{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Hunden er mennesket bedste ven {{forumTopicSubject}}

Her til aften gik min kæreste og jeg en tur i gågaden.
Imod os, kom en ung mand, med en kiwi pose i den ene hånd og snoren til hans hund i den anden. Hunden, som var en forholdsvis stor Amstaff-lignede hund, gik med tungen ude af munden og ser fantastisk glad ud. Da den unge mand så os, trak han hunden til sig og de gik imod os, og hunden reagerede slet ikke på at vi kom, men gik meget velopdragen videre.

I det de passede os, valgte jeg at sige hej til hunden.
Manden stoppede op og sagde til hunden at det var okay, at hun gik hen til mig, fordi jeg ville snakke. Hunden vendte om og løb hen til mig med en hale, som slet ikke var til at styre, imens hun slikkede helt vildt, hun hoppede hverken op eller viste nogen form for aggressiv adfærd - hun var bare glad og sød! Efter hun havde hilst på os, ventede hun bare på at de skulle gå videre.

Den unge mand, fortalte at hun var en af de racer, som ifølge loven faktisk skal bære mundkurv, men at i de fire år han havde haft hende, havde hun aldrig haft mundkurv på. Vi snakkede lidt frem og tilbage, og sluttede samtalen af med at ønske hinanden en god weekend.

En oplevelse som denne, føles både god, men gør også ondt i mit dyrehjerte..

Det føles godt, fordi jeg bliver bekræftet i, at alle hunde er gode og der ikke findes farlige, onde eller mindre gode hunde, men kun forkert opdragelse fra ejerens side eller forkert opfattelse af en race set med folkets øjne.
Og det gør ondt, fordi jeg ved hvor mange gode og helt fantastisk søde hunde, skal hver dag skal bære mundkurv, fordi der er en lov som siger det. Fremfor at gøre noget for samfundet, gør vi os selv en bjørnetjeneste. Når en hund bærer mundkurv, tror folk først at den er farlig og kan finde på at bide, blot fordi den har en speciel race, som opfattes som mere farlig end andre. Samtidigt skal f.eks. en labrador ikke bærer mundkurv, men den kan lige såvel finde på at bide en forbipassende, mens den står bundet til en lygtepæl foran Apoteket og venter på sin familie, hvis den bliver forskrækket eller føler sig truet..
Det hele handler om stimulering af sin hund, opdragelse og det er kunne opfylde sin hund og dens races behov. Desuden skal vi huske på at hunde er et rovdyr og stammer fra ulvene, og derved kan det "slå klik" for alle hunde - så lad nu være med at klassificerer hundene, men opdrag dem i stedet ordentligt og opfyld deres behov, således at uskyldige hunde ikke skal bærer mundkurv og dømmes af folket!

Dette er her til aften delt med mine venner på min facebook, da jeg synes der er alt for megen snak om "kamphunde" og derfor gerne vil dele min gode oplevelse med nogen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden er mennesket bedste ven
  • #1   14. jun 2013 Om lidt kommer HG's kamphund og angriber dig, så pas på smiley

    Dejligt du havde en god oplevelse, men jeg er nu imod ulovlige hunde, for andres sikkerhedsskyld og særligt min hunds !!


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #2   14. jun 2013 Det gør også ondt i mit dyrehjerte. Men det der gør ondt er at hunden ikke havde mundkurv på.Hvordan kan man byde sin hund så usikkert et liv?
    Jeg har selv kamphund og det tog godt nok ikke lang tid at gøre ham vant til kurven.

    Masser af godbidder og godt humør så forbinder hunden hurtigt kurven med noget godt. Når mundkurven findes frem herhjemme har jeg en hund der logrer og nærmest klynker af glæden foran hoveddøren.


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #3   14. jun 2013 I øvrigt har min hund (hanhund) aldrig udvist aggressiv adfærd men han får alligevel aldrig lov til at lege med hunde (især hanhunde) han ikke kender for jeg ved hvor hurtigt det kan gå galt.

  • #4   14. jun 2013 Super at du har haft en god oplevelse........... Og nu må I have mig undskyldt, for jeg skal ud og have mine hunde trænet til kamp.

  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #5   14. jun 2013 Det bliver spændende Mette. Mon du kan få dem til at angribe andet end madskålen?

  • #6   14. jun 2013 L H:

    Det burde jeg vel? Hunden bliver jo som mennesket vil ha`? Og hvis jeg gerne vil lære dem at angribe små irriterende galpende hunde, så burde jeg vel kunne det?


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #7   14. jun 2013 Ja selvfølgelig kan du det - det er et spørgsmål om tålmodighed. Så vil jeg lære min kampbastard at hente ænder uden at spise dem smiley

  • #8   14. jun 2013 YES L H: DET kan mine....... Så kan vi udveksle erfaringer?

  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #9   14. jun 2013 Sådan Mette. Måske skal vi lave en træningsdag? Så kan min lære at samle noget op med fjer på - han tør nemlig ikke.

  • #10   14. jun 2013 Her kan vi samle op med både fjer og pels. Aldrig lært dem det men det ligger til dem smiley

    Kan du så lære mine at blive kamphunde? For jeg opgiver snart smiley


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #11   14. jun 2013 Vi får dem bare til at slås med min så skal de nok lære det. Det må da helt klart være sådan man gør smiley

    Min fangede faktisk en fasan engang. Eller fangede er måske for meget sagt. Fasanen fløj nærmest ind i munden på ham inde fra et krat (før mundkurvetiden) Da den baskede i munden på ham slap han den omgående og løb hjem smiley

    Måske ikke den bedste læremester til at slå ihjel - men hvis du har hanner lover jeg ikke at han ikke prøver.


  • #12   15. jun 2013 Enig med Natasja.

  • #13   15. jun 2013 Dejligt med sådanne oplevelser og må give dig ret, det er ikke hunden, men mennesket der er problemet smiley

  • #14   15. jun 2013 Åååhh LH! Tak for et lille smil på min læbe, med din fine selvironi, som ejer af en listehund! Og forståelse for hvad det handler om! Det er ikke noget man ser ret tit.. Så tak for det!:)


    TS: jeg må hænge i med de andre.. Om lidt kommer HGs frådende kamphund.. Vi har forresten valgt at kalde den Maj-Britt:) - den har før spist mange TS'er med samme overbevisning som dig:)


  • #16   15. jun 2013 Hvorfor er det altid at sådanne tråde her skal ødelægges? Julie, jeg er HELT enig med dig smiley

  • #17   15. jun 2013 Jeg har en Kammerrat med en Amstaff på 5 år eller der omkring, den er 100 gange sødere og mere vel opdraget en MANGE af de "familie hunde" jeg møder på vores daglige gå tur...

    Jeg mener også det er ejeren og IKKE hunden...



  • #18   15. jun 2013 Selvfølgelig har ejeren noget at sige, men du kan altså ikke fjerne generne fra dyret.. Altså, jeg ville sgu aldrig kunne træne Zoey til at være kamphund.. Hun er bange for fluer, så ligemeget hvor meget jeg forsøger, så ville hun aldrig blive kamphund.. Da det ikke ligger i hendes gener..

  • #19   15. jun 2013 det jeg mener med det er ejerens skyld, er fx også dem der er meget voldige overfor deres hund(e) en Bange og utyk hund er oftest meget farlig og utilregnelig, og stoler ikke på mennesker, takket være deres ejer..


  • #20   15. jun 2013 og det er ligemeget om det er en amstaff eller om det er en gravhund..
    Vi har desværre folk omkring os, der knækker deres hunde, og det behøver ikke altid væremed vilje, det kan også ske af ren uvidenhed..

    Hunden er mennesket bedste ven, MEN er Mennesket hundens bedste ven ?


  • #21   15. jun 2013 Dejlig oplevelse, TS. Men jeg forstår ikke at ejeren tør lade den gå uden mundkurv, når loven er, som den er.

    De fleste Amstaff og lign. racer er iøvrigt yderst hengivne overfor mennesker. Problemerne opstår som regel ved møde med andre hunde.


  • #23   29. jul 2013 Dejlig oplevelse med en dejlig hund.

    Dem er der heldigvis flest af, lad os nyde dem.


Kommentér på:
Hunden er mennesket bedste ven

Annonce