{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

"Vuffeli" i Løvens Hule {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/drtv/episode/loevens-hule_-kan-i-laere-en-gammel-hund-nye-tricks_294283

Det er første indslag, så tjek det engang.

Når man tænker på, hvordan de gebærdede sig i starten af deres karriere, så synes jeg egentlig, at det er imponerende, at de stadig eksisterer. Men de må kunne noget, når kan få løverne med.

Jeg fik ellers indtryk af engang sidste år, at de havde skiftet ejer/ejerkreds. Det skrev de i forbindelse med et eller andet opslag eller et spørgeskema. Men de har nok bare fået nogle andre til at styre kundekontakten - frem for den gamle strategi med at blokere alle, der spurgte ind til deres produkter smiley

Kommentarer på:  "Vuffeli" i Løvens Hule
  • #1   14. jan Jeg har ikke prøvet foderet... Men jeg tror ikke, jeg tror på det.
    Det der med at skulle tilpasse foder til den enkelte hund, er et kæmpe arbejde - og det har jeg svært ved at se, at man skal kunne få for prisen.

Er der nogen der bruger det, der kan forklare hvordan processen foregår?

• #2   14. jan De oplyser i programmet, at de aktuelt har 13 foderblandinger, og regner med at have 20 snart.

Jeg har testet det på deres hjemmeside, og får rigtig nok forskellige varianter, alt efter hvilke oplysninger jeg indtaster.

Deres "allergi"-variant, er bare en kornfri, og indeholder kylling, hvilket jo immervæk er én af de proteinkilder, der ofte driller.

Umiddelbart er jeg kun kommet frem til varianter med kylling og/eller fisk.

Jeg har ikke prøvet at taste data ind på en hvalp, for at se kalcium/fosfor. Det var dét spørgsmål de blokerede mig for, dengang de lige var startet smiley

• #3   14. jan 13 foderblandinger... Hmm så er det jo bare ligesom alt andet foder, så kan de jo ikke noget særligt.. Eller er jeg helt gal på den?

• #4   14. jan Dét de markedsfører sig på, at at man indtaster data, de finder den rette foderblanding, og så får man sendt en ny sæk foder, hver gang den gamle er ved at være tom. Det er jo bekvemt, og bekvemmelighed er noget mange hundeejere vægter højt.

Hvis alternativet er Pedigree eller Chappi, er det jo fint. Men kigger jeg på sammensætningen i de varianter, som algoritmen kommer frem til, er det ikke noget revolutionerende. Og jeg kan helt sikkert få et lignende foder med bedre gennemsigtighed til samme penge, hvis jeg selv smutter i dyrehandlen.

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 9 Emner: 4 Svar: 2.068
    #5   14. jan Løverne ser kun omsætning

De har ikke forstand på hundefoder

• #6   14. jan Jeanette, selvfølgelig har de ikke det. De er der jo også for at skabe penge. Men jeg synes det er sjovt, at et par knægte, som startede SÅ ringe ud, alligevel har formået at skabe en forretning. Og en lille hvid løgn her og der, har jo åbenbart hjulpet dem på vej smiley

• #7   14. jan Nå, nu har jeg prøvet at indtaste data på en schæferhvalp på 8 uger og 8 kg.

Resultatet er, at den skal have 250 g foder om dagen, så det er 7,5 pr. måned med denne sammensætning:

Dehydreret kyllingeprotein 27%, ris, kyllingefedt, dehydreret tun, ærteprotein, grønne ærter, hydrolyseret kyllingekød, tørrede ølgær (en naturlig kilde til MOS), tørrede sukkerroer, hørfrø, mineraler, tørrede æg, lakseolie, glukosamin, chondroitinsulfat, Yucca schidigera
    Analyseværdier
    Råprotein (70% fra kylling og tun) 33%
    Råolie og fedt (naturligt indhold af omega 3 og 6) 20%
    Råaske (mineral) 6%
    Råfibre 2,5%
    Kalcium 1,1%
    Fosfor 0,9%
    Energi pr. 100 gram (kj/kcal) 1709/408
    Tilsætningsstoffer
    Vitamin A 20.000 iu/kg
    Vitamin D 1.500 iu/kg
    Vitamin E 600 mg/kg
    Jernsulfat monohydrat 90 mg/kg
    Koppersulfat pentahydrat 13 mg/kg
    Zinksulfat monohydrat 100 mg/kg
    Manganoxid 40 mg/kg
    Calciumjodat 1,5 mg/kg
    Natriumselenit 0,2 mg/kg
    Glukosamin 900 mg/kg
    Chondroitinsulfat 450 mg/kg

Så man skal ikke satse på at købe sit hvalpefoder hos dem. Med mindre deres algoritme tager højde for, at en hvalp fra omkring 4 måneder æder som et tærskeværk.

Jeg kan desværre ikke spørge dem, for jeg er stadig blokeret på deres fb, samme med alle de andre, der var kritiske, dengang de startede smiley

• #8   14. jan Hvis du er nysgerrig på svaret og vil formulere teksten, kan vi godt sende fra min facebook

• #9   14. jan Jeg spurgte på deres chat. Man skal “bare” sørge for at opdatere hvalpens vægt løbende, så tilpasser algoritmen mængden. Men jeg tænker at det giver rod i den automatiske forsendelse.

De leger stadig HELT stilleleg med, hvorfor de i sin tid blokerede alle der spurgte til sammensætningen. Og påstod i sommer, at de havde fået nye ejere, så nu havde de lagt strategien om.

Jeg tænker såmænd at deres foder er ok, set i forhold til mange andre typer på markedet. Men jeg tror stadig det bider dem i røven, at de var så lukkede dengang. Jeg kan se i mange af hundegrupperne på fb, at rigtig mange advarer imod dem - med baggrund i deres opførsel dengang de startede.

• #10   14. jan Jeg synes, derers navn er komplet idiotisk - a la vovhund og futtog smiley

I Løvens Hule lød de som om, de havde opfundet den dybe tallerken OG skeen på hundefoderområdet smiley
    De lød faktisk ikke voldsomt engagerede i hunde - mere i, at det var spændende og måske også lønsomt at finde på en eller anden forretning. De kunne lige så godt være landet på regnbuefarvede plastikposer med flere rum - hvis de mente, der kunne tænkes at være et behov for den slags smiley

• #11   14. jan Ja, når man ved hvordan de agerede i starten, klinger deres “vi vil bare så gerne hjælpe vovser med den rette ernæring” ret hult smiley

Vuffeli-vov var sødt med Shu-Bi-Dua smiley

• #12   14. jan Enig, A.

• #13   14. jan Tjaah, jeg er faktisk glad for denne information om Vuffeli. Mest fordi det er snart 6 år siden, at jeg sidst havde hund, og jeg forhåbentlig snart skal have igen smiley
    Så tak for info om hvad man ikke skal købe TS smiley

• #14   14. jan Jeg har hørt fra flere at deres hund bare fungerer kanon på det. Foderet lyder ok (i forhold til fx pedigree) og jeg bestilte en prøvepakke (til godbidder evt) Der er så alt for meget fedt i foderet ift hvad min hund kan tåle. Så det får niecens hund.

Så godt programmet i går. Synes godt nok det er tyndt, det de har gang i. Det virker ikke troværdigt.. “Dyrlæger har ikke forstand på ernæring”. Hmm

Pt fodrer jeg med en ny variant af Hills. Ja, mange kalder det et skodfoder grundet indholdet. Men jeg “tør” bedre fodre min hund med det end det

• #15   14. jan Der er ikke noget revulotinerende i deres foder, ikke nogen kan blande foder til en enkelt hund, den mindste portion du kan lave og blande på et tørfoder anlæg er 5000 kg. Har været blokeret af dem fra starten da jeg spurgte hvorfor de engridienser man kunne fravælge i deres fine algoritme ikke fandtes i nogle af deres produkter.
    Det er spørgsmål om ikke Løverne springer fra når de gennemgår firmaet, på de 3 år de har været på markedet har de genereret et underskud på 4 mill, så hvis de ikke får tilført kapital lukker og slukker de snart

• #16   14. jan Jeg ville aldrig handle med en virksomhed hvor alt er hemmeligt.

Jeg har netop spurgt dem om følgende og venter spændt på deres svar.

"Som jeg kunne forstå efter jeres deltagelse i Løvens hule, så har I 13 forskellige varianter, hvorfor er det ikke muligt at læse om de 13 varianter på jeres hjemmeside (ingrediensliste, fedt, protein, calcium, energi indhold mv.)?
    Der fremgår heller ikke nogle priser på hjemmesiden(fx kilo pris for de forskellige varianter), hvad er årsagen til det?"

• #17   15. jan #14
    "Dyrlæger har ikke forstand på ernæring” (citat fra Vuffelivov-drengene)

Det er nu korrekt nok. Generelt er der ikke brugt meget tid på ernæring i dyrlægers uddannelse. Det vidste drengene godt - og sagde det. Men det var tydeligvis noget, de havde hørt fra nogen, der havde hørt det fra nogen, der havde læst det på FB - eller noget i den retning, for de to iværksættere virkede ret usikre på eget udsagn.

• #18   15. jan Sjovt citat fra udsendelsen, når de skriver følgende på hjemmesiden... smiley

De virker sørme troværdige... smiley

profilbillede
  • #19   15. jan Jeg manglede også lige lidt gnist. Måske jeg bare er følsom romantiker men jeg følte ikke dag de havde kærlighed og interesse for hundene. Mere bare en god ide til forretning

• #20   15. jan - Og hvad SKULLE de tre-fire hunde egentlig med for? Var der en millimeter kontakt mellem vuffeli-drengene og hundene? Ikke såvidt jeg lige så.

• #21   15. jan Jeg ved, at de i løbet af de senere har har ansat en eller flere med samme uddannelse som mig (animal science). En stor del af det studie er ernæring, med mulighed for også at fokusere på hundeernæring. Den ene, som jeg umiddelbart kender til, som arbejder der, har skrevet speciale om hundeernæring, så de forsøger da at få flere fagfolk under vingerne.
    Men jeg synes stadig, at det lyder som et underligt koncept.

Kommentér på:
"Vuffeli" i Løvens Hule

x