{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.351 visninger | Oprettet:

Mænd og deres biler. {{forumTopicSubject}}

Har været ude og handle i dag, og var bl.a i byggemarked og hente brænde. Da jeg kommer hen til min bil, med et ordentligt læs brænde, ser jeg at en yngre mand parkerer en bil magen til min, næsten lige ved siden af mig (en tom parkeringsplads mellem os).

Da han stiger ud af sin bil, ser jeg ud af øjenkrogen, at han står og kigger frem og tilbage på min og hans egen bil, mens han nikker gentagne gange, med sådan et selvfedt, tilfreds smil. Det undrer mig lidt, da begge vores biler, jo bare er en helt almindelig hvid folkevogn caddy (varevogn). Og dem er der jo mange af ?
Nå, men jeg bliver færdig med at læsse brænde, og går hen med vognen, som jeg havde brugt til brænde, så jeg kan komme videre i dagens program.

Da jeg kommer tilbage til min bil, bliver jeg alligevel lidt nysgerrig efter, hvorfor ham den unge fyr, syntes at det var SÅ spændende at sammenligne biler, så jeg tager et hurtigt kig på hans bil.

Og det er så her, at det går op for mig at han har "pimpet" sin caddy: Den er sænket (undervognen), har fået nye, lysegrønne sidespejle, nye "smarte" baglygter, samt hvide kofangere foran og bagpå ( i stedet for de grå standard).

Og det er så her at jeg begynder at fnise uhæmmet, for uanset hvor meget tid og hvor mange penge han brugte på at pimpe sin caddy, så er og bliver det jo altså "bare" en praktisk varevogn smiley smiley smiley

Meget kan man sige om min caddy, men smuk, smart, fancy, sej og cool, er ikke ord der nogensinde kommer til at være passende beskrivelse om den biltype, uanset hvor meget man end pimper den. Det er og bliver en praktisk varevogn smiley

Jeg må endnu en gang konstatere, at jeg simpelthen ikke forstår mænd og deres biler smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mænd og deres biler.
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #1   12. feb 2016 Er helt enig med dig.
    Nogen fyre går så meget op i sådan noget - pjat hvis du spørger mig.


  • #2   12. feb 2016 Altså jeg kan sagtens forstå det med at style biler.. men en caddy?! Hahaha, der kunne man vist lige så godt spare de penge smiley

  • #3   12. feb 2016 Ja, jeg fniste også godt og grundigt over at det lige præcis var en caddy, som han havde valgt at pimpe smiley Good luck siger jeg bare smiley

    Specielt idiotisk at sænke bilen, for én af de fede ting ved caddyen er jo netop at den er så høj(man sidder højt, så man har et godt overblik.

    Mænd altså smiley


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #4   12. feb 2016 Style køretøjer er penge ud af vinduet.

    Har selv brugt flere 1000'er af kr. På det, på motorcykler.
    Simpelthen så dumt!


  • #6   12. feb 2016 Lars, helt enig. Elsker min caddy, fordi den kører godt, og er mega praktisk. Men smuk, det bliver den sgu aldrig smiley

  • #9   12. feb 2016 Bauhaus container smiley Hvor har du ret smiley

  • #12   12. feb 2016 Rotterne: Helt enig i at at det er ok at pimpe sin bil. Jeg forstår det bare ikke, og specielt ikke når man vælger at pimpe en caddy smiley

  • #14   12. feb 2016 Tsk tsk, typisk mænd smiley
    Når det så er sagt, så er jeg RET glad for min Mondeo smiley


  • #17   12. feb 2016 Hehe det lyder som den der bil-reklame der kører i tv for tiden med familiefaderen som har samme bil som en flok "seje" mænd smiley

  • #25   12. feb 2016 Isabelle: Opdagede Henrik nogensinde at han blev narret ? smiley

