{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Råd om hegn {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Vi er flyttet i nyt hus, og skal snart i gang med at anlægge have. I den forbindelse må vi jo nok hellere få lavet et hegn, så Kato ikke render ud. Vores naboer synes godt nok at han er sød, men de gider ikke have ham rendende i haven - forståeligt nok!
Så nu er spørgsmålet hvor højt vi skal lave det?? Vil gerne have et, der er højt nok til at han ikke stikker af - men vil heller ikke have, at det ligner en rocker-fæstning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd om hegn
  • #1   11. mar 2010 Hej Gitte

    Vi bor også i et nyt hus, og vi har et alm. grønt hegn i hækken ( nye hæk planter) ca 80 cm ( sat da hækken vælter i blæse vejr), og det regner jeg også med at det er det vi sætter i den bagerste ende af haven..( ud mod fælles arel, hvor mange lufter hund) så det bliver nok hurtigt prøvet af om det er højt nok. Vi har ikke kunne sætte noget pga sneen. Og på begge sider af huset kommer der nok et rigtigt hegn med låge i ca. 1 m..ved ikke om du kan bruge info..??


  • #2   11. mar 2010 Det er også lidt, hvad jeg har tænkt på.
    Men jeg har bare tænkt på, om 1m. er højt nok?!? Min Kato er allerede ca. 65cm over ryggen. Og så er han bare MEGA interesseret i alle der kommer forbi - både hunde og mennesker!


  • #3   11. mar 2010 Der hvor vores hegn er lavest er det 1,2M og Sjumba er lige startet på at smutte når han keder sig i haven. Så vi skal til at lave nyt hegn om hele haven i 1,8m her til foråret

  • #4   11. mar 2010 Pyh... Så skal vi nok også op i den højde!
    Så håber jeg bare, at vores naboer ikke får alt for ondt i bagdelen over det. Lokalplanen siger levende hegn - men jeg kan jo ikke købe hækplanter, der er 1,5m. høje og tætte fra starten af :o)


  • #5   10. apr 2010 Hej. Ja ligesom Danni mener jeg også at 2 meter hegn ikke er noget problem for en ridgeback at springe over, hvis de virkelig vil ud. Men det drejer sig om træning - kender flere ridgebacks der er trænet til at gå i haver uden hegn. Vi har dog valgt at sætte 1 meter hegn op, vi bor godt nok ude på landet, men der kører alligevel en del biler og så er vi heller ikke interesseret i at andres hunde løber ind i vores have.

Kommentér på:
Råd om hegn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce