{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

HPV vaccine {{forumTopicSubject}}

Åh håber ikke den her debat har været her for mange gange..men er bare SÅ meget i tvivl om hvad jeg skal gøre...
Jeg har fået den første vaccine for en måned siden, uden bivirkninger.. mangler de sidste 2. Betaler selv da jeg er fra 1983.
Jeg er nu blevet SÅ meget i tvivl om jeg tør få de sidste to da jeg har læst så mange grimme tin om bivirkninger mm.
Har i fået den? For imod? Jeg havde ved sidste tjek for 2 måneder siden lette celleforandringer og skulle komme igen til december, jeg er i fast forhold på 3. år...

HVad pokker skal jeg gøre.. jeg er så meget i tvivl.. plus vaccinerne jo heller ikke er helt billige..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HPV vaccine
  • #1   26. aug 2013 Jeg har fået dem og har selv betalt. Det giver nok sig selv hvad jeg ville vælge. Jeg synes bestemt man skal få den - de få skrækhistorier men hører om bivirkningerne synes jeg slet ikke kan hamle om med den mængde kvinder som hvert år får kræft.

  • #2   26. aug 2013 Jeg ved ikke hvad jeg ville vælge, slet ikke hvis jeg selv skulle betale. Men jeg har muligvis bivirkninger derfra! Og det er ikke særlig sjovt smiley

  • #3   26. aug 2013 Jeg har fået alle 3..
    Jeg skal ærligt erkende, jeg har ikke været inde og læse om bivirkningerne. Jeg er blevet vaccineret på befaling fra min kære moder ;o)

    Men uden at læse om bivikningerne tænker jeg: "Hvad er værre end livmoderhalskræft?"


  • #4   26. aug 2013 Jeg fik vaccinerne for 5 år siden og har ikke haft nogle bivirkninger af dem. Jeg har ikke fortrudt et øjeblik, især ikke når jeg tænker på, hvor farlig livmoderhalskræft kan være smiley

  • #6   26. aug 2013 Jeg har fået alle 3 - skulle heldigvis ikke selv betale, men havde gerne gjort det.
    Jeg har ingen bivirkninger haft overhovedet.


  • #7   26. aug 2013 De skrækhistorier skulle være blæst lige lovligt meget op. Tror ikke på man ignorerer så alvorlige bivirkninger.

  • #8   26. aug 2013 Ingen bivirkninger (udover en væskesamling, som skulle masseres væk fordi den pressede på nerverne)
    Jeg tøvede ikke et øjeblik, og jeg havde slet ikke gjort det, hvis jeg havde celleforandrunger


  • #9   26. aug 2013 Jeg har fået de første 2 og har på intet tidspunkt overvejet at droppe den sidste jeg skal have i næste uge smiley

    Må indrømme jeg ikke har læst særlig meget om det der nu har været oppe og vende og hvilke bivirkninger det er. Selv føler jeg mig ikke ramt af noget.


  • #10   26. aug 2013 Jeg har fravalgt den. Den er for usikker og utestet.

    Jeg synes du skal Google det og læse om den på forums omkring vacciner.

    Jeg ved at der forsøges at etablere forskning i hvad der sker, hvis man vaccineres efter at have fået et keglesnit. Noget tyder på at den får virussen til at blomstre op, og der er op til flere kvinder som er døde af livmoderhalskræft 6-24 mdr efter sidste vaccine...

    Var jeg i overhængende risiko for livmoderhalskræft, ville jeg lade mig vaccineres, og vælge at leve med de muligvis fatale konsekvenser af vaccinen. Men jeg har ikke forhøjet risiko, så jeg har fravalgt.

    Men læs, læs, læs. Du er den eneste som kan træffe den beslutning smiley


  • #11   26. aug 2013 altså både min søster og mange af mine veninder har fået den helt uden bivirkninger... jeg mig selv ikke helt så sikker, men har fået de 2 første, så nu tager jeg også den sidste... Enten så har jeg bare været lidt uheldig med nogle voldsomme mave smerter efter den anden vaccine eller så er det nogle bivirkninger jeg ved det ikke, min læge mener nu ikke at det er bivirkninger, men de kan samtidig heller ikke lige finde ud af hva der skulle være galt og kan jo heller ikke gøre så meget andet selv, end at se tiden an.
    Men kan ikke fortælle dig hva du skal og hva du ikke skal smiley men syns da at den er værd at ha, og nu er det ikke kun kræft den beskytter mod smiley


  • #12   26. aug 2013 Jeg mangler den sidste...og den får jeg også, og indtil nu ingen bivirkninger.
    Og så vil jeg hellere risikere kronisk hovedpine og mindske risikoen for en form for kræft end at lade være.


