{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

navlebrok.... {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle
Jeg ville lige høre jeres erfaringer med navlebrok..
Har hørt at man kan massere det væk-har nogen prøvet dette med succes???
Hvis ikke-er der så nogen der har prøvet at få sin hvalp opereret for det??

Hvis hunde er født med navlebrok, må man så ikke avle på dem???

Jeg spørger af uvidenhed, og fordi jeg ikke synes emnet er særligt godt belyst

Fortsat god dag til alle

Knus maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  navlebrok....
  • #1   14. nov 2008 Så også det igår på tv2, nøøøj hvor var det synd for de mopser og deres familier, det så godt voldsomt ud det de havde fået.. smiley

    Men ja, de sagde jo man ikke måtte avle på hunde når de havde navlebrok.., men har ikkevoldsom meget forstand på det selv, så kunne da være super rart om der var nogle herinde som kunne belyse os om det smiley


  • #2   14. nov 2008 jeg så også tv i går, men der må jo ligge en forskel i om den er født med det eller om det opstår efter fødslen (i mit hovede ihvertfald-måske er det ikke rigtigt og derfor spørgsmålet...smil)

    Hvis det er arveligt må tendensen jo stamme fra forældre, men så vidt jeg forstår så kan det sagtens (som dg skriver-) også opstå akut...



  • #4   14. nov 2008 Vores gamle hund Ares, havde navlebrok, men han havde så lidt, at det ikke var værd at operere.
    Han avlede 2 kuld hvalpe hvor ingen af dem havde navle brok, så om det er arveligt det ved jeg ikke, han gav det ikke videre.

    Jeg vad at hans bror blev opereret for det uden varige men:-)
    Hva da, har din nye da navle brok??


  • #5   14. nov 2008 Man kan i når hvalpen er lille trykke navlen ind flere gange daglig, hvilket kan få den til at forsvinde. Løbende vil der evt ikke være mere at trykke ind eller det er ikke muligt. Det vigtige ved navlebrok er at navlen skal være lukket. Dvs der må ikke blive ved med at kunne sive væske ned i den udstående navle for så kan tarmene "falde" ud i navlen og det gennemgangen lukkes. Dyrlægen tjekker om den er lukket eller åben. Vi havde et par hvalpe med navlebrok og der står i deres sundhedsbog at de har det og at den er lukket. Så er det ikke farligt kun kosmetisk.

  • #6   14. nov 2008 fik at vide ved dyrlægen at jeg skulle massere navlebrokken ved speedy og en dag gik det væk så jeg har masseret det væk.

  • #7   14. nov 2008 min mopse dreng har også navlebrok og efter lang tid søgende, fik jeg fat i avleren, der fortalte at moren havde snasket sådan i hans navle, at han havde fået brok af dette, det ses tit ved mopser, men hans var lukket ind i maven altså, der var ikke sådan, at man kunne trykke den tilbage, jeg har så hørt eftertiden, at hvis de ikke er født med det ,men forkert behandling af navlen, så kan man godt bruge den i avl ,men om det passer ved jeg ikke, det er nu heller ikke mening, at han skal bruges i avl, men du skal holde øje med den ,for bliver den misfarvede er det akut til dyrlægen, det kan bare ikke vente, fordi det kan gå koldbrænd i tarmerne. kh sanne

  • #11   14. nov 2008 Sally er blevet opereret for navlebrok. Vi masserede den også i starten og den forsvandt en periode, men hinden vokser aldrig sammen igen. Så hvis brokken forandre sig skal den fjernes. Det er jo et lille hul i bughinden, der medvirker at tarmen kan falde ud i skindet ( den lille bule) Brok er ikke nødvendigvis arveligt, men det er ikke en fordel at avle på hunden da risikoen kan være stor.



  • #12   14. nov 2008 Ved nogle er det som sagt kun vædske der siver ud en lomme i huden, og mange hunde kan sagtens leve mede det, men ved Sally var der hul i bughinden og tarmene kunne glide frem., derfor lod vi hende operere.

  • #13   15. nov 2008 hej allesammen
    Tak for svar og erfaringer.
    Ja, Hubert har navlebrok, ret voldsomt, men vi tager under alle omstændigheder til dyrdoktor med ham tirsdag smiley
    Fortsat god weekend, knus maja


  • #14   15. nov 2008 (link fjernet)
    Her kan du også læse om det smiley


  • #15   15. nov 2008 tak carina smiley

  • #16   15. nov 2008 Så lidt smiley

Kommentér på:
navlebrok....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce