{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Pudlen? Erfaringer
  • #1   6. jan Jeg har en (lille) mellempuddel. Hun er virkelig en nem hund! Hun er ekstremt pleasende og er virkelig kvik. Jeg træner ikke rigtig med hende, men det ville hun helt sikkert være super til. Der er fut i hende, og hun kan sagtens blive ved i mange timer på tur, men derhjemme er hun faktisk noget nemmere end min gamle lab. Min puddel er rigtig god til at følge os mennesker, så hvis vi ligger på sofaen, ligger hun sammen med os, hvor labben godt kan blive mere udfordrende.

Det eneste minus ved hende er, at hun gør meget. Det var jeg ikke opmærksom på at træne nok da hun var lille, og jeg kæmper en brav kamp for at få hende til at holde op nu. Generelt er pudler meget gøende, men det er vist værst hos de små, har jeg ladet mig fortælle smiley

Jeg kan næsten ikke anbefale pudlen nok, de er altså skønne.

profilbillede
  • #2   6. jan Jeg ELSKER pudler. Det er en race med rigtig meget potentiale, næsten uanset hvad man ønsker sig.

Det er en meget selskabelig race, så man får tilskuere når sidder på tønden, hvis ikke man lukker døren smiley

Pudlen som race er rigtig god til at tilpasse sig! og kravler ikke på væggen, ved et par fridage.
    Baby fik for 2 år siden en diskusprolaps og måtte holdes i ro længe. Det tilpassede han sig og faldt naturligt ind i rollen som sofa kartoffel smiley

Nu er han klar igen, og har en kæmpe gejst når vi er på træningsbanen!
    Han slukker og tænder rigtigt fint, alt efter hvad hans mennesker gør.

Baby kan alverdens tricks, og der skal ikke ret mange gentagelser til en simpel øvelse, før han kan det.

Pelspleje er man nødt til at lære. Pudlens pels kan være llidt svær at holde, hvis ikke man gør en indsats.
    Man kan med fordel lære det selv, og spare de penge det koster at få dem til frisør.
    - Herhjemme elsker vi pelspleje og det er klart en hyggestund for Baby smiley

• #3   6. jan Pudlen den gør. Det kommer man nok ikke uden om!

Jeg har nærmest altid boet i lejlighed med Baby og aldrig fået en klage. Men det kommer nok meget an på ens øvrige naboer.

• #4   6. jan Krøllet: Tilskuer på tønden kan jeg leve med. Sådan var mine forældres gamle hund også, og deres nye kat er ligeså. Så det kan jeg leve med.
    Og gøen kan jeg også godt leve med, så længe den ikke gør af den mindste lille bitte lyd. Jeg bor trods alt i lejlighed. Men tænker ud fra din beskrivelse, at det godt kan lykkes så smiley
    Pelsplejen kan jeg også godt leve med. Mit andetvalg var en Papillon, og der er jo også en pels, som skal plejes. Så det skal nok gå alt sammen kan jeg høre på det hele.
    Er der nogle sygdomme, som jeg særligt skal høje øje med, når det kommer til pudler? Noget de er disponeret for, når jeg skal ud og kigge hund?

• #5   6. jan Alle pudler er disponeret for øjensygdomme PRA. Men mener det er et krav at forældre er testet.
    Pudler har tendens til dårlige tænder, og de fleste opdrættere fraskriver sig ansvaret i kontrakten. Baby har 7-9-13 pæne tænder af en puddel at være.

De små pudler har tendens til patella luxation. De store har tendens til HD og AD.

Derudover er epilepsi og diskusprolaps mere og mere udbredt i racen.

• #6   6. jan Krøllet: Det var alligevel også en liste. Nå, men det må jeg jo "bare" skrive mig bag øret, når jeg skal ud og kigge. Jeg går alligevel efter en voksen hund, så monstro de ting ikke ville have vist sig allerede da den var yngre. Nu spørger jeg bare dumt, men vil det være nødvendigt at have hunden igennem et check hos dyrlægen, inden jeg køber den? Jeg har kun selv handlet heste før. Den gamle hund var en min mor købte smiley

• #7   6. jan Ja pudlen er ikke så sund mere, som den har været. Desværre!

Jeg syntes ikke som sådan det bør være nødvendigt. Og med en voksen hund er man en nået langt. Dog skal man være obs på nogle typer af PRA som opstår i hundens voksenliv. Alt efter hundens alder, er det nemlig ikke sikkert dens forældre er testet, da det simpelthen ikke har været muligt smiley

• #8   6. jan Jeg har ikke erfaringer med Pudler, så jeg vil blot give mit besyv ang gøende race. Jeg har en Dansk svensk gårdhund og de er heller ikke just kendt for at være stille. Men som med så meget andet handler det vidst mest om opdragelse og at være konsekvent fra start af - og altså være obs på at man har valgt en race der har tendens til at være glad for sin egen stemme. Jeg flyttede i sommers i lejlighed med Enya, som i sit 3 år lange liv kun havde boet på en nedlagt landejendom. Hun gøer vitterlig aldrig her i lejligheden - da vi boede på landet patruljerede hun ellers gerne haven med lyd på. Men nu kan folk rende på trappen, snakke i opgangen, smække med døren, overboens hund kan gø/hunde på gaden osv., hun siger ikke det mindste. De få gange hun i starten lagde an til at ville gø, der blev hun bedt om at tie stille smiley det samme når vi har mødt gøende hunde på gåture. Alle hunde kan idag gå fuldstændig gø-amok overfor hende uden hun siger noget igen. Det ville hun gerne lidt i starten- det var jo også nyt pludselig at møde hunde på samtlige gåture - og blev også her konsekvent bedt om at tie stille.

Min overbo har sågar været nede for at spørge om jeg stadig har hunde fordi hun aldrig hører dem smiley

• #9   6. jan Enig med Nicole angående gøeri.

Min nabo havde en Puddel i 16 år, den hørte jeg aldrig.
    Taliban var af meget gøende race, hun gøede hellere ikke ret tit. Men jeg var også konsekvent fra dag et jeg fik hende.

• #10   6. jan Krøllet: Jeg forestiller mig, at jeg skal have en der er 2-3 år eller deromkring. Men vil holde både øjne og ører åbne, når jeg kigger smiley

Nicole: Det var dog en dejligt positiv erfaring med gøende hunde! Så det kan man altså i de fleste tilfælde træne sig ud af. Det er jeg glad for at høre smiley

• #11   6. jan Helt enig med træningen. Med det in mente at rigtig mange puddel folk giver op på gøeriet smiley

Baby er trænet forkert da han var lille, og jeg kom ved en fejl til at forstærke gøeriet. Så jeg lever med, at han synger dagligt smiley

• #12   6. jan Krøllet: Mine forældres kat er også blevet opdraget forkert. Eller også snakker han bare sindssygt meget, ved ikke hvilken af dem der er smiley
    Det er da også hyggeligt med lidt lyd, men konstant gøen ville jeg blive vanvittig af. Her kan jeg så udvide mit spørgsmål lidt: Hvordan træner man dem bedst i IKKE at gø? Er det et godt indlært 'nej', som kan gøre det? Eller skal man gøre noget andet? smiley

• #13   6. jan Konstant gøen vil jeg heller ikke kalde Babys.
    Men han giver lyd, når naboerne åbner døren, eller hvis folk står og snakker på gangen eller uden for vores køkken vindue.
    Baby bliver bedt om at holde mund, og stopper ret hurtigt.

• #14   6. jan Jamen det lyder jo "nemt" nok Krøllet smiley

• #15   6. jan Ja det er kontrolleret larm smiley

• #16   6. jan Nå ja, men så er det jo også fint nok. Kontrolleret larm kan jeg leve med. Desuden bor jeg i den lejlighed som ingen andre går forbi, fordi jeg er den sidste lejlighed på etagen smiley

• #17   6. jan Det tænker jeg sagtens kan lade sig gøre med en puddel smiley

• #19   8. jan Mine to krøltopper smiley

profilbillede
  • #20   8. jan 6 minutter siden
    Jeg har to Dværgpudler. Simba på 5 år, og Jasmin på lige knap 2 år.
    Det er en fantastisk race - de er lærenemme, arbejdsvillige, glade, fjollede og vagtsomme.

Simba træner jeg agility med og han er super dygtig til det! Vi kom sent i gang, men jeg håber vi bliver klar til klasse 1 stævner i år.

Jasmin træner jeg DcH Lydighed (C-klasse) med. Vi går på et konkurrencehold og jeg regner også med at vi debuterer til konkurrencer til foråret (hvis der bliver nogen). Hun går ligeledes på et runderings og Brugshundehold og der er knald på hende smiley

Pelsplejen er ikke så slem. Jeg klipper dem selv - det blev måske ikke så pænt de første par gange, men det kommer med øvelsen smiley Jeg klipper dem i ansigtet ca 1 gang om måneden og kroppen ca hver anden måned. Men jeg holder dem også i en kort hverdagsfrisure smiley

Jeg boede i lejlighed da jeg fik Simba or bor nu i rækkehus. De gør når de hører folk der går forbi på gaden eller hvis der er en mus i væggene. Men jeg synes hurtigt de lærer at skelne. Feks så reagerer de ikke længere på skraldemanden om natten eller når naboen er i haven.
    Men det skal bestemt trænes så det ikke tager overhånd.

Men jeg tror ikke du vil fortryde at få en pudel. Jeg synes, det er en skøn race smiley

• #21   8. jan Pssst der er lige nu 2 pudler på internat der leder efter nyt hjem smiley

• #22   8. jan Links Krøllet?

• #23   8. jan jeg ser lige om jeg kan finde dem igen!

• #24   8. jan De er hos dyreværnet og er 7½ år.

• #26   8. jan Krøllet: det link der ser helt forkert ud fordi internetadresser ikke kan indeholde Ø smiley smiley

• #27   8. jan Hahaha det har du ret i smiley et umiddelbart nej tak herfra smiley

• #28   8. jan Det er ikke lige det jeg søger, Krøllet, desværre. De er lidt for meget "oppe i alderen", synes jeg. Især når det er en hund, som skal trænes som psykiatrisk servicehund smiley

Kommentér på:
Pudlen? Erfaringer

x