{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.348 visninger | Oprettet:

HPV- vaccine {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Sagen er den at min datter er 12 år og er jo som mange andre unge piger blevet tilbudt HPV Vaccinen. Men her på det sidste er der jo kommet rigtig meget frem om piger der er blevet syge. Læste en artikel i går med en forsker bag vaccinen der ikke vil give den til hendes egne børn når de er under 16 år samt at hun ikke mere at de ved nok om bivirkninger.

Åhhh altså, ved virkelig ikke om min datter skal have vaccinen. Hvad mener I andre? Vil I give jeres børn det? Er der nogen der har fået den som måske kan be eller afkræfte mine bekymringer ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HPV- vaccine
  • #1   20. maj 2015 Jeg og mine søstre har fået den uden at opleve nogen reaktioner - kender faktisk en del der har fået den, og har ikke hørt om et eneste tilfælde hvor der har været bivirkninger eller lignende

  • #2   20. maj 2015 Jeg kunne aldrig drømme om at give den til mine piger

  • #3   20. maj 2015 Jeg har også fået den, uden nogen reaktion.

    Jeg må så også indrømme, at jeg ikke har læst særlig meget om alt det der har været omkring det, så min mening kan nok ikke bruges til vildt meget smiley - Jeg ville, hvis jeg havde børn, foretrække at de fik den.


  • #7   20. maj 2015 A T
    Er det mig du spørger?


  • #10   20. maj 2015 Jeg har også fået den, og kender ikke nogen som har haft nogen reaktion på den... Men jeg kan godt forstå din forvirring. smiley Jeg er glad for at jeg har fået den, men det er jo også bare et spørgsmål om, at jeg var "heldig" at der ikke skete noget - som er tilfældet for langt de fleste. Hvis jeg var dig ville jeg researche på nettet. Jeg har hørt noget om at det mest har været problematisk for piger som trænede meget op til.

  • #11   20. maj 2015 A T
    Der er i mine øjne kæmpe forskel på en vaccine som er brugt i mange år og med dokumenteret effekt
    Og så en ny vaccine
    Med en masse potetielle bivirkninger og uden dokumenteret effekt

    Mange mennesker tror at de så er beskytter mod livmoderhalskræft
    Det er de ikke
    Vaccinen beskytter (uden garanti) mod to ud af omkring 100 typer HPV vira

    Mine store børn har fået de andre vacciner
    Men jeg er i tvivl om det barn jeg venter skal
    Da jeg har en med vaccineskade


  • #13   20. maj 2015 Min søn har fået skade af børnevaccinerne
    Aluminumsallergi


  • #15   20. maj 2015 To be honest tror jeg da først man vælger den fra hvis man vælger at 'researche' alle mulige sladder sider, de skriver da aldrig om de flere tusinde tilfælde der intet har oplevet - jeg er da i hvert fald ikke blevet spurgt...

    Man skal gøre som man selv føler for, og vide at der ved alt man putter i kroppen er en risiko, sådan er det jo ligegyldigt hvilken vaccine man bruger. Jeg fik det da røvelendigt af børnevaccinen.


  • #16   20. maj 2015 Astrid
    Der er nu meget dokumentation for at vaccinen kan skade også fra "ikke-sladder-sider"

    Hvis du læser mit link (selv om det er fra BT) vil du også kunne se at det er en af dem der har været med til at lave gardasil, der fraråder den


  • #17   20. maj 2015 Jer der er mod vacciner , vaccinere I så heller ikke jeres hunde og katte?

  • #18   20. maj 2015 Jeg har fået den, og ville også give den til mine børn (hvis jeg havde nogen). Risikoen ved IKKE at give den er jo heller ikke problemfri - og jeg vil nok hellere tage de ricisi der er ved at få den over de risici der er ved ikke at få den smiley

  • #19   20. maj 2015 Men bare fordi man ikke vil lade sig selv/sine børn vaccinere mod HPV er man vel forhåbentlig ikke imod vacciner

  • #20   20. maj 2015 Zarah
    Jeg tror jeg er den eneste der har skrevet noget imod
    Og jeg er ikke GENERALT i mod vacciner
    Jeg er imod denne vaccine

    Og jo jeg vaccinere mine hunde (har ikke katte) og det er heller ikke noget jeg undersøger så meget som med mine børn
    For det første fordi hundene ikke er mine børn
    Og for det andet skal de ikke leve i 80 år


  • #21   20. maj 2015 Fünke
    Hvorfor mener du ikke at risikoen ved ikke at få den er problemfri?


  • #22   20. maj 2015 Det jo netop det jeg synes gør det svært, rigtig mange har jo slet ikke haft bivirkninger, men samtidig synes jeg at efter der er kommet fokus på det at flere fortæller om de bivirkninger. Snakkede med lægen om det og der blev det egentlig bare fejet af vejen som om jeg bare er en pyller mor, hvilket jeg egentlig ikke synes jeg er, men synes jeg har brug for information.

    Nu har hun jo fået de forskellige børne vacciner og har da ikke dengang tænkt videre over risici. Det jo netop fordi der er kommet så meget fokus på HPV at jeg er kommet så meget i tvivl.


  • Julie  N
    Julie N Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #23   20. maj 2015 Jeg har fået den, og aldrig haft gener af den smiley kender mange der har fået den, og har heller ikke hørt om problemer i forbindelse med den, fra nogen af dem smiley

  • #24   20. maj 2015 Jeg har selv betalt for min og mener ikke jeg har haft gener.

  • #26   20. maj 2015 Ditte, jeg er godt klar over at der også er god dokumentation omkring bivirkningerne ved HPV, ligesom der også er god dokumentation for bivirkningerne ved vaccination imod mæslinger osv.
    Det jeg mener er, at det meget hurtigt kan fremstå som om at det er største delen af befolkningen der får de her bivirkninger, fordi at man ikke hører om alle dem der ikke oplever noget.

    Jeg har godt læst historier om folk med bivirkninger og selv tænkt at det da var en virkelig stor risiko at tage da jeg blev vaccineret og næsten følt mig helt speciel fordi jeg overlevede. Jeg har bare ALDRIG mødt en, eller IRL kendt nogen der har oplevet noget som helst.


  • #27   20. maj 2015 Min datter fik den for 3 år siden, og der har intet været efterfølgende.
    Men kam godt forstå at der er en vis skepsis efter alle de tilfælde af bivirkninger er kommet frem.
    Er ikke sikker på, at jeg ville give hende den i dag,hvis det havde været aktuelt.


  • #28   20. maj 2015 Astrid
    Det er sjovt for jeg har den helt modsatte opfattelse
    Nemlig at størstedelen af befolkningen tror at alle vacciner er helt ufarlige og giver dem ukritisk smiley
    Men ja gudskelov bliver de færreste syge af vaccinerne
    Ligesom de færreste dør af mæslinger
    Og de færreste får livmoderhalskræft
    Det er en opvejelse af fordele og ulemper smiley


  • #29   20. maj 2015 Jeg blev påvirket af den. Så om jeg fortryder. Ja. smiley

    synes ikke der var lavet nok undersøgelser i forhold til vaccinen.


  • #30   20. maj 2015 Helt enig Ditte, man kan spørge nok så mange, og alligevel aldrig komme frem til hvad der er rigtigt eller forkert at gøre, for alle har vidt forskellige oplevelser og meninger - Det er så håååårdt at være menneske med alle de valg smiley

  • #31   20. maj 2015 Præcis Astrid og uanset hvad vælger man jo i frygt

    Vælger man vacciner til så vælger man dem i frygt for sygdomme
    Vælger man vacciner fra gør man det i frygt for bivirkninger


  • #34   20. maj 2015 Ja jeg kender også en hvis datter ikke har kunnet gå i skole og gennemføre en hel undervisningsdag siden hun fik den
    Hun lider af voldsomt hukommelses- og koncentrationsbesvær

    Hun var ikke elitesportsudøver
    Og hendes storesøster har fået den uden problemer


  • #35   20. maj 2015 Ditte: hvorfor jeg ikke mener, at man bare kan fravælge HPV-vaccinen og så er det risikofrit?

    "Mindst 12 HPV-typer er kræftfremkaldende, og persisterende infektion med en af disse HPV-typer er en forudsætning for livmoderhalskræft og visse andre mere sjældne kræftformer."
    "Vaccinen er næsten 100 procent effektiv mod persisterende infektion med de HPV-typer, den indeholder (...) og kan forebygge forstadier til kræft i de kvindelige kønsorganer og de fleste tilfælde af livmoderhalskræft relateret til specifikke HPV-typer."

    Derfor smiley


  • #36   20. maj 2015 Min søster har fået den og har ikke oplevet nogen gener. Jeg har ikke fået den.

  • #37   20. maj 2015 Fünke
    Men det er jo ikke rigtigt
    Vaccinen virker mod 2 af de typer HPV og det er der ikken engang garanti for


  • #38   20. maj 2015 Og intet tyder på varig beskyttelse

  • #40   20. maj 2015 Jeg stoler på at det, der står inde på Statens Serum Institut er rigtigt smiley

  • #41   20. maj 2015 Pia
    Vaccineskader er heller ingen fest
    Igen fordele/ulemper


  • #42   20. maj 2015 Fünke
    Det jeg skriver er ikke fra sladderblade eller anti vaccine sider
    Det er fra sundhedsstyrrelsen


  • #43   20. maj 2015 Men som CF skriver så beskytter komdom med sikkerhed mod HPV virus
    Det er der ikke noget andet der gør smiley


  • #46   20. maj 2015 Min kommentar omkring at jeg stoler på Statens Serum Institut var ikke en hentydning til, at i andre er forkerte (ved ikke om den kunne misforstås sådan?), men fordi Ditte skrev at "Men det er jo ikke rigtigt" smiley

  • #47   20. maj 2015 Fünke
    En anden nævnte længere oppe at det var fra sladderblade, at det med bivirkningerne kom
    Derfor jeg skrev det smiley


  • #48   20. maj 2015 Og apropos kilder
    Så er det værd at huske at dem der sidder med i udvalget omkring hvilke vacciner der skal med i vaccinationsprogrammet, også er dem der tjener på det, nemlig mennesker fra medicinalindustrien smiley


  • #50   20. maj 2015 Ditte: ah, okay, det er let at misforstå hinanden på skrift smiley

  • #52   20. maj 2015 Vaccination mod en sygdom som livmoderhalskræft er fuldstændigt op til den enkelte. Sygdommen smitter ikke andre (med mindre man dyrker ubeskyttet sex naturligvis).
    Men at undlade at vaccinere børn mod farlige smitsomme sygdomme er at gamble med både eget barns og andre børns liv. Det er de uvaccinerede børn der smitter spædbørn, som jo er for små til at blive vaccineret. Og der kan starte hele epidemier på den måde.
    Selvfølgelig er der fordele/ulemper, men nogle gange skal man tænke ud over egen næse. Det er sørme lidt ligesom hundeopdræt, -vaccination mv.


  • #53   20. maj 2015 Malene
    Men når man har et barn der ER vaccineskadet
    Så tæller egen næse altså nogen gange mere
    For skal man så udsætte eget barn for skade for andres børns skyld


  • #54   20. maj 2015 Man må jo opveje fordele og ulemper som med alt andet.
    I min familie er der flere tilfælde af kræft i livmoderen, så da vaccinen kom frem blev jeg vaccineret som en af de første, selvbetalt. Har aldrig haft gener af det. Nu er risikoen jo ganske lille for at få gener, jeg kan forstå der er tale om 322 piger ud af hele generationer af unge piger, som har oplevet gener? Det er jo ikke mange.
    Der er risiko ved alle slags vacciner, men man må spørge sig selv, hvad er alternativet? Og kan jeg leve med det?

    For mig er det et nemt spørgsmål, men for andre måske i mindre grad.. smiley


  • #56   20. maj 2015 når man ser på denne side hvad bivirkningerne kan være så synes jeg bestemt det er værd at overveje

    https://m.facebook.com/profile.php?id=1657968304435936


  • #57   20. maj 2015 Pia: ved mig testede de mig inden de vaccinerede mig om jeg var bære..

  • #59   20. maj 2015 Jeg har også fået den. Jeg ved ikke om jeg har fået bivirkninger, da jeg er syg i forvejen. Så kan ikke mærke hvilke bivirkninger/smerter mm, der stammer fra sygdom eller måske vaccine smiley men ud over det, kender jeg ikke nogen, der er påvirket af den.

  • #61   20. maj 2015 Og nu hopper jeg ud
    For jeg kan ikke lade være at følge med fordi emnet er mig meget nært og jeg har virkelig brug for søvn smiley


  • #62   20. maj 2015 Jeg har ikke læst alle indlæggene, men jeg kender en, hvis datter er en af de mange piger der har bivirkninger af vaccinen og hun deltog også i den dokumentar der var i TV.
    Hun døjer dagligt med hendes bivirkninger.

    Der er flere grupper på facebook, blandt andet med forældre til de piger der har bivirkninger efter vaccinen.


  • #64   20. maj 2015 Begge mine piger har fået den.

    Og det fortryder jeg ikke et sekund, selvom der nu kommer frem med mulige bivirkninger.

    Måske fordi jeg så min mor sygne væk, og nærmest "rådne op" af kræft.
    Det var livmoderhalskræft, og det spredte sig.

    Jeg har selv fået ryddet det hele, og der var også kræftceller i.

    Så for mig var der egentlig slet ingen tvivl.



  • #65   20. maj 2015 Jeg har fået den uden at opleve bivirkninger..

    Min søster på 12 har også fået den, uden at opleve bivirkninger..

    Min søster på 9 får den også når den tid kommer..


  • #66   20. maj 2015 Jeg fik mine 3 uden problemer, har intet mærket til det under, eller efter..
    Min søster nåede kun at få de første to, da det fremprovokerede hendes astma ret voldsomt. Så man turde ikke give hende den sidste..

    Det er meget forskelligt hvordan folk reagere på den..
    Har en del veninder på facebook, som blev lidt små syge på dagen, men ellers ikke har haft nogle problemer efter overhovedet..
    Og så dem som mig, der slet ikke mærkede nogen forskel..


  • #67   20. maj 2015 Jeg ville ikke hverken have eller anbefale vaccinen i sin nuværende form.

    Det bunder ikke i en generel modstand mod vacciner, men det står for mig lysende klart, at lige præcis DENNE vaccine er fejlbehæftet.

    Jeg tror i bund og grund de færreste er opmærksomme på, at bivirkninger også kan forekomme en del år efter man har fået den - fuldstændig som man kan udvikle lyme fra en infektion med borrelia man aldrig har opdaget.

    Denne vaccine skal finpudses!


  • #68   20. maj 2015 Jeg har fået den uden problemer, men min søster som fik den som 13 årig (er nu 18) er blevet rigtig syg af den,hun var dengang en aktiv rytter smiley hun er kronisk træt, har ikke særlig mange kræfter (hun var igang som tømmer men havde dage hvor hun faktisk ikke engang kunne skrue en løs bolt på en skrue uden at skulle bruge begge hænder og selv der kneb det), og har ondt i hendes led og har ofte migræne anfald, altsammen er kommet EFTER hun har fået den lorte vaccine...
    hele hendes liv er blevet begrænset efter hun har fået den, hun skal igang med en udrensning af de tungmetaller som er i vaccinen nu her og så må vi se om det virker,

    og kender flere der er blevet syge af den


  • #69   20. maj 2015 Medierne er VILDT gode til at manipulere med os... Husk medierne plukker kun det ud som de synes vi skal høre. Jeg er selv faldet i fælden med at amstaff var/er en dræber-hund, hvilket de jo så langt fra var/er.

    Nå men tilbage til emnet - der er bivirkninger ved alle vacciner og al medicin du tager. Hvis man gerne vil være helt sikker skal man lade være med at tage noget. Jeg har selv vaccinen og holder mig helst væk fra de udsendelser og deslige der kommer omkring emnet... Jeg har ingen bivirkninger.


  • #70   20. maj 2015 Stina, informationsstrømmen om det her startede lang tid før medierne tog fat i det.
    Eksemplerne på piger, der var blevet syge var mangfoldige og der har været grupper, der har knoklet røven ud af bukserne for at få medierne til at tage sagen.

    Virkeligheden er, at der er nogle ikke beskrevne bivirkninger ved denne medicin og det bliver man jo nødt til at forholde sig til.
    Specielt når det er en medicin man bruger til forebyggelse i det omfang man gør - og når der ligger en offentlig anbefaling af det.

    At der er risiko for bivirkninger ved alt, man tager behøver ikke at betyde at man skal være ukritisk overfor det, der tilbydes.


  • #71   20. maj 2015 Jeg er ikke i tvivl om, at der her kommer til at vise sig at blive en af de større sundhedsskandaler - det er kun lige startet.

    Og jeg gentager - jeg er IKKE imod vaccinationsprogrammer overhovedet, men jeg er imod vaccinationsprogrammer lavet på dårligt testet medicin. Og specielt når der foreligger en screeningsmulighed.


  • #73   20. maj 2015 Jeg er ikke vaccineret, til gengæld er jeg behandlet for livmoderhalskræft med spredning til lymfekirtler.
    Jeg kan oplyse at behandlingen af livmoderhalskræft ikke er nogen dans på roser, selv om det hos mig er lykkes ret godt, så jeg nu efter 2 år er kræftfri, så er jeg langt fra rask, af helt almindelige gener efter behandlingen kan nævnes, konsentrationsbesvær, så kraftigt at tilbagevening til arbejde som økonomi medarbejder må opgives, smerter som betyder morfin dagligt for bare at holde det nogenlunde i ro, problemer med at holde på urin og endnu værere afføring og værst af alt, angst, angsten for tilbagefald, for spredning og for smerter;(
    Og til bemærkningen om screening smiley jeg gik til kemo og stråler med 3 andre kvinder, de havde alle deltaget i screeningsprogrammet og var alle blevet erklæret "raske" den ene faktisk 1 måned før hun fik konstateret en knude på 5x5 cm;( de 3 kvinder er alle døde nu! Livmoderhalskræft får man ikke bare hovedpine af eller bliver svimmel! Det kan man dø af, faktisk dør ca 1/3 af kvinderne hvert år!


  • #74   20. maj 2015 Jeg er normalt i høj grad fortaler for at vaccinere, men HPV-vacc er så ny og kendskabet til langsigtede bivirkninger er endnu meget begrænset, så med den kan jeg sgu godt forstå man som forældre er i tvivl.
    Hvis datteren er 12 år, er hun jo formodentligt (håber jeg da) ikke seksuelt aktiv, så der skulle jo nok være tid til at afvente og se hvad fremtiden bringer.
    SOm det ser ud nu, beskytter vacc. jo kun mod et meget begrænset antal vira, bivirkningerne er ikke tilstrækkeligt kendte og man kan kan screene samt i vid udstrækning beskytte sig via sikker sex...

    Jeg er liiige et års tid eller to for gammel til at have fået den tilbudt da den kom frem, og det er jeg da glad for nu -jeg havde sagt ja hvis jeg havde fået den tilbudt dengang, hvorimod jeg i dag havde sagt nej.



  • #76   20. maj 2015 Bodil, jeg er helt med på hvor du kommer fra og er principielt enig med dig.

    Men helt generelt synes jeg ikke man bør panik-igangsætte forebyggende behandling når kvaliteten af vaccinen er tvivlsom.
    Som sagt tror jeg på at det først lige er begyndt det her. Der kommer en hulens masse med langtidsvirkninger snigende de næste år og så begynder man at kunne se den fulde konsekvens.

    Der SKAL vaccineres, det er klart. Men det skal dælme være ordentligt.


  • #79   20. maj 2015 A T - Der er RIGTIG mange, der har henvendt sig til lægen med mistanke om bivirkninger og hvor lægen aldrig har indberettet sagen, men blot afvist. De skal lægges til.

    Og så skal der også tillægges dem, der stille og roligt dukker op med langtidsgenerne.


  • #82   20. maj 2015 Tror I misforstår det jeg skriver - mener at medierne har skrevet er, efterhånden helt ude af proportioner, som om vaccinen er noget farligt og at man derfor skal undgå den. Jeg tænkte i hvert fald da alt det der kom frem at åh nej får jeg det så også alle de bivirkninger smiley men nu tager jeg det mere stille og roligt, har heller ikke set udsendelse med de vaccinerede piger.

    For nogle år tilbage var det også sådan i USA at en eller anden vaccine til børn var skyld i at nogle børn blev diagnostiseret med autisme...


  • #84   20. maj 2015 Stina -Den med autisme er altså ikke heeelt det samme. Værd at læse op på før man bruget det som argument

  • #85   20. maj 2015 "For nogle år tilbage var det også sådan i USA at en eller anden vaccine til børn var skyld i at nogle børn blev diagnostiseret med autisme... "

    Det har da ikke ret meget med det her at gøre?



  • #88   20. maj 2015 Der er jo ikke noget, der er rigtigt eller forkert. Det er jo ikke fordi at det enten er "vaccinen er THE BEST og fungerer upåklageligt" eller "jeg vil aldrig vaccinere mine børn". Vi har jo at gøre med at emne, der ikke bare er sort/hvidt. Som mange af de andre siger, handler det jo om at opveje fordele og ulemper - hvilket er totalt individuelt.

    Jeg ville tage vaccinen (hvis jeg havde valget igen), fordi fordelene for mig opvejer ulemperne ved ikke at gøre det; fordi det netop også er ret grimt at få livmoderhalskræft.
    Men det betyder ikke, at jeg ikke kan se, at der også er ulemper. Det betyder ikke, at jeg ikke også kan se, at det er ret grimt at få alvorlige bivirkninger ved vaccinen. Der er vel både fordele og ulemper - og gråzoner - på begge sider..


  • #89   20. maj 2015 Netop Fünke - det er en stillingtagen man skal gøre ved ALT medicin, man tager.

    Problematikken kan dog være at man ikke har adgang til al information om medicinen og det gælder især når man tager medicin, der er så ny, at den ikke i realiteten er afprøvet.
    Helt som det har været tilfældet med denne vaccination.


  • #90   20. maj 2015 Problemet er for mig at man glemmer den anden side af sagen;( livmoderhalskræften, det er den sygdom man forsøger at undgå med vaccinen, hvor mange af jer der er indædt modstander af vaccinen har egentligt sat jer ind i hvad livmoderhalskræft er for en størelse? hvor mange er klar over hvad behandling for sygdommen medfører, hvor mange er klar over at 1/3 faktisk dør af sygdommen, hvor mange er klar over hvilke bivirkninger behandlingen har? Alt for mange glemmer at se vaccinens eventuelle bivirkninger holdt op mod kræften og det den medfører;(
    Kræft er altså ikke bare en sygdom man bliver kureret for! Der er følgevirkninger af enhver form for kræftbehandling, det glemmes altså i debatten!


  • #91   20. maj 2015 Bodil, ligegyldigt hvor alvorlig en sygdom er, så nytter det ikke noget at sende medicin på gaden, som ikke er god nok, ikke er gennemprøvet nok og som måske i sig selv skaber for store problemer.

    Pt kender vi ikke engang omfanget af beskyttelse, denne vaccine yder - vi ved dog, at der ikke er fuld beskyttelse. Det er edderbunkme trist, hvis det viser sig at mange er blevet røvsyge på grund af indtagelse af en offentligt anbefalet uvirksom vaccine.



  • #93   20. maj 2015 Jeg var i den aldersgruppe der fik den gratis som de første da den lige kom ud. Jeg har intet mærket efter. Jeg var kun lige gammel nok, kan ikke huske om det var 12 eller 13 år man skulle være? men jeg er 20 år i dag, så det er jo efterhånden en del år siden.

