{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

"svigermor" vil blande sig.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!!

har brug for et råd!

Min mor og jeg har et meget anstrengt forhold og når vi snakker i telefon sammen kan bølgerne godt gå højt og vi snerrer meget af hinanden, sådan snakker vi bare til hinanden..

Jeg snakkede så med min kæreste her den anden dag om at vi skulle samle familien, hvortil han svarer at ja, det synes han var en god ide, hans mor, ville gerne vide lidt mere om mig også... det spurgte jeg selvfølelig ind til, og han svarer at hans mor, synes jeg snakker grimt til min mor i telefonen og godt kunne tænke sig at snakke med min mor om hvorfor. altså hvad der gør at vores forhold er sådan osv.. det synes jeg er vildt upassende...

Hun skal overhovedet ikke blande sig i min mor & jeg's forhold!
og jeg ved ikke lige hvordan jeg skal tackle det her??
Mit forhold til hende efter dette er ærlig talt ikke for godt.

Jeg bor hos mine svigerforældre skal det lige siges.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "svigermor" vil blande sig..
  • #1   30. apr 2013 Bed hende selv om at blande sig udenom det der er mellem DIN mor og DIG...

  • #3   30. apr 2013 Med mindre det har en direkte betydning / konsekvens for hende / andre, så synes jeg hun skulle blande sig uden om !

    Jeg kan ikke sætte mig ind i hvordan det er at snakke sådan til sin mor, eller at mor snakker sådan til en - men ingen skal da blande sig i det...

    Manden snakker også MEGET anderledes til sin mor, end jeg gør til min - og har lige skulle "lære" at der ikke er noget som helst negativt i det, det er bare sådan de er smiley ;) hahaha


  • #4   30. apr 2013 Vil bare heller ikke være grov.
    Kan jo være min kæreste har sagt det til mig i fortrolighed....


  • #5   30. apr 2013 Jeg synes bare du skal tage tyren ved hornene, men vær sød og venlig når du gør det. Din svigermor har jo sandsynligvis de bedste intentioner, selvom det føles som om hun blander sig.

    Så forklar hende stille og roligt hvad du har forklaret os her og fortæl hende at det er sødt af hende at prøve at hjælpe, men du ser helst at hun ikke gør det.

    Og så i fremtiden, prøv at tage telefonen i et andet værelse når du snakker med din mor.

    Min erfaring er at det altid kan betale sig at være korrekt og høflig når det drejer sig om svigerfamilien, samtidig med at man sætter grænser - også selvom man nogle gange har lyst til at flegne fuldstændig. smiley


  • #6   30. apr 2013 Det er ikke noget der påvirker andre end min mor og jeg...
    vi har en bestemt tone, men når vi er sammen med andre, plejer den at være mildere.


  • #7   30. apr 2013 Min mor og jeg har en helt speciel tone imellem os, mange tror vi snakker ondt til hinanden, det eneste de ikke ser er at vi er ved at brække os af grin...

    Hmm ville stadig bede svigermor om at stikke snude et andet sted hen... Sorry...
    Men jeg finder mig IKKE i nogen som helst indblanding i min families anliggender...


  • #8   30. apr 2013 M.I - Tusind tak for rådet
    og også alle jer andre selvfølgelig, tror lige jeg vil tage en snak med min kæreste først også derefter med svigermor.


  • #9   30. apr 2013 Forstår ikke helt hvorfor du vil have familien samlet ( i din svigerforældres hjem?) når du har et anstrengt forhold til både din mor og svigermor?

  • #11   30. apr 2013 Når en "fremmed" føler trang/lyst til at vide, hvorfor I taler som I gør til hinanden, så er det et tegn på at det påvirker andre end din mor og dig.

    Du kan jo spørge din svigermor, hvorfor hun har lyst til at vide noget om det, og den vej få en dialog.


  • #12   30. apr 2013 Anna - jeg har på intet tidspunkt sagt det er i deres hjem???
    Og desuden elsker jeg min mor, og det er bare sådan vi er overfor hinanden..
    DEN ENESTE GRUND til at jeg nu har et sådan syn på min svigermor er fordi hun har sagt sådan til min kæreste!
    Tror du har fejllæst min tråd.


  • #13   30. apr 2013 Som sagt så er tonen anderledes til sammenkomster?????

  • #14   30. apr 2013 Måske har jeg fejllæst din tråd. Stillede dig bare lige et spørgsmål for at forstå dig:-)

  • #15   30. apr 2013 Noget andet er..

    Det lyder dælme ikke som en rar jargon i har jer....

    Er det internt lidt sjovt eller er det rent faktisk ubehageligt for jer begge ?


  • #16   30. apr 2013 At tonen er anderledes til sammenkomster, betyder jo ikke, at der ikke sidder en gæst - f.eks. svigermor - og tænker "mon de begynder at skændes som i telefonen om lidt?" smiley

    Din svigermor har kun sagt sådan til din kæreste, fordi hun er bekymret og ønsker det bedste for dig. At hun vil gå til din mor i stedet for dig, kan jeg også godt følge.
    Hun føler i har problemer imellem jer og derfor vil hun tage kontakt til den "voksne som har ansvaret."

    Jeg tror jeg ville tage en stille snak med svigermor om det, så hun ikke føler hun skal gå og være bekymret.


  • #17   30. apr 2013 Jeg følger jeres råd og snakker lige først med min kæreste også min svigermor. Jeg mener ikke en udefrakommende skal blande sig.


    Og Tusind tak for de forskellige råd, altid en masse input fra HG. Tak tak smiley


  • #19   30. apr 2013 Oj det lyder præcis som det er mellem min mor og mig, hvor min svigerfar blander sig..
    Ham har jeg dog efterhånden fået "sat på plads" så han ikke evig og altid skal blande sig i min mor og mit forhold, nu er han så gået videre til hvordan jeg "bestemmer" over min mand -.-'


Kommentér på:
"svigermor" vil blande sig..

Annonce