{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Lystrer fremmede / børn? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en yderst veltrænet og lydig hund, men han gør intet for andre end mig; ikke på kommando..

Min hund er ikke uartig når jeg ikke er til stede, han ligger roligt og afventer - tager imod ben og kiks, men spiser dem ikke før jeg kommer hjem.

Han vil ikke arbejde for andre end mig, og lystrer ikke andre end mig..
Bliver han passet lystrer han meget få kommandoer så som at komme ind fra haven, få line på (ja det er ikke alle han accepterer giver ham line på) og opfører sig generelt pænt og velopdragent..

De kan ikke få ham til at lave cirkustricks, han vil ikke kæle, han vil vente på moar - han er moars hund..

Min veninde har en datter der lige er fyldt 2 år.. De er her næsten hver dag (deler matrikel med venindens forældre), og pigen er fuldt ud klar over hvordan man behandler en hund.

Men Kaoz ignorerer hende fuldstendig.. Når han ligger i vejen og hun skal forbi siger hun "passe pååå Kaz", og ved hun ikke hverken kan gå over ham (han er for stor) eller må kravle/træde på ham..
- Han bliver liggende til jeg siger han skal fjerne sig.. Og så er det jeg synes det er lidt sært..

Han skubber til hende med skulderen.. Med vijle.. Og holder hun ikke fast i døråbningen så vælter hun jo altså..

Hun har lært at holde fast når han går forbi hende, og får han skubbet så hun ryger på måsen - så siger hun bare "Aj altså Kaz, pas PÅ"..

Jeg gør meget ud af at pigen også er med til de daglige ting med Kaoz.. Hun går sommetider med på tur, hun insisterer på at give ham kiks og hjælper med at børste ham..

Til jer der har en førerfikseret hund - reagerer jeres også med ignorering på fremmedes kommandoer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lystrer fremmede / børn?
  • #1   27. jul 2009 Hvis jeg er tilstede, så er Gaia temmelig ligeglad med alle andre. Det uanset om det er mine forældre som hun kender, eller om det er en fremmed (dem gider hun så slet ikke)

    Meeen hun flytter sig dog når folk skal forbi osv.

    Bliver hun passet, så opfører hun sig pænt, og hører osse efter når mine forældrer beder hende om noget.


  • #2   27. jul 2009 Mic - Kaoz flytter sig også hvis han står i vejen for voksne (ikke fremmede dog), men lillepigen kan da bede ham alt hvad hun vil; han gider ikke rejse sig for hende *GG*

  • #3   27. jul 2009 Nina -Kaoz er sær *G*



  • #4   27. jul 2009 Carla er som regele med på mine hold og har hurtigt lært, hvad hun skal gøre for at der falder godbidder af fra kursisterne. Så hun arbejder for alle - bare de giver noget:0)
    er hun under kommando af mig, adlyder hun dog ikke andre...

    Jeg har bevidst ladet andre give hende godbidder og kommandoer - netop fordi hun er super førerfikseret. Det er også dejligt - meeen, det kan godt blive for meget..


  • #5   27. jul 2009 Cassius lystrer den, der har godbidden *GG*

  • #6   27. jul 2009 LOL CH, sådan er Reiki osse. Alt for mad, og så er det sgu ligemeget om det er moar der har maden eller ej *G*

    Gaia brillerede til træning sidste gang, hvor træner lige troede hun skulle vise mig noget. Gaia fulgte godbiden (og dermed træner) lige indtil hun var ca 2 meter fra mig, så løb hun hen og satte sig ved siden af mig, med et blik der sagde ALT *G*


  • Antez -
    Antez - Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 46
    #7   27. jul 2009 Kender godt til probelmstillingen, min hund lystre også kun mig. Hun er rent ud sagt total ligeglad med alle andre. Så kan folk råde og skrige hun kigger måske for og se om det er mad i sigte og så smutter hun videre med hendes gøremål...

    hvad er det for en race du har?


  • #8   27. jul 2009 Hehe.. Ja< Mic, Reiki er til at købe *GG* Men super fint at Gaia er ved at lære hvor det bedst kan betale sig st holde sig til (det betyer jo at du er værdsat for mere end mad).. Super duper i mine øjne =)

    Siri - ja det kan godt være lidt for meget med førerfiksering, men jeg synes det er svært at gøre noget reelt ved da jeg egentlig er fint tilfreds med at min hund ikke gider andre og holder sig til mig uanset hvad der sker..

    Antez - Jeg har en blandingshund, Flatcoated, Labrador og boxer =)


  • #9   27. jul 2009 Altså det var så stort et problem for mig en overgang, at jeg helt skippede godbidder på lufteture. Hun blev simpelthen ikke luftet, men gik konstant og gloede på mig. Jeg vil jo også gerne have, at hun får snuset lidt...

  • #10   27. jul 2009 Lia er godt nok ikke så ekstrem, men hvor lydig hun er afhænger helt klart af hvem der giver hende kommandoen. Sjovt nok, så har min mand en fætter, der ligner ham meget og ham lystrede hun lige med det samme - det gør hun ellers sjældent ved gæster. smiley

  • #11   27. jul 2009 Siri - Nåååh din hund er kiksefikseret? Min hund er ikke fikseret pga kiks, men pga "jeg ææælsker min moar og ingen andre duer"..

  • #12   27. jul 2009 Nej - ikke kun på mad, desværre også i overdreven grad på mig. Så en overgang stod den på ingen godbidder og minimal øjenkontakt.... Det var faktisk ret besværligt, men gav pote, da det endte med at hun rent faktisk kunne snuse på gåturen..

  • #13   27. jul 2009 Siri - Kaoz er jo lydig ; ) "Fri" og så løber han frem og spasser ud.. Han er meget obs på at jeg er der, og mindste vink står han ved min side..

    "Fremmad", "Videre" og hvad har vi.. Han kan sagtens snuse og finde på ting selv, men han er aldrig decideret optaget, øjenkontakten holder selvom han er 50 meter fremme..

    Hvor det bliver overdrevet er hvis andre mennesker synes de vil klappe ham, lege eller bare kigge på ham; så bliver han nødt til nærmest at være PÅ moars ben for at vise at han IKKE er en hund til hvem som helst, kun han mooooar ; )


  • #14   27. jul 2009 Hehehe...jeg vil nu også sige, at kyllingpølse virker til at have en utrolig rensende effekt på øregangen.

  • #15   27. jul 2009 Glemmer aldrig første gang jeg mødte Kaoz -det blik der siger altså det hele "Mooooaaaar damen klappede mig, hun gjorde tsk tsk" *GG*

  • #16   27. jul 2009 Ja Mic, han er ikke sådan lige at blive venner med den lille flabox.. Men han tøer da lidt op jo flere gange han møder dig og ser du ikke prøver at hugge hammed hjem ; )

  • #17   27. jul 2009 JEg bruger også fremad og videre.. ja og faktisk også højre og venstre. Det er nu mest fordi at jeg har hende med ude at ride, og skal kunne dirrigere hende.

    Det er sjovt - Carla opfører sig på samme måde, når folk klapper hende. Hun skal sgu ikke klappes af nogen fremmede - det er helt sikkert. Det samme med fremmede hunde.. jo, man kan da lige se lidt på dem - men så er de heller ikke sjovere og hun stiller sig op og kigger (igen) på mig..


  • #18   27. jul 2009 Siri - De ligner vist meget hinanden de to =) Sjovt der kan være så store ligheder med 2 så forskellige racer

  • #19   27. jul 2009 Jamen altså min hund er heller ikke lige en typisk coton... jeg har en teori om at hun er en border collie, der bare er havnet i den forkerte krop..

    Synes du ikke det er dejligt med sådan en type hund? Altså selvom det nogle gange kan give problemer at hunden er FOR førerfikseret - så er det dælme også lækkert. Både når man går tur og når man træner. Jeg skal også have BC næste gang... for hvem ved om jeg er så heldig at få en forklædt BC i en coton igen. Så hellere være på den sikre side:0)


  • #20   27. jul 2009 Siri - Ej hvor sjovt, min næste skal også være border collie =D

    Og jo, det er super lækkert med en hund der ved hvor den hører til og fravælger alt andet =)
    - Det giver sådan en frihed og man har mulighed for at give hunden fantastiske oplevelser frem for at tænke "hvad nu hvis" =)


  • #21   27. jul 2009 Netop. Det er en god måde at udtrykke det på. Det giver stor frihed!

    Sjovt at du også skal have BC:) Ja.. man kan jo godt lidt blive afhængig af det der pleasergen... det er jeg i hvert tilfælde blevet!


  • #22   27. jul 2009 min border collie, lystrer alle... uanset alder... men dog mest mig....han elsker at arbejde, og tilfredsstille folk...
    Min engelske bulldog lystrer INGEN.... han er lige som en kat..
    Mine chihuahua ....ja de gør hvad de selv vil...


Kommentér på:
Lystrer fremmede / børn?

Annonce