{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bliver hundetræning aflyst?
  • #1   5. jan prøv at skriv til din lokale afdeling smiley

• #2   5. jan Alt træning i vores klub er aflyst.

• #3   5. jan #1 - jeg prøver lige at skrive og spørge smiley

#2 - åh nej smiley hvis vores træning bliver aflyst, så bliver jeg godt nok noget modløs. Vi har virkelig brug for nogle gode, kompetente øjne der kan se hvad vi gør forkert og guide os i rigtig retning smiley
    Råd på HG er fantastisk, men jeg havde virkelig set frem til noget hands on hjælp

• #4   5. jan Vi har haft sidste træning i aften.

• #5   5. jan Det er endnu ikke kommet noget ud fra landsforeningen, men lur mig om ikke de holder møde om det i aften smiley
    I min klub har vi valgt at udskyde træningsopstart indtil forløbigt 17 jan. Det er ganske enkelt umuligt for os at gennemføre under de nuværende restriktioner. Og desuden hører hundetræning jo under ‘unødvendig social aktivitet’.

• #6   5. jan Med mindre det er et lille bitte hold med max 4 hvalpe og en instruktør, er det ikke lovligt at afholde det, så der er nok stor sandsynlhed for at det er aflyst.

Jeg kan se at rigtig mange private trænere også aflyser træningen de næste par uger, så det bliver nok ikke helt let at finde noget der starter nu.

• #7   5. jan Det er jo op til klubben selv, hvad de kan og vil gennemføre indenfor restriktionerne, så det kan man næppe sige for samtlige afdelinger.
    Hos os har træning været aflyst længe efterhånden

• #8   5. jan Jeg tror det - forhåbentlig kun i to uger
    Vores canicross klub lukker også ned fik vi besked om i dag.

• #9   5. jan Vi har aflyst al træning hos os, foreløbigt indtil d. 30 smiley

• #10   5. jan Alt mit træning har været aflyst i en måned og er det fortsat, jeg køber adgang til faciliteter, så vi kan selv træne.

• #11   5. jan I min DcH er holdtræning aflyst indtil d. 18. som minimum, men har ellers gået til træning siden oktober.

• #12   5. jan Jeg ville ønske, jeg kunne købe adgang til faciliteter (og især lækre indendørshaller) her i Århus smiley det ville være perfekt

• #13   5. jan Det er også aflyst i min klub

• #14   5. jan Men vi må selvfølgelig gerne træne selv, så længe vi ikke samles mere end 5

• #15   5. jan Jeg mener ikke man må leje en hal til træning heller, da alle indendørs faciliteter skal holde lukket. Hvis du har din egen hal må du gerne træne der.

Jeg er ikke helt 100, men kan se at der er en del diskussion om det på facebook.

• #16   5. jan Min DCH klub har lukket alle hold.

Hvis du har udfordringer så prøv at kontakte en instruktør eller adfærdskonsulent der giver enetimer. Der kan du hurtigt få nogle gode input.

• #17   5. jan Vi har aflyst alt.

Vi kunne godt skalere ned og sætte en instruktør på pr. 4 kursister, men det harmonerer bare ikke helt med anbefalingerne om at blive hjemme, og lade være med at omgås andre end husstandens medlemmer.
    Så vi har taget konsekvensen og aflyst alle hold frem til 17- januar, indtil videre...

• #18   5. jan TS, en ide kunne være at høre klubben/træneren om det var muligt at mødes en til en med træneren for jer. Fortæl dem om at I er førstegangsejere og har et stort behov for noget vejledning smiley

• #19   6. jan DCH Kolding er totalt lukket ned - Menja og jeg har ikke været til træning siden 17. december. smiley

• #20   6. jan Info kom sent i aftes fra hovedbestyrelsen; alle DcH aktiviteter er aflyst og vi skulle nok forberede os på en længere nedlukning.

• #21   6. jan @15: At leje en hal må ganske enkelt være udelukket. Al indendørs fritidsaktivitet har været 'forbudt' siden de strammede grebet før jul.
    Ideer til forsat træning trods mørke kunne være:
    1.køb en arbejdslampe (udendørs, fås på nettet flere steder) og tænd den ude i haven når du skal træne. Det har jeg selv haft benyttet mig af inden jeg tillod mig den luksus at få bygget en god lade smiley
    2. Find oplyste parkeringspladser. Jeg har faktisk igennem nogle vintre haft benyttet mig af dette sammen med et par træningskammerater et par gange om ugen.

