{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Sterilisation (efter indgrebet) {{forumTopicSubject}}

Altså jeg har ekstreme katastrofe tanker om selve indgrebet - har heldigvis en rigtig sød dyrlæge der meget forstående med at forklare mig hvad der sker osv.
(Er igennem et forløb pga det sidste år var lort med hunde, ptsd, depression osv.)

Men - hun skal under kniven d.30 - hvordan med ro bagefter? Hvorlænge? Må vi gå ture? Hvad har I andre fået afvide?
(Jeg ved godt jeg skal spørge min dyrlæge men mine tanker er bare overvældende, og jeg ringer nærmest hver dag med nye spørgsmål....)

Kommentarer på:  Sterilisation (efter indgrebet)
  • #1   24. mar Er det "almindelig" operation, eller med kikkert?

Jeg har indtryk af, at de i dag er rigtig gode til den almindelige operation, og laver meget mindre snit end for 10 år siden. Men det er jo ro (kortere ture i snor) indtil stingene fjernes.

Hvis det er med kikkert, er der kun 4 små huller i bugen, som lukkes med lim og indvendig tråd, og som altså ikke skal fjernes. Der skal hunden stadig holdes i ro, da der er risiko for at sårene indeni kan bløde ved aktivitet (helt som med den almindelige operation). Så vidt jeg husker, skulle vi holde hende i ret meget ro de første 4 dage, og derefter måtte vi gå lidt længere dag for dag. Der var absolut INTET at mærke på hende et par dage efter operationen.

Men altså, ingen badutspring, ingen løb og hop, ingen lange ture i den første uges tid. Jeg købte en body til Bella, da hun blev steriliseret (almindelig operation). Dorit havde ikke brug for noget, fordi hun blev opereret med kikkert.

• #2   24. mar mine sterilisationer (alm op) har der ingen hensyn været taget til bagefter, udover smertestillenden, ingen speciel skåne-ture eller anden restriktion af bevægelse, eller krops-bandager/kraver - men der er selvfølgelig forskel.

Men jeg har nok fået steriliseret de første 10 tøser uden nogen problemer.

• #3   24. mar Da Coco blev steriliseret (gl.dags metode) blev hun syet med indvendige sting, så hun helede udvendigt super hurtigt:)
    Jeg fik at vide dengang at hun skulle holdes i rimelig ro i 10dage. De første 3-4 var intet problem, der sørgede hun selv for det, men derefter blev det svært og nok så som så med det, men det gik nu fint alligevel smiley

• #4   24. mar Jeg forventer det er helt almindelig op.

Okay kan godt hører der er forskellige fremgangsmåder. Altså komplet ro i 10dage sker ikke - så går hun ud af hendes skind ??.

Jeg tænker hun får body på - ligesom Merle fik, det synes jeg var positivt.

Jeg arbejder heldigvis hjemme fra i 14 dage efter hendes op, så jeg kan holde øje!

Er bare så frygtelig ræd. Det er så udmattende.

• #5   24. mar Og tak! For alle svar!

• #6   24. mar Jeg fik at vide at de første 10 dage skulle hunden luftes i snor. Jeg tog dog snoren af da hun var færdig med smertestillende. Der var ingen problemer af nogen art.

• #7   24. mar Jessie fik den store tur og hun skulle være i ro i 10 dage. De anbefalede mange korte ture i snor. Jeg lavede lidt hygge træning derhjemme. Efter en lille uge begyndte hun at snakke riiiigtig meget smiley smiley tror at hun kedede sig, men det var ikke svært at holde hende nogenlunde i ro.

De første dage var hun helt færdig og holdt sig selv i ro.

• #8   24. mar Quila blev steriliseret d. 14. december. Hun fik korte ture de første dage. Ingen hoppen op og ned.

• #9   24. mar Da Perle blev steriliseret var beskeden at hun skulle være lidt i ro de første par dage. Herefter gå-ture i snor (flexiline var OK). Men ingen spring og ingen vilde sprintture de første 14 dage. Det gik som jeg husker det rimelig OK med massere af hjernegymnastik og spor, spor og mere spor.

• #10   24. mar har 2... da Nova blev det var hun øm 1 uge og hun måtte justeres op i smertestillende, hun brød sig ikke om at gå, men det hjælp da hun fik bodystocking på ... så det med at holde hende i ro klarede hun selv...

da Ipsen blev det, var hun øm 1 døgn, og det var nærmest ikke at mærke på hende, men bodystocking har vi været meget glade for ..

• #11   25. mar Vi fik bodystocking med hjem, men Quila kunne ikke finde ud af at gå med den på. Så hun blev tørret med en våd klud efter gåture (det var som sagt i december, hvor alt var vådt).

Hun havde ikke noget på hjemme. Og var ikke interesseret i såret. Quila fik kun fjernet æggestokke, og såret var ikke så stort.

Det samme med min gamle Luna, der blev steriliseret i 2006. Der fik vi intet med hjem og hun viste heller ingen interesse for såret. Det var lidt længere, da hun fik fjernet hele motoren smiley

• #12   25. mar @ jeanette ... fik ikke body ved dyrlægen... nu er mine så små så jeg købte babybody uden ærmer til dem i babysam smiley ... og så lukkede jeg dem ikke, det var bare for at beskytte maveskindet lidt .. som sagt var den ældste meget følsom på maven, mens den yngste nærmest ikke var påvirket ..

• #13   25. mar Jeg fik den også kun, fordi jeg bad om den smiley Unødvendigt, viste det sig så smiley

• #14   2. apr Opdatering smiley

Seiko blev steriliseret tirsdag, og (hold nu kæft!) det er pænt syet sammen! Nå men alt gik efter planen! Den første dage sov hun mere end hun var vågen - men nu er hun tilbage på fuld styrke nærmest.
    Hun har hverken ondt eller er generet, kun af bodystockingen, men meget sig selv som hun plejer.

Lidt (mere) kontrolleret gåture og så kontrol på onsdag smiley

Kommentér på:
Sterilisation (efter indgrebet)

x