikkerne, det er kun de bitte små 1,5 kg poser, de sælger der.

  • #11   1. maj 2008 Jeg skal ud og købe en pose af det nye fodder imorgen.
    Bergkamp skal jo tabe sig lidt, og dte han får nu, RC Sensible, er bare noget fedene stads!
    Så jeg vil prøve det andet... håber han kan lide det! Det er jo netop til cavaliererne der har tendens til at tage hurtigt på... så glæder mig til at prøve.

    Jeg vænder tilbage med hvad han siger til det når det er afprøvet i weekenden og næste uge.

    Ps. han får tørfodder om morgenen og diætkost om aftenen.


  • #12   1. maj 2008 Gitte P

    Er du ikke glad for det foder du bruger nu ??? Ellers må du rundt og skaffe prøve pakker til du finder det helt rigtige foder, som lige nettop dine hunde kan lide.
    Kommer du på udstilling den 17 Maj i DDH ???? så kan jeg tage noget af mit foder med til dig du kan prøve.


  • #13   1. maj 2008 P.p.s. han har tabt sig 100g på 1 uge. hurraaa. ;0)

  • #14   1. maj 2008 Tillykke Bergkamp du bliver jo en super flot fyr, vi glæder os til at se dig igen.

  • #15   1. maj 2008 Line - dumme Murphy gider ikke noget færdigblandet barf - kun kødfulde ben og rent kød - som kallun og den slags - ingen grøntsager eller noget andet - dumme hund : (


  • #17   1. maj 2008 Hos mig er det kun luffy der kan lide det nye cavalier foder fra Rc, Gizmo gider kun spise rc sensible og det er så også det hans mave fungere bedst på og han kan heldigvis tåle at tage på så det er perfekt for mig at der er lidt mere fedt i det...

  • #18   1. maj 2008 Møf kan nemt sulte sig i en uge - men ben det elsker han!

    Dumme hund : )


  • #20   1. maj 2008 Jep - dem er der intet på - han bliver nok aldrig en af de hunde der skal have renset tænder - det klarer han fint selv : )

  • #22   1. maj 2008 Her i huset spiser Balder Olivers

  • #23   1. maj 2008 helt fetfattig erden nye cavalier foder nu ikke, vores dyrlæge ville ikke anbefale den til odeth, som skal tabe sig. der får hun noget der hedder neutrede stone og det er hun totalt vild med, må ærlig indrømme at jeg selv kan få helt lyst til at smage, det dufter vildt godt......

    Lotte : hvis du kan skaffe mig nogle prøver af det du bruger, må du meget gerne. Jeg er sådan lige startet med proNatura da hundene var helt vilde med den med kylling.


  • #24   1. maj 2008 I snakker så meget om div. typer foder - jeg er blevet anbefalet at gå over til Hills flere gange - men det skriver I aldrig om. Kender nogen noget til om det er okay eller hvad?????

  • #25   1. maj 2008 Jeg fodrer med Hill's w/d (fiberrigt for at få en bedre afføring. Canis har tendens til lidt tynd mave). Jeg er meget tryk ved Hill's og vil til enhver tid anbefale det.
    Jeg tror mange folk er blevet lidt modstandere af det, fordi det kun forhandles af dyrlægerne, som jo selvfølgelig tjener på det, ligesom andre foderforhandlere tjener på deres.
    Hill's har en grundigt dokumenteret baggrund og er et foder af meget høj kvalitet, hvor man kan være sikker på, at ingredienserne er de samme hver gang.
    Hill's laver både Science Plan, som må forhandles af dyrehandlen og Prescription Diet, som er det produkt dyrlægerne er eneforhandlere på, da det er såkaldte sygdomsdiæter. Dette betyder ikke, at det nødvendigvis er til syge dyr, men det er diæter til specifikke ting (fedme, hunde med tendens til fedme, nyresygdomme, leversygdomme, gamle hunde, hunde med tendens til HD mv.).


  • #26   1. maj 2008 hm... jeg troede netop RC cavalier-fodder var godt til hvis de skulle tabe sig... vil helst holde mig til RC.. nogle ideer så?

  • #27   1. maj 2008 Kenya får helt klart Proplan, for ellers så skal hun skide alt for mange gange om dagen, med proplan er det kun morgen og aften!

  • #28   1. maj 2008 Canis skal da også kun krumme ryg morgen og aften... Tror man skal finde et ret dårligt foder, hvis man skal have problemer i den retning...

  • #29   1. maj 2008 Håber det er ok jeg lige lige bruger din tråd til at spørge Gitter: Nogen der har erfaring med Royal canin Light fodderet?
    Måske jeg skulle købe det hvis Bergkamp skal tabe sig... hmm..


  • #30   1. maj 2008 Karina - RC light har jeg lige købt. De spiser det godt nok.

