{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

Løbesele, Hurrta {{forumTopicSubject}}

Jer der løber/cykler/vandre med jeres hunde, hvilke seler bruger i?

Jeg har kig på Hurrta Casual Y Selen fordi den sidder godt på min hund - men er den "god nok" til løbeture?

Ruffwear Front Range sider rigtig dårligt, så den er prøvet og kaseret igen.

Ruffwear Hi and Light sidder bedre, men jeg føler den er lidt skrøbelig - er bange for den sprækker efter noget tid.

Hvad bruger i af udstyr? smiley

Kommentarer på:  Løbesele, Hurrta
  • #1   7. okt Har du prøvet en Dog Copenhagen?
    De er rigtig gode.

• #2   7. okt Det kommer meget an på, om du har en hund der trækker smiley

• #3   7. okt Hvis det er en løbesele skal du nok over i noget helt andet, sådan en sele som huskierne bruger.
    Måske sådan noget

profilbillede
  • #4   7. okt #2 Han trækker ikke til dagligt, men tænker vel at hvis han af og til er i et hurtigere tempo end mig, er der vel lidt træk.

#3 måske skulle jeg kigge i den retning! Tak

• #5   7. okt Hvis ikke hunden trækker moderat/ voldsomt. Så kan du sagtens nøjes med en god alm y sele. Nonstop line harness feks.

• #6   7. okt Jeg synes også du skal kigge på non-stop dogwear line harness, den sidder rigtig fornuftigt på min ridgeback smiley

profilbillede
  • #7   7. okt VI bruger Hurtta, fordi hundene ikke trækker særlig meget..
    Jeg er enig med de andre - en "rigtig" løbesele er bedre, hvis hunden trækker.

• #8   7. okt Jeg har en Non-Stop til spor, og en Dog Copenhagen Air Walk til almindelige ture. Førstnævnte sidder mega godt på hende! Sidstnævnte sidder okay, men jeg kunne ønske der var mere plads til et dybt bryst smiley

Hun trækker ikke når vi løber, så derfor kan hun sagtens løbe i DC-selen (som er den hendes lys sidder på, og derfor mest praktisk også at løbe med), men Non-Stop sidder markant bedre.

Hvis hunden skal lære at trække (eller hvis du skal løbe med andre) kan det være en rigtig god ide, at kigge på dem Anni viser.

Bella er blandet mellem hvid schweizisk og grå schæfer, og en stor pige på 37 kg med dybt bryst og fornuftig muskulatur. Jeg tænker at din er noget i samme stil, Elisabeth?

• #9   7. okt Jeg har prøvet non stop selen, men han er lige mellem størrelser, så jeg må vente med den model indtil han kan fylde den mere ud. Måske skulle jeg prøve den igen. Og ellers bliver det vel bare Y selen så, siden han ikke trækker.

Jeg har ingen i min omgangskreds som løber, så det bliver bare os to. Og lige pt er det jo opstart til løbetræning, så han behøver ikke lære at trække lige pt.

A - Han er en lille sjat på 29.5kg - men det dybe bryst kan jeg klart nikke genkendende til. Men fordi han samtidig er så smal ved skulderen, sidder mange seler rigtig skidt på ham.

• #10   7. okt Hvor gammel er det han er?

Jeg ville bruge en ok sele nu, og så vente med at købe den gode, til ham er vokset færdig. Jeg tror at min Bella ramte sin voksenvægt omkring 2 år. Hun vejede omkring 30 kg, da hun var et år, og tog så 6-7 kg på i bredde over det næste års tid.

Jeg er blevet overrasket over, hvor få Y-seler der ligger godt på hende, fordi hun er så dyb i brystet, men Non-Stop sidder bare rigtig, rigtig godt på hende.

• #11   12. okt Han er uha, han er efterhånden 17 måneder. Men jeg har samme oplevelse med seler generelt. Ingen sidder ordenligt. Han er dyb i brystet, men relativ spinkel, så størrelserne er altid akavet ved hals/bryst og så sidder de ofte for tæt på forbenene (den nuværende x Hurrta som jeg vil skifte ud).

• #12   12. okt Prøv at se på Niggeloh seler, de er pragtfuld, men ret dyre.
    Desværre findes de ikke i Gaddafis størrelse ellers havde han haft sådan en.

profilbillede
  • #13   12. okt Eller prøv at se på Kenjan hetz seler.
    De er også dyre, men der har man så en sele afgod kvalitet, som nærmest holder evig.
    Før i tiden kunne man få dem til at lave seler efter mål, måske de stadig gør det.

https://kenjan.dk/index.php/?gclid=CjwKCAjw_Y_8BRBiEiwA5MCBJkamNUQIl_6wIyzbNQVlotWq2-anCl0mmb5rq4210N7NcEE_vqRILRoCNJAQAvD_BwE

• #14   12. okt Vi har en gravhund i klubben, som har Niggeloh, så du burde da kunne finde en til Gaddafi, Anni smiley

Jeg synes at det er en meget dyr sele til en hund, der ikke er færdigvokset endnu. Men når han er færdigvokset, kan det være et godt bud.

• #15   12. okt Jeg trækker lige i land med den gravhund - jeg kommer i tvivl. Jeg spørger hende lige når jeg ser hende næste gang.

• #17   12. okt A, du har da ret.
    Jeg har lige google niggeloh, og de findes i Gaddafi str.
    Ved ikke, hvorfor jeg troede at han ikke kunne få sådan en.
    Måske, fordi Taliban ikke kunne passe dem, og jeg så troede at Gaddafi hellere ikke kunne.
    Du burde aldrig have fortalt at Gaddafi kan passe dem, nu ryger mine "corona penge" jo nok til en ny sele, for de tre han har i forvejen er jo ikke nok smiley

• #18   12. okt Anni, jeg er ikke så glad for looket af kenjan selen på min type hund. Synes det er super flot med en lædersele på de korthåret hunde (som FB, ridgeback osv) men min pelsede hund, klær de ikke (synes jeg selv)..

Kender ikke til niggeloh selen men den skriver jeg da ned til når han er noget ældre og forhåbenlig har en "fast" størrelse.

A - En veninde har lånt mig hendes non-stop sele idag som jeg kan prøve. smiley

• #19   12. okt Jeg vil anbefale dig, at finde en fysik butik med Niggeloh.

Nones er høj, smal og med dyb brystkasse, og der sad den altså ikke godt. Det var lidt frusterende at skulle sende så dyr en sele frem og tilbage med forskellige str ovs.
    Jeg har lige købt nonstop Freemotion til nones, han går normalt med deres line harness som vi elsker. Håber den også passer din smiley

Kommentér på:
Løbesele, Hurrta

x