{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifter ved at eje hus
  • #2   16. mar 2016 Realkreditomkostninger
    Evt. banklån
    Forbrug
    Ejendomsskat
    Forsikringer
    Hensættelse til reparation og vedligehold

    Mht rådighedsbeløbet, så er det oftest din bank, der "bestemmer" det. Så spørg der. Der er store forskelle. I følge danske bank kunne jeg eje et 2-personers telt fra Aldi, hvorimod Jutlander Bank syntes, at jeg foruden huset også burde købe en ny bil smiley


  • #3   16. mar 2016 Hvad der er af udgifter på et hus afhænger jo af rigtig mange faktore: Hvor i landet er det (fx er der forskelle i de husrelaterede skatter man betaler og hvad de forskellige kommuner tager for fx vand, renovation osv). Husets størrelse og stand har en betydning. Dine krav til vedligeholdelsesstand har også en betydning. Husets købspris har en enorm betydning smiley Så hvad det koster tja bum bum .....
    Nogle af de udgifter husejere ofte har er:
    Afdrag på realkreditlån, ejendomsskatter, vand, varme, el, renovation, antenneudgifter. Derudover kommer så vedligehold og evt renovering (jeg bor fx i et hus fra 1956 hvor der INTET var ændret siden det blev bygget; vi er snart færdige med at renovere, men det har så kostet ca 1,3 mill. udover selve husets pris som var 1,5 mill.). Resten af den tid vi så bor i huset vil vi skulle bekoste alm. vedlighold og opdateringer. Vi har valgt at betale vores hus ud på 20 år istedet for 30 som de fleste vælger. Det giver selvfølgelig en højere ydelse imens man betaler tilbage. Til gengæld er det billigst i det lange løb.
    Vores hus ligger lidt ude på landet i en lille by og vi arbejder begge i hovedstadsområdet. Offentlig transport er ikke nogen god løsning for os, da det tager ALT for lang tid. Dvs. vi er nødt til at have to biler.
    Forsikringer skal der også til på både hus og biler og deres pris er igen afhængige af rigtig mange forskellige ting.
    Som du nok kan se så kan man ikke bare sådan lige udstikke retningslinier for rådighedsbeløb man bør have hvis man vil være husejer smiley Hvis det er fordi du gerne vil vide om de har økonomien til at blive husejer, så må det bedste råd være at snakke med en uvildig økonomisk rådgiver (banken er ikke altid de bedste til den slags smiley ).



  • #4   16. mar 2016 husk også sådan noget som renovation...
    og lad være med at sætte dig for stramt, så der ikke er luft til evt rentestigninger og forhøjelse af bidragssatser.....
    og husk penge til stempelafgifter og advokathjælp til alle papier.


  • #5   16. mar 2016 Rentestigninger kan man jo altså gardere sig imod ved at vælge fastforrentede lån smiley

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #6   16. mar 2016 Jeg vil helt sikkert tage eb snak med banken omkring hvad der er luft til i budgettet, og samtidig hvor meget man selv har lyst til at sidde for.
    Skal i købe hus, vil jeg være OBS, på hvilken energi mærke huset har. Her vil jeg personligt ikke købe noget under A, og helst skulle det være A 20. Dette har nemlig stor betydning for ens varme udgifter. smiley

    Men ellers er der:
    Lån
    Renter
    Licens, antenne
    Ejendomsskat
    Grundskyld
    Kommuneskat
    Renovation
    El
    Vand
    Varme
    Vedligeholdelse
    Og meget mere.


  • #8   16. mar 2016 Kort fortalt er der brutto/netto udgifter (finansiering, ejendomsskat mv) og der er forbrugsudgifter (vand, el og varme).
    Hvor meget de lyder på afhænger af kommune, købspris, husets stand og individuelle behov.
    Men nu er jeg ejendomsmægler og husejer i dit område, så hvis du vil vide noget mere konkret, så send mig en PB på Facebook :0)


  • #10   16. mar 2016 Et af problemerne med at købe hus er jo blandt andet at forbrugsudgifter er basseret på tidligere ejers udgifter, og hvis vedkommende har levet med at tage bad hver 4. dag, samt en rumtemperatur på 18 grader, så kan forbrugsudgifterne stige voldsomt, i forhold til hvad der stod i salgsopstilling.

    Skal man købe hus, vil det være bedst at have en solid økonomi, med et ret stort rådighedsbeløb. For udover de almindelige forbrugsudgifter og lån, kommer der også udgifter til vedligehold, haveredskaber, reparationer osv. osv.

    Jeg havde oliefyr i mit hus, og oplevede at fordoble udgift til olie i et par år (fik ekstra regninger på ca. 15.000 kr i 2 år i træk) pga. stigende oliepriser, og et par hårde vintre. Så sørg for at have en god opsparing, eller et godt forhold til bankrådgiver, for der kan lynhurtigt komme uventede, stor regninger smiley

    Mit bedste råd må være at gå i banken, og få dem til at regne på det. De kan give dig en forhåndsgodkendelse, så du ved, hvor meget du kan tillade dig at købe hus for.


  • #12   17. mar 2016 Edb-blond
    Ja lidt - ejerudgifterne er jo netop brutto/netto her er forsikring inkl. Brutto er før skat og netto efter skat.


Kommentér på:
Udgifter ved at eje hus

Annonce