  • #28   13. feb 2016 Blev han meget fornærmet Isabelle ? smiley

  • #30   13. feb 2016 Isabelle: Fniiiis smiley

  • #31   13. feb 2016 Åh jamen jeg har også lige en sjov lille en smiley

    Niski står nede i værkstedet og måler en eller anden *genstand* på sin fine Audi, og jeg spørger hvad det er osv... Han forklare at det sådan set bare er en kantliste, og jeg spørger ind til funktionen af denne kantliste.
    Han glor undrene på mig og siger : Its look nice smiley
    Jeg glor undrene på ham, jeg forventer da at hvis han køber en *Dims* til sin bil, så er det da fordi det er nødvendigt af en eller anden årsag smiley
    Men så siger Niski : Its the same, if you buy this nice things to your horses, in nice colors smiley

    ÅÅÅååh ja, så fangede jeg pointen, de får jo gamacher og underlag der matcher, fordi det skal se pænt ud når jeg rider smiley
    Så han *pimper* sin Audi, og jeg *pimper* min hest smiley smiley


  • #32   13. feb 2016 Åh ja... Altså. Kæresten (og jeg - sådan lidt i hvert fald) har gennemrenoveret en gammel golf2. Det projekt tog mange weekender igennem er par år. Nå, men bilen skulle være færdig for vi skulle have skrottet en gammel corolla vi kørte i - som iøvrigt slet ikke var pimpet smiley , og der var jo ingen grund til at købe en andet.
    Jaja. nogenlunde færdig blev den, jeg havde slebet og spartlet en hel weekend, og så skulle svigerfar male den. Vi havde aftalt sådan en rigtig mørk grøn. Fint, det skulle han nok ordne. Da vi kommer igen er bilen sådan nærmere græsgrøn. Altså... Nåja, kæresten var sur, for vi jokede med at male fælge gule og få lavet John Deere logo på kølerhjelmen.

    En dag havde kæresten sgu alligevel selv malet fælge gule, for nu kunne han jo lige så godt tage pis på det hele.

    Det gik selvfølgelig sådan at bilen egentlig kørte fint, så længe den ikke blev belastet. Så der med at den skulle bruges i hans arbejde hvor han kører med trailer+atv på krogen duede ikke. Så vi måtte have en bil mere da vi flyttede ud på 'farmen'...

    Gæt hvem der kører John Deere golf i dag, med gule fælge og gule klistermærker bagpå?!

    Tusind tak, svigerfar - så endte jeg med lorten alligevel. smiley

    Jeg vil dog så ikke sige at den er super pimpet. Den har som ekstra fået installeret fartpilot, LED i alle lygter og lamper, fået specialbygget gulvet i varerummet, og så har jeg syet nyt gulvtæppe. smiley


  • #33   13. feb 2016 ...... næste tanke ...... gad vide hvordan den ser ud indvendigt?
    Om der er blevet pimpet til score-van med madras, plys på væggene og spejle i loftet


  • #34   13. feb 2016 Mille - det er fandme god humor!

    Og se det fra den lyse side. Du finder nemt din 'traktor' på P-pladsen, og odds for at den bliver stjålet er garanteret i den lave ende.


  • #35   13. feb 2016 Min chef har haft sin bil til mekaniker. Den fik nye fælge med fordlogo på og den blev sænket, 2,5 cm smiley sådan så jeg ud da han sagde det.

    Men den skulle ligge så godt på vejen nu.

    Jaja chef, det er stadig en ford ka


  • #36   13. feb 2016 mænd og biler... det har altså et eller andet at gøre med at ville kompensere for noget... just saying...

    Derfor får jeg osse megagriner over den reklame p.t. hvor der kommer nogen seje tatoverede gutter i en ekstrem sej bil, synes de selv - parkerer den ved siden at en helt magen til, og ud kommer ejeren... en totalt square forstadsfar med 2 børn. Det er bare SÅ god humor!


