{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Hvalp og godbidder {{forumTopicSubject}}

Hvad bruger i som godbidder til jeres hvalpe?
Og hvor meget må de enlig få?

Synes vores 3,5 mdr. gamle hvalp er blevet ret svær at få til at spise sit normale foder efter han er begyndt at få flere godbidder af forskellig slags, i forbindelse med træning.

Han er helt normalvægtig men vil bare være sikker på han stadig får de vitaminer/mineraler han har brug for.

Vi bruger bla. skinketern, makrel, alm. godbidder fra Lidl osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp og godbidder
  • #1   4. apr 2018 Jeg blander Milles godbidder med hendes tørkost - hun er ligeglad med hvad hun får i langt de fleste situationer så længe hun får ros og godbid...

    Dog køber jeg god kvalitet af godbidder og ikke dem fra supermarkedet.. jeg bruger Lakse kronch feks da det er primært ren laks og kartoffelmel - ergo er der ikk en helt masse unødvendigt i... der står tit på godbidder hvor stor en del af den daglige kost det må dække - ihvertfald flere af dem jeg har købt.. der er det omkring 30%.. og når man har hvalp/unghund bruger man mange godbidder... derfor blander jeg - desuden køber jeg tit almindelig god kvalitet hundefoder som hun ikk plejer at få som godbidder - de fåes ned i 1-2kg pose også er det billigere end hvis man køber små poser dyre godbidder og endda sundere smiley Det har jeg ofte gjort... og for lækker smag har jeg købt foder med højt indhold af kød..

    Også feks hvis man går til træning kan man bruge feks makrel/skinketern osv.. Så bliver det også ved med at være ekstra lækkert fremfor hvis man gir det konstant er min erfaring smiley


  • #3   4. apr 2018 Jeg er helt modsat de andre. Hvis du dukkede op til træning på mit hold med tørfoder eller tørre laksebidder, ville du få besked på at have noget ordentligt med næste gang.

    Når hunde trænes, skal de have bonus for deres arbejde, og godbidden skal være nem for dem at sluge. Det skal ikke være noget de skal bruge tid på at tygge grundigt.

    Tun/makrel på tube, bitte små stykker kød (kogt kylling, pølser eller andet) eller hjemmelavede hapsere (1 kg hakket kyllingekød blandes med 1-2 æg og havregryn, moses ned i et fad og bages en time ved 180 grader). Skinketern skal du holde igen med - det er alt for salt.

    Som godbidder til let træning hjemme og på ture, er de tørre fine nok, men ikke til egentlig træning.

    Giv hvalpen mad 3 gange om dagen, og de dage I er til træning, trækker du lidt fra i den ene portion.


  • #4   4. apr 2018 Det er lidt forskelligt fra hund til hund.
    Vores går gennem ild og vand for deres tørkost, men vi starter altid ud med noget blødt når vi har hvalp.

    Måske det kan hjælpe at lade hvalpen arbejde for sin tørkost.




  • #5   4. apr 2018 Vi giver de samme godbidder som vores voksne hunde får. Altså pølser, fiskefrikadeller, skinke/kyllinge tern/strimler, bøfstænger mm.

    Hvis vores hunde ikke spiser / spiser op, så fjerner jeg deres mad og tilbyder igen senere. I mellemtiden får de INTET andet at spise smiley
    Har kun oplevet dette i hvalpetiden, hvor alt andet var spændende end lige mad. Det blev dog hurtigt omvendt med den metode.


  • #13   4. apr 2018 Når han får godbidder til træning, så skærer du ned på det alm. foder den dag, så hvalpen ikke får for meget at spise smiley

Kommentér på:
Hvalp og godbidder

Annonce