{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.962 visninger | Oprettet:

Pigen der ikke ville dø {{forumTopicSubject}}

Sidder i og ser det?

Jeg sidder med en klump i halsen og med øjnene i vand, fordi det minder mig om dengang min mormor kom til skade og lå i koma. Der skulle der dog ikke tages stilling til organdonation, men det med hjernen og hvorvidt man skal skulle eller ej. Føler for den familie, der må ikke være noget værre end at tage stilling til hvorvidt man skal det ene eller andet med ens datter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pigen der ikke ville dø
  • #1   10. okt 2012 Ser det!! Puuuh....

  • #2   10. okt 2012 øv hvor træls jeg ikke har set det fra starten !!

  • #3   10. okt 2012 Det er en dokumentar på DR1, omkring en pige som har været ude for en ulykke og ligger i koma, familien skal så tage stilling til organdonation fordi lægerne ikke mener hun overlever, hun vågner dog alligevel og skal så genoptrænes.

  • #4   10. okt 2012 Ja, det får tåre frem, det må virkelig være hårdt, og flot de valgte at donere , selvom det dog ikke blev nødvendligt (:

  • #5   10. okt 2012 HERRE øøøøøv jeg glemte det fandme alligevel !! smiley

  • #6   10. okt 2012 Puu det lyder hårdt.
    Det tror jeg ikke jeg ville kunne tåle at se


  • #7   10. okt 2012 Så uhyggeligt, for de mener jo hun ville hjernedø, men det passede jo ikke.. Har aldrig oplevet i min tid som sygeplejerske oplevet at man brugte den fremgangsmåde overfor familien

  • #8   10. okt 2012 Det må være forfærdeligt for familien at stå overfor. Og nu hvor flere læger udtaler at de ville have vurderet anderledes smiley men vi har jo set et klip af hvordan hun ender og det er imponerende!

  • #9   10. okt 2012 Jeg synes det er virkelig mærkeligt at der er så mange forskellige meninger omkring hvordan hendes tilstand er.

  • #10   10. okt 2012 Jeg synes også det er imponerende hvordan hun ender. Men hun er heldigvis i gode hænder på Hammel Neurocenter smiley

  • #11   10. okt 2012 Som jeg skrev på face for lidt siden
    ______________

    Ser programmet om organdonationer på dr1.

    Igen slår det mig bare, hold da kæ...hvor er de fleste læger på hospitalerne bare dårlige til at tale med mennesker, ved godt de skal få tingene sagt...meeen

    Kæmpe respekt til sygeplejeskerne der stadig har det menneskelige med og trøster, samt støtter de pårørende


  • #12   10. okt 2012 Uhyggeligt at lægerne kan tage så meget fejl!!!

  • #13   10. okt 2012 Rene: Der er nogle læger der ikke er særligt gode til at snakke med folk, hvilket ikke er særlig godt når man som læge rent faktisk skal give hårde beskeder til pårørende. Jeg synes de læger der skulle give besked omkring min mormors tilstand havde en god tilgang til tingene da de skulle forklare at det bedste var at slukke hendes respirator. Den tilgang glemmer læger nogle gange.

  • #14   10. okt 2012 Mine oplevelser med lægerne er så lige modsatte....

    Da min mor var indlagt, kom den ene overlæge ind og sagde "dig kan vi ikke gøre mere for, du skal hjem idag", så gik han igen.....

    Nok godt jeg ikke var der på det tidspunkt, for så havde jeg højst sandsynligt pandet ham ned.

    Min mor vidste godt det stod slemt til, men hun kunne dårligt gå, hvordan skulle hun komme op af trappen, komme på toilettet, vaske sig og lat det andet.

    Til alt held var der en rigtig sød sygeplejerske, som straks tog over og kontaktede kommunen og de fik hende overført til hospice dagen efter


  • #15   10. okt 2012 Rene: Sikke dog en oplevelse, og sikke en inkompetent læge smiley Tror desværre ikke man kommer udenom at læger kan være inkompetente, har da selv oplevet en af slagsen og hørt om flere.

  • #16   10. okt 2012 Jeg ville gerne sige det kom bag på mig de kan fejle så gralt, men efter de præsterede at sende mig hjem fra Næstved hospital med en brækket ryg (jeg kunne ikke gå, og kunne i princippet være blevet lammet, hvis ikke bruddet havde været helt så heldigt)
    De på riget dømte min morfar til aldrig at komme til at gå (han går fint)
    De på Næstved var syv evigheder om at sende min far til Nykøbing fordi de ikke havde kompetencer nok til ham.!
    Ikke havde hjerne nok til at sende min mor videre medicinsk end de havde kapacitet til ( hun har sclerose) men hun har været svær at behandle!
    Og hvad der ellers har været af ting og sager!

    Det er forfærdeligt de kan fejle så EKSTREMT som de gjorde i det tilfælde programmet omhandler, og for fanden hvor jeg føler med familien.!

    Det er menneskeligt at fejle - men der må satme være grænser!
    Om end jeg er taknemmelig for vores sygehusvæsen, så finder jeg det mærkeligt at der kan ske så mange fejl, og tilsyneladende også EKSTREMT fatale fejl!


  • #17   10. okt 2012 Sys virkelig det er sygt godt gået . at hun går fra og være total dårlig til så langt at kan så meget det stort .. smiley ..

    Kan sidde mig i hendes sted ved nogen ting .. F.eks med hukommelse . Jeg husker heller ikk jeg har været omkring de 16-17 år .. har også været i en ulykke og her 7 år efter har jeg da stadig jeg kan ikk huske min barndom ..
    Følger seriøst med hende glæder mig bare til nyhederne ! smiley


  • #18   10. okt 2012 Vibse: Sidder også og glæder mig til at se hvordan hun har det i dag smiley

  • #19   10. okt 2012 Ej hvor er det en vild dokumentar.

  • #20   10. okt 2012 Blev helt glad da hun siger at nå hun går så kan de andre ikk følge med hehe .. smiley

  • #21   10. okt 2012 hun er bruger på hestegalleriet, og har været online der, for 3 timer siden. dejligt at hun er igang med sin hobby igen.

  • #22   10. okt 2012 Hold da op, den udsendelse gjorde indtryk - man blev både rystet, men også imponeret over hendes fremskridt og ikke mindst Hammel Neurocenter. Jeg synes, det er godt, forældrene har haft overskud til at klage. Og det har jo så haft den effekt, at de nu har ændret procedurer på Aarhus Universitetshospital.

    Til de grimme oplevelser med læger, har jeg også én: Min mor var blevet opereret for cancer i tyktarmen med spredning til lymfer. Vi var så efter operationen til samtale med en læge. Han sagde, at hun var jo alligevel så gammel, så der var ingen grund til at efterbehandle med kemo!!! Jeg troede ikke, mine egne ører, og hold da nu lige op, jeg blev vred. Min mor sad helt tavs og sagde ikke en lyd. Jeg forlangte, at de sendte hendes sag til Aarhus (hun blev opereret i Randers). Hun blev efterfølgende indkaldt til kemobehandlinger i Aarhus. I dag er hun rask og skal ikke længere gå til kontroller. Nogle af lægerne føler sig åbenbart som små guder, der kan vælge om folk skal leve eller dø smiley Min mor ønskede desværre ikke at klage, jeg synes jo, at den arrogante skid skulle ha' en over næsen!


  • #24   10. okt 2012 Meget stærk dokumentar smiley



Kommentér på:
Pigen der ikke ville dø

Annonce