  • #37   13. feb 2016 Kys min: Det har bestemt sine fordele. smiley Den LYDER også som en traktor. Og den var faktisk forskånet for indbrud og hærværk mens vi boede i Århus, modsat flere af de andre biler vi havde i perioden. smiley

    Kæresten havde forøvrigt planer om selv at dyrke raps til at lave rapsolie til brændstof. DER satte jeg alligevel grænsen. Jeg vil ikke køre i Aalborg i en traktor der lugter af friture. smiley

    Vi kalder faktisk bilen for traktoren herhjemme. En nabo gloede vildt mærkeligt på mig en dag jeg sagde at jeg kørte i traktoren ind på universitetet. Hun troede sådan seriøst at jeg ville tage vores gamle ford4000 til Aalborg, og spurgte hvorfor jeg ikke bare tog en af bilerne når nu jeg havde tre at vælge imellem. smiley


  • #38   13. feb 2016 Jeg må tilstå at når min scooter engang beslutter sig til at være samarbejdsvillig og rent faktisk starte - så skal den osse pimpes. Den skal uglies up med klistermærker, glimmer og andet lir, så den bliver absolut ustjælbar *G*

  • #41   13. feb 2016 Haha kender det godt! Ham jeg lever sammen med er til tider sindsyg omkring vores bil smiley det er til tider helt sjovt.

    Vi købte i november 2013, en helt ny Ford Fiesta, på det tidspunkt havde vi kun Kiki, så hun kunne sagtens være bag i. Under et halvt år senere kom Darwin så uventet til flokken. Hmm så skulle vi have en hundetrailer, for andet var der ikke at gøre i følge manden.
    Så gad han ikke rigtig at køre med trailer mere, så vi skulle have en hundebil. Det blev en Opel zafira.
    Men det resulterede i at nu mente han at det var en skam at den nye Fiesta kun blev kørt i når jeg skulle i skole, og det ellers altid var Opelen der blev kørt i.
    Nå så ville han skifte Fiestaen ud med en bil hvor begge hunde kunne være bag i, så den blev byttet ud til en Mazda 6 i marts sidste år. Også solgte han Opelen, for nu var der ingen grund til at have to biler, for nu kunne vi have en fin bil, hvor de kunne være i.
    Men men men, efter en lille 14 dage, så duede det SLET ikke! For så beskidt Mazdaen blev og udstyret skulle ligge på bagsædet osv osv. Så nu har vi købt hundetrailer igen smiley
    Så vores lille Mazda kan forblive hysterisk ren.. Det skal så også siges at vi køre omkring 1000 km om ugen, bare med hund. Så at vi har fået trailer er rigtig fint, så er jeg fri for at høre alle 1000 km hvor beskidt bilen nu bliver smiley
    Og ja han pimper den da også, han er heldigvis bare typen der maner at den skal se så original ud så muligt, men så smider en god sænket undervogn på, et par fede fælge, tilføre original dobbelt udstødning, sætter original radio med skærm osv i. Så ind til videre kan jeg stadig være med smiley


    profilbillede
  • #43   13. feb 2016 Haha nej nej det ville han ikke kunne klare, han ville ikke lave andet end at tale om det de næste 14 dage smiley lidt lige som når han ser en person sidde og ryge i en ret ny bil, han kan ikke klare det smiley :-D

  • #45   13. feb 2016 Originalt er godt (eller som minimum i den originale tankes ånd), det andet er lidt noget pjat efter min mening, men nu har jeg også en svaghed for en del gamle klassikere smiley

  • #48   13. feb 2016 Bugsy: Sådan skal en bil se ud smiley

  • #51   13. feb 2016 Bugsy: Min er også ofte smurt ind i Lollandsk mudder smiley En bil er ikke en pyntegenstand i min verden, den skal bruges smiley

  • #52   13. feb 2016 ROTTERNE, nu blev jeg ***fornærmet /sur på dig, at kalde min dyt/picanto for en skraldespand det er da for galt, alllså.......har ikke læst resyten af tråden det blev for langt, men det er en ommer, du. smiley

  • #53   13. feb 2016 Jeg forstår det godt. Hvis jeg havde en bil og pengene til det, ville jeg også gerne nusle lidt om den smiley

    Jeg har også længe haft en drøm om at bygge en bil fra bunden af selv... Men tiden har aldrig rigtig været der.

