{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundebørnehave
  • #2   25. okt 2016 Jeg synes det var en god idé hvis i lige læste korrektur på de spørgsmål, bl.a ændrede sådan noget som "fodder" til "foder", og hvad mener i med en "velmotiveret" hund?
    Jeg har ikke svaret på spørgeskemaet for jeg har ikke længere hund og bor i Østjylland - men for mig er det slet ikke attraktivt at have en træt hund når jeg kommer hjem. Jeg vil jo netop gerne have det modsatte, ellers er der ingen idé i at have en hund for mig, så kunne jeg lige så godt have en kat hvis det bare var kælemateriale smiley


  • Simone  L
    Simone L Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 1
    #3   25. okt 2016 Har desværre ikke opgraderingen af skemaet smiley er begrænset af den gratis platform, ellers ville den ha screenet spørgsmålene fra..

  • #4   25. okt 2016 Så skal du lave det bestemte spørgsmål valgfrit. Ellers får du jo vildledende resultater smiley

  • #6   25. okt 2016 Har svaret også selvom jeg trykkede nej, men det er i henblik på mit liv pt og den hund jeg har pt. For jeg syntes det er en god ide hvis man evt har en hund der ikke er så god til at være alene hjemme, dog med forbehold i antal hunde sammen osv

  • #7   25. okt 2016 Jeg har valgt min race, fordi jeg elsker at træne. Jeg gider godt nok ikke have en træt hund, som er gjort træt af andre.. Og så tror jeg i øvrigt også en "hundebørnehave" ville forsøge at dæmpe min hunds drifter, så det ville slet ikke du.

    Derudover har hun ingen interesse i at gå med andre hunde på den måde, så det bliver et nej herfra smiley


  • #8   25. okt 2016 Min hund skulle aldrig i sådan en...han er sådan en der har haft svært ved at være alene hjemme og den form for hund der potentielt nemt stresser op vil have en dag i helvede sådan et sted... smiley

    Jeg kan ikke svare for jeg ville aldrig nogensinde sætte en hund i hundebørnehave.


  • #9   25. okt 2016 Der har været flere identiske tråde herinden gennem tiden: svar gerne på et spørgeskema om hundebørnehave smiley
    Mange af brugerne herinde er ret passionerede omkring det at have hund og ønsker den derfor ikke 'bare opbevaret' i dagtimerne'. Jeg er selv en af dem der aldrig kunne finde på at benytte mig af det; jeg har hunde bl.a. fordi jeg elsker at træne med dem. Dvs. jeg har ikke brug for at mine hunde er trætte når jeg kommer fra arbejde, men istedet at de er friske og klar til at arbejde eller til at komme med på en lang tur smiley Derudover så har jeg set for meget uansvarlig omgang med andres hunde fra hundeluftere og hundebørnehaver til at jeg nogensinde turde overlade dem ansvaret for mine. Den ene er en stor voldsom brugshund med megabyttedrift (og en stor forkærlighed for at jagte cyklister smiley ). Samme hund indeholder også en lille forsigtig 'prinsesse med lyserødt tylskørt', der let bliver tromlet af andre hunde og som simpelthen ikke kan sige fra overfor andre hunde. Min lille Clinton ville sikkert hygge sig gevaldigt med at mule de andre hunde på hans 'stue' smiley
    Jeg tænker lidt at hvis man har behov for at hunden er træt og klar til at lægge sig i kurven når man kommer fra arbejde, så bør man nok overveje om man i det hele taget skal have hund.


  • #10   25. okt 2016 Jeg har svaret så godt jeg kunne, også selvom jeg svarede nej til at putte min hund i børnehave.

  • #11   25. okt 2016 Brug Google Forms i stedet. Det kan meget mere



  • #12   25. okt 2016 Men bliver hunden træt?

    Kan den ikke bare være blevet overstimuleret og bare være glad for endelig at være hjemme igen?


  • #13   25. okt 2016 det er desuden god stil omkring årsindtægten at have en 'det ved jeg ikke/vælger ikke at svare'. Jeg har det fx. sådan at det rager ikke folk hvad min husstand tjener om året.

  • #14   25. okt 2016 DET er dælme et svært spørgeskema at forholde sig til.

    Mit svar på det med at benytte børnehaven er nej og så bliver tingene lidt svære at have med at gøre smiley

    Der er ikke valgmuligheder i de andre spørgsmål, hvis man vælger svarmuligheden Nej her.

    Jeg lukkede ned igen, for det kan jo kun give forkert resultat, hvis man svarer alligevel


  • #18   26. okt 2016 Jeg ville heller aldrig bruge en børnehave til hunden, men har en hund der kommer her engang i mellem 1-2 gange i ugen, Det er så de dage hvor ejeren ikke kan få det til at gå op med arbejdet og hunden ellers ville skulle være alene hjemme alt for længe. Hunden er en skøn unghund på 1½ år Schæfer/saluki mix, der ikke tåler ret godt at være alene hjemme i mere end 7 timer ca.
    Dersværre er ejer tvunget til lukkevagter et par gange i ugen og de dage er hun væk hjemmefra fra kl 7:30 til 18:30 det er bare alt alt alt for længe for en hund at være alene. helt galt går det så hvis der oveni kommer et eller andet skole arrangement om aftenen.

    Da hun fik hunden var der ingen problemer , det var nøje overvejet, og dengang havde hun en kæreste der tog del i hunden så den stort set kun havde en alenetid på 5-6 timer daglig pga forskudte arbejdstider.

    Men hunden trives ved at komme og være her , det er uanset om det kun er i dagtimerne eller om den skal blive til en overnatning eller flere , hun er faldet godt til i vores hjem og hundene nyder godt af hinanden.

    Når den er her ,står dagene typisk på fodersøg /spor og lidt alm træning efter aftale, de dage hvor hun har sendt hunden i pasning er nemlig hendes lange dage og hun nyder at kunne få en træt og velstimuleret hund hjem, som bare skal nusses og have en natluftetur inde hun går i seng.
    Det betyder for hende at hun alle de andre dage har et større overskud til børn og hund.

    Så i den forstand så ser jeg det ikke som noget negativt at hun får en træt hund hjem.
    Hun trives
    Ungerne trives ( de har forøvrigt også barnepige på lange dage )
    Hunden trives
    Og jeg hygger mig gevaldigt med en hund der gerne vil træne
    Min hund nyder det

    For mig at se ren Win/win for alle , hunden ville dog ikke trives med lange alene dage eller dage hvor den skulle forholde sig til mange andre hunde på samme tid


  • #19   26. okt 2016 Mai Britt og Sabrina: De ordninger lyder tilgengæld som dejlige ordninger smiley
    Hvis det brænder på for min mand og jeg med alt for lange dage, så kommer min mor og hendes Cairn terrier hjem og er sammen med hundene om eftermiddagen. Min mor tør ikke gå med Doberen (den er alt for stærk for hende), men de tre hunde er bedste venner, så de leger i nogle timer, mens min mor drikker kaffe smiley


Kommentér på:
Hundebørnehave

Annonce