    Jeg fortryder ikke at jeg fik den, og hvis jeg havde børn gav jeg den sikkert til dem, men må ærligt indrømme at jeg ikke har fulgt så meget med i alt det der er blevet skrevet om det siden, da jeg jo ikke kan bruge det til noget alligevel smiley


  • #94   20. maj 2015 Bodil -min kusine fik livmoderhalskræft som kun 29-årig. Det var et langt og grimt forløb, men hun overlevede heldigvis og er nu kræftfri på 5 år. Nej, det har ikke været uden bivirkninger -foruden en lang periode med problemer med smerter, inkontinens mm. sidder hun jo osse i dag tilbage uden at kunne få børn og sidstnævnte tror jeg faktisk har været den største kamel at sluge for hende (altså efterfølgende -imens det stod på, var fokus jo ligesom bare på at overleve).

    I tyskland screenes der oftere end herhjemme, og hun havde været til screening 3 mdr inden det blev opdaget, så nej, screening er ikke en garanti for at det opdages/opdages i tide.

    Alligevel synes jeg altså ikke at man ukritisk skal vaccinere med medikamenter man ikke helt kender virkning/bivirkning af.

    Jeg håber i høj grad at der arbejdes videre på sagen så vi KAN få en god og sikker vaccine. HELT udelukke bivirkninger kan man jo ikke, men det betyder ikke at man skal tage skyklapperne på når bivirkningerne melder sig.

    jeg synes det er ærgerligt at man har været så tilbageholdende med at anerkende at der ER bivirkninger ved vaccinen og oplyse om dem -så kan folk jo selv tage stilling til om de vil løbe risikoen eller ej.
    Når man går ud med de anbefalinger som tilfældet har været ved HPV-vacc, så skal man altså osse være ærlig omkring bagsiden af medaljen


  • #96   20. maj 2015 Det store spørgsmål er bare, hvad er fakta...

  • #98   20. maj 2015 Både min datter og svigerdatter har fået den - heldigvis uden bivirkninger. Da de i sin tid fik den, var der intet tilgængeligt omkring bivirkninger. Min datter, der er noget ældre end min svigerdatter, var i første omgang ikke med i "puljen", men i en periode fik piger i den aldersgruppe så også tilbudt vaccinen. Jeg må ærligt tilstå, at jeg tilrådede hende at få den, men hun var voksen og besluttede selv at få den. Hun har altid været ekstremt aktiv fysisk, men altså ingen bivirkninger alligevel.

    Jeg kan ikke sige noget entydigt, jeg hælder dog mest til vaccinen, for holdt op mod cancer og død... ja.. Men omvendt er vi sørme også nødt til at tage de ramte piger alvorligt.


  • #99   20. maj 2015 Jeg har fået en og ikke oplevet bivirkninger.. Jeg kender så en der har fået bivirkninger.. Havde jeg dengang vidst de ting om vaccinen, som de ved nu.. Så havde jeg ikke fået den.. Hvem ved hvilke bivirkninger den vil give om 10 år? Nej

  • #100   20. maj 2015 Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at jeg selv og mange andre faktisk er i den stik modsatte situation.

    Jeg har valgt at tage medicin, der er relativ ny og hvor man først nu begynder at se, hvad lang tids behandling har af konsekvenser.
    En beskrevet bivirkning er kræft. Jeg tager to forskellige præparater der har denne bivirkning - og formålet med medicinering er i høj grad at sikre en vis livskvalitet trods sygdom.

    Det er også et svært valg at træffe skulle jeg hilse at sige smiley

    Til gengæld får man ikke denne medicin medmindre den med sikkerhed virker. Og her ligger en enorm forskel synes jeg.
    HPV-vaccinerne er forsøg lige nu.


  • #101   20. maj 2015 Tusind tak for alle jeres svar det har været interessant at læse. Jeg vil ikke sige jeg er kommet mere i tvivl, men efter som min datter heldigvis ikke er seksuel aktiv, eller begyndt at tænke i de baner, tror jeg at vi i første omgang venter med vaccinen. Indhenter mere information og høre om det er noget hun pt. Ønsker.

    Der er jo netop alvorlige fordele og ulemper i den her sag. Heldigvis er der kun få piger ud af rigtig rigtig mange der har de her bivirkninger.

