{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.777 visninger | Oprettet:

Specialdogs - Overvej lige en ekstra gang... {{forumTopicSubject}}

Specialdogs ( www.specialdogs.dk v. Jeanette Larsen) har, efter vores opfattelse og erfaringer, fundet opskriften på en genial forretningsmodel. Man skal blot bruge 30 hunde, 1 hjemmeside, ca. 10 ventelister og ikke mindst en flok godtroende danskere. Følger du denne forretningsmodel ender du op med dejligt mange uberettigede depositummer. Man kan rolig sige, at vores familie gik under kategorien ”godtroende danskere”, da vi sidste år skrev os op til en hund hos Specialdogs. Beklager på forhånd det sure opstød, men efter vores erfaringer med Specialdogs, føler vi os nødsaget til at melde klart ud til andre, der går med tanker om at skrive sig på deres ventelister, hvad de kan forvente sig. Så der ikke er flere, der får samme oplevelse som os.

Situationen er den, at vi tilbage i november 2018 skriver os op til Dedee’s kuld, der forventeligt skal blive drægtig i november. Dette ændres på hjemmesiden til december. Slut december modtager vi besked om, at kuldet ikke bliver til noget, idet de ikke kan finde en han, der lever op til deres standarder. Hvilket vi selvfølgelig synes er fint, idet vi jo ønsker en god og sund hund.

Vi vælger herefter at flytte venteliste til Choice’s kuld, hvor der på dette tidspunkt står, at hun forventelig bliver drægtig i december. December går og december bliver på hjemmesiden til januar. Januar bliver til februar og nu er vi halvvejs i februar 2019.

Vi er selvfølgelig klar over, at det er op til naturen at bestemme, hvornår hundene går i løbetid. Men vi kan også samtidig se, at Dedee der nu i stedet skal parres med en puddel fortsat ikke er parret. Hun skulle efter deres oprindelige oplysninger have været parret tilbage i november 2018.

Men det der nu egentlig får bærret til at flyde over hos os er, at vi først i februar 2019 skriver til dem for at høre, om vi kan blive flyttet til Momo’s venteliste, idet vi kan se, at denne tæve rent faktisk er blevet parret.
Vi får besked fra Specialdogs om, at Momo ikke er drægtig alligevel, og at de vil slette hendes opslag. Der går dog ikke mere end en dag før en anden familie er skrevet på Momo’s venteliste. Og nu.. ja.. der er 3 familier på denne venteliste. Derfor sætter vi selvfølgelig spørgsmålstegn til, om de enten lyver overfor os el. om de lyver overfor de stakkels familier, der nu også har betalt kr. 1.000 for at blive skrevet op på en ”fiktiv” venteliste?

Man kunne fristes til at tro, at deres forretningsmodel er at få en masse på venteliste og derved modtage depositum fra alle. Så er der sikkert nogle heldige indimellem, der får en hund og en hel del andre, der bliver kørt rundt som brikker på deres ventelister, indtil at de bliver realistiske nok til at indse, at der nok ikke er en hund i sigte. Det kan da umuligt være fair, at de opkræver depositum for at stå på en venteliste til en hund, der endnu ikke er drægtig, når de hver eneste måned ændrer den forventede parringsperiode, samtidig med, at man så ikke har mulighed for at flytte venteliste til en hund, der rent faktisk er drægtig. Det lugter lidt af bondefangeri og hundefabrik.

Vi har haft kontakt til Specialdogs i forbindelse med, at vi naturligvis ønsker vores depositum retur. Her oplevede vi en særdeles uprofessionel tilgang til klagen. Forvent jer en hård, usamarbejdsvillig og hvad nogen ville kalde en barnlig opførsel/tone, hvis I senere bliver uenige. Vi har bedt dem om at fremsende bilag for deres udgifter i forbindelse med vores opskrivning, idet de ikke vil tilbagebetale vores depositum. Retur fik vi en faktura på 1,5 times arbejde af 450 kr. + moms i timen for håndtering af vores opskrivning.

Held og lykke med jeres hundesøgning

Kommentarer på:  Specialdogs - Overvej lige en ekstra gang...
  • #1   12. feb Cspecialdogs er en hvalpefabrik.. Og det har såmænd intet at gøre med deres forretningsmetoder, men antal af hvalpe de laver.
    Jeg kan slet ikke forstå man overhovedet overvejer en kennel der laver 3-4 kuld på 3 måneder.. Og at man kan se at de har alle mulige hvalpeplaner..

• #2   12. feb Hold da op. Er i forvejen ikke fan af kennelen, men det her hjælper ikke ligefrem på det.

• #3   12. feb Vi snakker ovenikøbet 4 kuld indenfor en måned..

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 7 Emner: 30 Svar: 2.876
    #4   12. feb Deres evt. snyd med penge er da vist det mindste man skal bekymre sig om! Deres behandling af hunde og deres uansvarlige avl burde da være øverst på listen.

Kan som KH slet ikke forstå at man i det hele taget overvejer at købe hund der, jeg var stoppet længe inden depositum og ventelister kom på tale!

• #5   12. feb En hundekennel som neutralisere sine hvalpe som 7 ugers.... Behøver jeg at sige mere?

Hold jer langt fra det....

• #6   12. feb Smart.. man kan bestille en hvalp ligesom en taske og også selv designe den..

• #7   12. feb Jeg ville prise mig lykkelig for ikke at have brugt en kr mere der end de 1000 kr de krævede i depositum..
    det er trods alt billigt sluppet fremfor de vækstproblemer, risiko for cancer osv der forekommer ved tidlig neutralisering..

• #8   12. feb jeg tænker lidt, da I nu skulle have en forhåbentlig mangeårig levende ny ven, hvilken bagvedliggende research gjorde så at I endte ved den opdrætter ...

• #9   12. feb Bare det at man "bare" kan skifte mellem hvilken tæve man vil have på den måde burde få klokkerne til at ringe..

Det er ikke normalt at en kennel har så mange kuld på 1 gang..

• #10   12. feb Gør først op med jer selv om i virkelig ønsker en hvalp fra pågældende kennel.

Hvis nej.

Og i ønsker pengene tilbage.
    Skriv ordet forbrugerklagenævn til dem i en mail.
    De kan ikke tilbageholde depositum da de ikke kan levere varen rettidigt - derved kan i ophæve handlen.
    Da depositum er en del af varens pris skal den tilbagebetales.

Hvis i kan tænke “billige lærepenge”.
    Så lad den ligge og brug jeres krudt på at finde en anden god hund et sted.

Hvis ja.
    Suk.

Ærligt tror jeg ikke i skal være så kede af den tæve ikke blev drægtig.

• #11   12. feb Det lugter lidt af hundefabrik........

De har avlet 850 hvalpe siden de gik i gang i 2009.

Pt. har kennelen hvad, 3 kuld liggende?

Lidt guldkorn sakset fra siden:

Vi har valgt at sælge vores hvalpe som “neutraliseret”, dvs tæverne bliver steriliseret som 7 ugers og hanner bliver kastreret som 7 ugers.

Behovet for daglig træning stopper aldrig! Stopper I med dagligt at vise hunden at I er ”dygtigere end hunden”, så begynder hunden nemlig at overveje, om I er de rigtige til at lede flokken. Den mister respekt for jer og har derfor ikke en naturlig lyst til at lystre jer. Hunden begynder at påtage sig lederskabet og ansvaret for hjemmet.

Vi har afprøvet nogle anti-gø halsbånd, de virker rigtig godt. Vi har valgt at have et i vores lille butik til kr 600,-.

Priser på 8 ugers hvalpene er kr. 12.000,- for kastreret hanner og kr 14.000,- for steriliseret tæver.

Prisen på hvalpene stiger når de bliver over 8 uger, da der bliver lagt flere timer i hvalpene. Ca 500,- pr uge.

De ved sgu da hvad de vil have for dem. For slet ikke at tale om de andre problematikker... et lille kig igennem hjemmesiden viser meget godt at det er forretning først, og at der seriøst mangler noget helt grundlæggende (og opdateret) viden omkring træning, adfærd og ikke mindst hundens fysiske udvikling. Neutralisering ved 7 uger? hold da kæft

• #12   12. feb "Slut december modtager vi besked om, at kuldet ikke bliver til noget, idet de ikke kan finde en han, der lever op til deres standarder"

deres standarder???

• #13   12. feb Som Ginne skriver, kan i, hvis I orker og det er vigtigt for jer, gå videre med det og formentligt få hele beløbet retur.

Men jeg undrer mig over dels at i er endt med at vælge den opdrætter og dels at i er så ligeglade med hvilken hund i får - i hopper glædeligt fra den ene liste til den anden og tredje. Er det slet ikke vigtigt, hvem forældrene til hvalpen er, eller er det eneste der tæller at det er en doodle af en art? (Antager jeg da - hvis det er en ren racet undrer det mig endnu mere, at i ikke bare har fundet en anden opdrætter).

Det er tilladt at lave lidt research før man henvender sig til en opdrætter - gør man det, havner man ikke ved specialdogs e.l. hvalpefabrik.

• #14   12. feb laver de rene?

så vidt jeg kan se så er det labrador/puddel, labrador/doodle og doodle/doodle (som vel er en doodle)

• Kenzie
    Kenzie Online Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 24 Følgere: 132 Emner: 43 Svar: 2.947
    #15   12. feb TS, jeg vil råde dig til at undersøge grundigt, hvilken race du ønsker, og derefter undersøge hvilke sundhedsproblemer, racen har. Når du har fundet ud af det, skal du finde en DKK opdrætter, der tester avlshundene for disse ting. Så kan du kontakte opdrætteren og blive skrevet op til et kuld efter sunde dyr. Det vil med al sandsynlighed ikke kræve et depositum at blive skrevet op på venteliste før der er hvalpe, og hvalpen vil sandsynligvis ikke være dyrere end de blandingshunde, der avles hos den hvalpefabrik, du har været skrevet op hos indtil nu.

En stambog er ikke bare "snobberi" og noget man kun bruger på udstillinger. Det er et godt redskab til at se sundhedsresultaterne i hundens aner inden man køber, for bedst muligt at sikre sig en sund hvalp. Stambogen hjælper også til at undgå indavl.
    Læs evt. her: https://www.dkk.dk/k%C3%B8b-af-hund/k%C3%B8b-hund/hvorfor-v%C3%A6lge-en-hund-med-stamtavle

Hvis du ønsker en lille hund, så læs om de forskellige racer på canisminor.dk
    Der er masser af dygtige opdrættere Når du har fundet den helt rette race for dig, kan du også oprette en tråd igen. Folk plejer at være rigtig søde til at hjælpe med at finde en god opdrætter

• Kenzie
    Kenzie Online Tilmeldt:
    jun 2017

#16   12. feb #12

Hvordan kan man overhovedet skrive på sin hjemmeside, at man forventer tæven bliver parret i december, hvis man ingen han har fundet?

• Kenzie
    Kenzie Online Tilmeldt:
    jun 2017

• #18   12. feb Hvad pokker... står der virkelig at hvalpene fordeles af dem og udleveres den og den dag klokken det til det hvis man samtidig køber for 500 i deres butik?

jeg er målløs

vær i glade for at i ikke fik hund derfra. at neutralisere så tidligt er vejen til problemer og sikke dog en fabrik

• #19   12. feb Jensen - de har i hvert fald tidligere avlet labber. Men måske det hele er endt ud i silverlabs og doodle nu om stunder...

Nå, men de fleste jeg er stødt på, som ønsker labradoodle søger reelt præcist det, de ville få ved at vælge en renracet pudel - de søger typisk en mellemstørrelse hund, der er trænbar/"nem", gid med ungerne, gider med på gåtur, men kravler ikke på væggene, hvis den må nøjes med mindre et par dage og som ikke fælder/kun fælder en smule... alt det kan man få i en renracet pudel.
    Hvis man blot ser ud over klipningen (frisuren bestemmer man jo selv) og rygtet som "mormorhund", som nok i virkeligheden er det, der afskrækker folk, hvad er så årsagen til, at man vælger doodle, hvor der ikke findes hæderlige opdrættere (i hvert fald herhjemme), i stedet for at vælge en pudel, hvor udvalget af fornuftige opdrættere er stort?

• #20   12. feb Hvilken dyrlæge kan man overhovedet få til, at fikse så små hvalpe !

• #21   12. feb Jeg er ikke 100% sikker, men Specialdogs ligger tæt på mig og der er en dyrlæge nær dem, som har et... knap så godt ry.
    Jeg kunne forestille mig, at det måske er den dyrlæge.

• #22   12. feb LP - det er jo ikke nyt, de har gjort det i årevis. Og helt ærligt tror jeg ikke det er et problem at finde en dyrlæge der vil gøre det. Hvis kunden er fuldt informeret om fordele og ulemper og stadig vil have det gjort, så vil temmeligt mange dyrlæger formentligt gøre det. Husk på at det nogen steder i verden er helt standard at neutralisere hvalpe. At vi i Europa ikke gør det som standard (med god grund) betyder ikke, at dyrlæger ikke vil gøre det, hvis det er hvad kunden ønsker.

• #23   12. feb Føj, jeg får helt ondt i maven !
    Tænk at ville bidrage til sådan et sted!

• #24   12. feb Michelle, ja du har ret. jeg kunne bare overhovedet ikke forestille mig at sådan en lille myr skulle igennem det ! Egoistisk og klamt efter min mening Kunne en kontrakt med hvalpekøberne ikke gøre det.

• #25   12. feb Der er en lille fejl i jeres opskrift, for man skal faktisk bruge 57 avlshunde, hvis man gerne vil efterligne Specialdogs...

Det er nu mere deres måde at have hunde og opdræt på, som vil bekymre mig mere, end deres måde at behandle deres kunder på. Selvom det selvfølgelig heller ikke er rimeligt, det som I har oplevet.

Jeg har mødt nogle stykker af deres hvalpe. Mit indtryk er hunde som er helt slukkede. Denne video er sakset fra deres hjemmeside og viser en hvalpeejer som træner med en 9 ugers hvalp. Det er lige før, at man overvejer, om man skal tjekke, om den har en puls:
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=74&v=lL6m9VQzlUY

• #26   12. feb Holy shit, en død hvalp.

Jeg har lige været inde ved naboens 11 uger gamle pembroke, jeg slap med livet i behold, men sq da kun, fordi hun er så lille hun gik rent efter struben, skoen, buksebenet, ledningen, skoletasken, æggebakken og så løb jeg.

• #27   12. feb Og så har deres "cavapoo" Soul da snildt lige parret en anden cavapoo (hvalpe sidst i marts), en goldendoodle (hvalpe først i april), og så endnu en goldendoodle (hvalpe først i april)

Hvordan kan man på nogen mulig måde tro at det her er andet end en fabrik... alt med en puls skal jo parres...

• #28   12. feb de tjener sikkert godt... stakkels dyr

• #29   12. feb Jeg forstår slet ikke hvordan man har tid til at præge SÅ mange hvalpe ordenligt..

• Ida og Figo
    mar 2017

#30   12. feb Undskyld men hvad i alverden laver damen på den video? Prøver at vise hvalpen hvordan man bevæger sig??

Øv at nogen kan få sig selv til at støtte sådan et sted.