    Problemet med for mange interesser. Men jeg forstår udmærket den med biler... smiley


  • #55   13. feb 2016 Han skulle sikkert lige sammenligne højden, det er der mange der synes det er sjovt når man ser en standard og selv er sænket. En Caddy havde jeg dog nok været jævnt ligeglad med smiley
    Jeg har selv en bil hobby. Jeg har min MR2 fra 1985 som er en Fattigmands Ferrari med 2 sæder og center motor smiley Jeg bruger mange timer på og med. Jeg deltager næsten alle solskins-mandage på Køge havn hvor der er veteran/klassik træf. Og 2-4 gange om året er jeg til træf med MR2 klubben som jeg er betalende medlem i smiley


    profilbillede
  • #57   13. feb 2016 Sænket en Ford ka smiley så går det sjove af humpler da af smiley

  • #58   13. feb 2016 Jeg har været der et par gange. Men det oversvømmer i MC'ere og Striben (ulovligt gaderæs) idioter der ikke kan vente til fredag og ej heller opføre sig ordentligt. Samtidig med andre tosser der har en Seat Leon fra 05 med Folie som de synes de vil vise frem og ikke mindst alm turisme.

    De har i år flyttet det til et andet sted, så det bliver spændende at se om det bliver bedre smiley


  • #59   13. feb 2016 Fed øse Johnny. Men den blev aldrig populær i Frankrig. De anså den for at være noget lort smiley

  • #60   13. feb 2016 Tak, det var min "realistiske drømme bil" dengang jeg ung og kåd sad og drømte på DBA og Bilbasen som nyudklækket 18 årig belist smiley
    Jeg fornemmer nærmest at du er Sur Citröen eller Peugeot mand, man synes også bare at livet er noget lort når bilen holder på værksted hele tiden smiley


  • #62   13. feb 2016 Jeg er Citronmand og har formentlig lavere værkstedsudgifter end de fleste.
    Mht det franske, så var det bare en dårlig joke MR2 - mr deux - merde (lort) smiley


  • #63   13. feb 2016 Jeg er rigtig glad for det nede i Køge, jeg var med den første dag i 2014. Vi var 3 biler - En Toyota MR2, en Fiat 500 og en Volvo Amazone. I sommers var vi op mod 150 biler på de gode solskins dage - hele parkeringspladsen flydt op - KUN - med 25år + biler smiley Det er super fedt, og det er meget nemmere at gå hen og snakke med folk og man lære ansigterne at kende.

    Tror de store tunge badekars Amerikanere ville skue lidt skævt til min lille Japanske sportsvogn hvis jeg dukkede op til Tutle ball run smiley


  • #64   13. feb 2016 Ahh, I get it smiley Jeg tror nu heller ikke at der er den store forskel i dag, udover at VW er ved at grave sig et grimt image.

    Jeg har 2 Japsere, en lille Aygo som jeg har købt fra ny i 08. Til dato har den kørt 177.000 - et sæt bremser foran, og ellers bare olieskift og alm service. Den har aldrig svigtet og har fragtet mig og min lille familie til Italy 5 gange smiley

    MR2'eren købte jeg i sommer 2013. Køre med 1,6 bar smiley og har indtil videre kun kostet mig en flækket Kina manifold til 1080kr. EDIT: og en utæt Kina oliekøler


  • #71   13. feb 2016 #57
    Hvis man så i det mindste kunne sé at den var sænket, men 2,5 cm smiley smiley ej men altså. Jeg morer mig stadig over det smiley

    Hvis han så da bare havde haft en cool, fed bil. Men en sort ford ka, ah tror at hans mekaniker griner særdeles højt lige nu. Hehe.

    Men fælgene er da flotte, óg med fordlogo smiley smiley jojo lille ford ka har da fået større selvtillid smiley


  • #72   14. feb 2016 Livet er for kort til standard biler..

