1.467 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Hardcore vagthundeklip (Malinois) Hardcore vagthundeklip (Malinois)

Her kan en såkaldt "muskelhund" altså godt gå hjem til sin moar....

Malinois er dælme en hardcore hund.
Her i dette klip fra det mest bøvede program "Who wants to be a Superhero" er udfordringen at komme forbi hundene og hen og røre døren....
Spol bare over introen og hen til hundene, det andet er ligemeget hvis det er.....

http://www.youtube.com/watch?v=Nr0b_mNQw-I

Men det var bare ikke mig der skulle ind til de hunde med det dårlige udstyr hvor hjelmene falder af og nakken og helt blotlagt *G*



Men ér sgu bare imponeret over den race generelt.. ( Ikke med henblik på dette klip, der ser man jo ikke deres mange evner )
Sikke et drive når de bliver trænet og hvor skarpe de er.... De er som en Schæfer på speed.. smiley


Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hardcore vagthundeklip (Malinois)
  • #1   4. jun 2008 Sådan en Ikeaschæfer, tilsat godt med dåseknurren...

  • #2   4. jun 2008 Winther - *Gg* den beskrivelse har jeg sgi ikke hørt før smiley

  • #3   4. jun 2008 Hvis en malle,er en schæfer på speed,er en rotte så en schæfer på hash.. GG

    Men ja fed race,for dem der vil køre turbo..

    De er lækre og nyder at se dem i aktion smiley


  • #4   4. jun 2008 Stine - *LoL* !!!
    Ja , jég ville dø hvis jeg skulle aktivere sådan en fætter !! Men hvis jeg nogensinde får energi X20 så vil jeg overveje den..
    Men tvivler på det *G*


  • #5   4. jun 2008 Stine P.. de maller jeg kender kører stærkt,men de fungerer samtidig osse fint med at slappe af,inden i huset..

    Så mit indtryk er ikke at de alle hjerner,rundt på væggene konstant smiley

    Dog er racen så avlet til at arbejde,at man i mine øjne skal ha det som mål,for at ha en brugsmalle.. i


  • #6   4. jun 2008 Stine M -
    Kender desværre ikke selv nogen der har maller så har aldrig oplevet en rigtigt..
    Ser dem kun når der er et par i nærheden der cykler/løber med dem...
    Men de har dem også som brugshunde tror jeg., De træner i hvert fald et eller andet, for de har en hundetrailer med aircondition, hundegårde i baghaven og på bilen står der et eller andet med hundetræning....

    Men nok meget godt at den race ikke er blevet modehund !

    Kunne godt forstille at hvis sådan en som mig og hvad jeg kan give en hund i øjeblikket købte en Malinois, SÅ ville den hjerne rundt fordi at den ikke fik nok *G*


  • #7   4. jun 2008 Nu har jeg jo selv 2 maller ... og ja, det er bestemt hunde der skal arbejdes med og som skal have afløb for deres energi.

    Meeeeen ... så er de altså heller ikke værre :o).

    Når jeg i perioder har haft travlt i op til 3 - 4 uger i træk, er det sket at hundene kun har været ude at gå/lege ca. 1 time om dagen - og det har været totalt problemfrit :o).

    Mine to maller er væsentlig roligere end min gamle labrador-blanding, der ellers blev trænet ligeså meget som Tikki og Capone !!!

    Min mor på over 70 år har fået skiftet begge hofter, og brækkede sidste år begge arme - mens hun stadigvæk gik med gips passede hun faktisk Capone i en uge (der var han kun lige godt og vel 1 år gammel)...

    Så de er slet ikke så slemme - det er i langt højere grad et spørgsmål om viljestyrke, udstråling og ikke mindst ro og overblik ved hundeføreren der bestemmer om det bliver en succes med en malle frem for antal timers træning om dagen - men selvfølgelig skal de trænes i noget der udfordrer dem tilpas meget ;o)

    /Carina


  • #8   4. jun 2008 Vores malle Cessna er altså heller ikke så krævende som det siges om dem...

    Hun bliver trænet igennem i 3 timer en gang om ugen og så ca en halv time hver dag, ellers er hun godt tilfreds med at lege med de andre og hun kan sagtens ligge og sove i flere timer.