  • #13   26. aug 2013 Tja, K&t, hvad kan være værre? Her og nu er det kun bevist at vaccinen dækker i 5 år, men bivirkningerne lader ikke til at kunne behandles overhovedet. Så et liv med invaliditet og en fortsat risiko for at dø af en fremskreden og aggressiv livmoderhalskræft.


    Jeg synes i øvrigt det er værd at huske, at EU har været ude med riven, fordi de mener at de danske myndigheder har misinformeret omkring vaccinen. Vi er et af de lande i verden, hvor flest er vaccinerede..


  • #14   26. aug 2013 Selvfølgelig skal du have resten af injektionerne.
    Det er blæst SÅ meget op med de bivirkningerne og jeg synes det er så suuuper ærgerligt, at så mange unge piger sidder og tvivler fordi de har læst om bivirkninger på nettet.
    Nu da du har lette forandringer hvorfor så overhovedet tage chancen og lade være med at få vaccinen? Det betyder ikke noget at du er i fast forhold og har været det i 3 år. Du kan være blevet smittet for mange år siden.
    Det er en grusom kræftsygdom, som vaccinen forhåbentlig kan mindske dødstallet på.


  • #17   26. aug 2013 Jeg lige tilføje at lægerne giver ikke selv ret meget for de vacciner, men folk skal betale dyre domme. Lægerne siger god for den, det er klart for den er pisse dyr. Synes som AnjaCS skriver, at man skal læse om de slemme bivirkninger. Det er nogen mdr siden jeg fik mit det sidste og lige pt har jeg det ikke særlig godt. Kan skrive under på de fleste af bivirkningerne desværre :s Om det er derfor ved jeg ikke, men igen hvad skulle det ellers være? Har det som AjnaCS

  • #18   26. aug 2013 Jeg har fået alle, og har ingen bivirkninger.
    Vi tror dog måske, at de kan være grunden til min søsters konstante dårligdom, som de ikke kan finde en grund til. Vi har ellers fået taget blodprøver, utallige skanninger og alt muligt på hende.
    Og kan så lige fortælle, at hvis det er det, så er det IKKE blæst op overhovedet. Hun kan næsten ikke leve normalt.


  • #19   26. aug 2013 Efter min bedste overbevisning, fungerer de danske unge kvinder som uvillige forsøgspersoner.

    Min læge ringede til mig i sommers, den opfordring, for liiiige at minde mig om at blive vaccineret.

    Men mange af lægerne ved jo heller intet, kun det sundhedsstyrelsen siger til dem. Jeg synes at jer som er i tvivl, bør Google lidt og læse op om både fordele og ulemper, og både den positive og negative side.

    I øvrigt står der i gerdasils officielle udtalelse om vaccinen, at der ikke er entydige beviser, for at konkludere at den virker præventivt mod livmoderhalskræft.


  • #21   26. aug 2013 Lad nu værre med at Google alting.
    Google har absolut intet filter og I aner ikke hvorfor I får jeres informationer fra.


  • #22   26. aug 2013 Ctc3,
    Opponerer du mod at man tilegner sig viden, inden man lader sig injicere med et potentielt livsfarligt og paralyserende stof?
    Burde du ikke hellere opfordre til kildekritik? Det andet er jo helt gakket.


  • #23   26. aug 2013 Ærlig talt, så er vi nu på så bar bund, at jeg gerne googler, hvis det hjælper os til at finde grunden til min søsters konstante dårligdom, som kun bliver værre.

  • #25   26. aug 2013 Jeg har fået alle 3 og har absolut ikke haft nogen bivirkninger. Men havde min mor ikke betalt som gave, så skulle jeg dælme ikke stikkes. Da jeg fik dem, var stemningen meget positiv og det lød jo som en god ide at få vaccinen.

    Men men men...

    Jeg synes desværre det efterhånden lyder meget opreklameret med den vacc.
    Mange har haft bivirkninger og dårligdom efter at have fået skidtet, så ville bestemt vælge det fra, hvis jeg stod med valget nu.


  • #26   26. aug 2013 AnjaCS - Jeg "opponerer" mod at man tror på alt hvad man læser. Og jeg tror ikke en fløjt på den med at lægerne får noget økonomisk ud af det. Så går der simpelthen for meget konspirationsteori i det.

  • #27   26. aug 2013 Ville nok også vælge den fra i dag, hvis jeg kendte til det med bivirkninger.
    Fik den også kun fordi, den var gratis.


  • #28   26. aug 2013 Kunne få dem gratis så valgte at få dem. Er blevet vaccineret alle tre gange uden bivirkninger.

  • #29   26. aug 2013 Jeg har dem ikke og tør heller ikke. Har en veninde som har fået SÅ mange bivirkninger af dem og hun kan intet i dagligdagen nu, og lægerne kan intet stille op.

    Så ja det er da sikkert ok for dem der ingen bivirkninger får, men jeg kunne brække mig over folk der mener at bivirkningerne er overdramatiseret og hvor dårligt der bliver informeret om bivirkningerne ..


  • #30   26. aug 2013 Jeg har fået alle tre vacciner. Og har absolut ingen bivirkninger haft.


    Naturligvis er der bivirkninger ved vaccinen, det er der ved ALLE vacciner og mediciner.
    Der var desuden præcis de samme bekymringer ved alle andre vacciner vi får af ren rutine i dag. Medierne var bare ikke nær så udviklede.

    Skal vi så også fravælge MFR vaccinen, blot fordi der er en lille risiko for at børnene får meningitis? Og andre bivirkninger?
    Nogle gør, jeg har ikke fravalgt det til mine børn, og det er ganske simpelt fordi der er så mange gange større risici ved ikke at lade dem vaccinere!

    Med alle vacciner og mediciner er der for og imod, og det er disse man må opveje imod hinanden.

    Der er ingen der reelt endnu ved om der er nogle alvorlige bivirkninger ved vaccinen, principielt kan de tilfælde der har været skyldes tilfældigheder.
    Man er temmelig sikker på at vaccinen ikke er hundrede procent sikker, og derfor skal man stadig gå til sine sædvanlige tjek.

    Noget helt andet jeg har svært ved at tage seriøst er at det lader til, at der er en hvis tendens til at skylde skylden på vaccinen uanset hvad man får af "birvirkninger". Jeg har i hvert fald set stort set alle sygdomme og dårligdomme oplistet som bivirkninger til denne vaccine, og det tror jeg ganske givet ikke kan lade sig gøre.!

    Jeg ville passe på med at tage min beslutning om vaccinen, på baggrund af vaccinations fora, da de sjældent beretter om alle de positive udmeldinger.

    Hvor vidt jeg selv havde fået vaccinen hvis jeg havde været informeret om alle disse bivirkninger på forhånd, det er jeg ikke helt klar over.
    Jeg har været i fast parforhold de sidste ni år, så jeg har nok været udsat for de vira jeg bliver udsat for af de seksuelle veje.


  • #33   26. aug 2013 Ctc,
    Jeg siger ikke at lægerne opnår noget ved det. Men at de er fejlinformerede.

    Jeg tror at forskningen er på vej til noget godt, men kun på vej. De er der ikke endnu.

    Der er ikke nogle endegyldige beviser for at gerdasil forebygger kræft. Derimod er der mistanke om at den giver score handikap og i værste ende, døden.

    Ingen dokumenteret effekt og risiko for død = no-go i min verden..


  • #34   26. aug 2013 Jeg har fået alle tre uden bivirkninger, og jeg må nok også tilstå at jeg slet ikke har undersøgt noget om det. Jeg har haft celleforandringer en gang, hvor de efter et halvs års tid gik i sig selv igen, og da det var væk, spurgte min læge mig om jeg ikke kunne tænke mig at få den der nye vaccination. Jeg tænkte ikke meget over det, takkede bare ja tak til det tilbud smiley Kender heldigvis heller ingen der er blevet dårlige af det. Hvor lang tid skal der gå før bivirkningerne kan dukke op? smiley

  • #36   26. aug 2013 Kaj; Nu håber jeg ikke, du henviser til mit indlæg. For det er da bestemt ikke at give HPV vaccinen skylden, vi ser det bare som en mulighed, fordi vi ikke aner, hvad min søster fejler.

  • #37   26. aug 2013 Det minder mig lidt, om dengang hvor man opdagede et fantastisk kvalmestilende præparat, som blev givet til 30.000 gravide danske kvindernes. En stor del af dem fik børn med medfødte deformiteter, fordi man uddelte medicin, uden at vide NOK om det..

