{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Nogen med forstand på Feriedagpenge? {{forumTopicSubject}}

Har lige haft en konflikt med min min A-kasse smiley

I 2014 var jeg på fuld dagpenge og har derfor optjent 24 dage med Feriedagpenge i ferieåret 2015/16. Jeg har ca. 3-4 mdr. Dagpenge tilbage, altså har jeg ikke brugt al min ret til dagpenge. Jeg har været medlem af denne -kasse siden 1996. Brevet med de optjente Feriedagpenge fik jeg i april 2015, hvor der som sagt stod, jeg havde ret til 24 dage med Feriedagpenge....

Jeg fik job pr. 1/9-15 og ville nu afholde lidt ferie her inden dagene udløber til maj.

Jeg havde ansøgt om 2 dage i marts og 7 dage her i april. Ansøgningsblanketten sendte jeg i slutningen af januar, altså i meget god tid.
Da jeg ikke fik penge for de to dage i marts ringede jeg og rykkede. Det har jeg efterfølgende gjort 4 gange - stadig ingen penge på kontoen smiley

I mandags lykkedes det mig endelig, at få fat på den ansvarlige for disse behandlinger af sager og nej den var endnu ikke afsluttet endnu smiley Grunden var egentlig at de kunne se jeg fik en månedlig ydelse, så de gik ud fra jeg fik SU smiley Hvordan kan de tro det, når jeg står som "i arbejde" derinde? Jeg fortalte med meget store ord, det er tabt erhvervsevne og det er ved Gud sagt rigtig rigtig mange gange til A-kassen, da de tit gik ind og stoppede mine dagpenge, da jeg fik det.
Tabt erhvervsevne skal IKKE modregnes...

Nå, men denne medarbejde fortalte mig, at jeg egentlig ikke havde ret til Feriedagpenge, hvorfor ved jeg ikke, da han havde meget svært ved at forklare sig. Da jeg kommenterede på, at jeg var uforstående hvorfor de så sendte pågældende brev til mig sagde han, det var et de sendte til alle medlemmer smiley

Nu har han så lavet min ansøgning om til en " ansøgningsblanket til arbejdsmarkedsydelse", hvilket jeg slet ikke kan hitte ud af... ved at Google skal man da være ledig for at få dette smiley

Det jeg virkelig er rasende over er, at jeg sendte ansøgningen den 29. januar og de ikke har kontaktet mig med denne problematik smiley De har da haft rigelig med tid til at reagere og feriedagene blev ret hurtigt trukket i antal dage på min side, hvilket jeg så som at det var gået igennem.
Jeg har stadig ikke modtaget nogle penge!!

Er så træt af den A-kasse, det har simpelthen ikke været andet end bøvl med den og når denne sag er overstået har de i hvert fald mistet mig som kunde.... Det er ikke en "lav-pris" A-kasse....

Nogle der kan hjælpe omkring reglerne og evt. Kan forklare mig på dansk, hvorfor jeg ikke kan få penge for mine optjente dage?

PS. Undskyld det blev så langt, men nu fik jeg luft smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen med forstand på Feriedagpenge?
Kommentér på:
Nogen med forstand på Feriedagpenge?

Annonce