  • #9   4. jun 2008 Hold da op det er da het vildt at lave sådan et show, hvor amerikansk må det lige være hva ;-D

    Men ved første mand kommer jeg nu til at tænke på det voldsomme sammenstød der er mellem hund og mand..


  • #10   4. jun 2008 *suk*, det er da kun amerikanere der finder på sådan noget *GG*

  • #11   4. jun 2008 Carina og jeanet - Ok, har bare kun set programmer med dem og aldrig oplevet dem..
    Så mit billede er jo helt igennem en arbejdssom hund med et ekstremt drive.. ( Så meget K-9 polititrænings programmer på Animal Planet og der var det mest Malinois de brugte )

    Men tror nu stadig at hunden er for 'aktiv' til mig *G* Men derfor er jeg stadig fantastisk facineret af dem !!!



    Martin - Ja det er simpelthen så langt ude det program.. Og deltagerne er altså ikke af denne verden smiley
    Men synes at det var spændende at se det afsnit fordi at hundene var med !
    Men nej hvad har du gang i.. Der er da ingen der slår de unge mødre i underholdningsværdi smiley :-D


  • #12   4. jun 2008 Typisk amerikansk med alle snerre-lydende ;o)

    Men den ultimative race, EVER !!

    Den giver bare schæferhunden SÅ meget baghjul i alt hvad den foretager sig - det er da vist også kun i lille Dannevang at politiet ikke kan finde ud af at anvende den og det siger vist lidt mere om dem end hundenes faktiske evner ...

    Dens tænd og sluk mekanisme er så veludviklet og fungerer så optimalt, hvilket man jo også kan se på filmen. Så snart der er sluppet er der ro !
    Så ingen problemer med for meget og unødigt aktivitet indendørs - den er suveræn til at slappe af når man har en dag man ikke gider andet end at glo TV.

    Fed-fed race :o)






  • #13   4. jun 2008 pjuske nuser R

    De 6 højeste gear :o)

    Nej, seriøst ..

    Mallen er - for at gøre en lang historie kort - bare meget mere ekstrem i alt hvad den foretager sig.
    Som jeg også skriver i det første indlæg; den har en fantastisk tænd og sluk mekanisme .. den kører fra 0-300 km på et splitsekund, men sandelig også den anden vej igen.

    Den er mere alsidig, den er smartere/klogere, den lærer hurtigere, den bider bedre, den er hurtigere ..

    For bare at nævne lidt af det. Håber det var svar nok på dit spørgsmål :o)



  • #14   4. jun 2008 Dog er det ligesom schæfere, der er bestemt også forskel på mallerne inden de bliver idyliseret for meget...

  • #15   4. jun 2008 Winther - Enig... Forkerte ejere og ugennemtænkt avl kan gøre meget ved en hund...
    Men heldigvis er den ikke eller har nogensinde været særligt populær i Dk...
    Desværre kan man ikke sige det samme om Schæferen. Den var jo 'bøllehunden' sammen med Rottweiler og Dobermann inden at "muskelhundene" fik den tvivlsomme ære......


  • #16   4. jun 2008 Var det kun mig der lagde mærke til de halsbånd hundene havde på...

    Kunne godt ligne stødhalsbånd....

    Men ellers nogle utrolige ihærdige hunde;-))


  • #17   4. jun 2008 Nu ved jeg ikke om hvilke hunde disse er, men de er altså også ret hardcore..

    http://www.youtube.com/watch?v=w7mhPz2pzdk


  • #18   4. jun 2008 Karina H >

    De hunde i den video du linker til er samme race :o).

    /Carina


  • #19   5. jun 2008 De har stort set altid strøm på når man ser de udenlandske klip på youtube.

  • #20   5. jun 2008 På sidste klip ser man også hvordan én af hundene klpper føreren efter slippet. De hunde vi ser i de skarpe situationer, de kan bide ja, men det er også det eneste de har lært.

