{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
385 visninger | Oprettet:

Saltvand {{forumTopicSubject}}

Jeg går næsten dagligt tur på stranden , men det er ikke altid jeg lader min hund bade, da han er slem til at drikke meget saltvand og det er næppe sundt for noget. Men i går aftes havde vi så hele stranden for os selv og han løb rundt og var ude at svømme en del og drak altså også flere gange af havvandet. Det har han gjort før og det har mine andre hunde også gjort tusind gange før og jeg ved at man skal være obs på saltvandsforgiftning og at det generelt kan give diarre eller opkast at drikke for meget saltvand.

Men hvornår er for meget ?

Her til morgen rumlede hans mave og han havde lidt tynd mave og drak en del vand i nat og er meget træt i dag. Men om det er fordi at han var på en to timers udflugt med mig i går at han er træt eller om det er fordi han er dårligt ved jeg ikke. Han har fint spist sin morgenmad. Han har ikke kastet op. Men bliver alligevel bekymret.

Drikker jeres hunde saltvand og har i oplevet at jeres hund blev syg af det og hvad skete der ?

Kommentarer på:  Saltvand
  • #1   29. jul Min har et par gange fået for meget saltvand, og det er indenfor en time hun kaster op og får diarre. Efter 2 timer er hun sig selv igen.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 17 Emner: 56 Svar: 5.187
    #2   29. jul Figo drikker saltvand når han bader, jeg har aldrig oplevet ham blive dårlig af det.

• #3   29. jul Mine har aldrig drukket saltvand udover et par gange som unge, hvor jeg så har stoppet dem i det.

• #4   29. jul Sam har aldrig drukket saltvand, men en hund i min familie, døde desværre af saltvands forgiftning, så jeg ville passe på..

• #5   29. jul Det er ikke kun saltvandet, men også alger man skal bekymre sig om smiley

Har du undersøgt om der er giftige alger i vandet i dit område?

• #6   29. jul Der er næppe alger i havvandet, når der er så meget blæst, som i disse dage.

Mine hunde smager på saltvandet, men ved godt at man ikke må drikke det. Det har vi nemlig haft nogle meget bestemte samtaler om, da de var yngre. Den store kan sluge noget saltvand når hun svømmer, og der er bølger (og hun har en bold i munden), så derfor begrænser jeg hvor meget hun må svømme med bold.

Det er ret normalt at hunde får dårlig mave af saltvand, og får den det, har den drukket for meget. Så du må få ham lært, at saltvand er noget man bader og hygger i, ikke noget man drikker.

Og hvis det er den strand jeg tror det er, så er jeg virkelig misundelig smiley Vi kører af og til derud, og går fra enden af Katholm Strandvej og går så mod ..... syd, må det være. Skøn strand, som nærmest er tom for mennesker på dage, hvor der ikke er høj sol smiley

• #7   30. jul Hej igen, kan ånde lettet op, han lever i bedste velgående og har været helt super duper frisk her til aften. Men ja jeg ved ikke lige hvad opskriften er på at lærer ham ikke at drikke havvand. Han tager nogen store slurke når han svømmer, sådan bare lige for hyggens skyld, så svømmer han rundt og slupre lige lidt "forfriskende " havvand i sig. Han synes også det er rigtig skægt at gå og " hapse " vandet. Hvis jeg feks er med ham ude at bade eller soppe, så går han efter mig og " hapser " det vand der sprøjter op omkring mine ben. Jeg bor under 5 mins gang fra stranden, så han tørster ikke på turen og tager også vand med til ham , så jeg forsøger at undgå at han drikker havvand, men jeg tror ikke han drikker det pga tørst, jo måske til sidst !!

A med bomstærk, ja det er en lækker strand, stor og flad og aldrig et øje at se, fra 1 september til 1 juni, sådan ca. lige nu er der jo en del turister, men på dage som i dag med regn og blæst er der tomt.

• #8   30. jul Vores gamle hund slugte saltvand når han badede - det gav en omgang diarre på hjemturen og så var det det.

Tag noget vand med så han kan drikke det for tørst i stedet - der bliver slugt rigeligt i leg.

• #9   30. jul "Mine hunde smager på saltvandet, men ved godt at man ikke må drikke det. Det har vi nemlig haft nogle meget bestemte samtaler om, da de var yngre."

Dixie er ret glad for det saltvand, og jeg har godt nok også været efter hende da hun var yngre, men hun fandt da hurtigt ud af at hun bare kunne gå langt nok ud i vandet, så kom jeg ikke efter hende smiley

Ja.. Jeg har været for doven til at vade ud i vandet efter hende smiley

Heldigvis har hun aldrig reageret på at have drukket saltvand.

Vi stopper hende så vidt det er muligt. Men der er et eller andet over det saltvand der .

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 17 Emner: 56 Svar: 5.187
    #10   30. jul Ok, jeg vil faktisk gerne lige påpege at Figos prutter lugter ekstremt hæsligt når han har drukket havvand... diarre har jeg heldigvis aldrig oplevet, måske han ikke drikker så meget så smiley

Kommentér på:
Saltvand

x