1.402 visninger
|
Oprettet:
Bliver hundetræning aflyst? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved om hundetræning ved DCH bliver aflyst som følge af de nye restriktioner? Vi skal starte til hvalpetræning næste onsdag, og jeg frygter virkelig at det bliver lukket ned
okt 2010
Følger: 19 Følgere: 993 Hunde: 1 Emner: 181 Svar: 13.101
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 26 Hunde: 2 Annoncer: 6 Emner: 49 Svar: 4.048
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 13 Svar: 533
#2 - åh nej
Råd på HG er fantastisk, men jeg havde virkelig set frem til noget hands on hjælp
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 729 Hunde: 8 Emner: 312 Svar: 8.661
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 47 Svar: 6.811
I min klub har vi valgt at udskyde træningsopstart indtil forløbigt 17 jan. Det er ganske enkelt umuligt for os at gennemføre under de nuværende restriktioner. Og desuden hører hundetræning jo under ‘unødvendig social aktivitet’.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.576
Jeg kan se at rigtig mange private trænere også aflyser træningen de næste par uger, så det bliver nok ikke helt let at finde noget der starter nu.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 389 Svar: 31.368
Hos os har træning været aflyst længe efterhånden
jun 2017
Følger: 42 Følgere: 190 Hunde: 2 Emner: 53 Svar: 3.237
Vores canicross klub lukker også ned fik vi besked om i dag.
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 1131 Hunde: 6 Emner: 87 Svar: 3.174
maj 2007
Følger: 38 Følgere: 502 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.836
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 146 Hunde: 2 Emner: 215 Svar: 8.243
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 146 Hunde: 2 Emner: 215 Svar: 8.243
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 502 Svar: 9.134
nov 2007
mar 2008
Jeg er ikke helt 100, men kan se at der er en del diskussion om det på facebook.
dec 2018
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 33 Svar: 1.810
Hvis du har udfordringer så prøv at kontakte en instruktør eller adfærdskonsulent der giver enetimer. Der kan du hurtigt få nogle gode input.
aug 2007
Følger: 36 Følgere: 45 Hunde: 7 Annoncer: 1 Emner: 451 Svar: 11.657
Vi kunne godt skalere ned og sætte en instruktør på pr. 4 kursister, men det harmonerer bare ikke helt med anbefalingerne om at blive hjemme, og lade være med at omgås andre end husstandens medlemmer.
Så vi har taget konsekvensen og aflyst alle hold frem til 17- januar, indtil videre...
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 64 Svar: 4.972
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 91 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 647
feb 2013
feb 2013
Ideer til forsat træning trods mørke kunne være:
1.køb en arbejdslampe (udendørs, fås på nettet flere steder) og tænd den ude i haven når du skal træne. Det har jeg selv haft benyttet mig af inden jeg tillod mig den luksus at få bygget en god lade
2. Find oplyste parkeringspladser. Jeg har faktisk igennem nogle vintre haft benyttet mig af dette sammen med et par træningskammerater et par gange om ugen.
jan 2007
Er mest træt af, at det nok betyder ingen eksamen til mig i weekenden (Det foregår på DCH-matrikel) - afleverede opgave på noget klikkeruddannelse i weekenden og skulle til praktisk eksamen på lørdag. Det er faktisk ret hårdt arbejde at holde Sten sådan KLAR til det, så ville bare gerne have det overstået
jan 2007
Systematisk at leje en hal ud er nok en anden snak.
"Min" DCH hat lys med sensor på P-pladsen. Det benytter jeg mig af.
Og ellers står den på cykelstier mm i området.
okt 2010
dec 2018
Så man kan gå nogle stykker sammen og træne lidt.
Nogle politikredse fortolker anderledes end andre.
Så det er stadig muligt.
Her hvor jeg bor er alt dog lukket ned. Både inde og ude.
sep 2017
Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 181 Svar: 7.336
Det er for pokker endnu ikke feset ind, at folk ikke skal tage ud og handle med hele familien på slæb. Jeg erkender at jeg er ved at være TRÆT af at folk ikke bare kan ofre sig i et par uger og spænde hjelmen, så vi kan få banket den åndssvage virus ned
mar 2008
Ja, det er der og jeg har selv benyttet mig af det, men jeg mener ikke det er lovligt ifølge bekendtgørelserne.
At det så ikke givernogen mening, for der kan vel ikke være retmeget smittespredning ved at jeg render rundt og træner mine hunde i en hal på 600 kvm, er en anden sag
dec 2018
Vi skal jo stadig holde hjulene i gang ellers så vælter landet jo helt.
Så se på hvor er smittefaren reel og slå ned der. Og lad de “gråzone” få tilladelse så vi spare hjælpepakkekroner.
mar 2008
Der er jo kæmpe forskel på om man deltager i en håndboldkamp, hvor der er kontakt mellem spillerne eller om man træner tre hunde i en en hal på 600 kvm.
jan 2007
Det er på DCH-arealer, så selvom vi kan dele det op over to dage f.eks., så vil klubben jo også skulle godkende det.
Der kigges pp alternative setups, men tænker det er ret sandsynligt det bliver aflyst.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 729 Hunde: 8 Emner: 312 Svar: 8.661
Mega sur røv!
Men sådan må det være, så Danmark kan komme på toppen igen. Vi kommer stærkt igen på den anden side!
feb 2013
Så klem ballerne sammen og æd at det er surt i en periode. Hellere nu end når det hele er blevet så galt at vi allesammen kendte en der er død af corona eller som ikke kunne blive behandlet for sin kræft i tide fordi sygehusvæsenet ikke kunne klare mere.
Og mht at holde hundetræning åben fordi det jo foregår udendørs og smitterisikoen teorestisk er meget lille: Jeg havde et hvalpehold i efteråret. I drømmer ikke om hvor svært det var at sørge for at folk holdt min. 1 meters afstand under træning og ikke stod alt for tæt sammen og hyggesnakkede både før og efter træning
jan 2007
Men altså, det er jo reglerne, og så må det jo være sådan - forhåbentligt ikke alt for længe.
feb 2013
feb 2013
jun 2011
Jeg tror jeg skal bruge to hænder, hvis jeg skal have alle dem med, som i min udvidede omgangskreds har mistet nogen.
Bedsteforældre til mine venner, venner til mine forældre/moster/onkel/etc.
For slet ikke at nævne hvor mange, der har været smittet...
jan 2007
aug 2007
Det harmonerer IMO ikke specielt godt med anbefalingen om at "blive hjemme og lade være med at omgås andre end medlemmer af hussstanden"
Kære foreninger
Som det formentlig er bekendt er forsamlingsforbuddet frem til foreløbigt den 17. januar på 5 personer.
Dette betyder at udendørs idrætsaktiviteter ind til den 17. januar kun kan finde sted på hold eller i grupper med maksimalt 5 personer inklusive træner.
Al indendørs aktivitet er fortsat lukket ned.
Undtagelserne vedr. professionel idræt er fortsat gældende.
Såfremt der kommer specificeringer fra Kulturministeriet i forhold til ovenstående vil vi skrive til de berørte foreninger.
Jeg har faktisk lyst til at skrive tilbage til dem... jeg synes egentlig ikke det ok. Jeg læser det nærmest som en opfordring til at fortsætte træningen?
dec 2018
Men kender ingen der er døde med Corona.
Og nej jeg ser ingen risiko for smitte ved at træne hund udendørs eller i en hal.
Hvad reglen siger eller ikke siger er der delte meninger om og der tolkes efter bedste evne.
Her er alt dog lukket ned og så er det jo det.
Jeg overvejer godt nok at tage i klubben og træne lidt selv engang imellem.
For jeg tror det er varer længe endnu. Desværre.
Jeg kommer i rigtig mange forskellige firmaer når jeg servicere mine kunder. Og der er ganske få personer på arbejde. Så smitterisikoen der er ikke ret stor.
Problemet er helt sikkert offentlig transport og når vi handler ind. Hold da op hvor er der mange der er fuldstændig ligeglade.
okt 2010
sep 2017
Problemet med at mødes er jo, at trods bedste intentioner om afstand osv., så holder det ikke i praksis. Når man så også smider hunde ind i ligningen, går det jo galt, for så snart andre rører ens hund, stikker det jo af. Med den nye og meget mere smitsomme version, er det altså vigtigt at folk begynder at TÆNKE. Bare i et par uger! Ingen hunde dør af ikke at komme til holdtræning. Der er lavet særregler for fx rideheste, som jo tit ikke har andre muligheder. Men alle andre, både dyr og mennesker, skal nok overleve.
Jeg synes sgu det er trist, at folk holder så krampagtigt fast i deres egoisme, og fortsætter med at tolke. Jeg håber ved gud ikke at den uansvarlighed bliver det der tager livet af andres kære.
dec 2018
Hvem er det du mener holder fast i deres egoisme?
Jeg mener stadig det er ok at folk med små børn der ikke har andre muligheder tager barnet med sig.
Og ja jeg handler stadig “sammen” med min datter. Fordi jeg handler næsten altid når jeg alligevel kører hende til eller fra arbejde. Hun arbejder i butikken.
Og nej, hun skal ikke klare hele vores families indkøb.
Om du mener det er uansvarligt eller ej, er jeg ligeglad med. Sådan hænger vores hverdag nu engang sammen.
Dem der træner hund alene eller med en fast makker, kan jeg vitterlig ikke se gør noget galt til og fra smittemæssigt. Det er lidt naivt at tro dette kun tager et par uger.
feb 2013
Jeg - og min mand - har mange kollegaer, der har været syge og hvis ægtefælle eller børn også har været sýge. Nogle af dem alvorligt syge i lang tid. Et par indlæggelser har der været. Og her efter jul har jeg så allerede haft møde (MS teams) med 3 kollegaer, hvor hele familien har ligget syge hen over julen incl små børn (5-6-7 år).
Og så kender jeg god en håndfuld folk i 30'erne og 40'erne, der var syge i foråret og som stadig har men (fx træthed og manglende smags- og lugtesans).
Her er lidt læsestof om hvorfor det er vi skal stramme ballerne nu:
https://videnskab.dk/krop-sundhed/ny-coronavariant-derfor-er-oeget-smitsomhed-vaerre-end-oeget-doedelighed
feb 2013
jun 2017
36 AS: Jeg kender ingen, men manden har mistet 2 arbejdskollegaer. Det er de eneste jeg har hørt om overhovedet.
sep 2017
Og nej, det ændrer ikke noget at du træner med din makker. Som også lige ser sin nabo og naboens moster, som er på besøg. Og naboen skal også lige ud og fodre hesten, og kan lige drikke en kop kaffe med de andre piger i stalden, som alle har været til piratfest i weekenden....
Jeg forstår slet ikke logikken. Faktum er, at HVERT ENESTE menneske du har kontakt med, potentielt kan smitte dig og omvendt. Jeg ved at du er gammel nok til at huske klamydia-filmen “Jacobs liste”. Det samme gælder med corona. Forskellen er bare at folk ser mange flere mennesker, end de knalder med (håber jeg da
Men igen, hvis man aktivt overvejer hvilke tab der er acceptable (hvem i din nære kreds må gerne dø eller få langtidsskader), så har man da i det mindste taget et aktivt valg. Jeg håber bare ens nære er ok med risikoen.
nov 2007
jan 2007
Det kan ikke få mit pis i kog.
dec 2018
Jeg gør nøjagtig som i foråret.
Reglerne siger max 5 mennesker med 2 m afstand.
Så det er fuld lovligt at træne sin hund.
Hvorfor så klandre de folk der vælger at følge disse regler?
Bliv hjemme, se kun dem i husstanden, arbejd hjemmefra, rejs ikke rundt i landet osv.
Det hele er anbefalinger som man så må følge bedst muligt.
jun 2011
Tydeligt at dem, der reelt har mærket det, også er dem, der forstår hvorfor vi er nød til at begrænse os.
