{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Lang tid om at gøre sit {{forumTopicSubject}}

Har fået den lækreste uldtot, Marliy på 2 år. Han synes det er så skønt at gå lange ture hvilket han også skal når vi bor i lejlighed. Men han er det man kalder langsom-sk**der.. Jeg tror ikke han kan koncentrere sig fordi der er mange spændende ting og som hanhund skal man lette ben alle steder. Det er især om morgenen hvor han skal være færdig inden jeg skal på job, der går vi endda en time. Altid samme rute for at gøre det mere “kedeligt”.
Hvad gør i, har tålmodighed? Jeg er heldigvis fleksjobber og kun væk maks 4 timer

Kommentarer på:  Lang tid om at gøre sit
  • #1   17. jun Min hun er også en langsom sk**er som du kalder det ?? Jeg har lært at give slip på bekymringen. Min erfaring siger at hvis han skal så gør han det og ellers må han vente til næste tur ?????

Men jeg går også den samme kedelige tur hver morgen så han ved præcis hvor meget tur han har at gøre sig færdig på, vi går i ca. 25 min.

Så mit bedste råd er at gøre som du gør nu og så prøve at give slip på bekymringen smiley Ved dog godt at det er lettere sagt end gjort smiley

• #2   17. jun Måske det er forbi i går samme rute han ikke får skidt?

Jeg går 45 min. til 1 times morgen tur med Sam (3 år), men jeg varierer ruterne så vi går forskellige steder, vi kan gå 5 forskellige ruter hjemmefra.
    For Sam's vedkommende består morgenturen i at snuse, markere 100 gange og at lave sin morgen klat.
    Det er som regel først efter et par km han laver sin morgen klat. smiley

Sam er ret kræsen med hvor han vil lægge en klat og hvis jeg gik samme rute hverdag, ved jeg heller ikke om han ville få skidt hver gang..

• #3   17. jun Min ene hund vil helst gøre det bestemte steder, så allerede inden vi starter morgenturen, så har han besluttet hvor det skal være. Hvis jeg ikke er enig i den vej han vil gå, så er chancen stor at han ikke gør andet end at tisse.

I de sidste måneder har jeg arbejdet hjemme, og der kan jeg se, at selvom hundene ikke får lavet det hele om morgen, så venter de alligevel til efter arbejdet med at vil ud. Det er sjældent at jeg har været ude med dem i arbejdstiden

• #4   17. jun Tja, vi har en fast morgenrute og får han ikke gjort noget der, så skulle han sikkert bare ikke nok.
    Jeg har aldrig oplevet at han så er gået hjem og haft et uheld, har bedt om at komme tidligere ud eller været super trængende på den næste tur, så jeg tænker virkelig ikke over om han kommer af med noget eller ej på morgenturen.

• #5   17. jun Vi går også stort set altid samme rute om morgenen og især efter der er kommet total styr på maven igen efter en voldsom omgang, så er det bare ikke hver morgen hun får gjort sig færdig.
    Med Coco tror jeg nogen gange det er et miks af at hun ikke kan finde den perfekte plet og at hun ikke skal særlig meget.

Hun er jo ikke dum, hun ved godt at turen er så lang som den er, så når hun har brug for det, sørger hun for at gøre sig færdig, og ellers må hun holde sig til jeg kommer hjem igen. Sådan er det så..:)

• #6   19. jun Nu fx i dag.. han gjorde i morges og har været i sommerhus hele dagen. Vi har gået 5 ture med ham og han har spist godt. Men ingen pøller..

Må nok bare være lidt mere “hård”.. evt sige “nu skal vi hjem” så han måske forstår at han skal gøre sig færdig

• #7   20. jun Er du sikker på han skal af med noget ?

Ghini får mad 2-3 gange om dagen, men de fleste dage laver hun kun lort en gang, måske 2 gange kort tid efter hinanden på samme tur.

• #8   20. jun enig med Kirsten... Mine skider oftest kun 1 gang om dagen - og ikke nødvendigvis om morgenen smiley

• #9   20. jun Nej det er ikke sikkert, er ikke blevet helt klog på hans system endnu smiley han gør bare ofte to gange.. og er lang tid om at finde sted til det

Han vækker mig til gengæld ikke hverken nat eller tidlig morgen så helt galt kan det nok ikke være

Kommentér på:
Lang tid om at gøre sit

x