{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

Udlandsophold {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er 19 år og har lige siden jeg var 10-11 år ønsket at komme ud og se verdenen, ikke som charterferie, men mere som au-pair, udvekslingsstudent, højskoleophold osv. Hvor man kommer tættere på de lokale, er sammen med andre unge og oplever ting i det land man er i.
For ca. 4 år siden havde jeg planer om at tage en tur til Fiji som frivillig i nogle måneder, men det blev droppet da jeg pludselig skulle flytte og derfor ikke kunne beholde mit job, så jeg havde ikke penge til turen.
Jeg fik så en kæreste som jeg nu bor sammen med. Han har ingen lyst til at rejse på den måde og er derfor ikke interreseret i at rejse med mig. Jeg har stadig en brændende lyst til at komme på sådan en tur. Men det er svært når man skal efterlade kæresten (og hunden) hjemme i så lang tid.
Vi har været sammen i ca. 3,5 år nu. De første 1,5-2 år af vores forhold boede vi over 3 timers kørsel fra hinanden så det med afstand i lang tid er vi ikke glade for. Jeg har ingen idé om hvad jeg skal gøre, jeg vil gerne have udlevet min drøm inden jeg får børn. Men samtidig vil det sætte vores forhold meget på prøve, hvilket jeg ikke ved om vi er klar til.

Jeg tager glædeligt imod forslag og gode råd

Og er der nogen med erfaringer om sådanne ophold, er i også mere end velkommen til at komme med dem smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlandsophold
  • #1   26. mar 2018 Et godt råd fra én, der ville udskyde rejsen til Australien, og derfor aldrig kom afsted...
    REJS, OPLEV OG SE..
    Gør det nu, for om ganske kort tid, så er dit liv endnu mere indviklet, og så kommer du aldrig afsted.
    Jeg kan stadig sparke mig selv over benet for ikke at rejse, da jeg var 19 år og havde alle muligheder + penge.


  • #2   26. mar 2018 Det er netop det jeg er bange for sker

  • #3   26. mar 2018 Jeg er 40 år..men kan stadig synes jeg var et fjols, at jeg ikke tog afsted pga mindre - i bagklogskabens lys - totalt ligegyldige detaljer. Som fx hvor mine ting skulle opbevares og om jeg kunne komme i gang med en uddannelse, når jeg engang kom hjem.
    Det hjælper dig nok ikke meget, men havde du været mit 19 årige jeg, så havde jeg skubbet dig ud i lufthavnen med pas og penge i hånden og sagt: "Kan du så komme afsted".


  • #4   26. mar 2018 Husk - der er jo ingen der siger at du ikke kan tage en uges ferie i Danmark eller at din kæreste kan komme på weekend hos dig.

    Hvis i er ment to be, så finder i ud af det smiley


  • #5   26. mar 2018 Tag afsted nu...
    Jeg sparede op hele min barndom og ungdom, ventede med at anskaffe mig forpligtigelser i form af dyr og lignede samt kæreste smiley
    Rejste til Australien i 9 mdr. da jeg var 20 år, hvor jeg boede hos en australsk familie og arbejdede på deres gård, jeg har ikke fortrudt et eneste sekund. Det eneste, jeg ærger mig over, er at jeg ikke har været dernede siden.

    Ift. kæresten, hvis jeres forhold ik kan holde til det, så var det nok ikke meningen at det skulle være jer to alligevel. Det er ikke for at være pessimistisk, men sandsynligheden at I forbliver sammen uanset hvad du gør, er forsvindende lille grundet jeres unge alder.
    Ift. hunden kunne det være at dine forældre ville passe den i er år, jeg tænker at du jo har boet hjemme, mens du har haft den.


  • #7   26. mar 2018 Tag afsted! Jeg har rejst verden rundt og er så glad for at jeg gjorde det. Nu har jeg to hunde og en baby, men drømmer stadig om at rejse, men det venter jeg lige med smiley Gør det mens du kan!

    Jeg og min kæreste blev kærester en måned før han tog 6 måneders ophold i Australien. Det var pissehårdt, men vi klarede det. Hvis I virkelig vil hinanden, kan I klare det. Der er også skype, facetime osv.


  • #11   26. mar 2018 Enig med de andre smiley

    Jeg tog alene til Australien og New Zealand, da jeg var 23/24 år. Var afsted 10 måneder...de FEDESTE 10 måneder, som jeg stadig husker tilbage på smiley

    9 måneders kombineret arbejde og rejsen rundt i Australien samt 5 uger på New Zealand kun med rejsen rundt og fede, fede andrenalin oplevelser smiley

    Jeg var afsted på et Working holiday visa - med dette må man nemlig arbejde som turist smiley

    Havde jeg haft penge, var jeg ikke kommet hjem før end mit visum udløb et år efter...men sådan skulle det ikke være smiley Jeg fik dog trods alt 10 fantastiske måneder smiley


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #14   26. mar 2018 Afsted med dig.

    I har et helt liv foran jer. Din kæreste ønsker ikke en partner der ender med at bliver fordi hun blev hjemme på grund af ham.

    Er klart af den overbevisning at man skal unde hinanden den frihed. Tiden flyver, så du er hjemme igen hurtigere end i når at se jer om.


  • #15   26. mar 2018 Du skal da bare afsted.
    Min datter på 18 tager en måned til Italien, når eksamenen er i hus. Umiddelbart tror jeg, at hendes plan er ikke at have yderligere planer. Hun vil sikkert se, om hun savner sin søde far.
    Kæresten, ham får livgarden lov at passe på imens smiley


  • #16   26. mar 2018 tag afsted, jeg har været 4 uger i England i forbindelse med grundforløbet til dyrepasser, og selvom jeg ikke lærte det ville, er det klart oplevelsen værd smiley

  • #17   26. mar 2018 Selvfølgelig kan et 3 år gammelt forhold holde til et par måneder fra hinanden. Ellers er det da ikke meget værd.. se det som en prøve smiley

  • #18   27. mar 2018 Jeg tog på 2 måneders interrail med en veninde da manden og jeg hvide været sammen et lille år. Det var hårdt men rejsen og drømmen var der før ham. Eller planlægningen var startet.

    Det var hårdt for forholdet, havde sjældent strøm tid eller forbindelse. Men det holdt. Det er nemt at sige jeg ikke ville fortryde nu vores holdt, men jeg tror oprigtigt ikke jeg fortrudt ellers på langt sigt. Det var min store drøm og ville være mere ked af at blive gammel og fortryde jeg aldrig oplevede andet end campingferie på Bornholm og ved vesterhavet.

    Tag afsted!

    Elsker han dig og tror på i er skabt for hinanden, får i det til at virke mens du er væk.


Kommentér på:
Udlandsophold

Annonce