  • #38   26. aug 2013 Ctc,
    Du kan bare læse gerdasils egen rapport. Der står sort på hvidt, at en dokumenteret effekt ikke kan fastslåes smiley


  • #39   26. aug 2013 Hvis ikke jeg havde fået mit sidste stik inden alle disse "skræk" historier kom frem, så tror jeg aldrig jeg var kommet op til sidste stik, men jeg er en af de heldige, som endnu ikke har fået nogle bivirkninger. Og selvom dette emne ofte giver mig både lyst til at tude og meget andet, så forsøger jeg hele tiden at sige til mig selv at min læge aldrig havde ladet mig få den, hvis ikke han var sikker i sin sag.

    Ud over det, så mindes jeg at en af de vacciner vi i dag får, også kom frem med meget ballade og gav mange alvorlige bivirkninger.
    Så i mine "logiske og fornuftige" øjeblikke, vælger jeg at tro på, at grunden til de mange bivirkninger som kommer frem, er fordi så store mængder af befolkningen har fået den på nogenlunde samme tid.

    Vaccinen har været på markedet siden jan 09 og først nu begynder vi rigtigt at høre om bivirkninger, det syntes jeg er vigtigt at tage med i sine overvejelser også.


  • #40   26. aug 2013 Alexandoria: Jeg tænker ikke udelukkende på din søster, langt fra.
    Men jeg tænker at hvis i mistænker vaccinen, så bør i da i aller højeste grad gå videre med det.
    Jeg havde slet ikke læst dit indlæg før jeg skrev mit smiley


  • #41   26. aug 2013 Kaj; Det har vi også tænkt os. Jeg mener.. lægerne har jo prøvet alt, vi må snart teste alle muligheder, og denne er jo en af dem. Det er ca 2 år siden, hun begyndte at få det sådan. Før var hun en rigtig frisk pige, ude næsten alle døgnets timer, og nu... hun sidder inde næsten hele dagen, fordi hun intet orker. Hun er endda begyndt at få blackouts nu..

  • #42   26. aug 2013 Anja cs: Er du sød at linke til den rapport du refererer til?

  • #44   26. aug 2013 Har ikke læst tråden. Men jeg har fravalgt vaccinen, selvom jeg kunne have fået den gratis.
    Jeg vil simpelthen ikke tage chancen. Har læst en masse, snakket det igennem med egen læge og formanden på min sexologi skole, og valgte derefter ikke at få den. Og jo mere der kommer frem om vaccinen, jo gladere er jeg for mit valg.


  • #45   26. aug 2013 Kaj,
    Jeg har ikke linket liggende på min tab, og lige pt har jeg ikke tid til at Google mig frem til den.

    Prøv at Google gerdasil side affects. Der kommer mange mange hits, så man skal lige sortere lidt i resultaterne!


  • #46   26. aug 2013 Jeg fik min vaccine, da den var helt ny, og jeg fik altså ikke nogen bivirkninger.


  • #47   26. aug 2013 Jeg vil gerne lige høre dem som har bivirkninger eller som kender nogen der har!

    Hvordan startede i de? Hvad startede det med? Hvor lang tid efter sidste stik kom der bivirkninger og hvad har i af bivirkninger?


  • #48   26. aug 2013 Jeg har fået alle tre vacciner. Afsluttede engang sidste år... Og jeg har absolut ingen bivirkninger haft, andet end at jeg var øm i overarmen en dag eller to efter hver vaccine.

    Da jeg fik at vide at vaccinen var blevet gratis, ringede jeg til min læge og aftalte tid ugen efter til den første vaccine. Jeg var personligt slet ikke i tvivl om at jeg ville have vaccinen smiley


  • #49   26. aug 2013 Vi snakkede om vaccinen i dag faktisk.. Min veninde har fået dem alle 3 .. Hun blev rigtig dårlig af dem i nogle dage efter hver. Vaccine..

    En anden veninde har også fået alle 3. 1. Vaccine gik godt. 2. Vaccine besvimede hun da hun var på vej ud til sin bil. 3. Vaccine gik godt..

    Jeg har selv fået de første 2. Og skal have min 3. Til december.. Min 1 gik godt. Min 2 tik også godt men har haft ondt ved stik stedet i en måned nu.. Aner ikke hvorfor..


  • #51   26. aug 2013 Men hvad med bivirkninger noget tid efter? Altså værre ting end ondt i armen?

