{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Hvilket kamera?? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg skal på mit LIVS ferie i Maj 2017, og i den forbindelse sidder jeg med tanken om at skaffe et kamera at tage gode billeder med. Nu er jeg SLET ikke vant til at håndtere et større kamera end det der er at finde på mobilen, så hvis der er nogle gode råd at hente herinde fra tager jeg gerne imod!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket kamera??
  • #1   1. sep 2016 Spørg Cecilie med Mack ..
    Hun ved meget om det. (Læs NØRD) smiley


  • #3   1. sep 2016 Jeg har altid haft små handy kameraer, desværre går dette ofte ud over kvaliteten på disse. Men pt. har jeg en sony exmor r, og jeg skal helt klart have en af efterfølgerne, når mit ikke kan mere. Jeg er så glad for det.

    Det kan godt være, at andre større kameraer er bedre, men jeg kan ikke arbejde med noget, der er stort og klodset. Desuden har jeg problemer med min ene arm, så et lille fikst og godt kamera virker for mig. Men det ligger helt klart i den dyre ende.


  • #4   1. sep 2016 Altså leder du efter et fikst lille digitalkamera?

    Jeg har for nylig købt et Sony RX100 mark III. Er meget glad for det og folk har gode erfaringer med at bruge det på rejsen fordi det er et lille handy digitalkamera smiley Men inden for den kategori er det så også noget af toppen, så det ligger på den fornemme pris af 5.000 kroner...


  • #6   1. sep 2016 Macs mor.

    Aner det ikke. Jeg vil gerne tage nogle billeder som er af god kvalitet. Gode farver og muligheder for zoom. Størrelsen betyder ikke noget.


  • #7   1. sep 2016 Nikon D 5500 er til at betale.. måske en lidt mindre model og så med et godt objektiv.

    Det aller vigtigste er at du får styr på brugen af det inden ferien og leger med det.. hvis du blot kører på auto, så er det lidt spild af penge.

    Objektiv kommer lidt an på type af billeder og hvor du skal hen?


  • #8   1. sep 2016 Jeg har en 18-55 og en 55-200 objektiv som du må låne.. De er ok og mere eller mindre ikke brugt.

  • #9   1. sep 2016 "Jeg vil gerne tage nogle billeder som er af god kvalitet. Gode farver og muligheder for zoom. Størrelsen betyder ikke noget."

    Med mindre du skal til at skalere en masse og printe i stort format.. så er der en del, der kan indfri dine ønsker smiley

    Regner du også med at skulle bruge kameraet bagefter ferien? Hvilken slags ferie skal du på - landskabsbilleder? Safari? Street photography? Alle ting?


  • #12   4. sep 2016 Tak for alle jeres gode svar!

    Jeg må kigge lidt rundt efter jeg er flyttet smiley

    God weekend!


  • #13   5. sep 2016 Hvis du køber et spejlreflekskamera vil jeg foreslå dig at gøre det et stykke tid inden du skal afsted for at få føling med, hvordan sådan et virker.

    Hvis det var mig, og foto ikke var noget, der havde større interesse, så ville jeg ikke slå mig på spejlrefleks. Hvis man alligevel bare bruger automatik-indstillingen, så kan man ligeså godt købe et godt kompakt-kamera, IMO.

    Spejlrefleks kommer ikke til sin ret, hvis man ikke kan udnytte dets muligheder.


Kommentér på:
Hvilket kamera??

Annonce