• #22   6. jan Det er sgu surt, særligt fordi hundetræning foregår i det fri og med god mulighed for afstand. Men nå, det overlever vi nok.

Er mest træt af, at det nok betyder ingen eksamen til mig i weekenden (Det foregår på DCH-matrikel) - afleverede opgave på noget klikkeruddannelse i weekenden og skulle til praktisk eksamen på lørdag. Det er faktisk ret hårdt arbejde at holde Sten sådan KLAR til det, så ville bare gerne have det overstået smiley

• #23   6. jan Mette - at låne naboens private hal til alenetræning er vel ikke forbudt, hvis man har de muligheder.
    Systematisk at leje en hal ud er nok en anden snak.

"Min" DCH hat lys med sensor på P-pladsen. Det benytter jeg mig af.
    Og ellers står den på cykelstier mm i området.

• #24   6. jan Michelle - Hvis det kun er dig og 1-2 dommere kan det så ikke lade sig gøre? Så er i jo stadig under 5 smiley

• #25   6. jan Der er nu flere træningshaller der stadig holder åbent så man kan leje sig ind.
    Så man kan gå nogle stykker sammen og træne lidt.
    Nogle politikredse fortolker anderledes end andre.
    Så det er stadig muligt.

Her hvor jeg bor er alt dog lukket ned. Både inde og ude.

• #26   6. jan Jeg har godt nok lidt svært ved at folk bliver ved med at tolke - "hvis der bare er dig og et par dommere", "man kan stadig leje en hal" osv. For det er jo netop derfor at der konstant kommer flere og strammere restriktioner.

Det er for pokker endnu ikke feset ind, at folk ikke skal tage ud og handle med hele familien på slæb. Jeg erkender at jeg er ved at være TRÆT af at folk ikke bare kan ofre sig i et par uger og spænde hjelmen, så vi kan få banket den åndssvage virus ned smiley

• #27   6. jan #25
    Ja, det er der og jeg har selv benyttet mig af det, men jeg mener ikke det er lovligt ifølge bekendtgørelserne.
    At det så ikke givernogen mening, for der kan vel ikke være retmeget smittespredning ved at jeg render rundt og træner mine hunde i en hal på 600 kvm, er en anden sag

• #28   6. jan Faktisk mener jeg det var bedre at det stadig var lovligt ( hvis det altså er forbudt) at træne alene eller ganske få faste kammerater i en hal. På den måde slipper vi alle for at betale “hjælpepakke” til halejere.
    Vi skal jo stadig holde hjulene i gang ellers så vælter landet jo helt.
    Så se på hvor er smittefaren reel og slå ned der. Og lad de “gråzone” få tilladelse så vi spare hjælpepakkekroner.

• #29   6. jan #28: Ja, jeg er enig, men hundefolket er bare så lille en gruppe, at der nok ikke laves særregler.
    Der er jo kæmpe forskel på om man deltager i en håndboldkamp, hvor der er kontakt mellem spillerne eller om man træner tre hunde i en en hal på 600 kvm.

• #30   6. jan Jensen - men det er ikke kun mig, det er mig, instruktøren og mindst en figurant. Vi er 6 der skal til eksamen og vi skal på over mindst to omgange.
    Det er på DCH-arealer, så selvom vi kan dele det op over to dage f.eks., så vil klubben jo også skulle godkende det.

Der kigges pp alternative setups, men tænker det er ret sandsynligt det bliver aflyst.

• #31   6. jan Jeg er så ked af den nedlukning.. Jeg skulle have startet min træner uddannelse den 16. januar! og Baby skulle have startet til lydighed den 11..

Mega sur røv!
    Men sådan må det være, så Danmark kan komme på toppen igen. Vi kommer stærkt igen på den anden side! smiley

• #32   6. jan @26: Ja, det er nemlig lige præcis op til OS - dig og mig - at sørge for at det her ikke ender med så mange smittede at sundhedsvæsenet bryder sammen og der ikke er behandlingsmuligheder nok til både dem der får alvorlig sygdom af corona og dem der har andre sygdomme der kræver behandling. Vi er allesammen nødt til at bringe nogle 'ofre' i form af at vi fx ikke kan komme ud og træne hunde som plejer eller ses med dem vi plejer.
    Så klem ballerne sammen og æd at det er surt i en periode. Hellere nu end når det hele er blevet så galt at vi allesammen kendte en der er død af corona eller som ikke kunne blive behandlet for sin kræft i tide fordi sygehusvæsenet ikke kunne klare mere.
    Og mht at holde hundetræning åben fordi det jo foregår udendørs og smitterisikoen teorestisk er meget lille: Jeg havde et hvalpehold i efteråret. I drømmer ikke om hvor svært det var at sørge for at folk holdt min. 1 meters afstand under træning og ikke stod alt for tæt sammen og hyggesnakkede både før og efter træning smiley Så det er nok meget godt af aflyse det hele selvom man jo nok kunne gennemfører noget ved fx at dele holdene i små enheder som som fik fx ½ times træning.

• #33   6. jan Mette - men nu hvor der maks må være 5 = 1 træner og 4 hundeførere burde det da vist være muligt at holde dem adskilt smiley

Men altså, det er jo reglerne, og så må det jo være sådan - forhåbentligt ikke alt for længe.

• #34   6. jan @25: egentligt er det vel ikke noget at fortolke på. De har sat risikoniveauet op til 5. Det indebærer vist iflg regeringens varslingssystem en lukning af al fritidsaktivitet.

• #35   6. jan @23: Vi var 2 trænere til 8 hundefører smiley Alle nye hundeejere, der ret hurtigt blev fine venner allesammen. Vi skulle virkelig ofte huske dem på 'afstanden - folkens' smiley

• #36   6. jan Jeg forstår det virkelig ikke. Kender I slet ikke nogen, som er døde??

Jeg tror jeg skal bruge to hænder, hvis jeg skal have alle dem med, som i min udvidede omgangskreds har mistet nogen.
    Bedsteforældre til mine venner, venner til mine forældre/moster/onkel/etc.

For slet ikke at nævne hvor mange, der har været smittet...

• #37   6. jan Nope, kender dårligt nok nogen, der har været smittet - kun ganske perifert ala sygeplejersker der hilses på på job eller ven af en ven osv.

• #38   6. jan Hmmmm - vi har lige fået denne skrivelse fra kommunens kultur- og fritidsudvalg...
    Det harmonerer IMO ikke specielt godt med anbefalingen om at "blive hjemme og lade være med at omgås andre end medlemmer af hussstanden" smiley smiley

Kære foreninger
    Som det formentlig er bekendt er forsamlingsforbuddet frem til foreløbigt den 17. januar på 5 personer.
    Dette betyder at udendørs idrætsaktiviteter ind til den 17. januar kun kan finde sted på hold eller i grupper med maksimalt 5 personer inklusive træner.
    Al indendørs aktivitet er fortsat lukket ned.

Undtagelserne vedr. professionel idræt er fortsat gældende.

Såfremt der kommer specificeringer fra Kulturministeriet i forhold til ovenstående vil vi skrive til de berørte foreninger.

Jeg har faktisk lyst til at skrive tilbage til dem... jeg synes egentlig ikke det ok. Jeg læser det nærmest som en opfordring til at fortsætte træningen?

• #39   6. jan Jeg kender et par stykker der har været smittet.
    Men kender ingen der er døde med Corona.

Og nej jeg ser ingen risiko for smitte ved at træne hund udendørs eller i en hal.
    Hvad reglen siger eller ikke siger er der delte meninger om og der tolkes efter bedste evne. smiley
    Her er alt dog lukket ned og så er det jo det.
    Jeg overvejer godt nok at tage i klubben og træne lidt selv engang imellem.
    For jeg tror det er varer længe endnu. Desværre.

Jeg kommer i rigtig mange forskellige firmaer når jeg servicere mine kunder. Og der er ganske få personer på arbejde. Så smitterisikoen der er ikke ret stor.
    Problemet er helt sikkert offentlig transport og når vi handler ind. Hold da op hvor er der mange der er fuldstændig ligeglade. smiley

• #40   6. jan jeg kender ingen der er døde af eller med Corona, men flere i min "coronakreds" har haft det, uden at det har været sygehus-alvorligt og de blev hurtigt raske igen

• #41   6. jan AG, vil det sige at du har skiftet mening i forhold til foråret? Hvor det var meget nødvendigt, at din voksne datter kunne komme med på indkøb, fordi hun havde brug for at købe ting smiley

Problemet med at mødes er jo, at trods bedste intentioner om afstand osv., så holder det ikke i praksis. Når man så også smider hunde ind i ligningen, går det jo galt, for så snart andre rører ens hund, stikker det jo af. Med den nye og meget mere smitsomme version, er det altså vigtigt at folk begynder at TÆNKE. Bare i et par uger! Ingen hunde dør af ikke at komme til holdtræning. Der er lavet særregler for fx rideheste, som jo tit ikke har andre muligheder. Men alle andre, både dyr og mennesker, skal nok overleve.

Jeg synes sgu det er trist, at folk holder så krampagtigt fast i deres egoisme, og fortsætter med at tolke. Jeg håber ved gud ikke at den uansvarlighed bliver det der tager livet af andres kære.

• #42   6. jan A
    Hvem er det du mener holder fast i deres egoisme?
    Jeg mener stadig det er ok at folk med små børn der ikke har andre muligheder tager barnet med sig.
    Og ja jeg handler stadig “sammen” med min datter. Fordi jeg handler næsten altid når jeg alligevel kører hende til eller fra arbejde. Hun arbejder i butikken.
    Og nej, hun skal ikke klare hele vores families indkøb.
    Om du mener det er uansvarligt eller ej, er jeg ligeglad med. Sådan hænger vores hverdag nu engang sammen.

Dem der træner hund alene eller med en fast makker, kan jeg vitterlig ikke se gør noget galt til og fra smittemæssigt. Det er lidt naivt at tro dette kun tager et par uger.

• #43   6. jan @36: I min - ikke nære - familie har der været et dødsfald. Det var i foråret og temmelig traumatisk for hans kone og børn. De fik nemlig ikke lov at sige farvel.
    Jeg - og min mand - har mange kollegaer, der har været syge og hvis ægtefælle eller børn også har været sýge. Nogle af dem alvorligt syge i lang tid. Et par indlæggelser har der været. Og her efter jul har jeg så allerede haft møde (MS teams) med 3 kollegaer, hvor hele familien har ligget syge hen over julen incl små børn (5-6-7 år).
    Og så kender jeg god en håndfuld folk i 30'erne og 40'erne, der var syge i foråret og som stadig har men (fx træthed og manglende smags- og lugtesans).
    Her er lidt læsestof om hvorfor det er vi skal stramme ballerne nu:
    https://videnskab.dk/krop-sundhed/ny-coronavariant-derfor-er-oeget-smitsomhed-vaerre-end-oeget-doedelighed

• #44   6. jan @38: Det er faktisk ikke iorden det skriv fra kommunen. Statsministreren sagde det da ret tydeligt: BLIV HJEMME.

• #45   6. jan 38 Karina:: Jeg læser det også som en opfordring til at træne videre.

36 AS: Jeg kender ingen, men manden har mistet 2 arbejdskollegaer. Det er de eneste jeg har hørt om overhovedet.

• #46   6. jan AG, det var bare ikke det du skrev i foråret smiley Men det er dejligt hvis det har ændret sig nu.

Og nej, det ændrer ikke noget at du træner med din makker. Som også lige ser sin nabo og naboens moster, som er på besøg. Og naboen skal også lige ud og fodre hesten, og kan lige drikke en kop kaffe med de andre piger i stalden, som alle har været til piratfest i weekenden....

Jeg forstår slet ikke logikken. Faktum er, at HVERT ENESTE menneske du har kontakt med, potentielt kan smitte dig og omvendt. Jeg ved at du er gammel nok til at huske klamydia-filmen “Jacobs liste”. Det samme gælder med corona. Forskellen er bare at folk ser mange flere mennesker, end de knalder med (håber jeg da smiley ), og at folk med corona faktisk kan dø.

Men igen, hvis man aktivt overvejer hvilke tab der er acceptable (hvem i din nære kreds må gerne dø eller få langtidsskader), så har man da i det mindste taget et aktivt valg. Jeg håber bare ens nære er ok med risikoen.

• #47   6. jan Jeg har en kollega der har været syg- og hendes mand og ene barn. Samt to lærere på mine børns skole. De er alle i bedring eller raske Ellers kender jeg ingen personligt der har været smittede.

• #48   6. jan Jeg læser det ikke som en opfordring til hverken det ene eller det andet - de orienterer om gældende regler: maks. 5 inkl træner.
    Det kan ikke få mit pis i kog.

• #49   6. jan A
    Jeg gør nøjagtig som i foråret. smiley

Reglerne siger max 5 mennesker med 2 m afstand.
    Så det er fuld lovligt at træne sin hund.
    Hvorfor så klandre de folk der vælger at følge disse regler?
    Bliv hjemme, se kun dem i husstanden, arbejd hjemmefra, rejs ikke rundt i landet osv.
    Det hele er anbefalinger som man så må følge bedst muligt.

• #50   6. jan Det er selvfølgelig nemt at opføre sig, som folk virker til at mene er ok her, når man har haft så lidt kontakt med hvordan verden reelt står.

Tydeligt at dem, der reelt har mærket det, også er dem, der forstår hvorfor vi er nød til at begrænse os.

Men det er sgu sådan lidt typisk dansk, ik'? Hvis man ikke selv har mærket noget videre til det, så gider man sgu ikke rigtig være med mere, når det bliver svært... "Samfundssind" as if..

• #51   6. jan A-S - hov hov, selvom jeg ikke har mærket det personligt og selvom jeg ikke kan se, hvorfor voksne mennesker ikke skulle kunne være fælles om en udendørs aktivitet med mulighed for god afstand, så overholder jeg dælme reglerne. Det virker bare sindssygt fjollet at 6 mand ikke må træne hund på samme plads, men jeg skal som administrativ medarbejder alligevel møde på arbejde og være sammen 14-18 mennesker hver dag, og det er helt ok, der regner sygehuset det ikke engang som nær kontakt (og dermed behov for test), hvis min kollega, jeg deler kontor med bliver smittet.
    Men uha, 6 mennesker på 800 kvm, så dør baby.

Jeg kan godt synes det er fjollet og stadig overholde reglerne smiley

• #52   6. jan Jeg lejer en 20 m x 40 m hal og træner helt alene med håndsprit og handsker, det må jeg vel gerne? smiley

• #53   6. jan Selv om jeg ikke har “mærket” det.
    Så er jeg da 100% klar over alvoren.
    Jeg overholder lovgivningen og forsøger at følge alle anbefalingerne.
    Men man skal jo have hverdagen til at fungere. Arbejdet skal jo passes og kan dette ikke gøres hjemmefra så skal man altså ud i samfundet.
    Jeg forstår ikke det behov for at klandre andre.

• #54   6. jan Mathilde
    Som nogle tolker loven så nej. Fordi du ikke må dyrke indendørs sport.
    Som andre tolker loven så ja.

• #55   6. jan Jeg kan ikke se hvordan man kan få det til at være lovligt ud fra hvad jeg har læst. Alle lokaler, hvor der kan udøves fritidsaktiviteter skal være lukket for offentligheden. Hvis enhver kan leje hallen, er den offentlig også selv om man er der helt alene.

• #56   6. jan AG - Så er spørgsmålet vel om det at træne alene i en ridehal ER en sport

• #57   6. jan Jensen
    Ja hvornår er træning sport og hvornår er det motion eller bare leg.

Randi
    Der var meget snak om det med offentlig adgang eller ej. Det var ikke så let at finde rundt i.
    Nu træner jeg overhovedet ikke agility med egne hunde mere og har ikke behov for haltræning. Så jeg har ikke læst alle forklaringer. smiley

• #58   6. jan Der var da et opslag på FB om, at netop én af de haller, man kan leje på timebasis var blevet meldt til politiet?

Jeg ved ikke, hvordan man tolker offentlig adgang i lige netop det her tilfælde.
    Men i ophavsretten ville det helt klart være defineret som offentligt, fordi hvem som helst kan leje hallen.
    Det er ikke engang nok, hvis det kræver medlemskab af en forening - hvis det er en forening, som alle kan blive medlem af.
    Men jeg ved som sagt ikke, om samme definition gælder her.

• #59   6. jan Hvis det er en forening er det med sikkerhed forbudt.
    Ingen foreninger må afholde indendørs fritidsaktiviteter eller sport.
    De er vel ligeledes under DGI som sætter særregler.
    Det er når man snakker privat regi der kan opstå tvivl

• #60   6. jan Det ved jeg godt AG - jeg tænker mere, hvis man har en privat hal, men man så forestiller sig, at man skal være medlem af "Foreningen Hallens Venner", eller noget i den stil, for at kunne leje den. Så er det stadig offentligt ihvertfald ifølge ophavsretsloven.

Men jeg kan godt se, at det var et dårligt eksempel i den her sammenhæng, hvor foreninger allerede er omfattet af restriktionerne - det var kun tænkt ift. offentligheds begrebet smiley

• #61   6. jan Altså køber man sig adgang til en privat hal (om det er via medlemskab eller andet) så er det vel sammenligneligt med et fitnesscenter e.l. - privat ejet, hvor man kan købe sig adgang.
    Jeg ville i hvert antage, det var samme regler.

• #62   6. jan AG,
    Du har da lige fortalt at du har din datter med på indkøb og endda med længere forklaring (undskyldning) for hvorfor det lige netop er ok for dig. "Hverdagen skal jo hænge sammen".
    #TypiskDansk

Du kunne også ændre en smule på dine vaner, købe nemlig.com eller lign. Eller ja, hvis din datter er gammel nok til at have arbejde i et supermarked, så lade hende købe ind.

Ikke fordi det absolut kun er dig, men nu skriver du selv, at du "da" følger reglerne, men det gør du jo så alligevel ikke. Og dine årsagsforklaringer på hvorfor det lige er ok for dig er bare så typisk danskere...

• #63   6. jan A-S
    Pas du bare dit eget jordbærbed. smiley
    Sæt dig ind i lovene før du begynder at brokke dig over hvad andre mennesker skal og bør.
    Netop kommentarer som dem du kommer med får folk til at tænke f..k det.

• #64   6. jan A-S - der er forskel på regler og anbefalinger. Og "køb da på nemlig.com" er jo meget fint... for dem der bor, hvor det er muligt. Det gør vi altså ikke allesammen. Vi har heller ikke alle bil og nogen er alenemødre og må tage unger med ud at handle. Nogen må også få passet unger,s selvom det anbefales at holde dem hjemme.

For jo, der er en hverdag, der skal hænge sammen, og nej, det er ikke altid bare et spørgsmål om at justere lidt på nogen vaner.

Jeg kender ikke AG's situation, så taler helt generelt. Det er ret nemt at sidde på sin piedestal og sige "du kan jo bare..."
    Men om AG + datter begge handler men hver for sig eller om de handler sammen kan vel være det samme. Det er to besøgende i butikken.

• #65   6. jan Du bliver jo kun så vred AG, fordi du egentlig godt ved, der er noget om det, jeg skriver smiley

Michelle, selvfølgelig er der det. Men alle de anbefalinger er jo kun anbefalinger, fordi regeringen ikke kan gøre det til regler pga grundloven. Ellers havde de såmænd nok gjort det.
    Men hvorfor skal diverse anbefalinger for at undgå at en pandemi vedvarer absolut være regler, før folk føler de bør efterleve det?
    Det er da en skam at folk er så ufornuftige smiley

Nemlig er jo ikke eneste udbyder, så.. og bor man så langt ude hvor kragerne vender, så har men vel typisk bil? Ikke at jeg har sagt, at nogen skal have bil, aner virkelig ikke hvor den kom fra? smiley

Men fx lige netop den der, Michelle, med "det er jo bare to personer", hvis alle sagde det, hvad så? Så havde vi så dobbelt så mange mennesker end nødvendigt stuvet sammen i butikkerne.
    Men nu kommer der jo også antal på hvor mange der må være i de forskellige supermarkeder, så kommer vi da heldigvis udover den problematik.

• #66   6. jan Der har hele tiden været antal på personer i butikker efter deres M2

Det er svært, for de fleste jeg kender, er der generelt efterhånden modvilje imod coronarestriktioner

Selv hvis der ikke er en modvilje, er der i hvert fald heller ingen vilje at finde. Ingen ønsker at deres daglige liv skal være mere besværligt

Folk kan ikke forstå hvorfor udendørs aktiviteter aflyses og får dem bare gjort alligevel udenom arrangørerne.

Jeg tror ikke på Danmark åbner i januar.
    Jeg frygter desværre at vi kommer over i marts før vi ser fitnesscentere og cafeerne igen

• #67   6. jan A-S
    Du er helt afmarcheret. Derfor bliver jeg sgu vred smiley
    Du aner ikke en dyt om mig eller min hverdag, så bland dig udenom og pas dig selv!
    Jeg mener det er ok at folk der ikke har andre muligheder handler ind sammen.
    Det er altså kun en anbefaling at man handler ind alene.
    Det anbefales også at man bliver hjemme. Men nogle kan jo ikke blive hjemme hele tiden.

• #68   6. jan #52 Jeg er ret sikker på, at du kan risikere en bøde på 2500,- og halejeren en bøde på 20.000 - der har lige været en tråd på den danske agility side, hvor en hal var blevet anmeldt. Dem, der var i hallen slap så med en advarsel - men de fik af vide, at hallen skulle være lukket, fordi der var offentlig adgang, når alle kunne booke den.

At mange så stadig vælger at tolke det anderledes og vil forsøge at overbevise politiet i en eventuelt situation eller vælger at tage risikoen alligevel, er jo op til dem - jeg tror ikke, at hundefolk kunne finde på at anmelde hinanden, men jeg har hele tiden været ret sikker på, at det ikke er lovligt for hallerne at have åbent og deraf heller ikke lovligt at leje dem smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 3.639
    #69   6. jan Folk skulle holde feks bryllup. Vi må godt nok kun være 50.

Fordi man må behøver det ikke være en god idé. Hvorfor ikke vente til det er ovre. Det gælder alle steder.

Og så vigtig er det altså ikke at skulle mødes til hundetræning.

• #70   6. jan A-S - jeg skrev ikke " det er bare to personer". Jeg skrev, at der er to personer, som uanset hvad tager ud at handle. Nu gør de det så sammen - var det bedre, om de tog hver sin bil og gik ind hver for sig?

Bilen var, ligesom børn der sendes i pasning osv blot eksempler på, at der kan være grunde til, at anbefalingerne ikke overholdes simpelthen fordi det ikke er praktisk muligt.

Ang madlevering er der ingen her hvor jeg bor, der bringer helt ud - jeg ville kunne afhente ved Kvickly i nabobyen (10 km væk), men rent praktisk ville det ikke være muligt, hvis jeg ikke havde bil (og jeg bor ikke længere ude, end var det ikke for Sten... og lidt min dovenskab smiley kunne jeg fint klare mig med cykel og bus).

Det er altså ret nemt at dømme andre....

• #71   6. jan Godt så, så dropper jeg hal træningen, det overlever vi skam smiley

Hal ejer har skrevet ud hun gerne må holde åbent, hun har snakket med både Nordsjællands politi og corona linjen.. Hmm?

• #72   6. jan Mathilde tænker det er fordi der er forskel på hvis du er selv og på om man er et hold smiley

• #73   6. jan Hvis hal ejer gerne må, så havde jeg helt sikkert fortsat. smiley

Jeg er den største pro-restriktioner men at træne alene, kan altså i praksis ikke smitte nogen, når vi antager du ikke savler på alle dørhåndtag og alt udstyr

• #74   6. jan #71 Jeg skrev til politiet dagen før vi havde lejet hallen sammen og fik svaret at de ikke giver særtilladelser ud. Flere halejere har skrevet at de har tilladelse, men når jeg spørger om jeg må se den (så jeg kan clear mig selv fra en bøde), så får jeg ikke noget retur smiley Så jeg tør personligt ikke tage chancen

• #75   6. jan Michelle,
    Jeg ser stadig ikke lige, hvorfor jeg skulle have kastet efter mig, at nogen ikke har bil? At have bil eller ej har vel intet med det her at gøre?
    Du kan ikke få leveret mad, åbenbart, men du har så en bil, skriver du, som du før skrev var vigtigt, så hvad er problemet?

Ikke at jeg ikke synes, man godt kan få leveret mad, selvom man har bil. Det har jeg da selv fået et par gange smiley

Ift det med de to, der handler. Det ville jo ikke være nødvendigt i det nævnte tilfælde, at to i den husstand handler ind på noget tidspunkt. Så igen kan jeg ikke lige se, hvorfor du skriver som du gør. Men det er derfor jeg kommenterede på det.

• #76   6. jan AG, du har i tråden her skrevet, at du gør nøjagtigt som i foråret. I foråret tog du din dengang 17 årige (i dag nok 18?) datter med ud at handle, fordi det var en vane. Og fordi ingen da skulle bestemme det.

Senere skrev du noget med at børn tiggede om noget lækkert, og så blev det til at du handlede, når du alligevel skulle sætte datteren af, som arbejdede i samme butik. Det blev bare en fystisk forklaring.

Og i dag gør du det samme. Og mener også at du såmænd sagtens kan gennemskue hvilke restriktioner der er værd at overholde.

At du skriver at det nu er A-S’s skyld, at du siger “fuck det”, er virkelig ubegavet smiley Det kan ved gud aldrig være andre end dig selv, der træffer valg om din personlige færden. Og om hvorvidt det er nødvendigt at tage sine store, og endda myndige, børn med ud at købe ind, fordi det er hyggeligt.

Vores lille bitte Rema har været nødt til at hyre en “dørmand”, som kan sørge for at der ikke er flere i butikken, end det der må efter de nuværende restriktioner. Så folk skal stå ude i kulden og vente, fordi andre synes det er “hyggeligt” at have familien på slæb.

Jeg er TRÆT af at jeg ikke må møde på arbejde, at jeg ikke må træne hund, at jeg ikke må undervise mit hold, at jeg ikke må se mine forældre og alt mulig andet. Og jeg bliver bare trippel træt, når jeg kan se og læse, at andre skider det hele et stykke, for deres liv er ikke nær så “hyggeligt”, hvis de skal til at bringe ofre.

• Dyreelskeren
    Dyreelskeren Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 61
    #77   6. jan Kan slet ikke forstå spørgsmålet om hundetræning med andre er tilladt, selvfølgelig ikke. Det er da noget der kan undværes. De Unge og børn sidder hjemme med en computer som undervisning og ser ingen, de ældre sidder alene, sygehusene er fyldt. Så synes det er en selvfølge at man ikke mødes med nogle og træner hunde pt. Vi har vel alle interesse i alt de unge kan komme i skole igen, de erhvervsdrivende undgå konkurs, de ældre kan få besøg osv og så må vi andre altså droppe egoismen pt.

• #79   6. jan Jamen, Dyreelskeren, vil du virkelig mene at folk ligefrem SELV skal ofre noget? Er det ikke nok at alle andre gør det, og man selv fortsætter som altid?

*Ironi kan forekomme*

Vi havde faktisk håbet i klubben, at vi kunne forsvare at køre hvalpeholdene med 1 instruktør og 4 hundeførere. Alle vi instruktører er jo “arbejdsløse” pt, så vi kunne jo egentlig godt tage 4 hvalpe i stedet. Men landsforeningen meldte ud, at ALT er lukket. Og så er det jo bare sådan det er.

• #80   6. jan AG, jeg er vild med at du opdigter noget, som jeg ikke overholder smiley

Der har ikke på noget tidspunkt været restriktioner i forhold til at forlade sin hjemegn. Der har været restriktioner i forhold til hvordan man agerer, hvis man tager til et andet sted. Jeg tør faktisk godt afsløre, at jeg ikke var hverken i biografen, ude at spise eller noget som helst andet. Jeg var på min egen matrikel i mit eget hus, i fri luft med hundene og jeg købte ind 2 gange - med mundbind på.

Hvorfor er der et behov for at give andre skylden for, at du ikke selv gider restriktionerne? Gør i det mindste som dem der synes alt det her corona er noget fis - stå da ved det. Eller stå i det mindste ved, at du ikke gider overholde alle restriktioner, og så må folk jo hidse sig op over det (hvilket jeg gerne gør).

Vi er 10 måneder inde i det her vanvid, og det ser ud til at tage noget tid endnu. Og hvis alle vaccinenægterne bliver ved med at nægte, og alle dem der ikke gider restriktioner fortsætter deres færden, så bliver det bare op ad bakke længe endnu smiley

• #81   6. jan Utrolig så perfekt du et. Hvad er det så lige ved Bliv hjemme du ikke forstår.?
    Denne virus har altså spredt sig fordi folk rejser rundt.
    Og ja jeg er sgu træt af corona men mener nu vi kommer hurtigere igennem ved at passe så godt på som vi hver især kan.

• #82   7. jan Jeg elsker din reaktion, det er virkelig sjovt smiley

Sommerhus har hele tiden været betegnet som “egen matrikel”. I øvrigt er jeg nødt til at tage derned for at besøge mine forældre, som nok ikke holder dette år ud. Og ja, jeg har set dem i alt 4 gange fra marts 2020 og til nu. Det er vist på alle måder inden for rimelighedens grænser smiley

Jeg siger såmænd ikke at jeg er perfekt, men tak fordi du synes det. Jeg tager fx mit mundbind af, når jeg besøger min mor, fordi hun ikke har nogen ide om, hvem der er bag mundbindet. Men det er en nødvendighed, hvis jeg vil lade hende vide hvem jeg er. Nu er hun så nået til at hun ikke kan kende mig, så jeg kommer nok ikke til at besøge hende igen, for det er ikke hendes behov. Og jeg vil ikke udsætte hende og de andre for unødigt smitte. Helt modsat dem, der tager deres store børn med på indkøb smiley

• #83   7. jan A
    Helt ærligt. Det rører mig ikke det mindste at du rejser landet rundt. Jeg formoder du har en god grund til de valg du træffer.
    Jeg mener det er forkert at slå andre folk i hovedet og være nedladende. Så burde jeg heller ikke gøre det selv.
    Det beklager jeg.
    Desuden kan jeg jo bare være ligeglad med hvad andre på HG mener om mig og min færden.
    Så slå jer endelig løs.

• #84   10. jan Nå, men vi lykkedes så faktisk med at få stablet eksamen på benene på en sikker måde, delt op over flere dage, så vi kun var 2 ingen kontakt osv.
    Så Sten og jeg fik vores eksamen uden at skulle vente i flere måneder. Og nope, det har jeg ikke dårlig samvittighed over smiley

Nu glæder vi os så bare til almindelig hundetræning engang kan starte op igen. Indtil da må vi nøjes med hjemmetræningen.

Kommentér på:
Bliver hundetræning aflyst?

x