  • #21   5. jun 2008 pjuske nuser R

    Du har helt ret - de er rigtigt meget skarpere end schæferhunde. Det er jo også derfor det er den race man bruger til anti-terror hunde, der kan schæferhundene slet ikke stå distancen. Hverken i hurtig - eller adræthed. Her ville schæferhunden jo komme til at fremstå som de rene sinker, og slet ikke nå at opfatte hvad der røg forbi dem, når mallerne for længst sidder fast i forbryderne.
    Nej, her får schæferhundene igen baghjul :o)

    Hundene på det sidste klip er jo angrebs- ikke forsvarshunde, og er derfor trænet til at bide, intet andet.
    Det er jo ikke relevant for den slags hunde, at de kan sidde fint og gø foran en forbryder, eller slippe fint, når han overgiver sig. De bliver sat ind på opgaver af en helt anden karakter, og skal reagere med den skarp- og hårdhed man ser her.
    De lærer at bide, bide og bide .. det er det de skal, alt andet er uinteressant for hunde i den form for arbejde.







  • #22   5. jun 2008 pjuske nuser R

    Det er skam ikke for at genere schæferhunden. Det har jeg ingen grund til.
    Det er bare fakta, at det arbejde vi ser hundene lave på det sidste klip, ville en schæferhund ikke kunne udføre.
    Jeg er overbevist om, at folk der "bruger" hundene til deres arbejde, er fuldstændig ligeglade med om det er en malle, schæfer eller collie for den sags skyld. De vil ha en hund der kan arbejde optimalt - at de vælger mallen er jo en indikation for, at det er den ultimative hund til netop den form for arbejde.

    At man så ser, eksempelvis i IPO og også i Danmarksmesterskabet i PH for et par år siden, maller på toppen af skamlerne cementerer jo bare det uomtvistelige faktum, at vi her står overfor en race, der giver schæferhunden baghjul .. på stort set alle områder :o)



  • #23   5. jun 2008 Der har skam også været en rottweiler på toppen af skamlen til DM i PH, det får ikke mig til at udlede at de er specielt egnede til PH og bedre end schæfere

  • #24   5. jun 2008 <b>Der har skam også været en rottweiler på toppen af skamlen til DM i PH, det får ikke mig til at udlede at de er specielt egnede til PH og bedre end schæfere</b>

    Heller ikke mig. Og det faktum at en enkelt airedale terrier lavede 277 til IPO VM sidste år er jo heller ikke retningsgivende for resten af racen, som værende super brugshunde.

    Nej, det der er så overbevisende er at uagtet mallen er lille i antal (71 reg. 07 kontra schæferhund med 2080) - er den alligevel repræsenteret på toppen af skamlerne i sportsgrene hvor schæferen må se sig agterudsejlet.

    Men klart - én enkelt svale gør sq ingen sommer .....



  • #25   5. jun 2008 Winther >

    Det er faktisk lidt interessant - som du kan se her:
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=220596

    Har jeg nemlig prøvet at kigge lidt på succesrater for sidste års VM for redningshunde, hvor der deltager mange racer...

    Hvis man stiller en liste op med:
    Race - bestået - antal deltagere - succesrate


    Så får man følgende resultat for samtlige racer der havde hunde der bestod:

    Airedale Terrier - 1 - 1 - 100 %
    Parson Jack Russel Terrier - 1 - 1 - 100 %
    ASH (jeg kan ikke gætte denne race) - 1 - 1- 100 %
    Amstaff - 1 - 2 - 50 %
    Riesenschnautzer - 1 - 2 - 50 %
    Malinois - 9 - 23 - 39 %
    Tervueren - 1 - 3 - 33 %
    Berner sennen - 1 - 3 - 33 %
    Hollandsk hyrdehund - 1 - 3 - 33 %
    Border collie - 3 - 11 - 27 %
    Golden retriever - 4 - 16 - 25 %
    Labrador retriever - 2 - 10 - 20 %
    Schæfer - 5 - 32 - 16 %


    ... Vi kan godt blive enige om, at de racer der kun har ganske få individer der stiller op kan risikere at få et alt for godt resultat - men jeg synes da det er interessant at se den store forskel i succesrater på malinois og schæfer.