• #31   12. feb Maj-Britt, og sådan burde en hvalp da også være, når den ikke sover

• #32   12. feb Ida, jeg forstår heller ikke hvad faen hun har gang i! Men der er mindst en anden video af en anden ejer, som også laver det der mærkelige noget, og den hvalp er næsten lige så død. Men hvis du ser de træningsvideoer, som hende indehaveren af Specialdogs ligger op, så ligner hun bestemt ikke en, som aner hvad hun har gang i, så de følger nok desværre bare det, som hun fortæller dem

• #33   12. feb Damen øver sig i gakkede gangarter.

http://cleese.dk/gl/program/indexcdef.html?id=38

• #34   12. feb Jeg tror, det hun laver i videoen, er at proofe hvalpens sit ved at variere distraheringen.

Det er som sådan fint nok, men der er... ingen hjemme hos den hvalp, så tror ikke det har den vilde effekt.

• Ida og Figo
    mar 2017

#35   12. feb Åh altså hvis ikke der var nogle stakkels små hvalpe midt i al det her cirkus, så ville det der "træning" være virkelig komisk. Men hey John Cleese er ved at være gammel, der skal vel snart findes en efterfølger!

• #36   12. feb Jeg gør og så den slags der med min hund... Han springer bare op af mig... men okay han er heller ikke sådan en fin designerting til så mange penge.... det må være derfor... hehehe

til det seriøse.... hvorfor reagerer den hvalp ikk??? det er jo unormalt.... har haft en labradoodle på et hold. den var en hoppebold...

den ser kær ud i øvrigt... det er nok noget af det folk falder for....

• #37   12. feb Alexandoria, det har du selvfølgelig helt ret i, at det er det, som hun laver. Jeg ville bare aldrig gøre det så længe eller så svært ved så ung en hvalp, og derfor virker det ikke videre gennemtænkt. Men hvalpen bliver jo siddende, og så er alt jo helt perfekt

• #38   12. feb Lens - Du må hellere vise ham videoen, og vide at denne hvalp er "dygtigre" end ham

• #39   12. feb Jeg prøver lige....

done. Han gider ikke kigge det skarn. Han tilbringer for meget tid med katte!

• #40   12. feb Det er heller ikke normalt, at hvalpen er så slukket. Normalt vil man som minimum se en tilbageholdt begejstring, hvis hvalpen i det hele taget kan klare øvelsen.

• #41   12. feb Lens - hahahaha Typisk Aslan

Alexandoria = Den virker ret forvirret. Reagere mere på baggrundsstøjen end hende den underlige...

Gad hvide om den er blevet "nytårsdopet" for at sidde stille

• #42   12. feb men min mand er flad af grin. Åh den dans der

vi er nået frem til at det er noget jeg er nødt til at filme og lægge ind på hg. faktisk burde vi alle gøre det. hvem er friske hahaha

• #43   12. feb Jeg er ikke hjemme, og tvivler på kaninen gør andet end at stivne Men okay, han er vandt til en 9 årige der suser rundt

• #44   12. feb #25, hvis det havde været Pepsi, da han var 9 uger havde han siddet direkte i min achillessene Stakkels lille hvalp - ingen gnist overhovedet
    Desuden burde det der slet ikke kunne lade sig gøre med en 9 ugers hvalp. Det er ikke normal hvalpe adfærd
    Den fabrik burde lukkes med det samme!

• #45   12. feb https://www.youtube.com/watch?time_continue=578&v=0j54J1JNhVE

KASSEN, deeet var gåååååårt, KASSEN

Hvalpen er jo røv-usikker hver gang den skal ind i den skide kasse, og det hjælper næppe noget at løfte kræet ind i den. Det er ikke et godt udgangspunkt de hvalpe har, hvis det er dén træner man får timer hos.

• #46   12. feb Hvis jeg gør det lige nu med Juice, så sidder hun i min achillessene, og hun er 10 år.

• #47   12. feb Ej for satan da, hun er da en ubehagelige madamme.

• #48   12. feb Elvira - får helt undt i maven af alle de dæmpede signaler hunden laver, bare når ejeren snakker

• #49   12. feb Haha, jeg ville gerne se den dame der, lave " kassen" med Nones. Så tror jeg nærmere det var hende der røg i den kasse

• #50   12. feb L.P. De skriver på deres hjemmeside, at de bruger dyrlæge Laura Rønnow. Og eftersom hun har neutraliseret 750 af deres hvalpe, tænker jeg at hun bliver ved med det - det er da FED forretning for hende, at have dem som kunder

https://www.jv.dk/varde/Kunder-reddede-konkursramt-dyreklinik-fra-lukning/artikel/2293851

Jøsses altså!!

• #51   12. feb Det er SÅ tydeligt, at den labradoodle er bange for sin ejer (går jeg ud fra?). Den undviger hende så vidt muligt...

• #52   12. feb Det fandme ulækkert ! Håber hun går konkurs igen.

• #53   12. feb Hvad gør den dame dog ved de hunde, der gør at en hvalp på 5 måneder er SÅ bange

• #54   12. feb stakkels t.s.,på alle mulige måder

• #55   12. feb Ja, det er synd for TS, der hverken fik den ene eller anden eller tredje eller fjerde hvalp.

Af skade bliver man klog, men sjældent rig.

og

Den kloge narrer den mindre kloge.

• #56   12. feb Hold da op den hvalp får alle grænser brudt

• #57   12. feb den er da lidt spøjs den her :

https://dk.trustpilot.com/review/www.specialdogs.dk

skal vi gætte på at de indlæg der er til vurdering efter "protest" fra Specialdogs, er mindre positive indlæg ....

jeg sidder lidt og summer over en tråd der var her for 1-1½ år siden, tror jeg, men en hund der skete et eller andet med efter den var blevet passet på en pension ... synes at mindes den var helt mentalt ødelagt .... nogen der kan huske den ... måske der var linket til en fb side ...

• #58   12. feb Min hund er ikke special nok Og han er ellers erklæret mentalt fortabt... eller var det ejeren?

https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45988-monty_python_how_to_confuse_a_dog

Er der en herinde med en labradoodle, der kan vise os, hvordan man gør eller skal man være designet til den øvelse?

• #59   13. feb Hendes mand/kæreste er DKK opdrætter af labrador Så det er skam ikke kun hendes hunde, der bliver avlet på...... http://haulundgaard.dk/about.html (hans avlstæve har C-hofter)

Hun var DKK opdrætter, indtil grådigheden tog over. Hun laver også "blå labrador".

Hun har ydermere opdrættet under kennelnavnet: "Vom danahousedesign".

• #60   13. feb Jeg kan slet ikke forstå, at man vil støtte sådan en hundefabrik, og at man vil købe en hvalp der er blevet neutraliseret som 7 ugers.
    Så desværre ikke medlidenhed fra min side.

Jeg fatter så hellere ikke, at man vil betale så mange penge for en blanding- den koster jo mere end en renracet hund med stamtavle, hvor forældrene er tjekket for arvelige sygdomme og hvor hundene har et godt liv.

• #61   13. feb Jeg kan ikke lade være med at grine lidt.
    Først støtter man en hvalpefabrik, og bagefter brokker man over stilen.
    Hvad havde I regnet med?

Fabrikkerne har intet andet fokus end penge. De skider direkte på alle etiske anbefalinger til avl, hundenes behov og købers rettigheder.

Det er lige præcis pga. mennesker som TS at de fabrikker består.

Tag hovedet ud fra under armen, klik ind på www.købhund.dk og find en ordentlig opdrætter.

I er mega heldige, hvis I slap med de 1000 kr i lærepenge. Det kunne have gået langt værre.

• #62   13. feb Tillykke med dét!
    Det er da billigt sluppet med 1000 kr. Tænk hvis I havde betalt 12000 eller 15000 kr?
    Jeg har 2 derfra i salonen. Totalt intetsigende og usikre hunde. Til gengæld ligner de fuldstændig en brun dværg og en fawn mellempuddel. Jeg kan kun anbefale at købe en sådan stambogsført i stedet. Fantastiske hunde! Kan man ikke lide puddel klip, så klipper man den da bare bamset som en "doodle". I tilgift får I en meget nemmere pels at holde.

• #63   13. feb For hulen altså.. Drømte i nat jeg var på marked (med familien Brygmann :/)

Martin får så den ide lige at låne en hundehvalp, i starten ved jeg ikke hvor den er fra, men da han leverer den tilbage er det hos special dogs

hvalpen havde hun lige åbnet øjnene og specialdogs havde 2 sådanne kuld til at ligge som klappe zoo..

åh ja, når HG kommer helt under huden på en

• #64   13. feb Ja, jeg kan så godt forstå, at du er træt af det hele. Det ER da møgtræls, at man ikke kan få den hvalp, man ønsker sig og det ER da surt at have smidt 1000 kroner ud af vinduet.

Men som de andre skriver, så vær glad for, at I ikke har købt hund derfra. Det kunne være blevet meget, meget dyrere i dyrlægeregninger og som Louise c skriver, så kunne I have fået en hund, hvis sind ikke var noget at råbe hurra for.

Nu har I muligheden for at finde en hund, som er sund og rask og hvor tingene er i orden. OG I støtter ikke en hvalpefabrik. Win-win

• #65   13. feb man kan glæde sig over at TS er sluppet med 1000 kr....

men græde for alle de hunde der avles under de forhold ... får helt ondt i maven over Louise´s indlæg med intetsigende og usikre hunde ... sådan skal en hund jo ikke være, de må ikke have det rart "indeni"

• #66   13. feb Nu har jeg også set opslaget på Facebook.. Og det er dælme svært at være ordentlig opdrætter når så mange tilsyneladende falder på halen over deres hjemmeside alene..
    Man kan tydeligt se at de har 3-4-5-6 kuld af gangen derinde, og alligevel tænker købere YES, verdensklasse opdrætter..
    Selv kendte har købt hunde hos dem.

• #67   13. feb Kendte kan godt lide at være "special"
    Ej... jamen altså... bare navnet får mig til at løbe skrigende væk.

• #68   13. feb Kh jeg tror folk falder i svime over hvor organiseret det hele er. Smiley osv. Det virker professionelt og med styr på tingene. Man hører jo så meget om hvad hvalpekøbere skal være på vagt/opmærksomme på, når de shopper rundt. Her er alt tilgængeligt. Myndighederne har tjekket og sagt god for foretagendet.
    Ja de har sikkert mad, vand og tørt leje. Smileyen siger intet om sundhed og socialisering. Det tænker folk sjældent over desværre og slet ikke førstegangskøbere.
    Jeg spørger jo mine kunder om hvorfor. Det er "søde" hunde som hvalpen i filmen. Sidder helt stille og lader sig håndtere. Uden tvivl fordi det er så overvældende med den tætte kontakt. Fyldt med dæmpende signaler. Stakkels hunde...

• #69   13. feb Ja en smiley-ordning med modsat effekt må man sige.. Det samme kan man sige med hundeholder-uddannelsen med DKK stempel..
    Det er helt sort..

Jeg er bare totalt forbløffet over at man kan se sin fremtidige ven komme derfra, når de laver kuld konstant.

• #70   13. feb Mange tror jo at det er sådan det er ved kenneler. Enten køber man fra stueopdræt = hyggekuld en enkelt gang eller to, typisk uden tavle. Eller man køber ved kennel = mange hunde, der ikke bør inde og der er hvalpe næsten altid.
    Det er det billede mange har af hundeopdræt.

• #71   13. feb Man skal ikke google ret meget før man finder andre af samme slags historier om stedet Det er en ganske gemen hvalpefabrik hvor hovedformålet er at tallene på bundlinien er sorte Det er ikke en der opdrætter fordi vedkommende er passioneret omkring hunde. Og ja, man kan kun anbefale vidt og bredt at holde sig meget langt væk fra det sted.

• Ida og Figo
    mar 2017

#72   13. feb Jeg skal da ærligt indrømme at jeg var en af dem der faldt på halen over store kenneler som Specialdogs dengang jeg ledte efter hund og ikke vidste bedre.

"Når de er så store og professionelle, jamen så må der jo være styr på det" var min tanke. Jeg er heldigvis blevet klogere.

• #73   13. feb Jeg tænker altså heller ikke man får noget ud af at "bonke" folk i hovedet med det - det er lidt ligesom træning af sin hund, hvad får man mest ud af - råbe af den hver gang den gør noget forkert, eller guide den til det rigtige?

Jeg kan godt forstå folk falder for et sted som Specialdogs, og ikke overvejer om det er forsvarligt at have adskellige kuld af gangen osv. - det virker jo til at der er styr på tingene, det er en velsmurt virksomhed - og dét er selvfølgelig problemet! Avl skal ikke være en 'velsmurt virksomhed'!

Tror også pointen længere oppe, med hvad folk ser som hhv. kennel og "stue-/køkkenopdræt", hersker i allerhøjeste grad.

For mig at se virker det jo meget forældet, men omvendt kan jeg godt huske da jeg var barn og min onkel skulle have sig en fin hund med papirer osv. - der var det da sådan en kennel med bokse og det hele, og det var jo meget normalt dengang. Det er jo så 20+ år siden, men hvis folk der havde hund dengang - eller var børn dengang, skal ud og finde igen, hvordan ved man så det er anderledes i dag?

Prøv lige at tænk på hvor meget man skal have styr på, når man skal ud og finde en hund idag? Og hvordan skal man vide, at man skal vide de ting??? Hvis den første man støder på er Specialdogs eller lignende, der fortæller en hvordan det foregår og man tænker, pyh - det var jo nemt? Og man føler man er i gode hænder osv.?

Jeg synes det er drønærgerligt, men jeg kan godt forstå mange lander i fælden - og det er skide ærgerligt!

Man kan også tænke, uha, så skal man have en DKK hund - men læser man så i trådene herinde, så det ene sekund skal alt være DKK og det næste bander og svovler folk over hvor inkompente DKK er Det er sguette nemt så!

Så spørgsmålet er; HVORDAN får man oplyst folk rigtigt? Hvor fanger man dem, hvordan oplyser man bedst? Og hvordan oplyser man ud fra folks behov?

• #74   13. feb Det er da selvfølgelig en opgave for DKK at fortælle hvalpekøbere hvad de skal kigge efter, og få vist bredt ud til hr og fru Danmark, at en opdrætter i langt de fleste tikfælde er sådan én der har hunde gående indenfor.

Men jeg tror helt ærligt ikke at DKK ser det som deres opgave. Og hvorfor skulle de? De tjener jo gode penge som det er, og så hul i resten. Og så argumenterer de sikkert som Martin gjorde i en anden tråd: Det er alene hvalpekøbers ansvar, at købe ordentlige hvalpe. Opdrætter, og i særdeleshed DKK, har ikke noget ansvar.

• Kenzie
    Kenzie Online Tilmeldt:
    jun 2017

#75   13. feb En slags DKK “reklamevideo” med forskellige racer og opdrættere, der viser folk, hvordan kenneler også kan være, sammen med noget information om, hvad der er vigtigt at undersøge inden man køber hvalp, ville være en god idé.

• #76   13. feb Emma ja en kampagne med # dette er min kennel
    Eller i den dur.
    Og så lade os opdrættere vise frem hvad vi faktisk har og kan

• Kenzie
    Kenzie Online Tilmeldt:
    jun 2017

#77   13. feb Det ville være super!

• #78   13. feb Ginne - fremragende idé, sæt i gang! Der er jo flere opdrættere herinde der kan gå først

• #79   13. feb Det er en gammel drøm at tage rundt og beskrive de forskellige opdræt og så med foto og video . og en sjov eller interessant vinkel og så ejer opdrætter materialet og kan selv sende det til.medier, hjemmeside fb osv

måske jeg skulle genoptage den ide.

• #81   13. feb Dkk har faktisk forsøgt at forpurre den der smiley-ordning med argumentet, at det netop vill favorisere de stor hvalpe- fabrikker,
    Desværre blev vi overrulet,

• #82   13. feb Jeg tror rigtig mange opdrættere har grupper og/eller sider på FB i dag og rigtig mange har også stadig hjemmesider.

Så der burde være rig mulighed for at "tjekke" opdrætterne ud og se hvilke man godt kunne tænke sig at besøge.

Uanset om det er en udefra der laver reportage eller om det er opdrætter selv, kræver det jo altid et besøg for at se om det hele stemmer overens i virkeligheden.

• Kenzie
    Kenzie Online Tilmeldt:
    jun 2017

#83   13. feb Naturligvis er det ikke i DKKs interesse, at folk går ud og køber hunde fra hvalpefabrikker udenfor DKK. Hvis der bliver større interesse for DKK hvalpe, bliver der også avlet flere = flere penge til DKK. Hvalpefabrikker med designerhunde er konkurrence til DKK.

Jeg tror, købhund.dk er et reelt forsøg på at få folk til at tænke over, hvilken race de vil have, og købe fra en DKK opdrætter. Desværre fejler forsøget, da det jo kræver, man faktisk undersøger nok inden købet til at finde frem til købhund.dk - og det gør mange ikke

• #84   13. feb Dkk har faktisk forsøgt at forpurre den der smiley-ordning med argumentet, at det netop vill favorisere de stor hvalpe- fabrikker,
    Desværre blev vi overrulet,

Og da det ikke lykkedes, valgte I så at gøre ingenting? I kunne jo tage Emmas ide op til overvejelse?

Canmax, ja, det kan købere. Men de stakkels købere VED jo ikke at DKK-opdræt kan være stueopdræt. De tror, mange af dem, at hundene står i bure i kolde stalde, og at en stamtavle er lig med en syg hund der skal udstilles.

Spørg 100 mennesker på gaden om de helst vil købe naboens blandingshvalpe til 3.000 kr., eller en hvalp med DKK-tavle til 10.000 kr., og jeg tror at 90% vil vælge naboens. For den er jo vokset op indenfor, morhunden har aldrig fejlet noget og de vil ikke udstille.

• #85   13. feb Nu svarede jeg på Lenz indlæg omkring at lave materiale/reportage for de enkelte opdrættere.

Jeg har set artikler/reportager for steder, hvor jeg har været og hvor hundene er født opvokset indenfor, men hvor jeg stadig ikke selv ville købe fra. Der ER meget mere i god og sund opdræt end bure eller ej.

• #86   13. feb Sorry, det fremgår ikke af dit indlæg.

Men det ændrer nu ikke på at folk ikke VED det. Og hvis de skal have den viden, kan det måske kræve at nogen (fx DKK) fodrer dem med den viden. For tilsyneladende vælger folk med glæde en hvalpefabrik med neutraliserede hvalpe til 12.000 kr., frem for en DKK hund til billigere penge.

• #87   13. feb Denne tråd har faktisk fået lov til at stå ret længe, uden at en " begejstret køber " har blandet sig, og fortalt om stedets fortræffeligheder. Det plejer ellers at ske ret hurtigt....

• Ida og Figo
    mar 2017

#88   13. feb Men lidt ærgerligt at Kirsten (TS) forsvandt fra tråden.

Kunne være lidt interessant at høre hendes svar på hvorfor de valgte den kennel i første omgang.

• #89   13. feb Hvis man får guidet køberne ind på Købhund.dk og de klikker videre på de enkelte opdrættere, vil køberne kunne se om det er stue opdræt eller ej.

Søger man efter hund på google, kommer der også DKK opdrættere frem og igen kan man se om det er stueopdræt eller ej.

Rigtig mange DKK opdrættere af f.eks. arbejds hunde, har hvalpene udenfor, når de når en hvis alder. Er de dårlige DKK opdrættere ? Private hundefolk der har f.eks. jagthunde har stadig hunde i hundegårde, er de dårlige ejere ?

Det er simpelhent så svært at "dømme" og samtidig tage højde for det hele ! Der er rigtig mange gråzoner. Der er himmelvid forskel på hobby opdrætter og erhvervs opdrætter, men begge kan være DKK opdrættere.

DKK har lavet en brochure omkring det gode hundehold, jeg synes brochuren er GOD !

• #90   13. feb Tror det er Kirstens bedre halvdel (en Thomas) der har lavet opslag på facebook, for der er også debat omkring stedet der.

• #91   13. feb Tja, og DKK har lige blåstemplet en hvalpefabrik, som leverer hvalpe i samme mængde som specialdogs, så måske har de egentlig ikke interesse i at tale kvalitet op.

• Ida og Figo
    mar 2017

#92   13. feb Hvor er den debat Canmax?

• #93   13. feb blåstemplet en hvalpefabrik : Lovkrav var overholdt om man kan kan lide det eller ej !

Men jeg tror næppe stedet, går ind under det gode hundehold som DKK har beskrevet i sin brochure.

• #94   13. feb Thomas hedder Rasmus !!! Sorry = Rasmus T. Hansen og han har slået det op i hunde/hvalpe søges sælges og gives væk.

Jeg følger så med i gruppen hvalpefabrikker - advarsler, hvor en har taget kopi af Rasmus's opslag.

• #95   13. feb Canmax, virkelig?

FAKE NEWS
    Et billede siger mere end mange ord, siger man og hvis billeder og videofilm er kombineret med en tekst, der taler om vanrøgt af hunde, så er vi mange der tænker ”det er da også for galt” - og straks deler Facebook opslaget for at vise, at vi tager afstand. Men spørger vi egentlig os selv, hvem er afsenderen? Er teksten sand og er billederne retvisende? Hvad er historien bag billedet? Og er der mon en anden side af historien?

I DKK regi har vi netop oplevet, hvordan en anonym facebookbruger (uden ansigtsfoto, ingen FB venner, ingen historik på FB osv. – det man kalder en ”troll”) havde delvis succes med at søsætte en ”smædekampagne” mod en hundeopdrætter via et Facebook opslag med mange usande oplysninger.

3 af DKK’s kennelkontakter tog naturligvis straks på uanmeldt kennelbesøg og tilså alle hundene og gennemgik forholdene inde og ude, og der var ikke noget at påtale. Alle hundene havde det godt, var tillidsfulde og gik i betryggende rammer. Heldigvis.

Profilen, der lagde det oprindelige opslag op, viste sig at være falsk – og har nu slettet opslaget og troll-profilen på Facebook.

Så pointen i dette opslag – brug din sunde fornuft og kritiske sans – og lad dig ikke altid rive med, bare fordi ”nogen” lægger noget op. Der er ofte en anden side af sagen.

Hvis du har bekymringer om et DKK-hundehold, så kan du altid kontakte Dansk Kennel Klub, og hvis bekymringen gælder andre hundehold, så kan du kontakte Dyrenes Beskyttelse, Dyreværnet eller Fødevarestyrelsen. Vi kører alle hellere en gang for meget end for lidt, men tænk før du ukritisk deler opslag.

Fotos: Alle fotos brugt i opslaget er modelfotos for at understrege, at et foto kan tolkes på mange måder. De to hunde på billederne har det ganske fint, beretter fotografen.

• Kenzie
    Kenzie Online Tilmeldt:
    jun 2017

#96   13. feb Deraf dette, A:
    Naturligvis er det ikke i DKKs interesse, at folk går ud og køber hunde fra hvalpefabrikker udenfor DKK.

Jeg mener i øvrigt ikke, det behøver være stueopdræt for at være godt. Det kommer an på så meget.

• #97   13. feb Wow en hjemmeside

• #99   13. feb Ida og Figaro: Til info er Rasmus T Hansen og hans opslag slettet i gruppen Hunde/hvalpe søges sælges og gives væk. Har jeg lige læst.

De sidste 2 grupper hvor det diskuteres, skal man være opdrætter

• Kirsten J
    Kirsten J Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #100   13. feb Tak for alle jeres kommentarer - og lad mig starte med at sige, ja for søren vi har været naive og troet på det bedste. Vi er selvfølgelig lettet over, at vi ikke kom længere i processen med Specialdogs. Vi ved i den grad bedre nu.

Da vi opr. begyndte at kigge efter hund og gik med drømmen om en pudelblanding, så blev vi hurtigt fanget af deres hjemmeside. Det så meget professionelt ud. Men vi havde selvfølgelig også alarmklokkerne ud. Vi brugte dog meget til på, at læse anmeldelser af Specialdogs, der alle var virkelig gode. Det ved vi så nu, hvorfor de var... Specialdogs rapporterer alle negative anmeldelser på Trustpilot, så kun de helt gode fremgår..

Vi lavede en ærlig anmeldelse i går... den var vil indenfor 10 min.
    Så er det jo klart, at deres ry på nettet er godt..

• #101   13. feb Så nu kigger I efter en raceren pudel med stamtavle fra DKK

https://www.pudelklubben.dk/

• Ida og Figo
    mar 2017

#102   13. feb blåstemplet en hvalpefabrik : Lovkrav var overholdt om man kan kan lide det eller ej !

Ej come on selvfølgelig blåstempler DKK en hvalpefabrik ved at have dem i folden og lade dem sælge deres hvalpe med DKK-stempel. Lad nu være med at lade som om DKK ikke kan gøre noget så længe loven er overholdt, selvfølgelig kan de det de vælger bare ikke at have højrere standarder.

• #103   13. feb behøver den være fra DKK?

• #104   13. feb Nej, den kan godt være fra SKK, NKK.

• #105   13. feb Jeg spørger fordi jeg tit selv tænker på andre muligheder. Jeg synes ikke DKK er ret seriøse men den enkelte opdrætter kan jo sagtens være det

• #106   13. feb Nu køber man jo ikke hvalpe i DKK, der køber man telte, jakker, bøger o.s.v.

https://www.dkk.dk/webshop

• #107   13. feb Kirsten- hvorfor pudelblanding og ikke ren pudel? Når i har kigget ved specialdogs er det jo ikke prisen, så hvilke kvaliteter er det i søger ved en pudelblanding, som i ikke ser ved pudlen?
    Hvis det er noget bestemt i synes pudlen mangler for at passe til jer, kan det jo være, nogen her kan komme med et godt bud på et alternativ, så i ikke skal ud i lignende trælse opdrættere. Der er nemlig, herhjemme i hvert fald, ikke rigtigt nogen ordentlige opdrættere af doodler.

• #108   13. feb MB - nej man køber ikke hvalp ved DKK. Men de er en forening for opdrættere (og angiveligt også ejere), så man kunne da godt forvente, at de krævede en vis standard af dem der bærer deres logo og navn... Det gør de så ikke, men man har da lov at håbe, de en dag vender tilbage til de tider, hvor det krævede noget, at være DKK- opdrætter...

• #109   13. feb Så er det da heldigt at langt de fleste opdrættere godt kan finde ud af at have en høj standard

• #110   13. feb WTF?!?!?! Jeg er simpelthen målløs....
    Vidste de var grumme, men SÅ grumme?????
    500 kr for at have hvalpen fra den 8. til 9. uge og derefter 1000 pr uge....

• #111   13. feb Det er det da helt bestemt MB. Og jeg forventer da heller ikke at en tavle skal garantere mig en sund hund, det kræver trods alt, at man Og så selv researchet lidt på hundene på tavlen.
    Men det ville da have været lidt fedt, om man ved at købe med DKK tavle i det mindste var garanteret, at man ikke købte ved en hvalpefabrik og at forældrene ikke med af de gængse arvelige lidelser for racen.

Jeg er jo selv på jagt efter hvalp nu, og jeg kigger pt. mest udenlands, dels fordi jeg de lande jeg kigger i er sikret at alke avlsdyrene er testede for i hvert fald de fleste af de sygdomme jeg kigger på (om jeg så kan lide resultatet kræver jo research, men i det mindste kan jeg se et resultat fra alle avlsdyrene i linjen) og yderligere har jeg fri adgang til hundeweb (eller det der svarer til) modsat herhjemme, hvor jeg skal købe medlemskab af DKK inden jeg overhovedet kan finde ud af, om jeg vil købe min kommende hund ved DKK...

Nå, men det er nok lidt et sidespring... Jeg ærgrer mig bare over, at det eneste argument for at købe med DKK-tavle nu er "de er størst og medlem af FCI", hvor man før også kunne argumentere ud fra sundhed mm.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 53 Følgere: 848 Emner: 171 Svar: 5.309
    #112   13. feb Ts, med en pudel blanding, aner du ikke hvilken type pels, hunden ender med, og den kan ændre sig, når hvalpepelsen smides.

• #113   13. feb at sikre sig, at avlsdyre er teste gøres jo simpelt ved at spørge opdrætter - og, Iøvrigt atår test resultaterne på hvalpelisen !!

Så er det heller ikke sværere.

PS, at vælge DKK fra, gør det jo superlet at vælge en "bedre" stambogsførende klub _ eller nowt.

Come on... støt de gode seriøse opdrættere, alt andet lige, så er det dem der er flest af under DKK.

• Ida og Figo
    mar 2017

#114   13. feb DKK har det eneste seriøse værktøj til hvalpekøb, nemlig hundeweb, derfor er der intet reelt alternativ når man skal have en hvalp og gerne vil tjekke sundhed osv. i anerne.

At DKKs moral og standarder, efter min mening, er fuldstænding langt ude og under al kritik det er jo en anden snak.

Jeg synes at have læst at NKK og SKK har bedre standarder indenfor sundhedskrav og desuden et åbent hundeweb, så der kan man jo overveje at købe fra. Er det ikke noget med at der er rigtig mange gode svenske puddelopdrættere? Synes der blev snakket en del Sverige da der en overgang var flere herinde der ledte efter puddel.

• Ida og Figo
    mar 2017

#115   13. feb Og så kan vi jo evt. lige få Louise (mener jeg det var) til at poste billedet af den stakkels doodle med den frygtelige pels, hvis man er i tvivl om hvorfor det er en dårlig ide at blande pudler med alt muligt

• #116   13. feb eller også - som jeg skriver .. STØT DE GODE DANSKE OPDRÆTTERE ::::

• Ida og Figo
    mar 2017

#117   13. feb Nu er det vigtigste vel at få en god hund der er et godt match og om man så støtter en god dansk opdrætter eller en god svensk opdrætte er vel ligemeget.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#118   13. feb Ida, jeg har forsøgt at finde det billede, men kan ikke huske hvilken tråd, det var postet i.

• #119   13. feb Det er desværre kendte, populære personer som Stephania Potalova og lignende der holder live i sådanne ærgerlige foretagener. Hun alene har skaffet dem adskillige kunder!

• #120   13. feb Ida og Salla, det var i denne tråd, men det var Flatrunner der postede det:
    https://www.hundegalleri.dk/forum/avl/928165-bernedoodle

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#121   13. feb TAK.

Ts, her ser du konsekvenserne af, folk der køber en nuttet pudelmix, uden tanke om, hvad det betyder for hunden, at være et mix af fældepels, og ikke fældepels.

• #122   13. feb Pia - Nu er forældredyrene jo sjældent problematiske at finde ud af testresultater på. Men var det fx krav om HD-foto (og om resultatet af dette), så ville jeg kunne være sikker på, at ALLE forfædrene så langt tilbage som kravet nu har eksisteret har været fri for HD.
    Ja ja, vi er nørdede herinde og ville næppe stille os tilfredse med dette, men grave videre, men for den gængse køber betyder det, at de med en DKK- tavle kan være sikre på, at hundens aner er sunde og raske... Det er stadig ikke en garanti for sund hvalp, men det øger dælme chancen.

Og ja ja, støt de gode danske opdrættere... DKK kunne lette dette ved at åbne adgangen til hundeweb eller gøre det muligt at købe adgang (evt tidsbegrænset) uden at købe medlemskab af DKK (Det ønsker jeg nemlig ikke - droppede medlemskabet da de valgte at sætte barren efter laveste fællesnævner).

Jeg ender jo nok med at måtte give mig og betale det medlemskab, hvis jeg rent faktisk finder en opdrætter herhjemme, der prioriterer andet end udstillingsresultater, så jeg får behov for at undersøge aner... Men indtil videre ser det ud til min kommende hund bliver fra Sverige... Hvis de hunde/opdrættere jeg har kig på da ender med at lave noget jeg kan lide

• #123   13. feb Salla - det der beviser jo intet om doodler, kun om dårlig pelspleje. En spansk vandhund ser ligesådan ud, hvis du barberer den ned (de børstes ikke, men pelsen laver snore, som så skal passes for ikke at ende som vist). Jeg tænker det samme gælder lagotto, hvis den ikke passes... Og måske endda puddel(?)

• #124   13. feb Michelle: Du behøver ikke at melde dig ind i DKK. Vi er flere herinde, der gerne hjælpe med informationerne på hundeweb.

• #125   13. feb Canmax - det ved jeg. Og til et overfladisk tjek for at se, om det overhovedet er noget, der er værd at undersøge nærmere på vil det også være en stor hjælp, men inden jeg rent faktisk køber, vil jeg nok gerne selv klikke rundt på kryds og tværs i hundeweb

Hundeweb er et fantastisk værktøj og nok i virkeligheden det bedste argument for at vælge DKK. Synes også det er fair nok, at det ikke er helt gratis. Men tænker at eftersom det er mest relevant FØR køb, ville det være et godt træk fra DKKs side at gøre det lettere/billigere tilgængeligt for potentielle hvalpekøbere... Det ville da være et skridt på vejen til at vise folk hvad stamtavler indeholder af oplysninger

I det hele taget synes jeg det er ærgerligt, at DKK ikke gør lidt mere for at fange folk inden de køber hund - det er ikke deres job nej, men det er jo en stor organisation, der kan nå ud til mange.

• #126   14. feb Oh no - jeg kom til at kigge på hendes hjemmeside og youtubekanal!
    Jeg tror seriøst ikke har har set så dårlig træning siden jeg startede med at træne familiens gravhund i 1987.
    Lad os da give en hvalp en retrieverline på og trække lidt rundt med den, så kan den rigtig lære at gå i snor https://youtu.be/mWGCV9DrmkY

Her er flere eksempler på træning jeg troede var forsvundet for flere år siden http://www.specialdogs.dk/traeningsvideoer/?fbclid=IwAR2xFwEQmcBO0T6X-dcPLa_2jxHcNCbE6q_OpHvy5XumNjpA-uF-dU1R-as

• #127   14. feb Randi, man skal slet ikke begynde på de videoer. Jeg bliver helt deprimeret af at se dem. Stakkels hunde!
    Og så anbefaler hun sine hvalpekøbere, at de ikke går til træning, men i stedet mødes med hende og bliver undervist. Hun kommer vidst til Sjælland en gang om måneden eller sådan noget.

• Kenzie
    Kenzie Online Tilmeldt:
    jun 2017

#128   14. feb #126

Det minder om gammeldags hestetræning.

• #129   14. feb Hun kunne da matche sig op med Dogwhisperer, sikke et par

• #130   14. feb "Flatdoodle på 3.5 måned øver plads for anden gang og sit for første gang"

Er det ikke ret sent at begynde på sit?
    Synes altid man hører at man kan begynde på det så snart man får den hjem o:

• #131   14. feb Vil også sige at man skal ''passe på'' med puddelblandinger. Både fordi pudlen er ret aktiv (hvis man blander med mindre aktiv race) og så pelsen. Min puddelblanding har en pels der er ret udefinerbar og han ser lynhurtig tjavset ud.

• Kenzie
    Kenzie Online Tilmeldt:
    jun 2017

#132   14. feb #130

Det kan man da også. Du kan såmænd lære en 6 ugers hvalp det. Men man behøver altså ikke. Mange udstillere lærer ikke hvalpen “sit” før den er ret stabil i sin opstilling.

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Svar: 1.883
    #133   14. feb Hold da op en dum *ælling

Stakkels hvalpe

• Ida og Figo
    mar 2017

#134   14. feb Seriøst den kennel er så pengegrisk at det gør helt ondt. En ting er at de avler konstant, men samtidig neutraliserer man så lige hvalpene (smart måde at undgå "konkurrenter"), og samtidig anbefales det så lige at man træner sin hund hos dem (smart at malke folk når nu de er inde i butikken og er blevet lokket af al deres sweet talk).

• #135   14. feb De hvalpe i videoerne er godt nok dvaske at se på

• #136   14. feb Bumle.. man behøver slet ikke indlære sit. Hundene kan det helt af sig selv.
    Jeg lærer mine hvalpe kontakt, lineføring og stå som det første. Sit kommer først meget senere. Indlærer man sit først, får du en hund, der tilbyder det som det første. Det er mega upraktisk i rigtigt mange sportsgrene.
    Så man skal have et mål med sin træning, før man tager stilling til, hvornår de forskellige elementer og øvelser skal indlæres.

• #137   14. feb Så lærte jeg også noget i dag
    Jeg har ikke haft hund før, så det er fedt nok at få den slags at vide, så jeg ved det når jeg får hund engang

• #138   14. feb Den er enten helt død indeni, eller virkeligt fokuseret af en 9 ugers hvalp at være. Da Albus var 9 uger, kunne han knap nok koncentrere sig om at skide færdig.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#139   14. feb Kan den få luft? Hun kommer snoren helt op hvor hr vrøvler, er meget glad for at sætte den.

Trist hvalp at se på, ingen gnist, ingen initiativer til noget, alt for rolig og passiv

• #140   14. feb Hvad fanden går det der "håndtering" ud på, og hvorfor fanden skal man dog have sådan fat i hvalpen, og have den til at ligge på en bestemt måde/bestemt retning mod kameraet!! Kæft hun gør mig arrig!

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#141   14. feb Så langt nåede jeg ikke, gav op da hun startede med at hive i snoren fremad, så slukkede jeg.

• #142   14. feb https://www.youtube.com/watch?time_continue=573&v=OuNkorCEmsg Kig omkring 9 minutter henne og så de næste 30-40 sek. ca.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#143   14. feb Føj for et overgreb.

"Så den kan se det er mig, og ikke et eller andet monster"
    Tænk, jég ser kun et monster, og en hvalp der har givet op

• #144   14. feb Det giver simpelthen ingen mening, det hun har gang, og hvor er det dog synd for den hvalp Tænk at nogle ser hende, og gør "kunsten" efter. Det er simpelthen sørgeligt, og hvordan kan man dog være så blind, at man ikke kan se, at det er et overgreb over for den stakkels hvalp? Det der skriger sguda til himmelen!

• #145   14. feb Min ellers kloge, veluddannede og søde ekskæreste har hund derfra Jeg har sendt ham en messenger og tigget om at han ikke tager til træning hos hende, eller bruger hendes metoder

• #146   14. feb Pyh!!!! Eks’en kender Christian Hembo, og tog hvalpen derud til tjek. Hembo havde på det kraftigste advaret imod Jeanette og hendes metoder, så de har skippet ALT fra hende

• #147   14. feb Jeg har efterhånden set en del af hendes videoer, og ved mange af dem tænker jeg bare "hvorfor?"

• Kenzie
    Kenzie Online Tilmeldt:
    jun 2017

#148   14. feb Det var godt, Hembo!

• #149   14. feb Det er da lige til at blive helt ked af at kigge på den video der

• #150   14. feb Forsatan hvor har jeg aldrig forstået den dér indgangsvinkel ala "man stopper først når hunden lader være med...." - #142 er jo et decideret, absolut modbydeligt, overgreb.

Min veninde fortalte mig forleden, hvordan hendes hvalp om natten havde pebet så hjerteskærende efter at komme op i stuen, hvor resten af kuldet sover.. men som hun forklarede mig, "så må jeg jo ikke stikke hånden hen til ham, før han stopper".

Det er simpelthen en af de mest vedholdende og udbredte misforståelser. Og jeg bliver gang på gang overrasket over, at folk kan mistolke en situation meget.

• #151   14. feb Kan man egentlig melde hende for psykisk-dyremishandling?

• #152   14. feb Den piber også.... Jeg sidder på mine hænder for ikke at skrive under videoen. Jeg er rasende

• #153   14. feb Det gør den, og det skærer virkelig i hjertet at se og høre den blive så misforstået og "håndteret" på sådan en hårdhændet og underlig måde. Har virkelig svært ved at se, hvad fanden pointen er i det der. Men nøj, hvor har jeg dog ondt af det bette pus.

• Kenzie
    Kenzie Online Tilmeldt:
    jun 2017

#154   14. feb Når man ser nogle af de videoer, får man helt lyst til at snuppe hvalpen og løbe

• #155   14. feb Det er virkelig en modbydelig video...

Men så ved vi da hvorfor hvalpene er frygteligt slukkede... De er alle lukket ned.

• #156   14. feb Åh jeg bliver helt dårlig af at se den video. Hun var ikke sluppet så nådigt fra det hvis det var en terrier hvalp hun havde mellem hænderne. Stakkels lille hvalp

• #157   14. feb Det er næsten værre end faxe... eller også folk er han bare ikke alt....

øv

• #158   15. feb Deres dyrlæge, som neutraliserer små hvalpe, er DKK-opdrætter Hun opdrætter corgier

• #159   15. feb A PB med den dyrlæge?

• #160   15. feb Hjemmegående, hendes navn står længere oppe: Laura Rønnow. Der er også et link til en artikel om at hun gik konkurs med sin dyrlægebiks. Måske derfor hun glad og gerne fixer 7 uger gamle hvalpe

• #161   15. feb Arh tak

• #162   15. feb "Hvis hvalpen flygter fra dig og er utryg ved at være hos dig, så sæt hegn op,. Det andet er spild af tid"....

Aaaaaarggghhhhhhh. Hun kan ødelægge hele min dag!!!!!

• #163   15. feb En opdrætter vender ALLE sine hvalpe om på ryggen og holder dem fast fra de er 3 uger gamle, og samme forklarer køberne at de skal blive ved og gerne flere gange om dage.

Om på ryggen med hvalpen, hold den fast, slip ikke, hvis den hyler, spræller, for så har den vundet.

Det er simpelthen så hjernedødt at nogen stadig kan tro på de metoder.

Det kan ødelægge hele dagen, hele ugen

• #164   15. feb skrækkeligt der hvor den piber og småskriger... Det bliver jeg ved med at høre

• #165   15. feb Jeg så 5 sek. så slukkede jeg.

• #166   15. feb måske tager jeg fejl, men har der ikke været noget oppe og vende m.h.t. neutralisering.

altså man skal ikke mere kunne neutraliserer sin hund hvis en ejer vil have det.
    ,uden rigtige indikationer for det

synes der var en tråd om det her inde.,eller jeg har læst det et sted.

jamen det er jo dyrplageri at neutraliserer en 7 ugers hvalp..er det virkelig lovligt,nå det må det vel være (måske)

• Lenchick
    Lenchick Online Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 23 Svar: 604
    #167   15. feb Hun nævner også i den senest omtalte video, at man også kan være to personer ved den øvelse
    To personer og lille hvalp... Jeg bliver så trist ved tanken.

• #168   15. feb #163, Maj-Britt, det var der flere der spurgte om vi kunne med Cujo, da han var lille. For han var jo en meget livlig og egenrådig terrier-hvalp, der skulle vide hvem der bestemmer ellers ville han dominere i hjemmet...

• #169   15. feb to personer om en hvalp,det er jo direkte overgreb.

orker ikke at læse mere nu.
    det er en syg historie,om en syg kennel,og syge videoer af overgrebene

• #170   15. feb ps og en syg fallerede dyrlæge

• #171   15. feb Nej, Vibeke, en dyrlæge uden etisk sans, der skovler penge hjem - og som så går hjem og hygger med sit DKK-opdræt

Jeg håber sgu hun har mere etik i sin avl end i sit arbejde

• #172   15. feb Yorkie, det er sygt at folk virkelig tror på det.

• #173   15. feb Maj-Britt, ja sygt og skræmmende - og trist for dyrene!

• #174   15. feb er dyrlægen DKK opdrætter? nej nej nej...

hvad race ?

• #175   15. feb Lens, jeg synes der stod corgi længere oppe.

• #176   15. feb Ja Lens, hun opdrætter Welsh Corgi Cardigan. Og bliver anbefalet i corgikredse, for hun er jo dyrlæge og går op i sundhed. Hun går åbenbart ikke op i etik i sit arbejde. Men ok, når hun tjener omkring en halv million om året, alene på at neutralisere hvalpe fra en fabrik, ryger etikken åbenbart.

• #177   15. feb

pokkers men så ved man da hvor man aldrig skal støtte!

Tak for oplysningen

• #178   15. feb Man får ikke en hund som gladeligt lægger sig og finder ro, men tværtimod en hund som bliver angst og med stor risiko for bid til følge.

• #179   15. feb Måske man skulle lægge et link op til Dyrlægeforeningens undersøgelse om tidlig neutraliseringen på dyrlægens fb-side ....

• #180   15. feb god idé Dorte

jeg har også sådan lyst til at gøre noget

• #181   15. feb Det er (næsten) i mit lokalområde.
    Damerne som ejer dyeklinikken har også en butik i Varde. Kommer ikke til at sætte mine ben der

• #182   15. feb Jeg er i Esbjerg... i må ikke sige jeg er tæt på for har lyst til at tage om og ruske dem for de ting mod den hvalp... men skal nok lade være... Der må bare være noget vi kan gøre.... nogle forslag bortset fra at advare?

• #183   15. feb http://www.specialdogs.dk/neutralisering-af-hvalpe/

tænk sig at have levet med hanhund i så mange år uden at opdage dette om hvor slem han er....

sikke en omgang dokumenteret vrøvl...

• Ida og Figo
    mar 2017

#184   15. feb Bullshit. Eneste grund til at de neutraliserer er at beskytte deres forretning.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 1.132
    #185   15. feb Dem der har FB, kan læse et opslag på Nicklas Vegas FB om en avler, der neutraliserer små hvalpe før afgang. Jeg kan ikke finde annoncen han snakker om dog. Gad vide om det er samme dyrlæge.

• #186   15. feb nemlig Ida

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#188   15. feb Jeps, men jeg kan ikke finde hele annoncen inde på Gipote.

• #189   15. feb Mon ikke den er slettet, hvis det er kommet sælger for øre at den er kopieret på Lupos side?

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#190   15. feb Måske