{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

møde med anden hund {{forumTopicSubject}}

er der nogen der har gode trænigsråd til mig?

Min hund (Boots) er verdens dejligste hund og kan alt hvad jeg beder ham om - undtagen EN ting:
Når vi går tur og han ser en anden hund, går han helt i selvsving. han bliver ikke agressiv, men det virker sådan på andre der kommer med hund... han gør, hyler og hopper rundt som en sindssyg... det er skide træls og så syns jeg også det er synd for ham, for det eneste han vil, er at hilse på den anden hund! problemet er bare at der ikke rigtig er nogen der tør lade deres hund hilse på ham, fordi de bliver skræmt af hans vilde opførsel.

Når han en sjælden gang møder en hund som han får lov til at hilse på, gør han det meget pænt. han trækker selvfølgelig helt vildt hen til den, men så snuser han bare til den, logrer med halen og lægger sommetider op til lidt leg, og efter det, er han egentlig slet ikke interesseret i hunden mere.

men når vi bare går fobi, så tager det ham nærmest 10 minutter at falde ned igen..

håber at nogen har et godt råd eller to!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  møde med anden hund
  • #1   2. jul 2010 jamen de andre hunde går jo også bare pænt forbi...

    og mit evige problem med hensyn til træning med ham, er at han slet ikke er interesseret i godbidder! han gider ikke engang at snuse til dem! der er absolut ingen kontakt til ham når han først har set en anden hund.


  • #2   2. jul 2010 jamen der er intet! har prøvet alt! det hjælper ikke engang at have fride (min anden hund) med på som hjælpepædagog for han får bare hende hidset ligeså meget op.

  • #3   2. jul 2010 Find en at træne med
    Gå mod hinanden med en afstand som om I går på hvert jeres fortov.
    Klik og beløn for al rolig adfærd og især for kontakt til føreren.
    reagerer en hund på den anden hund vender begge om og går modsat et par meter eller til hunden atter er rolig.

    Gentag til I kan passere uden reaktion ( de må gerne se på den anden hund )
    Ros i rigelige mængder når I har passeret.

    Når det kører mindsker I afstanden mellem jer så I er tættere i det I passerer hinanden

    Det er en fordel at bruge ekstraordinært gode guffer, som feks kogt kylling


  • #4   2. jul 2010 Okay..
    En anden måde kunne være igen at aftale med en at mødes og træne.
    Den anden hund skal forholde sig i ro.
    Den må gerne snuse rundt, men de skal blive på samme sted.
    Du skal nærme dig langsomt.
    Når han kun har øje for den anden hund er du gået for langt og må lidt tilbage igen.
    vent til han får fokus på noget andet.. Ros og gå lidt frem.

    Han får sin belønning for at være rolig ved at han kommer tættere på den anden hund


  • #5   2. jul 2010 jamen han gør det ikke ved hunde han godt kender! vi bor i en boligblok hvor der bor masser af hunde, og når vi møder de andre på en gåtur, så reagerer han slet ikke på samme måde! men dem får han jo selvfølgelig også bare lov til at komme han og snakke med, idet jeg også snakker med ejeren!

    den med træning med anden hund er nok en go ide.. så er det bare lige at finde en fremmed som gider! smiley


  • #6   2. jul 2010 Prøv at slå en "annonce" op her i forum..
    Det ved jeg flere har gjort med succes


  • #7   2. jul 2010 okay! ja det var da en go idé...

  • #8   2. jul 2010 tak for gode råd!
    har allerede fundet en i samme by som jeg selv bor i, som har et par hunde som hun er villig til at stille til rådighed smiley


Kommentér på:
møde med anden hund

Annonce