{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
134 visninger | Oprettet:

NKK godkender indkrydsning af andre racer i Cavalier King Charles Spaniel {{forumTopicSubject}}

I 2023 forbød Norge opdræt af Cavalier King Charles pga. udfordringer med indavl og sundhed.
Jeg vidste så ikke, at de har igangsat et indkrydsnings-projekt, hvor hvalpene bliver stambogsført som Cavalier, selvom kun den ene forælder tilhører racen.
Der er høje krav til begge forældredyr.

Jeg har ikke helt besluttet mig for, hvad jeg synes om det, men umiddelbart virker det rimeligt gennemtænkt og gennemarbejdet?

Hvad tænker I andre?
https://www.nkk.no/helse/cavalier-krysningsprosjekt/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hvepsebo 740 kr.
  • hækklipning / 350 m2 grund 2.550 kr.
  • Hvepserede på loft 670 kr.
  • hæk klipning, bortskaffelse af have affald 800 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Samlet nogle plastikvandrør - de er utætte i pakningerne- har pakninger, men kan ikke samle rørene 😢 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NKK godkender indkrydsning af andre racer i Cavalier King Charles Spaniel
  • #1   i dag kl. 10:55 Jeg tror det er en god ide. Det er en race som på sigt ellers kommer til at forsvinde helt. Det er vist pt sådan at 100% af populationen har dårligt hjerte i en eller anden grad. Der er andre indkrydsningsprojekter rundt omkring; ikke nødvendigvis pga dårlig sundhed men pga virkelig små genpuljer så et sundhedsissue vil blive en totalt katastrofe.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 118 Emner: 1 Svar: 479
    #2   i dag kl. 14:54 Er ret sikker på de gør det for at bibeholde race og nedbringe alt det sygdom som de slåser med.

Men det er det nye man lige skal til at vende sig til og måske det bare en start og bliver med flere racer smiley

• #3   i dag kl. 15:12 @2: Jeg er ret sikker på at det kommer med flere racer. Efterhånden som myndigheder rundtomkring skærper kravene og kennelklubber, ejere og opdrættere begynder at indse at de er nødt til at gøre noget drastisk for en del racer, hvis de skal blive ved med at være her. Og så er der de racer, hvor man bare fortsætter ufortrødent mod afgrunden.

Kommentér på:
NKK godkender indkrydsning af andre racer i Cavalier King Charles Spaniel

Annonce