jagttræning {{forumTopicSubject}}
Jeg startede til hvalpehold i en jagtforening – men det er bare slet ikke mig - det foregår slet ikke på hvalpens primesser
Der sker meget med at korrigere gennem retriever linen, og der er utrolig meget "nej" involveret i træningen. Jeg synes også de hopper hurtigt fremad uden at styrke kerne kompetencer først, fra et basis sit et sekund til at hvalpen skal kunne sidde på afstand uden at havde øget afstanden det næste, og så skal den irettesættes når den flytter på sig.
Rolf Andersen bliver også konstant refereret til, og hans principper.
Og at det hvalpen allerhelst vil er at please dig - det er det den er til for, og derfor er et hårdt nej vigtigt for at hvalpen så den lærer forskellen på når du er sur og glad
Er jagttræningspladserne generel sådan….lidt outdatet?
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 399 Svar: 31.421
Hvis du vil prøve et andet sted, så spørg evt om du må komme og overvære en træning før du beslutter dig for at starte der - ellers bliver det jo hurtigt dyrt at finde det rette sted
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.594
Ellers tag de private. De ved godt at man ikke gider det der konstant med linen
maj 2015
Følger: 59 Følgere: 1009 Emner: 205 Svar: 5.940
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 47 Hunde: 7 Annoncer: 1 Emner: 461 Svar: 11.636
Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men både Irene Jarnved og EasyDogs har jagttræning på Sjælland basereret på positive metoder
mar 2022
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 23
#2 det der med at hive rundt i linen
#3….Og ja, Rolf Andersen er fast troende på at hunden lever for at please mennesker. At belønning med godbidder er at lokke, osv osv. men samtidig ser han ikke belønning med legetøj på samme måde….. Selvom de jo teknisk set er ens, bare forskellige motivation for de forskellige hunde.
#4 Jeg har været til foredrag med Irene Jarnved omkring indkald - det var fantastisk. Det ser dog ikke ud til hund har nogle jagthold kurser pt. Jeg tager dog lige fat og hører om hun har nogle planer.
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 47 Hunde: 7 Annoncer: 1 Emner: 461 Svar: 11.636
https://www.easydogs.dk/jagttraeligning-for-retrievere-og-spaniel.html
apr 2008
Følger: 20 Følgere: 13 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 72 Svar: 277
Men ja, jagttræningspladserne under DJ er ofte forældede. Heldigvis er de ved at få øjnene op for positiv træning.
Af samme grund undgår jeg også de pladser.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.594
aug 2021
Følgere: 1 Hunde: 1 Annoncer: 3 Emner: 7 Svar: 25
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 958
Jeg bor i Norge og der har ikke været hvalpe kursuser i nærheden eller også blev de korona avlyst. men da han ikke er min første tillod jeg mig at hoppe på fælles treninger med voksne hunde. Vi nulrede rundt ved siden af indtil kommandoerne var næsten på plads. Når noget ikke har fungeret har jeg stadig kunne spørge om hjælp.
Tænk også gerne ud af boksen. Der er ingen jagt træning for spanielen i det område jeg bor i, så jeg har taget kususer med retriverne. Den største forskel der er søgsmønsteret. Hele apporteringsdelen er ens. Nu er der endelig spaniel træning med jagt som fokus, så jeg kører 2 timer en vej for at træne det retriverne ikke kan lære mig.
jagttræning