{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Stor "familiehund" {{forumTopicSubject}}

Har i bud på en stor hunderace som er velegnet til et hjem hvor træning og aktivering ikke er en kæmpe faktor?
Misforstå mig ikke, jeg er med på at træning og aktivering er enormt vigtigt uanset race, men der er eksempelvis stor forskel på adfærden hos en golden retriever og en husky.
Har hunden dog behov der ikke er karakteristisk for sin race, så er det heller ikke fordi jeg vil nedprioritere det, jeg har selvfølgelig tiden og lysten skulle det kommet til det. Ville bare lige høre om det er noget i har erfaring med.

Kommentarer på:  Stor "familiehund"
  • #1   31. okt ikke erfaring ... men jeg drømmer lidt om en Broholmer, den virker tilstrækkelig magelig ...

• #2   31. okt Org den er også sød smiley

• #3   31. okt Berner Sennen

• #4   31. okt Leonberger

• #5   31. okt Newfoundlænder

• #6   31. okt Hvor stor er stor?

Der er en del af gigantracerne, der ikke er super krævende - new foundlænder synes jeg er en skøn hund... altså bortset fra at de savler en del smiley

• #7   31. okt Dog skal man huske, at netop med en stor, evt. endda giganttabet, så er opdragelse f…. vigtig. Så hvis manglende lyst til træning også dækker over den almindelige basistræning, så skal man slet ikke have en stor hunderace.

• #8   31. okt Irsk Ulvehund
    Landseer

Jeg kender Newfoundlændere der ikke savler

• #9   1. nov Greyhound? Dem jeg har mødt var overraskende store.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 6 Emner: 48 Svar: 1.095
    #10   1. nov Det i sig selv at hunden er stor, gør at den kræver mere træning, end hvis samme hund var lille.

Ved store hunde, er træning, uhyre vigtigt, ellers så står man med en hund der i sidste ende er rigtig træls at håndtere, da der er så mange flere kræfter og vægt på spil.

Så hvis træning ikke er noget man videre vil arbejde i, så er en mindre hund nok en bedre løsning

• #11   1. nov Måske jeg er helt forkert på den, men jeg går ud fra, at uanset hvilken størrelse hund man har i sinde at anskaffe sig, så har man i sinde at opdrage den.

At man så ikke ønsker at træne med den er en anden snak.

For mig er det to forskellige ting at have basis lydigheden på plads og så træne og aktivere sin hund i flere år.

Som minimum må man vel formode at folk som anskaffer sig en hund går på et hvalpehold med den eller selv har evnerne og viden til at få basis lydigheden på plads.

• #12   1. nov Det er vel næsten alle de store dogger og molosser der ikke ligefrem er træningsnarkomaner?
    Men som andre påpeger så er det ret vigtigt at en hund på der som udvokset ligger på 50+ kg har basisopdragelsen på plads. Jeg har for nyligt luftet mine venners yngre broholmer, der har passeret de 60 kg. Hold op han er ret træls at gå med; han trækker. Hunden er heller ikke særlig glad for at kører bil og svær at læsse. Mange ting bliver ret svære når hunden er vrangvillig og så stor at den egentlig bare kan lade være, hvis den ikke vil smiley

• #13   1. nov Både new forundlænder og berner sennen kommer i udgaver, der bestemt ikke er rolige eller sløve. Bare så man ikke tænker at de automatisk er rolige og dovne smiley Særligt med bernere er avlen begyndt at gå i retning mod de mindre og lettere hunde, og de kan have ret meget krudt i røven smiley

Her i nærheden bor nogle mennesker med en skt. bernhard, som har nul opdragelse. Den stikker på jævnlig basis af, og den manglende opdragelse viser sig ved, at de simpelthen ikke kan indfange hunden igen. Og når endelig de får den fanget, kan de ikke få den med hjem. Jeg har set et par gange at de forsøger, 3 voksne mennesker, at få den ind i en bil, og den nægter bare smiley Forsøger de at gå hjem med den, i stedet for at få den i bilen, stritter den bare imod smiley

Når man har en stor og stærk hund, er det imo vigtigt at lære den, at mennesket er stærkere - også selvom det er løgn. En gigantrace der trækker hen imod en fremmede hund, vil købe efter en kat eller som nægter at følge med, er irriterende, men kan også give farlige situationer.

Ud over det, så tænker jeg at alle racer nævnt i tråden er gode bud smiley

• #14   1. nov Broholmer, berner, New foundlænder, irsk ulvehund

• #15   1. nov Vi kiggede efter lidt det samme, og valgte Landseeren. Som udgangspunkt savler de ikke, og de er nemme at opdrage på, og træne med, da de er meget samarbejdende. De vil rigtig gerne, men det er ikke fordi de har et større behov der skal dækkes. Derudover er det en ganske sund race, med en høj levealder, i forhold til flere af de andre, i den størrelse. Det er en race der generelt elsker alt og alle, og det er da også vores største udfordring, med vores 7 mdr. gamle tæve, at hun altså ikke skal hilse på alle hun ser. smiley
    Selvom vores har en alder lige nu, hvor der er godt med krudt i måsen, så er jeg overrasket over, hvor nem hun egentlig er at stille tilfreds, så minimumskravet kan sagtens mødes, de dage hvor tiden eller overskuddet ikke lige er til en hel masse.

• #16   1. nov Jeg har igennem de sidste 25 år haft en labrador, dalmatiner og nu en Dansk Spids.
    En Dansk Spids ligger nok nærmere i mellemstr - min hanhund er 20 kg.
    Og det er helt sikkert den race jeg synes er mest familievenlig, og meget samarbejdsvilling. Den tilpasser sig familiens rutiner og mønstre og vigtigst for den er at være tæt på sin flok.

• #17   1. nov Går vi lidt ned i str. så er der Samojede.

• #18   1. nov En slædehund er nok ikke særlig oplagt, med mindre man vil gå/løbe ret mange kilometer hver dag. Bevares, den er sød og bamset, men sådan én kan gø og gø og gø i TIMEVIS, når den keder sig. Men hvis man gider tage nogle lange ture eller har tålmodighed til at træne på dens niveau, så er den fin. Men hvis man leder efter en hund, der ikke kræver den store aktivitet, så er den et ret dårligt bud smiley

• #19   2. nov Øh hvorfor deltager TS ikke i sin egen tråd?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 6 Emner: 48 Svar: 1.095
    #20   2. nov Anno, det er der vel ingen der siger at hun skal?

• #21   7. nov Tak for råd smiley

Kommentér på:
Stor "familiehund"

x