{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.976 visninger | Oprettet:

Barf vs tørfoder {{forumTopicSubject}}

På rigtighundemad.dk skilter de med, at deres foder vil være billigere end meget tørfoder. Så tænker jeg okay, det lyder da interessant og hvis det er billigere, så skal mine hunde da selvf. have det, da de elsker alt råt, men når jeg så regner det ud, så bliver det lidt over 1500 kr. pr. mdr. hvor jeg giver 432,50 kr. pr. mdr. for Acana Pacifica, som er et kornfrit produkt og et af de gode mærker på markedet.

Er der nogen af jer rigtighundemad's brugere, som kan fortælle mig, hvordan det kan gøres billigere end mit nuværende med rhm?

Mine hunde vejer hver 20 og skal have 2 % af sin vægt (da hun har tendens til at blive tyk) og 30 kg. hun skal nok have 6 %, da hun er mere aktiv. (så er jeg i hvert fald på den sikre side.

Potedask fra
Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barf vs tørfoder
  • #1   1. aug 2010 Jeg har ikke lavet den helt store udregning, men jeg tror vi bruger ca 4000-5000 om året på barf (rigtig hundemad) vi har tre hunde på ca 12 kg.

  • #2   2. aug 2010 Okay, ja det er da ik meget dyre end det det får nu, hvis jeg ligger 1/3 del til din beregning, men det kommer jo også an på, hvor mange procent, du giver dine små hundebasser smiley

  • #3   2. aug 2010 Jeg går ikke så meget op i procenter, men kigger på mine hunde og så øger/mindsker jeg deres foder alt efter hvordan de ser ud. Ohio er feks meget svær at fodre, pt ser hun fin ud og får ca 350 gram og dagen (hun vejer 11 kg)
    Isha vejer 12,5 kg og får ca 250 gram om dagen
    Oliver vejer 12 kg og får ca 300 gr om dagen. Han skal nok snart sættes ned til 250 gram da han er blevet lidt rund smiley
    De har så ca en fastedag om ugen.


  • #4   2. aug 2010 Wiley får 400 - 500 gram Barf hver anden dag... nogle gange får hun 800 gram og derefter faster i 2 dage. (hun vejer 12 - 13 kg)

    Jeg har lige købt hundemad i fredags, brugte 500 kr og har nu mad til tre måneder.

    Nu skal det vel heller ikke gå op i økonomi men hvad der er bedst for din hund og hvad den helst vil. Det er jo heller ikke kun selve fodret du sparer på men også på dyrlæge. Min far har en hund med sukkersyge, der nu kun bruger det halve insulin efter at han er skiftet over til Barf .

    Jeg har forsøgt at fodre Wiley med tørkost men det siger hende ingenting... jeg kan bare se en anden begejstring ved hende når hun få kød.


  • #5   2. aug 2010 Iben, det har du også ganske ret i, men min økonomiske situation er en helt anden, så derfor bliver jeg også nødt til at tænke økonomi, så er der jo ikke så meget at gøre ved det, og som jeg har skrevet længere oppe, så går de kun til lægetjek en gang om året og det er jo noget kvalitets foder de får smiley
    Det er bare hyggeligere at se dem spise råt i stedet for tørfoder. Min lab bl. er ligeglad med min GR vil hellere ha kød

    Det var bare, hvis nogen med nogenlunde samme kg. hunde som mig evt. kunne sige, hvad de gav pr. mdr. for foder smiley
    Pt. køber jeg selv ind for 6 mdr. ad gangen, så det skulle ikke være noget problem..


Kommentér på:
Barf vs tørfoder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce