{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Hund og killing {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har prøvet at Google, søge herinde osv. dog uden rigtig at blive klogere, så håber nogle kloge hoveder herinde har et par råd smiley
Sagen er den at vi for et par måneder siden tog en dumpet killing til os. Hun har været ca 6 uger på det tidspunkt. Vores hund på 9 år, tog virkelig godt imod killingen. De legede sammen, sov sammen og katten kunne drikke af hundens skål, mens hunden stod 20cm derfra og spiste.
MEN.. her i julen tog vi i sommerhus i 4 dage, hvor hunden var med, og katten blev passet hjemme i huset.
Efter vi er kommet hjem kan hunden virkelig ik rigtig lide katten, og katten må knap være i nærheden. Hunden er ik aggressiv, men viser tydeligt at katten skal holde sig væk, ved at vise tænder, stirre osv. Katten forstår hundens sprog og går, men ville så gerne at hunden ville acceptere katten igen, for er bange for at situationen kan spidse til med tiden. Ved nogen mon, hvad vi kan gøre, eller hvad der er gået galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og killing
  • #1   2. jan 2021 Måske lugter katten anderledes?
    Hvis én af mine hunde har været alene "i byen" (dyrlæge, stævner o.l.) kan de 2 andre godt reagere på at den ene lugter "fremmed".


  • #2   2. jan 2021 Ja, men katten har jo været hjemme og er blevet passet i vores hus i de 4 dage vi var væk.. Jeg havde tænkt på at sende katten væk i lidt tid, for at starte forfra med sammenføringen, men tænker også lidt om "skaden" måske er sket? Jeg ved simpelthen ikke, hvad der er bedst. Vi roser hunden når hun ignorere at katten er tæt på, belønner osv. Men nu er det alligevel blevet sådan at hunden slet ik vil op i den ene ende af sofaen, selvom katten ligger i den anden ende. Det er så ærgerligt, for de havde det simpelthen så godt sammen.

  • #3   2. jan 2021 Der har stadig været fremmede i huset og det kan være det hunden reagerer på.
    Hvornår er I kommet hjem?


  • #4   2. jan 2021 Ja det er rigtigt. Min veninde boede i huset.
    Vi kom hjem d. 26 december


  • #5   3. jan 2021 Gi dem noget tid og bare sørg for at de ikke er alene sammen smiley samt vær lidt efter hunden, hvis den viser uønsket adfærd, så den ved at det er uacceptabelt,, det hjælper ikke at sende katten væk og få den hjem igen, dyr husker jo godt og du kan risikere at det går helt op i hat og briller,, så giv hunden tid og “straf” uønsket adfærd,, sid på gulvet og nus hunden og kat og vis at den gerne må være der smiley

  • #6   3. jan 2021 Det er også de ting vi gør nu, så det vil vi bare forsætte med smiley
    Håber du har ret i, at mere tid vil hjælpe. Mange tak for jeres svar smiley


Kommentér på:
Hund og killing

Annonce