    Rotterne hvis du mener en caddy kan flytte sig så håber jeg da for dig at du får en tur i en bil med motor i engang ::D smiley

    India du behøver slet ikke rejse land og rige rundt. Hver tirsdag fra engang i foråret når vejret bliver godt, er der tirsdags træf ude ved kaløvig. Slotsruin. Det er blandet landhandel af biler med hovedsageligt veteranbiler


  • #75   14. feb 2016 Penge brugt på styling af familiebiler er sådan lidt Robin Hood. Tag fra de dumme og giv til de kloge.
    Jamen er "naturen" ikke underfundig ind i mellem? smiley smiley


  • #76   14. feb 2016 Salla - Det er sjældent at man kun sænker 2,5cm. Som regel er det 35-40mm da 40mm er grænsen for hvornår det bliver til en konstruktiv ændring af bilen. Og det gør faktisk en del for en bil hvis man også har andre fælge på, men okay - en Ford Ka, meh... det havde jeg nok ikke gidet at ofre de 1000kr på arbejdsløn smiley

    CF - hvilken bil var det?

    Søren - Jeg er med i en del bil communities, bla. biler med 3cyl motorer - og jeg skal love dig for at der bliver brugt 1000'vis af kroner til de små spande smiley Men okay, det var lidt imponerende da en gut hev 100hk ud af hans lille Aygo når man tænker på at den havde 68.

    Når det bliver tid til st. car en dag, så skal den da også have et sæt fælge og en sækning, familie bil eller ej smiley


  • #77   14. feb 2016 det var vist en Supra.. det var ihvertfald sådan en Bugsy snakkede om. der blev dog ikke nævnt hvilken

  • #78   14. feb 2016 Gæt en bil smiley
    Bent havde en ret så fed bil da han var yngre, tror ikke han turde køre i sådan en i dag smiley
    Det en opel, det snyder vist ikke, men kan bil eksperterne fortælle mg hvilken, og årgang smiley
    Har desværre kun dette billede af den smiley


    profilbillede
  • #79   14. feb 2016 Den er 2 dørs, dvs ingen døre bag i, røde lædersæder, og træpaneler. ingen metal ramme over vindue i dør, så når vinduet var rullet ned så det ud som om det var en halv dør. 6 cyl, og kunne selvfølgelig larme en hel del smiley

  • #82   14. feb 2016 Badetøffel - Det ligner en Commodore eller Rekord - men for at være ærlig så ved jeg ikke meget om Opel. Det har altid været lidt "Morfar" og bonderøvs evigheds projekter med Manta'erne smiley

  • #84   14. feb 2016 Hahaha ja sjovt du nævner manta, hver gang vi var i fakse for at handle ind, blev vi altid forfulgt af en gul / lilla manta der lå og gassede op lige i røven på os smiley
    Men det var jo også i 90`ernes dør-ræs tider, hvor det var så evigt sjovt.
    Bent kørte aldrig dørræs smiley

    Men jow, du er inde på det rigtige, det er en commodore 2,5 coupe. Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om den var fra 69 eller 71.
    Mener sådan set at det var crownen han havde der var fra 69 smiley


  • #86   14. feb 2016 Fik lige checket det op, det var toyota crown der var fra 69 smiley

    Det var den store slæde han lå og tog svingene nede ved præstø fjord med 140 kmt smiley

    Det var IKKE sjovt smiley


  • #88   14. feb 2016 Sådan en her ikke ? smiley

    profilbillede
  • #90   14. feb 2016 Behøver man at sige mere? smiley

    profilbillede
  • #91   14. feb 2016 Jeg har kørt en Citroen med hydraulisk undervogn. Og det er cool nok - inden for garanti perioden smiley

  • #94   14. feb 2016 UHH sådan en gammel MK3 er ellers fed smiley

  • #95   14. feb 2016 Ja, men hvis den har været med en racer kobling så er den nok ganske ulidelig at køre i for en kvinde smiley

    Rotterne - farten siger mig som sådan ingen ting, jeg har faktisk været jævnt bange de få gange jeg har rundet 200kmt. Men accelerationen smiley


  • #96   14. feb 2016 farten er nu heller ikke det der gør det for mig. det er også accelerationen.. og folks måbende blikke når en bil de ikke lige havde regnede smutter temlig hårdt fra dem. smiley


  • #97   14. feb 2016 Hvad er fordelen ved at sænke en bil ? Ligger den bedre på vejen, eller ?