    Den eneste forskel der stort set er på redningshund og politihundearbejdet er bidearbejdet - men her mener jeg nu også mallen er ligeså kvalificeret (om ikke bedre) end schæferen.

    - Dermed ikke sagt schæferen ikke kan bruges, jeg synes bare mallen har flere fordele at byde på end den tyske fætter ;o).

    /Carina


  • #26   5. jun 2008 Carina

    Jeg er slet ikke i tvivl om at mallen er egnet. Ikke et sekund. Jeg er heller ikke i tvivl om at mange schæfere ikke er egnet, det er når der er 30 graders varme og når hunden bliver træt forskellen viser sig. Allerede fra lille kan man se om det bliver noget der er værd at bruge tid på.
    Ja mallen kan bide, ingen tvivl om det, der hvor jeg har set problemer med ellers dygtige hunde og hundeførere, det er at de kan svine meget ved ærmet. Så meget at de end ikke overvejer at gå til prøve med den. Jeg er overbevist om at det er en hund man nemt risikerer at ødelægge i C hvis man tror man kan arbejde med den lige som en schæfer.


  • #27   5. jun 2008 <b>Ja mallen kan bide, ingen tvivl om det, der hvor jeg har set problemer med ellers dygtige hunde og hundeførere, det er at de kan svine meget ved ærmet. Så meget at de end ikke overvejer at gå til prøve med den.</b>

    Det synes jeg nu er en ret udbredt grund til at folk vælger at lade være med at stille til prøve med deres hunde, uanset race.

    <b>Jeg er overbevist om at det er en hund man nemt risikerer at ødelægge i C hvis man tror man kan arbejde med den lige som en schæfer.</b>

    På hvilken måde kan man ødelægge den ved at arbejde med den som en schæferhund ??



  • #28   5. jun 2008 Nej Martine, gider ikke diskutere med dig!

  • #29   5. jun 2008 Jamen så lader du bare være med det, og fortsætter dine små kommentarer til det jeg skriver.
    Nemt og smertefrit og helt uden risiko for at du løber tør for argumenter.

    christ ...



  • #30   5. jun 2008 Martine hvis du mener noget andet end jeg gør så kan du jo skrive hvad du mener, hvor svært kan det være...

  • #31   5. jun 2008 Øhh ... det er jo ligesom dét en diskussion går ud på Winther. At man ikke er enig med modparten og derfor skriver ned hvad man selv mener ...

    Men du skriver jo så at du ikke gider diskutere med mig - så hvorfor synes du at jeg så skal fortsætte ?

    Nej, jeg skal nok lade dig være, og lade dig få lov til at smide dine små sarkastiske og spydige bemærkninger til mine indlæg ind efter hvad for behov til det, du nu måtte have.



  • #32   5. jun 2008 Du diskuterer ikke, du stiller kun modspørgsmål...

  • #33   5. jun 2008 Hmm ... jeg stiller kun modspørgsmål ???

    Du skriver her <b>Jeg er overbevist om at det er en hund man nemt risikerer at ødelægge i C hvis man tror man kan arbejde med den lige som en schæfer.</b>

    - hvad er det, du synes jeg skal diskutere her?

    Jeg er mere interesseret i <i>hvorfor</i> du mener at man ødelægger en malle i gr C - og navnligt <i>hvordan</i> du mener man ødelægger den, hvis man altså arbejder med den ligesom man gør med en schæfer.

    Og endnu et spørgsmål trænger sig på .. <b>hvordan</b> arbejder man med en schæfer i C ??
    Er det sådan en generel måde man gør sig brug af, eller er det ikke snarere - som pjuske nuser skriver - et spørgsmål om at arbejde efter hundens personlighed, snarere end race ??

    Du smider et postulat ud - og jeg efterlyser en mere uddybende forklaring, fordi jeg helt ærligt ikke kan se hvad du mener med det udsagn.

    Men det er så åbenbart ikke iorden at spørge ind til hvad folk mener ??

    For det er lidt svært at diskutere med dig, når jeg ikke er helt sikker på hvad det er du mener ...




Kommentér på:
Hardcore vagthundeklip (Malinois)

Annonce