    Jeg blander det 50/50 med RC Dachhound (gravhundemad). Dette er begrundet i, at Molly jo er opereret for HD og derfor har hun brug for foder, hvor der er tilsat ekstra ting og sager til knogler/vbrusk og det er der i gravhundemaden - til gengæld skal hun holde vægten, men elsker mad over alt på jord (tror jeg da). Fællesproblemet med de to hunde er, at de ikke kan holde sig fra hinandens mad - så nu er jeg gået over til RC Light og Gravhundemad i lige dele. Så må de spise som de vil (håber jeg). Nu vil jeg prøve det i en periode og se om det holder. Jeg er meget nøjagtig med at veje især Molly - hun skulle helst ikke tage på ;o)


  • #31   1. maj 2008 Maj-Britt H: Ja som RC og Eukanuba, for så skulle Kenya ud 5 gange om dagen, det er hvert fald dårligt foder for Kenya.... Men jo ikke nødvendigvis for andre...

    Husk at læs bagpå, det der er mest af i foderet står først.

    Kenya får Proplan
    Indi får Orijen
    Hannah får Olivers

    For ingen hunde er ens og har ikke samme behov smiley


  • #32   1. maj 2008 Linda: Hold da op! Har aldrig fodret med andet end Hill's og Specific, så jeg er nok bare godt vandt. Mængden er selvfølgelig mindre, når man bruger et godt produkt, men jeg har ikke hørt om hunde, der skulle ud så tit! Det må have været svært at håndtere. Godt du har fundet en løsning!

  • #33   1. maj 2008 Maj.Britt H: Heller ikke særlig nemt, ,men vi fandt det rette foder til kenya, og det er vigtigst. Har haft for mange dårlige erfaringer med RC og Eukanuba, så jeg giver gerne lidt ekstra for et godt foder, vil gerne have Kenya over på Orijen, for det er et super godt foder... Der er bare ikke så mange der sælger det.

  • #34   2. maj 2008 Linda: Ja, Orijen skulle være godt! Canis har smagt det et par gange og det spiser han faktisk (!)

  • #35   2. maj 2008 Maj-Britt H: Kenya spiser også gerne Indis foder (som er orijen). ER Canis meget kræsen? Har ikke serveret et foder for Kenya som hun ikke har spist.... af de 3-4 vi har prøvet

  • #36   2. maj 2008 Linda: Han er MEGET kræsen! Canis spiser helst slet ikke tørfoder... og dåsemad spiser han absolut ikke! Man kan få sådan nogle færdigblandede BARF-pølser og de falder heller ikke i smag. Nu får han Hill's w/d med lidt vand og kogt kylling og spiser fint. Det har så også taget 2½ år at få ham til det. Tidligere var det ikke hver dag, at kylling var sagen heller. Ud over det får han også tit noget råt, oftest ben.
    Han skal også altid snuser et stykke tid, når han bliver tilbudt godbidder - tænk hvis det nu var noget, man ikke kunne lide!


  • #37   2. maj 2008 Ej hvor har vi dog valgt en sjov hunderace GGGGGGG

    De er godt nok for viderekomne ..... ;o)


  • #38   2. maj 2008 Kenya spiser hva som helst smiley

    Men Hannah der imod, hun spiser ingen gang vher dag... :S


  • #39   5. maj 2008 Krina: Vores tæve har også prøvet Royal canin´s light foder og det var bestemt ikke noget for hende...
    Men når hun får den nye foder derfra som hedder Neutered & stone, flyver hun i skålen og spiser op med det samme.


  • #40   17. maj 2008 jeg bruger Proplan hundefodder. det har vi bestemt ikke været skuffet over..

    hundenes pels er bare så flot og de synes også om maden.. den fåes i både store og små stykker og med forskellig smag..
    det er efter sigende det bedste fodder på markedet men det er faktisk billigere end royal canin

    jeg køber mit fodder hos Morsø hobbyfisk


  • #42   22. maj 2008 Altså Nando får Olivers. Det fungerer han faktisk rigtig fint på. Han er på det store 1-2 gange om dagen og har en fiiin afførring smiley Hans pels er flot og han har ikke taget det vilde på efter kastrationen, så han er i god kondition smiley

    Han får Oliver's Adult eller Olivers Lamb.


  • #43   22. maj 2008 U over det får han en dævlens masse godbidder. Både hjemmelavede, købte, og hvad der nu ellers er i køleskabet. Vi gør det meget i at købe kød i tern, eller skære noget rugbrød ud.

    Og nu mistede jeg helt tråden med hvad indlægget her handlede om *gg* I må leve med mine formålsløse indlæg, så længe jeg er på nattevagt smiley


Kommentér på:
Cavalier Foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce