{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.772 visninger | Oprettet:

tage godbidder pænt {{forumTopicSubject}}

ja er ked af at sige det, da vi fik django tog han godbidder pænt og forsigtigt, men var også lidt træg at træne med

nu har han fundet lidt mere gejst, og begynder at tilbyde sig selv lidt bedre ved klikker træning

MEN han er også begyndt at tage hele hånden.

min tæve gør det samme - hun har så gjort det fra vi fik hende som 6 årig, men er bange for jeg er skyld i det uden dog at vide nøjagtig hvordan - men har fået en vane med tæven at de fleste får hun kastet den sidste cm ind i munde, så jeg får hånden væk i tide, og vi er ret gode til det på den måde

Men djangos reflekser på det punkt er dårligere så her kan jeg ikke kaste men må holde til han tager fat, og så jo så sluppet når han også har haft min hånd i munden

har nu trænet med at han ikke får godbidden når mine fingre også er med, og han fatter ret hurtigt at han får den når hovedet drejer lidt ned, og han lukker munden - men skal jeg så til at vente hver gang for at det vil virke?, nogle gange skal godbidden jo gerne falde hurtigt og så dur det ikke han prøver at tygge tre gange før han får den - eller ?

hvad gør i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tage godbidder pænt
  • #1   29. aug 2013 Holder godbid i en lukket hånd så skal han enten slikke eller stop fysisk kontakt med hånden før han modtager godbider

  • #2   29. aug 2013 philip men når så du bestemmer dig for at give ham den, er det så af flad hånd+ for så vil det blive lidt svært at lave line træning

    og hvis ikke hvordan forhindrer du så at NÅR du beslutter di for han skal have den hvis han så får en finger i munden? gentager du så? - for så skal jeg til at udvikle lynhurtige reflekser :S


  • #3   29. aug 2013 Lige så snart han stopper med at slikke og nappe hånden åbner jeg hånden og lader godbiden falde mens jeg siger dygtig.



  • #4   29. aug 2013 Jeg holder godt fast med tommel og pegefinger, meget godt fast... og forberedder mig på det gør herre-nas i træningsfasen.

    Når hunden klapper tænderne sammen om mine pølser, så skriger jeg som en syg måge "AAAAAAUUUUUV!!!" og hunden får et chok. Dette gentager jeg og først når hun forsigtig tager godbidden næsten med læberne, giver jeg slip og roser.

    Det virker enormt voldsomt, men det er super effektivt. Man skal bare være klar til at hyle når den får fat i fingrene, så man opnår den chok effekt. En høj tone AUUUU... Det har virket super her


  • #5   29. aug 2013 Det er vigtigt man ikke råber NEJ eller noget andet. og så er det er en god ide med nogle lidt store bidder som er til at holde fast i og som ikke går i stykker, sådan så hunden ikke får noget ud af de første forsøg

  • #6   29. aug 2013 tina, uden lyden så er det sådan jeg gør;) men kan godt være jeg skal til at underholde naboerne lidt smiley

  • #7   29. aug 2013 Lyden er vigtig, for han får et chok.. En anden hund ville reagere ligesådan, altså ved at skrige. Der går ikke ret længe før han fatter ideen, jeg tror jeg bruger max 3 dage på at lære mine det, men det er også fra de er helt små.

    Når først de forstår man skriger fordi det gør ondt, så kan man dæmpe lyden lidt, men som hovedregel hyler jeg altid hvis de bliver for ivrige og hapser lidt


  • #8   29. aug 2013 Har endnu ikke selv prøvet det, men overvejer virkelig at prøve den godbids-Roll til vores der tar hele hånden.. Den kan de jo netop kun få belønning af hvis de bruger tungen.

  • #9   29. aug 2013 det der med at hyle auuuuuuuuuuuuuu er rigtig effektivt. mine unger havde en tendens til at kaste godbidder mod hundene her en chi en chiblanding og en border, når jeg så skulle give var det hele hånden de tog. efter kun 3-5 dage med auuuuuuuu højlydt på tager de nu forsigtigt når jeg giver guffer selvom ungerne stadig bae kaster guffer hen til dem.

  • #10   30. aug 2013 Jeg sætter godbiden inde i hånden, så den sidder fast, men hunden kan slikke så den og bide i den.
    Eller sætter den mellem to fingre, så der skal arbejdes for at få den.
    Det gør jeg med alt hunden får og det giver høflig hund.

    Egentlig har det ikke været tilsigtet, men en rar bivirkning af anden træning og hygge.


  • #11   30. aug 2013 "philip men når så du bestemmer dig for at give ham den, er det så af flad hånd+ for så vil det blive lidt svært at lave line træning"

    Du skal jo ikke træne lineføring og tag-godbid-pænt samtidig. Det skal deles op... Enten træner du tage-godbid-pænt, eller også træner du lineføring.
    Og hvis problemet er specielt stort ved lineføring, må du vente til det med godbidderne er på plads smiley


  • #12   30. aug 2013 Nemlig Tanja

  • #13   30. aug 2013 Vi gør nu begge dele på en gang. Men det er fordi at hunden det første meget meget meget lange stykke tid - et halvt til et helt år - går lineføring på godbider. Og der sidder guffen inde i hånden, hvor hunden går og slikker på den.

  • #14   30. aug 2013 Men CH - I ser det jo heller ikke som et decideret problem, at hunden napper i fingrene?

    Min kæreste´s hund snapper gerne 2 eller flere fingre når han får godbidder, og her hjælper den metode du skriver desværre ikke. Han er nu 9 år, og har stadig ikke lært det... Vi (Kæresten) har så "valgt" at det ikke er et problem, og sådan er han bare.
    Men hvis man ser det som et problem, og gerne vil have det trænet væk, så er man (I mine øjne) nødt til at dele træningen op, i stedet for at gå og skælde hunden ud under træning af lineføring, over noget som ikke har men lineføring at gøre.


  • #15   30. aug 2013 Jo, naturligvis er det et problem når hundene snapper i fingrene. Det ville jeg ikke kunne holde ud.
    Men vores gør det bare ikke fordi de lærer at tage pænt på den måde jeg har beskrevet.

    Hvis godbiden sidder inde i hånden, så kan hunden godt komme til at nive i huden, men nappe i fingrene kan den ikke komme til.


  • #16   30. aug 2013 Skælde hunden ud er meningsløst ligegyldigt hvad smiley

    Hunden skal jo lige have at vide, hvad der ønskes af den inden man kan tillade sig at give den skideballe smiley


  • #17   30. aug 2013 har også kun bidt smerte i mig, kunne ikke drømme om at skælde ud

    jeg har behov for at blive ved med at træne andre ting, men ved det meste ville jeg stadig kunne vente med at give ham den til han ikke tager hånden også

    så trro jeg vil fortsætte nogenlunde som nu, men lave noget intensivt indledende træning med tilgørende piv/mild skrigning



  • #18   30. aug 2013 Køb en tube makrelguf til lineføring så er du ude over problemet der... Og så arbej separat med at tage godbidder fra hånd på en pæn måde

Kommentér på:
tage godbidder pænt

Annonce