    Én af de gode ting ved en caddy er jo netop at man sidder højt, med et godt udsyn, og man stiger lige ind i bilen, fremfor at kravle ned i den. Så jegkan slet ikke se fordelen ved at sænke en caddy ??? Eller pimpe den på andre måder, for den sags skyld smiley


  • #99   15. feb 2016 Tak for forklaringen Bugsy smiley

  • #102   15. feb 2016 Der er ikke en "GTI" udgave af Caddy - det er bare en lille kassevogn. Punktum smiley

    En sænkning giver bedre køreegenskaber. Men det er altså derfor den alm dansker sænker bilen, det er primært for syns skyld smiley Biler ser nu en gang pænere ud når de er sænket smiley


  • #103   15. feb 2016 Hvis en 300 hk bil er et helvede at køre I ved almindelig kørsel er den lavet forkert.
    Hvis man køre stille og roligt i min vil enhver der kan køre bil sætte sig ind og køre den som var det alle andre biler... Når man trykker lidt til den ændre den så karakter


  • #104   15. feb 2016 Jeg har stadig min første bil smiley

    Der har været mange andre, men den første var alligevel noget særligt.
    Købt et år før kørekortet var hjemme, men det tog også noget tid at sætte den i stand smiley


  • #105   15. feb 2016 Og så kommer billedet forhåbentlig med ..

    profilbillede
  • #106   15. feb 2016 Steffen - Jeg tænker at den Supra har været med en 2jz motor, og hvis den har været skam tunet har der siddet en anden kobling på. Og en racer kobling til dagligdags kørsel er lort uanset HK.

    Nu må du ud med det Steffen, hvad køre du i? smiley


  • #107   15. feb 2016 Hahaha.. Åh.. Jeg tror ikke jeg skal sætte et billede af min første bil ind i den her tråd. smiley Den eksisterer heller ikke mere, og hvis ikke den var blevet skrottet, så var den med garanti rustet væk. smiley

    - Til gengæld kunne den give fartbøder, fordi speedometeret viste mindre end man rent faktisk kørte. smiley


  • #108   15. feb 2016 Mon ikke det bare har Været en dårlig lavet 7M- ??

    Jeg køre i en T22 med en gen. 4 3sgte.
    Eller lige nu køre jeg faktisk kun 3sfe. Jeg har fået ny T22 i en anden farve og
    Gen.4 køre med luft/luft IC så jeg skal lige have CJ til at male min Caldina hjelm inden jeg kan få flyttet den over i


  • #110   15. feb 2016 Jeg skal faktisk forbi CJ når jeg hiver den ud af vinter hi. Hun skal male min forskærme smiley

  • #112   15. feb 2016 Forstår også sagtens at man gør noget ud af sin bil, der er noget fedt over at gøre den lidt unik/speciel i forhold til de andre der kører. Men ligefrem vælge at gøre en masse ud af en Caddy, det forstår jeg virkelig ikke smiley

    Vi har selv lige købt en Passat stationcar fra 2014, som der skal solfilm, gevind undervogn og 19" alufælge på her til sommer smiley Kan ikke vente smiley


  • #113   15. feb 2016 CF, -Nemlig smiley Planen var egentlig at lade den gå i arv til næste generation, men nu har ældsteøglen haft kortet i godt to år, ... jeg tor ikke det kommer til at ske smiley

Kommentér på:
Mænd og deres biler.

Annonce