Men det er sgu sådan lidt typisk dansk, ik'? Hvis man ikke selv har mærket noget videre til det, så gider man sgu ikke rigtig være med mere, når det bliver svært... "Samfundssind" as if..
jan 2007
Men uha, 6 mennesker på 800 kvm, så dør baby.
Jeg kan godt synes det er fjollet og stadig overholde reglerne
maj 2007
dec 2018
Så er jeg da 100% klar over alvoren.
Jeg overholder lovgivningen og forsøger at følge alle anbefalingerne.
Men man skal jo have hverdagen til at fungere. Arbejdet skal jo passes og kan dette ikke gøres hjemmefra så skal man altså ud i samfundet.
Jeg forstår ikke det behov for at klandre andre.
dec 2018
Som nogle tolker loven så nej. Fordi du ikke må dyrke indendørs sport.
Som andre tolker loven så ja.
mar 2008
okt 2010
dec 2018
Ja hvornår er træning sport og hvornår er det motion eller bare leg.
Randi
Der var meget snak om det med offentlig adgang eller ej. Det var ikke så let at finde rundt i.
Nu træner jeg overhovedet ikke agility med egne hunde mere og har ikke behov for haltræning. Så jeg har ikke læst alle forklaringer.
aug 2007
Jeg ved ikke, hvordan man tolker offentlig adgang i lige netop det her tilfælde.
Men i ophavsretten ville det helt klart være defineret som offentligt, fordi hvem som helst kan leje hallen.
Det er ikke engang nok, hvis det kræver medlemskab af en forening - hvis det er en forening, som alle kan blive medlem af.
Men jeg ved som sagt ikke, om samme definition gælder her.
dec 2018
Ingen foreninger må afholde indendørs fritidsaktiviteter eller sport.
De er vel ligeledes under DGI som sætter særregler.
Det er når man snakker privat regi der kan opstå tvivl
aug 2007
Men jeg kan godt se, at det var et dårligt eksempel i den her sammenhæng, hvor foreninger allerede er omfattet af restriktionerne - det var kun tænkt ift. offentligheds begrebet
jan 2007
Jeg ville i hvert antage, det var samme regler.
jun 2011
Du har da lige fortalt at du har din datter med på indkøb og endda med længere forklaring (undskyldning) for hvorfor det lige netop er ok for dig. "Hverdagen skal jo hænge sammen".
#TypiskDansk
Du kunne også ændre en smule på dine vaner, købe nemlig.com eller lign. Eller ja, hvis din datter er gammel nok til at have arbejde i et supermarked, så lade hende købe ind.
Ikke fordi det absolut kun er dig, men nu skriver du selv, at du "da" følger reglerne, men det gør du jo så alligevel ikke. Og dine årsagsforklaringer på hvorfor det lige er ok for dig er bare så typisk danskere...
dec 2018
Pas du bare dit eget jordbærbed.
Sæt dig ind i lovene før du begynder at brokke dig over hvad andre mennesker skal og bør.
Netop kommentarer som dem du kommer med får folk til at tænke f..k det.
jan 2007
For jo, der er en hverdag, der skal hænge sammen, og nej, det er ikke altid bare et spørgsmål om at justere lidt på nogen vaner.
Jeg kender ikke AG's situation, så taler helt generelt. Det er ret nemt at sidde på sin piedestal og sige "du kan jo bare..."
Men om AG + datter begge handler men hver for sig eller om de handler sammen kan vel være det samme. Det er to besøgende i butikken.
jun 2011
Michelle, selvfølgelig er der det. Men alle de anbefalinger er jo kun anbefalinger, fordi regeringen ikke kan gøre det til regler pga grundloven. Ellers havde de såmænd nok gjort det.
Men hvorfor skal diverse anbefalinger for at undgå at en pandemi vedvarer absolut være regler, før folk føler de bør efterleve det?
Det er da en skam at folk er så ufornuftige
Nemlig er jo ikke eneste udbyder, så.. og bor man så langt ude hvor kragerne vender, så har men vel typisk bil? Ikke at jeg har sagt, at nogen skal have bil, aner virkelig ikke hvor den kom fra?
Men fx lige netop den der, Michelle, med "det er jo bare to personer", hvis alle sagde det, hvad så? Så havde vi så dobbelt så mange mennesker end nødvendigt stuvet sammen i butikkerne.
Men nu kommer der jo også antal på hvor mange der må være i de forskellige supermarkeder, så kommer vi da heldigvis udover den problematik.
jun 2017
Det er svært, for de fleste jeg kender, er der generelt efterhånden modvilje imod coronarestriktioner
Selv hvis der ikke er en modvilje, er der i hvert fald heller ingen vilje at finde. Ingen ønsker at deres daglige liv skal være mere besværligt
Folk kan ikke forstå hvorfor udendørs aktiviteter aflyses og får dem bare gjort alligevel udenom arrangørerne.
Jeg tror ikke på Danmark åbner i januar.
Jeg frygter desværre at vi kommer over i marts før vi ser fitnesscentere og cafeerne igen
dec 2018
Du er helt afmarcheret. Derfor bliver jeg sgu vred
Du aner ikke en dyt om mig eller min hverdag, så bland dig udenom og pas dig selv!
Jeg mener det er ok at folk der ikke har andre muligheder handler ind sammen.
Det er altså kun en anbefaling at man handler ind alene.
Det anbefales også at man bliver hjemme. Men nogle kan jo ikke blive hjemme hele tiden.
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 79 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 342 Svar: 3.478
At mange så stadig vælger at tolke det anderledes og vil forsøge at overbevise politiet i en eventuelt situation eller vælger at tage risikoen alligevel, er jo op til dem - jeg tror ikke, at hundefolk kunne finde på at anmelde hinanden, men jeg har hele tiden været ret sikker på, at det ikke er lovligt for hallerne at have åbent og deraf heller ikke lovligt at leje dem
dec 2008
Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 3.639
Fordi man må behøver det ikke være en god idé. Hvorfor ikke vente til det er ovre. Det gælder alle steder.
Og så vigtig er det altså ikke at skulle mødes til hundetræning.
jan 2007
Bilen var, ligesom børn der sendes i pasning osv blot eksempler på, at der kan være grunde til, at anbefalingerne ikke overholdes simpelthen fordi det ikke er praktisk muligt.
Ang madlevering er der ingen her hvor jeg bor, der bringer helt ud - jeg ville kunne afhente ved Kvickly i nabobyen (10 km væk), men rent praktisk ville det ikke være muligt, hvis jeg ikke havde bil (og jeg bor ikke længere ude, end var det ikke for Sten... og lidt min dovenskab
Det er altså ret nemt at dømme andre....
maj 2007
Hal ejer har skrevet ud hun gerne må holde åbent, hun har snakket med både Nordsjællands politi og corona linjen.. Hmm?
okt 2010
jun 2017
Jeg er den største pro-restriktioner men at træne alene, kan altså i praksis ikke smitte nogen, når vi antager du ikke savler på alle dørhåndtag og alt udstyr
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 79 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 342 Svar: 3.478
jun 2011
Jeg ser stadig ikke lige, hvorfor jeg skulle have kastet efter mig, at nogen ikke har bil? At have bil eller ej har vel intet med det her at gøre?
Du kan ikke få leveret mad, åbenbart, men du har så en bil, skriver du, som du før skrev var vigtigt, så hvad er problemet?
Ikke at jeg ikke synes, man godt kan få leveret mad, selvom man har bil. Det har jeg da selv fået et par gange
Ift det med de to, der handler. Det ville jo ikke være nødvendigt i det nævnte tilfælde, at to i den husstand handler ind på noget tidspunkt. Så igen kan jeg ikke lige se, hvorfor du skriver som du gør. Men det er derfor jeg kommenterede på det.
sep 2017
Senere skrev du noget med at børn tiggede om noget lækkert, og så blev det til at du handlede, når du alligevel skulle sætte datteren af, som arbejdede i samme butik. Det blev bare en fystisk forklaring.
Og i dag gør du det samme. Og mener også at du såmænd sagtens kan gennemskue hvilke restriktioner der er værd at overholde.
At du skriver at det nu er A-S’s skyld, at du siger “fuck det”, er virkelig ubegavet
Vores lille bitte Rema har været nødt til at hyre en “dørmand”, som kan sørge for at der ikke er flere i butikken, end det der må efter de nuværende restriktioner. Så folk skal stå ude i kulden og vente, fordi andre synes det er “hyggeligt” at have familien på slæb.
Jeg er TRÆT af at jeg ikke må møde på arbejde, at jeg ikke må træne hund, at jeg ikke må undervise mit hold, at jeg ikke må se mine forældre og alt mulig andet. Og jeg bliver bare trippel træt, når jeg kan se og læse, at andre skider det hele et stykke, for deres liv er ikke nær så “hyggeligt”, hvis de skal til at bringe ofre.
sep 2019
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 61
sep 2017
*Ironi kan forekomme*
Vi havde faktisk håbet i klubben, at vi kunne forsvare at køre hvalpeholdene med 1 instruktør og 4 hundeførere. Alle vi instruktører er jo “arbejdsløse” pt, så vi kunne jo egentlig godt tage 4 hvalpe i stedet. Men landsforeningen meldte ud, at ALT er lukket. Og så er det jo bare sådan det er.
sep 2017
Der har ikke på noget tidspunkt været restriktioner i forhold til at forlade sin hjemegn. Der har været restriktioner i forhold til hvordan man agerer, hvis man tager til et andet sted. Jeg tør faktisk godt afsløre, at jeg ikke var hverken i biografen, ude at spise eller noget som helst andet. Jeg var på min egen matrikel i mit eget hus, i fri luft med hundene og jeg købte ind 2 gange - med mundbind på.
Hvorfor er der et behov for at give andre skylden for, at du ikke selv gider restriktionerne? Gør i det mindste som dem der synes alt det her corona er noget fis - stå da ved det. Eller stå i det mindste ved, at du ikke gider overholde alle restriktioner, og så må folk jo hidse sig op over det (hvilket jeg gerne gør).
Vi er 10 måneder inde i det her vanvid, og det ser ud til at tage noget tid endnu. Og hvis alle vaccinenægterne bliver ved med at nægte, og alle dem der ikke gider restriktioner fortsætter deres færden, så bliver det bare op ad bakke længe endnu
dec 2018
Denne virus har altså spredt sig fordi folk rejser rundt.
Og ja jeg er sgu træt af corona men mener nu vi kommer hurtigere igennem ved at passe så godt på som vi hver især kan.
sep 2017
Sommerhus har hele tiden været betegnet som “egen matrikel”. I øvrigt er jeg nødt til at tage derned for at besøge mine forældre, som nok ikke holder dette år ud. Og ja, jeg har set dem i alt 4 gange fra marts 2020 og til nu. Det er vist på alle måder inden for rimelighedens grænser
Jeg siger såmænd ikke at jeg er perfekt, men tak fordi du synes det. Jeg tager fx mit mundbind af, når jeg besøger min mor, fordi hun ikke har nogen ide om, hvem der er bag mundbindet. Men det er en nødvendighed, hvis jeg vil lade hende vide hvem jeg er. Nu er hun så nået til at hun ikke kan kende mig, så jeg kommer nok ikke til at besøge hende igen, for det er ikke hendes behov. Og jeg vil ikke udsætte hende og de andre for unødigt smitte. Helt modsat dem, der tager deres store børn med på indkøb
dec 2018
Helt ærligt. Det rører mig ikke det mindste at du rejser landet rundt. Jeg formoder du har en god grund til de valg du træffer.
Jeg mener det er forkert at slå andre folk i hovedet og være nedladende. Så burde jeg heller ikke gøre det selv.
Det beklager jeg.
Desuden kan jeg jo bare være ligeglad med hvad andre på HG mener om mig og min færden.
Så slå jer endelig løs.
jan 2007
Så Sten og jeg fik vores eksamen uden at skulle vente i flere måneder. Og nope, det har jeg ikke dårlig samvittighed over
Nu glæder vi os så bare til almindelig hundetræning engang kan starte op igen. Indtil da må vi nøjes med hjemmetræningen.
Bliver hundetræning aflyst?