{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.922 visninger | Oprettet:

Forslag til aktivitet ønskes {{forumTopicSubject}}

Nu må vi se om folk herinde kan være mere konstruktive og konkrete, frem for dømmene som folk ude i åben forum...( i guder altså)

http://www.hundegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=493584

Hunden keder sig, hvordan vil i aktivere den uden menneskelig kontakt som sådan?

Dette er hvad der ikke kan laves om på : Jeg arbejder som nattevagt hver anden uge og der foregår det på denne måde : De sover om natten, står op og gør det man nu gør om morgenen og køre derefter på arbejde/dagpleje. Jeg kommer hjem fra arbejde kort tid efter de er taget af sted. Er oppe, ordne heste, spise m.v. i 1½-2 timer og går derefter i seng. Han kan være alle steder også i soveværelset, undtagen gang og stue, som er hvad han ødelægger, trods børnegitter med 50cm forhøjning ovenpå. Hunden røvkeder sig og mangler aktivitet. Hvordan gøres dette bedst muligt så jeg kan undgå at smide ham i stalden, fordi han ødelægger alt. Igen jeg ved godt han keder sig!
Forslag til dette ønskes.

(Selvom vi har tumlet rundt nede på engen i højt græs i 1½time på 2ha, laver han stadigvæk ballade bagefter.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til aktivitet ønskes
  • #1   16. dec 2011 Hmm. Har selv arbejdet nattevagt førhen, og da sov hundene når jeg sov. Nu kommer jeg bare med nogle ideer....
    Selvfølgelig skal hunden ud og gå, men hvad med en lidt mindre tur om morgenen og så en længere en når du har sovet. Jeg synes nogle hunde har svært ved at falde til ro når først de har været aktiveret. Vi går aldrig med vores hunde om morgenen før vi tager på arbejde, men de får så en lang tur når vi kommer hjem. (skal siges at vi har hunde-lem så de går selv ud i haven).
    Vi har også stor succes med okseben vi fylder med leverpostej som bliver frosset ned. Det kan de bruge timer på. Tror måske mange vil fraråde dette, da det ikke er særligt sundt, og slet ikke hvis det sker for tit.
    Håber du får nogle gode råd og held og lykke med det.


  • #2   16. dec 2011 Hm... jeg tænker på, om du evt. kan aktivere ham med sådan en af de der "snackbolde" med foder i, når du går i seng. Du skal selvfølgelig lige afprøve metoden, mens du selv er til stede første gang, så du sikrer dig, at han ikke stresser op over det, som nogle hunde kan gøre. smiley

    Ellers er mit råd til dig at aktivere ham så meget, som overhovedet muligt, når du er vågen; gerne af den slags, der kræver, at han bruger hovedet. Det er nemlig det, de bliver mest trætte af, er min erfaring.


  • #3   16. dec 2011 Inden familien går om morgenen, så skal DE sørge for at lege med ham og lufte ham godt, og give ham en lille håndfuld foder.
    Lav så en fast rytme i tingene, når du kommer hjem, og det uden alt for megen aktivitet. Han skal ikke fodres, før du har ordnet heste, selv har spist, og så får han en god portion mad, mens du gør dig klar til at gå på hovedet i seng. Væn ham så til, at han skal komme ind til dig og ligge stille og roligt ved siden af sengen, hyg jer - nus med ham, så det bliver noget han ser frem til.
    Alternativ, få en firbenet legekammerat til ham, det giver altså afløb for en del af energien.


  • #4   16. dec 2011 Hej Karina.
    Jeg kan da godt forstå du ryster på hovedet af de svar du har fået i det åbne forum.
    Jeg har ikke helt forstået hvor gammel han er? men en stor hvalp formoder jeg.
    Du har jo ret i, at hvis du arbejdede om dagen skulle han jo også være alene i dagtimerne.
    Det der går galt er nok at det skifter hver anden uge, det er nok svært for ham at forstå. Hvis du i din Friuge laver alt mulig spændende dagen lang og han er vant til meget aktivitet er omstillingen til stilledage for svært for en bernerbamse der er i puberteten.
    Men som en ander her i Bernerforumet skrivet ville jeg vænne ham til at hygge sig ved din side mens du sover. Ved godt at det ikke giver mest ro de første dage men måske kan du træne i din friuge hvor søvnen ikke er så vigtig. Han ved jo du er hjemme og undre sig over hvad du laver.
    Jeg tror faktisk ikke han keder sig men er måske "lidt oppe og køre" og trænger til at lære at slappe af.
    Måske er jeg helt galt på den men det var lige min tanke.
    Det virker ikke som om du mangler ideer til at lege og stimulerer ham,
    Jeg har 3 hunde og de sover om dagen også selv om jeg er hjemme. Når jeg møder tidlig kl. 6.30 når jeg ikke at lave ret meget andet end spise morgenmad og lukke dem ud i haven. De dage jeg møder senere: kl 10 ,når vi at lege og gå tur. Når jeg er hjemme og er syg, ( har lige haft 2 dage) kommer de kun i haven og ellers ligger de inde hos mig og hygger. Hvis jeg sover sover de også. De nyder bare at vi er sammen.
    Vi har også en hundedør så de hele dagen/natten kan gå ud i et ret stort indhegnet område. Det aflaster en del på luftningen hvis jeg har haft en lang dag
    Håber du kan bruge noget af det jeg skriver.
    /Susanne


  • #5   16. dec 2011 Hold fast, hvor er jeg glad for jeres svar herinde! Tusind tak.

  • #6   17. dec 2011 Da jeg kom hjem i går morges, fik han lov at putte oppe i seng sammen med mig (ssshhhhh ikke fortælle manden det hehe) og det nød han i fulde drag, den lille 7mdr babyhund ;o) Da det blev for varmt for ham hoppede han ned og lagde sig ved siden af, hvor han plejer at ligge. Han er meget knyttet til mig i forhold til resten af familien. Tænkte jeg ville hygge lidt med ham inden han skulle på weekendophold ved min søster som har en rottweiler og golden. Så der får han helt sikkert brugt en masse krudt smiley
    Ville super gerne have en hund mere, så han kunne lege med denne og aktiveres/krudtes af dagligt, men med et barn på vej, vil en legekammerat der tager hjem igen bagefter, være at foretrække smiley

    Havde vi haft en udestue eller lignede havde en hundedør været genialt, manden ville helt sikkert lave en tidsindstillet styring, så hunden kunne komme videre ind i huset, når poterne var tørre, jaja lidt nørd/praktikker er han hehe.

    Har aldrig tænkt over, at han har svært ved at finde ud af "aktiv" uge og "stille" uge...hmm ja måske du har ret...og måske skal jeg prøve at lave den nuværende rytme om. For bryder mig bestemt ikke om tanken om, at han er nød til at være i stalden når jeg er hjemme, men vil jo heller ikke stå op til et hus der er ødelagt af den ene eller anden grund. Ja bevars han har tygget i træsko og sådan, men det må man jo forvente af en hvalp.

    Sørger altid for at han har sit legetøj når jeg skal sove, men måske de der "Kong", man kan fylde guf i, er en god ide. Er der et andet mærke der er lige så godt? Og hvad kan man udover leverpostej, komme i dem som er godt?

    Synes jeg til tider glemmer han kun er 7mdr. fordi han generelt bare affinder sig med tingene. Opføre sig om en gammel hund, når datteren kavler rundt på ham(ikke at hun må det men..)/leger/løber med ham og fordi han er den størrelse hund smiley


  • #7   17. dec 2011 Hej Karina.
    Jeg faldt lige over denne artikel. Måske kan du bruge det til noget.
    (link fjernet)
    Nu skriver du at du tog ham med i sengen. og din mand ikke må vide det. Det var nu ikke det jeg mente med at han skulle ligge ved siden af dig, Men hyggeligt hvis man kan lide hund i sengen. Vi har ikke hunde i soveværelset men der kan da ske untagelser. Som regl ligger de på dørtrinnet.
    Vores hunde er også tæt knyttet til mig da det jo er mest mig der er sammen med dem.
    Er det din første Berner?
    /Susanne


  • #8   17. dec 2011 Griner, det med hunde i sengen eller nærmere ikke i sengen, det har vi overholdt indtil vores første berner arriverede. De har altså en evne til at gøre vore hjerter eller er det viljestyrke svage.....

    Med hensyn til kongen, så find noget dåsefoder af en god kvalitet, rør det op med lidt vand, yoghurt eller lign. og bland så hans almindelige foderpiller i og put det i kongen, og så det vigtigste af alt - put det hele i fryseren. Så skal der arbejdes for at få indholdet ud og da det bliver slikket ud, så er det optøet inden det når maven.

    Jeg blander også en revet osterest i, når jeg har det - det er populært - det samme er en midagsrest, der lige bliver findelt og puttet i.

    Vi har adskellige kong'er, de røde og de sorte - populært er det hos mine bamser.





  • #9   17. dec 2011 udskift selv med middagsrest og adskillige - hader, at man ikke kan trykke vis eksempel herinde, før man trykker send.....

  • #10   18. dec 2011 Dine stave fejl er da uden betydning smiley

    Han må heller ikke være i sengen smiley Bare den måde han kan kigge tiggende på, er han såå sød. Og når han så er sneget sig derop uden tilladelse, hold nu op hvor er han som at flytte et helt hus på en gang, så gør han sig bare ekstra tung og får selektiv hørelse samtidig uha hvor kan han da slet ikke høre vi beder ham gå ned 1mio gange hehe skøre bamse smiley Men går den, så går den jo, skulle man tro han tænker.

    Ja det er vores første berner, har haft golden retriever og japansk spids igennem hele vores opvækst, men det her er noget helt andet, ikke på en dårlig måde, bare lidt andet. Men synes spidsen er for sippet/hys og golden har for stort jagtinstinkt, i forhold til at vi bor på landet med rigelig dyreliv.

    Tænkte lidt på at bruge noget fond fra f.eks okseben eller fra kogt kylling, komme hans foder i og så i fryseren...men ved ikke om det vil blive for kraftig for hans mave? Ellers er dåsemad/leverpostej også en mulighed som der bliver skrevet. Har bestilt 2 kong hjem, begge de sorte som kødben og den anden øhh kube lignende legetøj.


Kommentér på:
Forslag til aktivitet ønskes

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce