{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hunde og paracetamol
  • #1   24. mar Jeg har hørt det samme, men min dyrlæge sagde at jeg skulle bruge paracetamol til Freddy for 1 år siden. Jeg sagde at de da måtte have taget fejl, for det kunne hunde ikke tåle, men de forsikrede mig om at det kunne de godt i de mængder (kan selvfølgelig ikke huske mængden).

• #2   24. mar Så vidt jeg ved handler det om dosering. Det skulle være svært at dosere, hvis man kun har almindelig menneske-paracetamol hjemme, hvilket er den primære årsag til, at det ikke anbefales - Eller sådan har jeg i hvert fald forstået det.

• #3   24. mar Fortamol? Shit. Jeg får fortamol til mine kæbe smerter, og det er umiddelbart ikke noget jeg sådan lige kunne forestille mig at give min hund.

Min egen dyrlæge anbefaler børnepanodil til hunde. Altså det der flydende..

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 120
    #4   24. mar Paracetamol kan gives i en dosis på 10-15 mg pr. kg legemsvægt 3 gange dagligt. Det har en smertestillende og febernedsættende virkning ligesom acetylsalicylsyre, men det mangler den vigtige betændelseshæmmende virkning, som acetylsalicylsyre også besidder. Derfor vil acetylsalicylsyre være at foretrække. Acetylsalicylsyre, der findes i Albyl, Kodyl, Kodimagnyl og Aspirin er et godt valg i de fleste tilfælde.

• #5   24. mar Krøllet, jeg fik også engang Fortamol efter en omgang betændelse i kæben, efter jeg fik fjernet en visdomstand. Jeg var virkelig knaldet ud i den uge smiley Det er vildt nok at give det til en hund smiley

• #6   24. mar Jeg får 400 mg 4 gange dagligt. Jeg er også ret slået ud! 1

• Charlotte fanny D
    Charlotte fanny D Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #7   24. mar Min dyr læge anbefaler ikke paracemol, de kan være farlige, Jeg vil anbefale at man giver sin hund Remadryl vet, det er smertestillende til hunde, de er lidt dyre ca 7kr pr pille, men det gode er at det er tyggepiller, så det er som at få en godbid for din hund, en hund skal have 1 tyggepille pr 25kg pr dag, min hund havde hoftesmerter og fik Remadryl og de virkede godt.

• #8   24. mar Charlotte, det var ikke det der var spørgsmålet smiley Omtalte hund får i forvejen Previcox, som er dyrere end Rimadyl.

• #9   24. mar Jeg ved det ikke, jeg tror det kommer an på graden af smerter.
    Min skønne sofus som måtte herfra alt for tidligt pga cauda equina og kræft i rygraden, fik de sidste 5 dage, mens jeg ventede på svar fra prøver, både morfin og det som hedder kodipar, som er en bladning af kodien og paramol. Han fik høj dosis, men var kun lige smertedækket og sikkert ikke helt smertedækket ;( Dyrlægen sagde at de havde god erfaring med de til at dæmpe akutte stærke smerter.

Men jeg har ikke oplevet at få udskrevet den slags til kroniske smerter, som feks da min cocker havde diskusprolpas, der fik han rimadyl dagligt ligesom previcox også er at fortrække til smerter som gigt og andre ledsmerter eller efter en operation.

• #10   24. mar Men fortamol og kodipar er jo noget man anvender til svage smerter til mennesker. Jeg får 50 mg codein og 1 gram panodil sammen jævnligt og jeg er hverken slået helt eller halvt ud. Og så meget er der ikke i de der kombi piller. Så hvis pamol vitterlig ikke er giftig som man ellers har hørt, og som jo noget tyder på det ikke er, så tænker jeg det er rigtig nok at det kan bruges. Men jeg husker at Sofus på 16 kg, fik 3/4 pille af sådan en kodipar til mennesker. Det var ikke noget specielt til hunde, det var den til mennesker.

Kommentér på:
Hunde og paracetamol

x