{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Kamille A
Kamille A
Online Tilmeldt:
28. jul
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 13

alene hjemme - aflivning? {{forumTopicSubject}}

Hej hundegalleri,

Har en hund, hvor alene-hjemme træning bare aldrig er lykkedes. Hunden er 7, snart 8, år gammel, og indtil videre har jeg været så heldig at have familiemedlemmer, der har kunne hjælpe med pasning i hverdagen, det er bare ikke muligt meget længere.
Derfor havde jeg sat mig for at vi simpelthen skulle få det til at lykkedes nu, så han i det mindste kunne klare nogle få timer.
Er gået langsomt frem i træningen, men synes dog hele tiden at det er et skridt frem, to tilbage, og vi sidder lige nu bare fast ved de der 6 til 8 minutter, hvorefter han begynder at kalde til den helt store guldmedalje, og jeg så kan starte forfra.

Jeg er ved at være lidt opgivende, men tanken om at skulle give slip på en ven, der ellers er så god og glad, og som betyder alt, gør simpelthen så ondt.

Ved ikke, hvad jeg vil med det her, men hvis nogen derude sidder med nogle guldkorn eller tanker så modtages de med kyshånd.

Kommentarer på:  alene hjemme - aflivning?
  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 8 Emner: 3 Svar: 2.010
    #1   28. jul Har du prøvet med adaptil kombineret med, åh nu kan jeg ikke huske hvad den hedder, måske en anden kan?

Det er en trøje som sidder tæt på hunden, så den føler sig tryg

Selvfølgelig sammen med alene hjemme træning

Det hjalp på min hund med seperationsangst

• #2   28. jul #1 Det må være Thunder-shirt du tænker på.

• Kamille A
    Kamille A Online Tilmeldt:
    jul 2020

#3   28. jul Bruger adaptil halsbånd lige nu, og det tager helt klart spidsen af frygten.
    Det kunne godt lyde som thunder-shirt, har ikke haft overvejet den før, men det kunne være dejligt, hvis det hjalp på min også

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 8 Emner: 3 Svar: 2.010
    #4   28. jul Præcis.....thunder- shirt

• Kamille A
    jul 2020

#5   28. jul Tak, vil prøve at anskaffe sådan en!

• #6   28. jul Jeg har desværre i gen råd. Håber du får det til at lykkes!! Af nysgerrighed, hvilken race er det?

• #7   28. jul Har du haft en adfærdsbehandler på til at hjælpe jer?

Og hvordan er han med andre hunde? Hvis han er glad for dem, kunne en hundedagpleje måske være en mulighed?

• Kamille A
    jul 2020

#8   28. jul Tak Linda L! Han er en dansk svensk gårdhund, dog uden stamtavle, så om han reelt er det 100% vides selvfølgelig ikke, men jeg tror ikke der er meget galt.

Karina og Møghundene, adfærdsbehandler har vi ikke haft på nej, jeg ved ikke lige, hvor man hiver fat i en?

Desværre er han ikke så god med andre hunde længere efter nogle dårlige oplevelser, det kunne ellers have været en god mulighed.

• #9   28. jul Hvad med en kat smiley

• #10   28. jul Helt ok - jeg tror altså, jeg ville give det en chance mere, og få fat i én af dem, der virkelig har erfaring omkring seperationsangst.
    Personligt ville jeg enten gå til Bettina fra www.dogwise.dk eller én af de tre i teamet bag Hund og Træning. (Det kommer selvfølgelig også lidt an på, hvor I landet du bor :-))

Når I har prøvet selv SÅ længe, så skal der nok nye øjne på, før I kan få fremskridt.

• #11   28. jul Jeg tænker det kunne være en rigtig god ide at kontakte en adfærdsbehandler, jeg vil anbefale at vælge en fra listen her:

https://sea-hund.dk/find-en-adfrdsradgiver

Jeg kender selv til både Mia fra nordhund.dk og Mette Rio fra hundplus.dk, de er virkelig dygtige begge 2 og kender til hunde med seperationsangst som de har afhjulpet.
    De holder så begge 2 til i Nordsjælland, men jeg ved du altid kan give Mia et kald over telefonen smiley

Det vil helt sikkert gavne min hund at blive sat på noget medicin mod angst af dyrlægen, som en del af træningen.

Bettina fra www.dogwise.dk kan jeg helt sikkert også anbefale.

• #12   28. jul Hvis det ikke kan lykkes med træning, så kunne omplacering måske være en mulighed.
    Held og lykke med træningen

• Kamille A
    jul 2020

#13   28. jul Linda, kat har han det fint med, men de er luft for ham det meste af tiden, de har jo ikke nogen godbidder eller hænder, der kan nusse smiley

Karina, jeg tror du har meget ret i, at der nok skal nye øjne på. Tusind tak til både dig og Mathilde, for de forskellige links og anbefalinger, dem vil jeg prøve at tage et kig på.
    Vi bor på Fyn, men pengene må jo bare findes, hvis ikke der lige er nogen, der holder til i nærheden.
    Jeg har lige fået fat i noget tilskud fra dyrlægen, der skulle kunne hjælpe, men det kan jeg lidt fornemme at det ikke gør, så jeg vil måske prøve at høre om muligheden for medicin til at hjælpe næste gang vi er hos dem.

• #14   28. jul Jeg tror, at det vil være en god ide at støtte træningen op med Kalm.

• #15   28. jul Det kan være der skal noget mere angst dæmpende medicin til end hvad kalm er. smiley

• Kamille A
    jul 2020

#16   28. jul AG, det er jo svært at sige, om ikke der er et hjem derude, der kunne tilbyde ham en masse godt, og hvor han ikke skulle være alene, men jeg tør ikke satse på at finde det. Eller at de ville syntes godt om alle hans uvaner og skøre påfund. Ville ikke kunne leve i uvished om, om det nu går ham godt, så omplacering er ikke en mulighed, men tusind tak.

• #17   28. jul Det kan sagtens være, at der skal noget angstdæmpende til i en periode, for at hjælpe træningen på vej.
    Men igen ville jeg lade mig rådgive af én, der er uddannet til det.

Du kan sagtens finde masser af gode råd ved at Google og prøve dig frem med både træningsmetoder og beroligende midler - men når det har stået på så længe, så tænker jeg, at der er på tide, at prøve noget andet. Én der virkelig går i dybden med DIN hunds udfordringer.

Når du bor på Fyn, så kan du evt. prøve at kontakte Fyns Internat under Dyrenes Beskyttelse. Jeg ved, at de har flere adfærdsrådgivere ansat, så måske det er en mulighed, at få hjælp der?

Held og lykke med det.

• #18   28. jul Vil bare sige jeg har respekt for at du ikke vælger at sende problemet videre.

Jeg har en thundershirt til min den ene. Hun bruger den kun en gang om året, nemlig nytårsaften. Men sidste år var det ikke nødvendigt, for hun er ved at være døv og opdagede ikke at det var nytårsaften.

• Kamille A
    jul 2020

#19   28. jul Jeg mener at vi har prøvet noget tilskud a la kalm før, men jeg skal ikke kunne udelukke om dette ville have en virkning. Det vi fik ved dyrlægen denne gang hedder relax. Ved ikke om I kender det, men det synes jeg desværre ikke virker til at gøre noget. Vi sidder stadig bare fast i samme rille.

Det er sandt, Karina, det med at prøve ad med en masse forskellige metoder og tilskud har vi vel egentlig gjort nok af uden effekt desværre.
    Jeg synes det lyder som en god idé at prøve at høre internatet ad, om det er en mulighed at få hjælp der. Eller om de kender nogen. Det vil jeg få gjort hurtigst muligt. Tak!

• #20   28. jul Hvis du vil prøve at læse en e bog om emnet så kan jeg godt sende dig en gratis. Min mail er nemokat@email.dk

Jeg oplever en del hunde der ikke kan være alene fordi de ikke kan adskilles fra ejeren imens denne er hjemme. lærer de det så knækker man nogle gange koden. Det står der en del om i bogen hvor træningen, som jeg anvender, beskrives trin for trin

• Kamille A
    jul 2020

#21   28. jul Tak HL, det vil jeg rigtig gerne, sender dig lige en mail.

Jeg tror helt klart at det har været et problem før i tiden, at han egentlig helst ville være i samme rum som andre. Men pga. at han skulle have lov til at spise i fred for en meget madglad kat, der var på slankekur, så får han nu mad i et rum, hvor han er alene, og det går super fint.
    Om det er det, der har gjort udslaget eller ej ved jeg ikke, men nu har jeg også oplevet ham løbe afsted med tyggeben og kong så han kan hygge sig med dem i fred, selv om jeg befinder mig et andet sted i huset. Så fremskridt på det plan er der sket, men forlader jeg hytten så går der ikke lang tid før han bliver ked. Og det er uanset hvor mange gange jeg efterhånden har raslet nøgler og er rendt ud og ind, eller er gået tilbage nogle minutter fordi x antal blev for meget.
    Men jeg misser sikkert et eller andet, siden det skal være så pokkers svært. smiley

• #22   29. jul Mht kalm/aptus relax... Min hund har ingen effekt af aptus relax, men en god effekt på Kalm, så man skal nok prøve sig frem smiley

Jeg ville helt klart også foreslå at du får en adfærdsbehandler ind over.

• Kamille A
    jul 2020

#23   29. jul Tak, det giver god mening at det er lidt forskelligt, hvad der virker for de forskellige hunde. Tænker vi må prøve at få fat i kalm til at hjælpe os med træning lige nu, imens vi også får fat i en adfærdsbehandler, der kan hjælpe os fremadrettet.

Tusind tak for hjælp alle sammen!

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 17 Emner: 56 Svar: 5.187
    #24   29. jul Jeg tænker der skal noget struktur på træningen. God ide at få en adfærdsbehandler ud. Få vedkommende til at lave et skema, så I på en kontrolleret måde får afprøvet forskellige muligheder og ikke bare prøver tilfældigt i øst og vest.

Derudover ville jeg sætte mig delmål og en slutdato (faktisk lidt som med vægttab). Ved en hund i den alder kan det være en så indgroet vane at det kan være svært at få den til at slappe af alene. Men det er naturligvis værd at forsøge diverse hjælpemidler, men du skal forberede dig på at det måske er for sent. Jeg krydser fingre! smiley

• Kamille A
    jul 2020

#25   29. jul Du har nok ret i at vi skal have mere struktur på, håber en adfærdsbehandler vil kunne hjælpe os med at finde en god en.

Er desværre forberedt på at det måske er for sent, og det gør super ondt at tænke på. Men han er en frisk og fræk lille hund, der ellers hele tiden får nye idéer og er klar på at lære nyt, så jeg håber at vi kan lære ham det her også.
    Tak, Ida smiley

• #26   29. jul Så er bogen sendt smiley Sig til hvis du ikke modtager.

Det er aldrig for sent. redskaberne som skal bare tilpasses individet som altid. Jeg har fx lært en 11 årig hund at være alene.

gamle hunde kan sagtens lære nye tricks. men man skal kende vejen dertil. det er den vej rådgiveren skal vise jer. Kirsten Brock fra Højby Dyreklinik www.sea-hund.dk er fx eminent dygtig

Jeg håber I får den nødvendige hjælp. held og lykke til.

• Kamille A
    jul 2020

#27   29. jul Endnu en gang tak HL, vil gå i gang med at læse smiley

Det er godt at høre, håber også sådan det kan lade sig gøre.

Jeg har fået skrevet til fyns internat, og vil se hvad de melder tilbage, om de har nogen de kan anbefale, men sidder i mellemtiden også og lurer på de forskelige I nævner her, og så må vi se hvad det bringer.
    Jeg har fået lidt mod og håb på igen, så vi kan nikke den en skalle når vi har fundet adfærdsbehandler

• #28   29. jul Er han kastreret?

• Kamille A
    jul 2020

#29   29. jul Nej det er han ikke

• #30   30. jul Jeg ville næsten vove den vilde påstå at tilskud som KALM, relax, zylkene og hvad man ellers kan købe sig fattig i, ikke virker. Det er vitterlig blot kosttilskud. Kosttilskud er gode og vigtige, da kroppen kommer i underskud ved vedvarende angst og stress. I feks Kalm er der B vitamin og tryptophan der skal hjælpe med at danne mere sertonion i hjernen, MEN ofte er det laaaaangt fra nok , når man taler om en desideret angst problematik og slet ikke når den har stået på i årevis. Hjernen, kroppen, alt kører i samme spor og man skal have det til at ændre retning og ofte er det så indgroet at selv adfærdsbehandling ikke kan stå alene, uden medicinsk hjælp, da man simpelthen skal have hjernen til at reagere anderledes. Her kan feks clomicalm være effektivt sammen med adfærdstræning.

Jeg håber at det lykkes for jer og det er jeg sikker på at det gør hvis hunden ellers er sund og rask smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#31   30. jul Enig, da Figo havde angst og stress hjalp Kalm mv. absolut intet, han måtte netop på Clomicalm, det hjalp til gengæld smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#32   31. jul Det er aldrig for sent

Arh det er vel en smule firkantet sat op? Jeg kender en adfærdsbehandler der måtte opgive sin hund med seperationsangst og aflive den. Og hun er ellers en af de dygtige.

• LN
    LN Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 3 Svar: 3
    #33   3. aug Plejer du at have radio/tv tændt når du er hjemme så lad den være tændt når dugår så erhuset stadig ikke stille nårdu er væk - jeg plejer også at give min en godbid og siger pas på huset/mor kommer snart og jeg har aldrig haft problem med mine hunde når de skulle være alene - god træning ??????????

• Hama
    Hama Online Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 190
    #34   3. aug Har du undersøgt, om der ikke er er et "ældre" menneske - som selv har haft hund tidligere - som ville blive glad for at få besøg af sådan en lille "bisse" når der er brug for han skal være alene hjemme.

• Kamille A
    jul 2020

#35   4. aug Igen tak for råd, jeg arbejder stadig på sagen. Har fået navn på en adfærdsbehandler jeg har tænkt mig at tage kontakt til, når jeg igen ved hvordan vores hverdag ser ud her efter sommeren. Der har været en masse hektisk, derfor også lang tid uden svar. Imellemtiden arbejder vi fortsat stille og roligt og der er bittesmå fremskridt at se, så vi håber på det bedste.

LN, har nogle gange haft musik kørende for ham som det gør når jeg er hjemme, men ser ikke at det gør en forskel. Godbidder og en afsked vil nok bare give ham noget at stresse over.

Hama, tak det kunne være en mulighed jeg vil undersøge.

• LN
    LN Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 3 Svar: 3
    #36   4. aug Ok, det var et forsøg værd - håber du får en god hjælp af adfærdsvejlederen smiley

• Kamille A
    jul 2020

#37   4. aug Ja LN, tak smiley

Kommentér på:
alene hjemme - aflivning?

x