{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Træning af 10 ugers hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg har den her super dejlige samojede hvalp på 10 uger.
Mit spørgsmål er, hvor meget sådan en størrelse skal lære - hvornår bliver det for meget, og kan det overhovedet blive for meget?

Hun kan sit, dæk, stå og sit navn - derudover også et par søge-øvelser og delvist nej-kommando og næsten også på plads.

Er det for meget, eller skal vi bare fortsætte? Vi finpudser det selvfølgelig også, så hun fx kan stå i længere tid uden at sætte/lægge sig, og så hun fx bliver siddende og liggende selvom vi går væk.

Hvad kan ellers trænes - er det evt. noget vi ikke må træne (og hvorfor)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af 10 ugers hvalp
  • #2   23. sep 2013 Tja, hun lærer enormt hurtigt. Vi træner kun et par minutter hver anden dag - og hver ting har hun lært efter ganske få gentagelser. :o)

    Det er også stå vi arbejder mest på, for at hun netop lærer at stå, uden at fx sætte sig. :o)


  • #3   23. sep 2013 Hej hvordan træner man i hvalp til at stå
    Jeg her få små 3uger siden fået min først hvalp hjem
    Og har et ønske om at udstille men er lidt tivivl om hvordan jeg træner det at at hvor hun ikke må sætte sig har trænet lidt bord træning hvor hun bliver mærket over det hele smiley


  • #5   23. sep 2013 Min hvalp på 6 måneder kan ingenting endnu.
    Når jeg skriver kan, så mener jeg at det indebærer at den kan adlyde en kommando 4 ud af 5 gange og udføre den præcist.

    Men trænet, der bliver hun - sit, dæk, stå, fri ved fod, kontakt i grundstilling, kontakt foran, indkald, fremadsendelse. Disse ting er hun blevet trænet i siden hun var otte uger.

    Hvis man kigger på hunden, så viser den ret tydeligt hvad den træningsmæssigt kan bære. En helt lille hvalp kan som regel ikke holde til meget mere en 5 minutters koncentration, men afhængigt af intensiteten i træningen kan det være mindre endnu.
    En altafgørende faktor er motiviationen. Formår man at ramme plet med den, så kan man opnå stor lyst og koncentration.


  • #6   23. sep 2013 Det jeg spørger om, er jo egentlig bare, om det er for meget hun lærer, eller om jeg bare skal fortsætte, og om der er nogle ting jeg IKKE må træne med hende.

    Michelle - Jeg giver tegnet og kommandoen og ignorerer så alt andet, end når hun står. De første par gange lagde jeg en hånd under maven, så hun ikke kunne sætte sig. Og så er det jo ellers bare at rose, når den står som den skal. Med tiden kan man forlange, at den skal stå længere og længere tid, før den får godbid.


  • #7   23. sep 2013 Okey mange tak for svar så var det lidt alle det jeg har tænkt smiley
    Prøvede lide med at lave en sit øvelse
    Ved at føre godbid hen over hovedet på hende og siger sit og i det rumpen er i gulvet siger jeg dygtig og hun få godbidden
    Efter et par sek prøvede jeg så at holde godbidden forand så lang væk at hun næsten skal til at strække hals hun sidder sig og sig nej føre så godbidden lidt frem hvor hun tager et skrid og står stille skynder mig så at sige stå og da hun bliver ved med at stå stille siger jeg dygtig og giver godbid
    Kan denne metode bruges eller er jeres beder smiley


  • #8   23. sep 2013 Hvis den virker, kan den nok godt. :o)
    Det er jo om at finde det, der fungerer bedst. :o)


  • #9   23. sep 2013 Ja det er rigtig nok smiley
    Hm det virkeder som om hun forstod så jeg tror jeg prøver at blive ved og ellers må jeg prøve jeres måde hvis hun ender med ikke at forstå det alige vel eller hvad man nu skal kalde det hihi


Kommentér på:
Træning af 10 ugers hvalp

Annonce