{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Præstationsangst {{forumTopicSubject}}

....det er et seriøst problem hos mig. Har altid været det. Der er en prøve (Bedømmelsesprøve) på søndag, og selvom jeg ved vi ikke vil være de bedste på dagen, så ved jeg også vi er gode nok til at bestå (med mindre det virkelig er en lorte dag og halsgivningen går helt galt...) - men bare tanken om at skulle op og “fremvise” foran folk giver mig helt kvalme. Sidste jul var der en “for sjov” agility bane som alle PH folket skulle igennem. Jeg troede jeg skulle kaste op da det blev vores tur selvom det var “for sjov.”

Nu har vi gået og arbejdet hen imod denne bedømmelsesprøve og nu ved jeg ikke engang om jeg har nerverne til at stille op til den. Og selv hvis vi gør, så er jeg bange for min angst kommer i vejen for min hunds koncentration/præstation hvis han mærker min stivhed, stress og angst på banen. smiley

Hvad gør man? Skal man bare tage lidt xanax smiley

Kommentarer på:  Præstationsangst
  • #1   16. sep For mig hjælper det at sætte forventningerne lavt - eventuelt også blandt dem omkring mig. Det kan gøres på forskellige måder..

Jeg skal til prøve her d. 3/10 og jeg skal for første gang alene afsted - det har jeg det virkelig skidt med, så mine forventninger er pt sat til at jeg bare skal derned. Hvis jeg så er så nervøs og ukomfortabel at jeg vil trække ham på dagen, så kan jeg det. Det har jeg informeret dem, jeg kender, som der kommer, om - det var faktisk dem der foreslog det, fordi jeg overvejede at melde fra. Jeg vil derfor ikke få tusind spørgsmål på dagen, hvis jeg har behov for at trække ham.

Jeg prøver altid at fokusere på, at jeg bare skal gøre mit bedste og så kan jeg ikke gøre mere. Mine mål er:
    1) Hav en glad hund undervejs (dvs alle fejl mv ignoreres og glemmes fuldstændig til en prøve)
    2) Huske på at jeg kan kun gøre mit bedste

Måske kan noget af det hjælpe dig smiley

• #2   16. sep Jeg vil virkelig anbefale, at finde en god coach, der kan hjælpe dig med din præstationsangst. Hvis du selv kan kontrollere den, vil der være mange episoder i dit liv og i fremtiden, der bliver nemmere for dig at overkomme.

Men lige nu og her, er det vigtigeste at udfordre sig selv og sætte det op til at være en succes. Derfor meget lave krav. At møde op er en succes - pyt med om du kommer igennem og pyt med om din angst smitter af, for så møder i bare op og kører hjem igen bag efter.

• #3   16. sep Tak for begge jeres svar.

Milla - jeg ved ikke om det vil hjælpe, men det var i hvertfald betryggende at læse. At hunden er glad er helt klart en prioritet her.

Ziva - du har helt ret, bare det at møde op er en succes.

• #4   16. sep Jeg har også oplevet præstations angst!

Det går over med tiden.

Øvelse gør mester! smiley

• #5   16. sep Martin - det håber jeg. Mit er så slemt jeg ikke kunne rejse mig til min lillebrors 18års og holde en tale foran familien.

• #6   16. sep Der er folk der underviser i sådan noget med hvordan man håndterer den slags.
    Jeg kan ikke lade være med at tænke over hvorfor du går til konkurrencer hvis du er så nervøs du bliver fysisk dårlig? Personligt ville jeg ikke finde det sjovt eller hyggeligt og sikkert stoppe.

• #7   16. sep Linda - det er ikke en konkurrence. Der er to prøver vi skal i gennem, bedømmelsesprøven og godkendelsesprøven. De er begge lokal prøver der hvor jeg træner som vi skal igennem for at komme videre med træningen (Figurant arbejde osv). Selve træningen er hyggelig og den kan jeg godt lide, men vi skal jo også arbejde videre med træningen og op på mixholdet frem for at blive på ungehundeholdet. smiley

• #8   16. sep De bedste prøver jeg har gået har jeg sjovt nok haft mest fokus på andet end øvelserne. Den bedste prøve jeg gik var mit hoved fokus at Jessie IKKE skulle rammes af statisk elektricitet. (Lyder måske syret, men det har været et kæmpe problem mellem os) ved den prøve fik hun ingen stød og gik til top karakter og blev 1. vinder på dagen. Så jeg er enig med kommentar 1 smiley placer fokus på at have det godt med hunden og ikke på resultater.

P.S. har også tilmeldt teenageren d. 3/10 så stemmer da for at vi skal fokusere på at have en god dag med hundene, og ikke fokusere på prøve-stress og resultater smiley

• #9   17. sep Tak Buch, det hjalp faktisk lidt at læse det! Jeg tager min veninde med, så jeg forhåbentlig har lidt støtte i hende. Jeg må prøve at lade som om det er en almindelig træningsdag og lade hver med at lade tankerne gå på overarbejde.

• #10   20. sep Lille opdatering. Vi bestod i dag og blev nummer to! Er super tilfreds. Men men der er klart
    plads til forbedring angående fri ved fod, især fordi han blev distraheret af en tæves pis 3 gange og af publikum. Men ellers gik både halsgivning, afdækning og spring som smurt. Sporet var heller ikke så ringe som frygtet.

• #11   20. sep Stort tillykke. Det gælder mig! Super flot smiley

• #12   20. sep Tak Louise! Jeg er selv rigtig glad at jeg fik det prøvet af og stolt af vuf for at havde gjordt det så godt på trods af forstyrrelser smiley

• #13   20. sep Sådan du smiley godt gået, I kommer stærkt igen, skulderklap smiley

Synes også, at det hjælper, at have en lav grænse for succes. Jeg går til kaninhop, og har da haft gennemløb, hvor Sean har sparket 5 spring ned, men hvor jeg stadig havde en god følelse bagefter, for jaja, han sparkede ned, den røvbanan, men han hoppede faktisk for mig, hvilket ikke er en selvfølge ved ham.

Eller, har måtte trække en af de helt unge, uden at være kommet forbi startspringet, men havde i baghovedet, nu prøver vi, og det er ikke et nederlag, at trække hende, det er hendes første stævne, og helt ærligt, sådan en privat vindmølle i en baghave, er uhyggelig for en kanin.
    Så, i stedet for, uh hun skal klare sig godt, så var det mere, vi tager det som miljøtræning.

• #14   20. sep Ej hvor godt gået ! smiley
    Ja der er desværre tit et hav af forstyrrelser man sjældent kan træne på til hverdag, men godt at I fangede fokus igen smiley

• #15   20. sep Tak alle!

Er rigtig tilfreds. Min træner var der og heppede på, og så også hvor vi kunne øve os/forbedre os. Især med publikum som distraktioner, Vuf
    blev nemlig virkelig slået ud af kurs af fnidder osv. Så der er prøver som denne jo geniale, så vi kan se hvad der skal øves på. Og så skal jeg jo ikke være nervøs så jeg kan gå med lidt mere chep/dans/hop/fart på når vi går fri ved fod for at løfte min hund lidt op. Så vi kan lære meget af både mine fejl og succeser i dag!

Kommentér på:
Præstationsangst

x