{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Hundevæddeløb {{forumTopicSubject}}


Min kærreste og jeg har fundet ud af at der ligger en hundevæddeløbsbane lige i nærheden af hvor vi bor (Kallerup), og der er rent faktisk Dm i hundevæddeløb på søndag.. Men så er det jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal forholde mig til hundevæddeløb.. Bliver hundene presset til noget der bestemt ikke er en hund værdigt, eller syntes de bare det er sjov og ballade ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundevæddeløb
  • #1   17. aug 2006 hvor er du heldig at bo så tæt på en væddeløbsbane - det skal siges, at det mest er for mynder og spidshunde
    her kan du læse lidt om hvad der sker mm
    (link fjernet)

    hundene presses ikke til noget som helst - det er i deres natur at løbe - dog tvivler jeg på at din race vil være egnet til væddeløb -


  • #2   17. aug 2006 :o) Det tror jeg at jeg vil gøre..


  • #3   17. aug 2006 *GG* Pia.. Du tror altså ikke lige jeg kan stikke af med pokalen.. P.... det havde jeg da ellers lige i tankerne *hehe*...

    Der står at der er whippet, greyhound og afganere der løber med


  • #4   17. aug 2006 Lonni - det får du ikke noget ud af da det som sagt kun er mynder og spidsehunde, der får lov at løbe - i hvert tilfælde på søndag - måske kan du få et træningsløb hvis der er tid ............ bare af interesse, er der greyhound eller whippet i din hund?

  • #5   17. aug 2006 nej, Lonnie et er ikke polaken der er det vigtigste her - :-)) de racer du nævner er alle mynder - basenji er en spidshund og som noget nyt har en del RR også deltaget - ville sådan ønske man boede tættere på en væddeløbsbane, da det er super sjovt at deltage i for både hunde og mennesker ....Er det ikke rigtigt MGP?

  • #6   17. aug 2006 Pia - Absolut ingen af delene.. Labrador, schæfer måske.. Så jeg tror ikke engang han ville kunne komme en halv bane rundt inden han mister interessen.. Han er jo også bare en stor hvalp.

  • #7   17. aug 2006 altså jeg opfattede det ikke som om Lonni ville have sin egen hund med, men om hun skulle foragte det og holde sig væk (som tilskuer) eller om hun med god samvittighed kunne tage hen og se det...

  • #8   17. aug 2006 Kristina - Det var egentlig også det jeg lagde ud med, men på deres hjemmeside står at alle racer kan få lov at løbe for sjov/en prøve.. Det kunne være sjovt at prøve når han bliver lidt ældre..

    Pia.. Jeg tror helt klart vi skal ned at tage en kigger på hvad der sker.. Og du kan da låne en sofa hvis du vil med smiley


  • #9   17. aug 2006 ja Taco er jo lyn hurtig... synd det er så langt væk ;o)

  • #10   17. aug 2006 I ved bare ikke hvor heldige I er ......... suk - min basenjitæve var så tæt på at få løbslicens men jeg fik ikke det sidste løb med fordi Kallerupbanen som bekendt ligger på Sjælland og jeg bor i Jylland ........ siden forsøgte jeg ved Bjerringbro men ved ikke om banen er genåbnet ?

    jeg synes du skulle prøve at tage derhen og se på og mærke stemningen som din hund uden tvivl også ville kunne lide ......... og folk er mig bekendt flinke og rare og elsker at tale om væddeløb og deres hunde :-))


  • #11   17. aug 2006 Tror nu jeg lader den lille tyksak blive derhjemme endnu.. Men jeg vil da tage op og se det... Håber dog ikke så det bliver pøse regnvejr smiley

  • #12   17. aug 2006 Lonni: det der med at miste interessen , det skal du passe på med, for jeg har hørt fra andre som troede det samme om deres hunde, at de blev total bidt af det:-)

  • #13   17. aug 2006 Kristina.. Ja.. Bornholm det er jo ikke lige om hjørnet.. Og selvom jeg tilbyder en sofa, er det noget af en udskrivning af tid og kontanter må man sige!

  • #14   17. aug 2006 Gitte - ok.. Hmm :o) Det er måske ikke nogen dårlig ide.. Men skal de ikke være rundet min. 1 år, når det nu ikke er den mest atletiske model man har sig ??
    Det ville nu ikke gøre så meget hvis han blev bidt af det.. Så længe man må have lov at være der med en blanding der er mere eller mindre håbløs til at fange en bænkebidder, så er det jo nok bare sjov motion.


Kommentér på:
Hundevæddeløb

Annonce