    Tak for debatten I har holdt det i en pæn tone smiley


  • #102   20. maj 2015 Jeg har fået den, og har ingen problemer haft. mistede en veninde for tre år siden af livmordhals kræft i en alder af 24 år smiley

  • #103   20. maj 2015 Jeg vil ikke have min datter får den smiley
    Har en veninde igennem mange år, der har fået HPV - og det er hendes livs største fejltagelse.
    Hun er dødsyg evig og altid. Hun har ALDRIG før været syg mere end max 1 gang om året...nu er hun konstant, evig og altid skrantende. Hun fejler alt muligt, som de ikke kan forklare. Hun har en del kollegaer, der som hende har fået vaccinen - de har ikke fået bivirkninger, men de er også i start 20´erne.
    Min veninde er IKKE elite idrætsudøver på nogen måde - tværtimod. Hun er sat i gang på Odense Universitets hospital med en udredning af samtlige af hendes symptomer sammen med 50 andre kvinder, der også har fået bivirkninger...

    Jeg synes det er skræmmende at en vaccine er sat ind som obligatorisk før man overhovedet kender eventuelle bivirkninger.... smiley

    http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/10104451

    Forsker bag HPV-vaccinen: - Jeg vil ikke give den til mine børn


    http://nyhederne.tv2.dk/2015-05-18-eksperter-vi-ved-ikke-om-hpv-vaccinens-virkning-er-varig



  • #106   20. maj 2015 Jeg burde måske også nævne at jeg gik til fodbold på det tidspunkt, og spillede derfor minimum 2 gange i ugen (1-2 timer af gangen)

  • #107   20. maj 2015 Har ikke læst hele tråden, men jeg er en af dem der har fravalgt HPV vaccinen til mig selv.. Var ellers i gruppen der kunne få den gratis i sin tid.

  • #110   20. maj 2015 Isabelle smiley Jep og det er derfor jeg er endnu mere modstander af den vaccine, det er jo ikke holdbart. De ved ikke engang om den virker efter hensigten og den dækker ikke alle former, kun begrænset..Det er lidt som influenza vaccinen, de anbefaler kun svage og ældre at få den og så dækker den kun de kendte fra forrige år. Problemet er, at der kommer nye former for influenza, da typerne muterer....

  • #111   20. maj 2015 Her ses problematikken fra sin rigtige kedelige vinkel - nemlig den, at Statens Seruminstitut og Sundhedsstyrelsen ikke vil anerkende de indberetninger, der er kommet som værende en bivirkning.

    HØJST problematisk.

    Jeg bemærker også en anden formulering der belyser, hvor alvorligt det faktisk er:
    "Sundhedsstyrelsen har siden 2009 modtaget 322 indberetninger om dødelige, livstruende, hospitalskrævende eller invaliderende skader efter HPV-vaccinerne."

    http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-05-20-regionerne-lover-at-undersoege-alle-syge-hpv-piger


  • #113   20. maj 2015 Problemmet er ikke vaccinen, men at de ikke vil anerkende rigtig mange af dem der har fået bivirkninger, jeg har en veninde der har døjet meget efter hun har fået den og lægerne vil ikke anerkende at det er pga vaccinen og det syntes jeg er et kæmpe problem at de ikke vil stå ved det....

  • #115   20. maj 2015 C F, jeg er enig, mener bare at det er et større problem at de ikke vil stå ved de bivirkninger så folk kan få oplyst de reelle bivirkninger inden de beslutter om de vil have vaccinen.

  • #116   20. maj 2015 smiley smiley
    Det er da lige til at blive frygtelig frustreret over det her...

    http://hpv-vaccine-info.org/ny-forskning-hpv-vaccine-oger-risiko-for-livmoderhalskraeft/


  • #118   20. maj 2015 Jeg fik den første af de 3, og blev meget syg af den.... Så droppede de 2 sidste.

    Jeg kender flere der er blevet syge af vaccinen, end af selve sygdommen den skulle beskytte imod... Men det er bare egen observation selvfølgelig.

    Jeg ville aldrig give den til min imaginære børn.


Kommentér på:
HPV- vaccine

Annonce