{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Nogen med bil forstand? {{forumTopicSubject}}

Jeg aner 0 omkring biler så håber i kan hjælpe mig.. Har kigget lidt efter en billig bil som egentlig bare skal kunne køre fra A - B men må også gerne kunne trække lidt.

Min veninde har fundet en mitsubishi fra 98 med defekt topstykke (men kører ellers perfekt, siger annoncen)..

Den skal synes om 5 mdr.

Den står til 6000 kr, så jeg ville høre jer om det kunne betale sig at købe den?

Hvad koster det at få lavet et defekt topstykke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen med bil forstand?
  • #1   29. nov 2014 Ikke om jeg ville købe en defekt bil der skal synes om 5 måneder, hvis jeg ikke selv kunne skrue på den....

    Det kan blive rigtig dyrt at købe gammel brugt bil smiley


  • #2   29. nov 2014 Forstand og forstand har jeg ikke så meget ,men min x laver biler
    Jeg vil råde dig til at gi lidt mere, og så købe en som er nysynet
    Det bliver dyrt, hvis du skal ha den lavet på et alm. værksted
    Eller der skal mindst være et år til syn ,og så skal den ikke fejle noget smiley


  • #5   29. nov 2014 Har ikke mere end 10, og jeg vil MEGET gerne finde en billigere end det.. Primært skal den bare kunne køre..
    Kan jeg finde en billig bil som også kan trække (hestetrailer) ville det være super, men det er ikke et must da jeg ikke har så mange penge smiley


  • #6   29. nov 2014 Jeg ville være ked af at købe noget så vigtigt som en bil, af venner.. I sær hvis i faktisk er gode venner. Det kan blive sur røv, hvis bilen ikke lever op til dine forventninger.

  • #7   29. nov 2014 En skam du ikke kan bruge en motorcykkel ,Min X har 2 flotte stående smiley

  • #11   29. nov 2014 Neeej siger kæresten min. Han laver biler og det kan absolut ikke betale sig siger han.

  • #12   29. nov 2014 Køb du bare fransk. Jeg er i gang med den 4. citroen - alle har været +10år ved anskaffelsen. De sidste 12 år har mine værkstedsudgifter aldrig oversteget 4000.-/år. Nok nærmere 1500,-/år i gennemsnit. Brugt falck en gang på 12 år. Et knækket koblingskabel - pris = 1150,- incl olieskift på aut. værksted.

    ps! pas på japanske bilers reservedelspriser - ofte helt i skoven


  • #13   29. nov 2014 Ha ha Søren, så vi er begge frankofile ..... Har kørt Peugeot siden 1996 ...

    Har lige skiftet 407 som var 10½ år, med ny 308 stationcar ...

    Men vil så sige at vores 407 nu ikke har kunnet holde så lavt et reparations niveau ...

    @Ts ... vil klart også sige at du skal købe en bil der er synet så fornylig som mulig ...

    På en ikke synet gammel bil ved du aldrig hvad der dukker op når de skal synes, så det kan blive dyrt ...


  • #14   29. nov 2014 Har selv købt biler for under 10 . Men ville aldrig købe en der er defekt . Har du ikke en kammerat der har forstand på biler som kan tage med ud og kigge på biler med dig så du ikke får købt noget skrammel .

  • #15   29. nov 2014 Jeg ville også holde mig fra de japanske biler når man køber brugt.

    Jeg har lige købt bil der har været brugt som pendlingsbil for forrige ejer. Det er en Skoda (som vist ejes af VW i dag og dermed er ret godt kram).
    Tror det er min 4. bil siden jeg fik kørekort :o)

    Alle mine biler skal være nysynede hvis de koster over 5000 kr.
    Alle mine biler skal gennemgåes af mekaniker inden køb.
    Hvis de vurderes af mekanikeren at kunne køre små 2 år (til næste syn) så giver jeg max. 10.000. kr.
    Hvis de vurderes at kunne køre igennem 2 syn, omkring 4+ år. så giver jeg mellem 15-20.000 kr.

    Bilerne skal holde til at der ikke bruges særlig mange penge eller tid på vedligeholdelse og at der ikke køres pænt i dem da jeg kører meget grusvej og lidt offroad (har tabt 2 udstødninger på det indtil videre smiley ).

    Jeg har siden jeg fik kørekort købt MEGET gamle biler som har været billige i reservedele (gamle Golf'er og Fords) og ingen har kostet over 12.000 kr. i indkøb, men de har så alligevel endt med at være ret bekostelige, da de har skullet en del på værksted. Hurra for gratis Falckabonnementet i min ansvarsforsikring :o)

    Gamle biler har den fordel at de ikke er computerstyrede. Så de kan sagtens køre rundt selvom de ikke har en bagpotte på udstødningen fx. hvor en lille bitte revne i udstødningen i en computerstyret bil gør, at den ikke kan køre :o(

    Det er hele tiden en vurderingssag om hvad der kan betale sig og hvad krav man har til bilen.

    Min "nye" bil er den første der adskiller sig fra de andre, da den er fra 2003 (ingen af de andre er fra før 1995) og dermed computerstyret. Den er købt for at jeg kan have bur til Kia. Der skal bruges penge på vedligeholdelse etc.
    Så jeg er spændt på om det er et fornuftigt køb i længden ...

    Hvis man selv, eller man har en mekaniker på sidelinien som kan, lave lidt småting på bilen, så kan man sagtens købe biler der har 1 år eller mindre til syn for omkring hvad man vil få for den i skrotpris.

    Det har jeg flere venner der gør. De giver max. 3000 kr. for bilerne (og det er faktisk ofte ret fine biler der kører godt og er perfekte til pendling) og så kører de til de skal skrottes hvor de så får 2700 kr. for dem.

    Jeg ville ikke selv kunne overskue konstant at skulle skifte bilen ud eller at der var ret stor sandsynlighed for at den kom til at holde stille, og jeg ville være uden transportmiddel, i flere perioder årligt.


Kommentér på:
Nogen med bil forstand?

Annonce