{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Forslag til hund {{forumTopicSubject}}

Forslag til race.
Skal bo i mellemstr lejlighed, muligvis rækkehus med mindre have sammen med én voksen samt et barn på 7 som er hundevant. Skal kunne være alene 4-8(meget sjældent med 8) timer om dagen, meget gerne være “nem” at træne og interesseret i det og helst ikke for lille i str.
Kan selv tilbyde minimum 1-2 timers ture/udetur eksl. eventuelle lege, mental stimulering osv. Derudover skal der være noget træning indover minimum 1 gang i ugen.

Kommentarer på:  Forslag til hund
  • Zoe88
    Zoe88 Online Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 16 Svar: 569
    #1   29. maj Golden retriever smiley Jeg er selvfølgelig meget farvet, fordi vi har verdens bedste Lulu på 9 måneder smiley og alt har virkelig været så let med hende. Hun elsker børnene (4, 6 og 8 år), hun elsker at træne og lærer lynhurtigt. Den eneste ulempe er, at hun fylder forfærdeligt meget i sofaen, og hvis ikke hun mener hun har nok plads, så skubber hun til os indtil vi rykker os smiley

• #2   29. maj Det er faktisk min “gamle” drømmehund smiley og virker helt sikkert til at kunne opfylde mine krav, men er jo lige så vigtigt jeg kan opfylde dens. Synes du det lyder som det ud fra min relativt korte beskrivelse? Har før haft chihuahua og shar pei.

• #3   29. maj Jeg ved at du skriver at den ikke skal være for lille, men papillon lyder også til at passe rigtig godt til det liv du kan tilbyde. Det tror jeg der er rigtig mange racer der gør smiley

• Dyreelskeren
    Dyreelskeren Online Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 4 Emner: 1 Svar: 83
    #4   29. maj Klart en Golden , de er skønne og super børne familie hund smiley vi har en Golden blanding og han er så nem og ukompliceret. Han er så glad for alt og alle

• #5   29. maj Cocker spaniel
    Dansk svensk gårdhund
    Puddel

• #6   29. maj Har du ikke Emma mere? smiley

• #7   29. maj My little sunshine: Jeg kender faktisk ikke så meget til racen, så er ikke som sådan afvisende overfor nogle racer endnu. Er den god med børn? Vil rigtig gerne at den bliver “gode venner” med min datter smiley

• #8   29. maj Dyreelskeren: Golden har været min drømmehund i mange år, så overvejer den meget kraftigt smiley er bare i tvivl om jeg kan tilbyde den nok, kender ingen med racen

• #9   29. maj AG: Tak for input. Har ingen kendskab til nogle af dem, men vil da klart kigge nærmere på dem:)

• #10   29. maj Krøllet: Nej…det har jeg ikke smiley

• #11   29. maj Det vil jeg sige den er, I hvert fald børn der har lært hvordan man er sammen med hunde. De er ikke så små og "skrøbelige" som Chihuahua, men er stadig selskabshunde der elsker at være sammen med deres mennesker smiley
    Den opdrætter jeg har teemo fra har selv 2 døtre der er vokset op med papillonerne, så det ser jeg bestemt ikke som et problem.

De er meget glade for at være aktive og vil rigtig gerne træne, kun din fantasi sætter grænser. På trods af at jeg valgte racen netop fordi jeg ville have en god træningsmakker, må jeg indrømme at jeg virkelig er blevet overrasket over hvor god og klar på alting han er smiley

• #12   29. maj Åh nej det er jeg ked af at høre smiley

• #13   29. maj En golden retriever er, ligesom labradoren, jagthund. Den skal ikke nødvendigvis på jagt, men efter MIN mening, har man pligt til at bruge sin golden til et eller andet. Også andet end træning 1 x om ugen. Den kræver tid. Og husk elevator, hvis det bliver lejlighed oppe i højden.

• #14   29. maj My little sunshine: Det lyder spændende. Må da helt sikkert kigge nærmere på det smiley er slet ikke låst fast på noget endnu, kun tanken om noget.. så tænker jeg skal ud og møde nogle forskellige racer og få lidt bedre erfaring med dem.

• #15   29. maj Krøllet: Det kan du tro jeg også er smiley

• #16   29. maj Kram smiley
    Held og lykke med jagten på en ny makker. smiley

• #17   29. maj Mette: Det ville jeg også være helt ok med. Har du nogle bestemte ting i tankerne, hvis det nu ikke skulle være jagt? smiley

• #18   29. maj Krøllet: TAK smiley det bliver svært at hamle op med for at være ærlig. Hun var min bedste ven smiley men jeg håber og tror på at både min datter og jeg kan finde en vi kan blive næsten lige så glade for. Min datter har dog stadig glæden af Emma, trods alt.

• #19   29. maj Du skal nok finde en, det er jeg sikker på smiley

• #20   29. maj Emilie:

Langt de fleste seriøse opdrættere har krav om at man bruger hundene. Men du skal passe sindsygt meget på, for der bliver avlet på noget værre l***. Mange sygdomme. Det er mange år siden jeg har haft goldens (skiftede fordi jeg synes at temperamenterne var rigtig skidt for 15 år siden og så synes jeg at de var blevet alt for store og voldsomme) men lidt følger man vel altid med i ens "gamle race".

• #21   29. maj Dsg er klart oplagt.

• #22   30. maj Mette: Fedt du gør opmærksom på det, det sætter jeg pris på. Ville slet ikke vide hvor jeg skulle lede, hvis jeg skulle have en Golden - så det vil jeg da klart være opmærksom på, skulle mit valg ende på sådan en. Synes de virker som en fantastisk, godmodig race.

• #23   30. maj B-B: Kender intet til racen, andet end den ser sød ud smiley tror du min sparsomme beskrivelse ville leve op til dens behov? Ved ikke hvorfor jeg har en idé om at den har et sindssygt højt energiniveau.

• #24   30. maj Den er "mindre" aktiv end en golden retriever smiley
    Den skal selvfølgelig bruges, og mine 2 har været blanding. Så skal ikke kunne sige hvad en ægte DSG byder på .

Men det er en aktiv hund, med en hjerne som gerne vil bruges. Men det tænker jeg vel egentlig gælder for mange racer smiley

• #25   30. maj Hvis du vælger en Golden. Kender jeg flere opdrættere, der vil gøre deres bedste for at finde det helt rigtige match til dig. Det er allesammen opdrættere, der går meget op i sundhed og set mentale. De gør meget ud af at at præge hvalpen. De er ikke ude på kun at sælge en hvalp. Så jo bedre du kan fortælle hvad du kan tilbyde og hvad du har af forventninger, jo større er chancen for et godt match.
    Men vælger du en Golden, skal du vide.

De elsker dig betingningsløs og forventer det samme fra dig
    Det er slut med at gå på toilet alene
    De mener selv, de er Guds gave til menneskeheden
    De går aldrig forbi et mudderhul. De går i
    Du må nøjes med et hjørne af sofaen. Hvis du er heldig.
    De elsker lange ture
    De elsker at træne og i det hele taget blive brugt,
    Du får en fantastisk trænnings partner.
    De er ikke nærige med deres kærlighed. Og de elsker børn. Det kræver selvfølgelig at børn lærer hvordan man omgåes hunde.
    De er verdens dårligste vagthunde.

Hvis du vælger en Golden, er du velkommen til at sende mig en PB og jeg vil være dig behjjælpelig med opdrætter. Jeg kan selvfølgelig ikke vide hvornår de forventer hvalpe.

• #26   31. maj Den dsg jeg havde, havde noget højere aktivitetsniveau end de fleste goldens - nej faktisk alle de goldens jeg har mødt. Jeg tror mange bliver overraskede over hvor aktive de faktisk er. Til gengæld er de ikke kræsne i forhold til hvilken aktivitet de tilbydes, så længe det er sammen med dig og man somme tider må løbe stærkt smiley

• #27   31. maj Jeg er en af dem, der har hadet den generation af klorin-goldens, som prægede billedet fra midt 00'erne og 10-15 år frem. De var tunge, dorske, kortbenede, larmende og havde et rigtig trælst temperament. Men jeg synes at opleve, at der er sket en ændring til det meget positive. Hunde som stadig er tungere og lysere, end jagtlinjerne, men som faktisk gerne vil lave lidt, og som har et hoved der kan bruges, og et fornuftigt temperament.

Jeg kender et par stykker som opdrætter dem, og de har nu ikke krav om, at hundene skal bruges til jagt. De ser gerne at de bruges til noget fornuftig hundesport, men det er ikke hunde der kører super højt. De kommer i dag i væsentligt mindre udgaver, end de der klumper på 45-50 kg for nogle år siden, og allerede dér bliver det jo nemmere at aktivere dem korrekt.

Jeg har endnu til gode at møde en DSG, der kan sidde stille særlig længe smiley Det er en sjov og livlig lille hund, som rigtig gerne kører fuld smadder. Jeg bryder mig overhovedet ikke om deres udseende, men jeg kan ret godt lide deres temperament, og at de altid er ude på ballade smiley

Skulle jeg vælge en "nem" race, og stod valget mellem DSG og golden, ville jeg klart vælge en golden.

• #28   31. maj Sjovt hvad en blanding kan gøre:)
    Bamse var dag/pspilion . Et mega klogt hoved og massere af energi. Men han var samtidig nem at træne, for han ville lave hvad som helst. Også har jeg nolle. Som jeg kalder for skraldespanden han vil gøre alt for mad og kam være ret kreativ med at finde mad . Feks at skubbe en stol ud smiley men ingen af dem har på noget tidspunkt været så krævende som Elle. . Golden af jagtlinie. Nolle på billedet

profilbillede
  • #29   31. maj BB, men tænker at TS efterspørger golden af jagtlinjer?

• #30   31. maj Tænker du glemte "Ikke" smiley Men nej, det er nok ikke af jagtlinier hun søger smiley Skal ikke kunne sige hvordan goldens af udstillingslinier er. Jeg har kun mødt en hanhund og alt han kunne var at stå og gø. smiley

• #31   31. maj Nej, jeg spørger dig, om du virkelig mener, at TS efterspørger en jagtgolden? For det tror jeg ikke hun gør. Hvis jeg havde spurgt “tror du ikke at hun søger jagtgolden”, havde jeg jo bedt dig bekræfte, at hun søger en jagtgolden. Og det tror jeg som sagt ikke smiley

Men jeg forstår ikke hvorfor Ellie (jagtgolden) så bruges som reference.

Edit: Jeg mangler derimod et “du” smiley

• #32   12. jun Er blevet virkelig forelsket i Golden efter den her tråd smiley var det i forvejen.. tror virkeligt det ville være en god hund til mig og min datter. Åh altså, gid det bare kunne være NU… mangler en hund i mit liv. Tænk man kan savne bare at gå en tur altså…med en hund selvfølgelig smiley

Kommentér på:
Forslag til hund

x