{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Træning af fokus? {{forumTopicSubject}}

Hvordan træner man bedst muligt sin hund i at holde fokus? smiley
Har en yorkie der bliver rigtig nemt distraheret, og det ville virkelig være rart, hvis han kunne lære altid at have fokus på mig under træning og i almindelige sammenhænge. Til træning, når der er godbidder, er han meget fokuseret. Men lige så snart jeg laver noget med ham i hverdagen, kigger han alle andre steder end på mig. Jeg kan SLET ikke få ham i fokus, hvis der er andre hunde til stede. Han er heller ikke kastereret, så det har jo nok også indflydelse. Dog er det ikke noget jeg ønsker at få gjort.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af fokus?
  • #2   1. jul 2016 Når jeg er ude at gå med hundene har jeg altid et bælte med en godbidspose med. Står jeg i en situation uden den, hvor jeg har brug for fokus, og hun ikke lige gider fokusere (hvilket hun som regel altid gør, enten frivilligt eller på kommando), så gør jeg, som Jeanette siger. Gør mig spændende. Om det er mærkelige lyde, høje lyde, sprællemand eller sætte mig på jorden. Det er forskelligt hvad der fanger hende, men en høj mærkelig lyd reagerer hun hurtigt på smiley
    I situationer med andre hund har hun førhen og været umulig at komme i kontakt med. Der har jeg gjort en masse i at gå modsat den retning, hun kigger efter hunde i samtidig med, at jeg har forsøgt at få fokus på mig og godbidderne. Det har taget sin tid vil jeg også sige, men nu kan vi gå forbi en hund, samtidig med vi har fokus smiley


  • #3   1. jul 2016 Jeg har også altid godbidder med. Laver faktisk tit, om morgenen, en pose med godbidder af forskellige slags, samt Bellas mad, som jeg så giver af i løbet af dagen.
    Gør det ikke så meget med Vaks mere, men han er også en ældre herre ^^


  • #4   7. jul 2016 Tak for jeres svar og gode råd ^^

Kommentér på:
Træning af fokus?

Annonce