{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Afføringsprøve Hund
  • #1   19. dec 2021 Det er da i hvert falde et sted at starte.
    Jeg tror du skal regne med et sted mellem 200-400 kr.
    jeg mener der er flere parasitter udover Giardia som giver maveproblemer . Men det ved din dyrlæge helt sikkert.

• Allan  H
    Allan H Tilmeldt:
    okt 2021

Følger: 10 Emner: 3 Svar: 7
    #2   19. dec 2021 Det tror jeg sku jeg vil.
    Også blodprøver. Hunden er blevet senior.

• #3   19. dec 2021 Blodprøve er altid en god ting. Så har man lidt en fornemmelse af, hvordan det hele står til.

Der i hvert falde flere infektioner/ parasitter man kan starte med at tjekke for i afføringen.

Saml over 4 dage, og gerne ca samme tidspunkt på dagen. I køleskabet eller et sted der godt køligt med prøverne.

• #4   19. dec 2021 Her i området koster det mellem 400 og 1.500 kr., at få analyseret afføringsprøver. Og ekstra, hvis du kommer med 4, i stedet for de 3 der kræves i forhold til parasitter.

Du skal samle en mængde, svarende til en spiseskefuld, og det skal opbevares ved mellem 5 og 20 grader. Hvis det opbevares varmere eller koldere, risikerer du at slå parasitterne/æggene ihjel, og prøven viser derfor falsk negativ.

En blodprøve ville være mit førstevalg på en ældre hund, der pludselig får maveproblemer. Ved en blodprøve kan der også testes for indikation på parasitter, og hvis det tal viser noget, kan det følges op med en afføringsprøve. Blodprøven koster her i området mellem 1.200 og 1.500 kr.

• #5   19. dec 2021 Din dyrlæge kan fortælle dig, hvad de forskellige ting koster, og give et forslag til, hvad du bør få lavet først.

• #6   19. dec 2021 Prisen afhænger helt af hvilken prøve de laver. Typisk omkring de 1000-1500 kr. for at få den undersøgt for diverse parasitter og bakterier.

Kommentér på:
Afføringsprøve Hund

x