  • #52   26. aug 2013 Ja Camilla N - livet er farligt, men hvis der er noget galt med den vaccine skal det indberettes så der kan ændres på den. Mine problemer er i hvert fald træls!

  • #53   26. aug 2013 Har ikke læst hele tråden, men jeg synes at hvis du er startet skal du også gøre det færdigt. Kunne forstå hvis du havde fået bivirkninger af den første, men når det ikke er tilfældet, hvorfor så tvivle på om du skal gøre det færdigt ?

  • #54   26. aug 2013 Hm jeg fik det dårligt efter 1. vaccine og besvimede næsten, men kunne læse efter hændelsen på nettet at det var der risiko for - det havde lægen så bare ikke fortalt. Normalt anbefaler mig at ligge 5-10 min efter vaccinen, men jeg blev bare sendt ud af døren....

    Jeg vil også vide hvad folk mener med varrige bivirkninger? Der er et par stykker der skriver hverdagen ikke kan hænge sammen for disse personer - hvorfor så ikke spørg jeg?


  • #55   27. aug 2013 Maria D - Min veninde har kroniske smerter, hun kan intet uden det gør ondt mere, og hun bliver let svimmel og sådan. Der florerer også historier om det på FB

  • #56   27. aug 2013 Jeg har ikke fået den, til gengæld har jeg livmoderhalskræft, her kan man tale om "bivirkninger" man kan dø af det, kemo er ikke så pokkers sundt, stråler kan give ret voldsomme bivirkninger, angsten vil forfølge en resten af livet;( hvis jeg kunne vælge valgte jeg vaccinen det er helt sikkert

  • #58   27. aug 2013 Jeg må indrømme at jeg slet ikke forstår hvordan man kan forsvare at fraråde vaccinen, hvad er det for bivirkninger der er værger end livmoderhalskræft?
    Vi taler om en sygdom hvor rigtig mange faktisk dør, selv de der overlever må leve resten af deres liv med ganske alvorlige bivirkninger, hos mig fx problemer med tarme, stråleskader, som betyder at jeg altid skal være i nærheden af et toilet, jeg kan simpelthen ikke holde på afføring ret længe jeg skal på toilet ca 8-10 gange dagligt, desuden har jeg ret voldsomme blødning fra tarmene samt mavesår, så er der smerter som gør at jeg får morfin i form af depot tabletter og formodentlig skal blive ved med det resten af mit liv, der ud over er tarme så ødelagte at der er utallige fødevarer jeg ikke tåler mere, spiser jeg fx chokolade, groft rugbrød, kål, løg eller mange andre ting får jeg voldsomme kolik smerter som ikke en gang morfinen kan tage, dertil kommer så angsten, angsten for at næste kvartalsundersøgelse viser at kræften har spredt sig, angst for at dø! Hvilke bivirkninger af vaccinen mener i er været ?


  • #59   27. aug 2013 Husk nu på at vaccine ikke kun er i DK, australierne har den ogs ved jeg, for det var oppe i medierne den anden dag at livmoderhals tilfældene var nedsat sidste år med x antal procent...

    Jeg har fået alle 3 uden bivirkninger, og hvis det var mig som havde celle forandringer så har jeg altså taget vaccinationerne færdig...

    Og hvad med P-piller eller alle de andre mediciner og vacciner osv som har bivirkninger dem tager folk da alligevel...

    Jeg er glad for min HPV vaccine ihvert fald!



  • #60   27. aug 2013 Bodil D... Syntes Du beskriver det hele meget bedre end jeg sev ville kunne forklare mig ud af uden dog at have haft den men har nogle betydning fulde mennesker inde på liv som har haft kræft og det er bestemt ikke sjovt!

  • #61   27. aug 2013 Nu har jeg ikke fået problemer efter hver stik, men efter alle tre. Så selvfølgelig må man genoverveje det efter første og andet stik, hvis man får læst bivirkningerne og gør op med sig selv, man ikke vil eller tør få den sidste.

    Bodil - Jeg siger ikke at de bivirkninger man kan få er værre end livmoderhalskræft. Men jeg siger, sådan som jeg har det er til tider ulideligt. Det kan blusse meget op nogen gange og lidt mindre andre gange. Men der er jo ingen garanti for, at man ikke for livmoderhalskræft, bare fordi man har fået vaccinen? Jeg synes en kraftig hovede pine hver evig eneste dag, som piller ikke kan tage er rimelig ulidelig. Sløret syn (når man i forvejen bruger linser eller briller) er heller ikke særlig rart. Jeg har f.eks også smerter i nakke og ryg. Hver aften når jeg ligger mig har jeg lyst til at græde fordi jeg har så ondt i min krop. Jeg kan næsten ikke hænge sammen nogen dage fordi jeg er evig træt. Og det er uanset hvornår jeg går i seng. Jeg har en hylen for mit ene øre og nogen gange en anden skrækkelig lyd i ørene. + trykken for ørene. Mine fingre ryster meget pludseligt og jeg bliver svimmel og får det dårligt. Får meget ondt i maven og tør næsten ikke bevæge mig i frygt for at skvatte. Jeg tør ikke altid skære f.eks grønsager, for nogen gange gør mine hænder ikke som de skal (altså hvis vil sætte kniven et sted, kan det være jeg rammer et andet sted. Har svært ved at koncentrere mig og fokusere. osv osv.

    Det er ikke noget jeg kan bevise kommer fra den vaccine, men det er kommet derefter og derfor mistænker jeg selvfølgelig den. Da jeg er af den overbevisning, at hvis man får ny medicin eller på anden måde for noget ''fremmed'' i kroppen, så bør man mistænke det før alt andet. Jeg får taget blod prøver osv. Men indtil videre har de ikke fundet så meget. Skal have taget flere prøver imorgen.


  • #62   27. aug 2013 Nu kender jeg ingen med den form for kræft, men ærligt så tager jeg hellere chancen end at risikere at blive invalideret resten af mit liv, grundet en vaccine som ikke holder hele livet.

    Og når nu du ikke kender til bivirkningerne specielt så lad være med at udtale dig om det, for er sikker på at I hvert fald min veninde hellere ville have været uden smerter og bivirkninger fra det kort. Bivirkningerne har gjort at hun intet kan, og ærligt som hun selv hat udtalt så ville hun hellere have taget chancen og muligvis være død af kræften fremfor at få sit liv ødelagt af noget hun troede der gavnede.

    Og sorry to burst tour bubble, men livet er generelt farligt og noget skal man dø af.


  • #63   27. aug 2013 Kan godt følge den veninde lidt, når det er så slemt smiley Det er godt nok synd for hende. Har hun kontaktet sundhedsstyrelsen? Og har de bekræftet ved lægen det er derfor hun har det så dårligt? smiley

  • #64   27. aug 2013 Anya jeg vil gerne bytte med din veninde smiley jeg nægter at tro på at hendes bivirkninger er værre end mine;( og helt ærligt, du aner tydeligvis ikke hvad du taler om;( kræft er ikke for sjov;( jeg håber bestemt du ikke bliver ramt, men jeg håber godt nok også at de personer der fravælger vaccinen pga den voldsomme snak om helt udokumenteret bi virkninger klarer sig, og at de personer der fraråder vaccinen kan leve med at mennesker muligvis vil dø fordi de lyttede til jeres råd;(

  • #65   27. aug 2013 Bodil: Jeg tænker også, der er vist nogle her, der ikke rigtig har stiftet bekendtskab med de rigtig barske realiteter her i livet - og jo godt for det, kan man sige.
    Jeg er GLAD for, at både min datter og svigerdatter valgte at få vaccinen. I øvrigt har ingen af dem haft bivirkninger.
    Jeg har selv smerter døgnet rundt, men jeg har ikke fået vaccinen, så mon alting stammer fra den vaccine?


  • #66   27. aug 2013 Bente H - Jeg har haft barske realiteter på tæt inde på livet. Men derfor synes jeg stadig godt man må undersøge tingene inden man bare springer hovedkulds ud i det.. Synes heller ikke man bare skal afskrive vaccinen, men den er nok heller ikke helt uden problemer. Hvor meget er det?

  • #67   27. aug 2013 Michelle B - Hendes sygdomsforløb forløb nogenlunde således:

    Hun fik den første vaccine, og havde ondt hvor hun var blevet stukket, i et par dage, så begyndte hun med konstant hovedpine, og blev træt en del hurtigere, men det tænkte de ikke sådan voldsomt over, og lægen sagde at det nok gik over, så hun fik anden vaccine, og tingene blev lidt værre, smerten omkring stikket kom igen, men spredte sig også, også kom og gik smerten, hun fik så 3 vaccine, også kom alle de slemme bivirkninger, som kroniske smerter, træthed, svimmelhed, ondt i hovedet og ja - hendes læge har bekræftet at det nok er fra vaccinen, da hun jo var helt frisk inden, og de kan ikke finde en anden årsag, hun fejler "intet"

    Hvilket er det helt store problem med denne vaccine, er at de ikke kan behandle bivirkningerne, så det virker. Så ja en potentielt god vaccine, har ødelagt hendes liv, i ubestemt tid.

    Bodil - Nej kræft er ikke sjovt, men bivirkninger fra en vaccine på ubestemt tid, også mange af dem også voldsomme er squ heller ikke sjove. At køre galt og brække ryggen er heller ikke sjovt?

    Jeg har aldrig sagt kræft var sjovt, og jeg ønsker ikke for nogle at få det, men jeg siger bare at JEG har fravalgt vaccinen, fordi jeg har oplevet bivirkningerne som meeeget voldsomme og tæt på, og jeg har (heldigvis) ikke kræft i min familie overhovedet, så JEG har valgt at tage chancen, det er MIT valg og det er jeg i min gode ret til at vælge, og jeg er også i min gode ret til at fortælle andre at jeg er modstander af den vaccine indtil de får den forbedret og gennemtestet noget mere.


  • #68   27. aug 2013 Det lyder vildt og virkelig synd for hende hun har det sådan smiley Jeg håber virkelig ikke mine problemer stammer derfra, men man kunne fristes til at tro det udfra noget at det du skriver smiley Øv.

  • #69   27. aug 2013 Jeg fik den første og blev voldsomt syg og fik så ikke de to sidste.

    Havde jeg vidst det jeg ved i dag om den, havde jeg aldrig fået det første stik.


  • #70   27. aug 2013 Hvordan blev du syg Laika? smiley

  • #71   27. aug 2013 Og har i kontaktet sundhedsstyrelsen med det? Det har jeg fået at vide at man skal nemlig.

  • #72   27. aug 2013 TS - hvis du ikke oplevede gener ved den første, så falder din risiko jo for at få gener ved de sidste stik..

    Uanset hvad du vælger så husk at følge de screeninger du bliver tilbudt.

    Jeg har fået dem uden bivirkninger og det er snart 3 år siden.


  • #73   27. aug 2013 Har ikke haft bivirkninger overhovedet.

    Synes folk hurtigt glemmer, at der er risiko for bivirkninger ved AL medicin - og taget i betragtning af hvor ufatteligt mange mennesker, der har fået vaccinen, så er bivirkningerne vidst ikke mere udbredte, end ved så mange andre vacciner/medicintyper.


  • #74   27. aug 2013 Danielle - Det kommer jo så lidt an på hvor mange der har indberettet det? Og som folk kan sige, at man ikke ved hvor slemt det er at have kræft, hvis ikke man kender til det. Kan man også sige, at man ikke kan sætte sig ind i hvor trælse bivirkningerne kan være! smiley

  • #75   28. aug 2013 Her er i hvert fald nogen bivirkninger jeg også kan nikke genkendende til smiley Det kan godt være at kræft ikke er sjovt, det er det slet slet ikke! Men jeg synes også det er barske løjer, alle de hårde bivirkninger der er ved vaccinen. Siger ikke man bør afskrive den helt. Man skal bare selv have lov til at vælge til og fra, og gøre op med sig selv om dette er en chance man tør tage.

    http://www.mayday-info.dk/opraab-om-gardasil-vaccinen.aspx


  • #76   28. aug 2013 Hvis man bare var garanteret beskyttelse, men det er man jo ikke. Producenten tør ikke sige endegyldigt at den dækker. Og undersøgelser pt indikerer jo at den dækker mod 70% i op til 5 år..

    Problemet er at vi vaccinerer teenagere, og få teenagere får livmoderhalskræft. Så der går jo mange år, før vi har nogle reelle tal..


  • #78   30. aug 2013 Min mor snakkede med lægen i dag omkring, hvorvidt det kunne være bivirkninger min søster lider af.
    Før hun fik vaccinen havde de kun noget med ryggen på hende, og den kender vi godt grunden til.
    Nu har hun både blodprøver, scanninger, specialistundersøgelser.
    Så.. Nu må vi se, om den her vaccine er grunden til at min, før meget sunde og aktive søster, nu ikke kan en skid.


Kommentér på:
HPV vaccine

Annonce