{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

jagttræning {{forumTopicSubject}}

Jeg startede til hvalpehold i en jagtforening – men det er bare slet ikke mig - det foregår slet ikke på hvalpens primesser smiley

Der sker meget med at korrigere gennem retriever linen, og der er utrolig meget "nej" involveret i træningen. Jeg synes også de hopper hurtigt fremad uden at styrke kerne kompetencer først, fra et basis sit et sekund til at hvalpen skal kunne sidde på afstand uden at havde øget afstanden det næste, og så skal den irettesættes når den flytter på sig.

Rolf Andersen bliver også konstant refereret til, og hans principper.

Og at det hvalpen allerhelst vil er at please dig - det er det den er til for, og derfor er et hårdt nej vigtigt for at hvalpen så den lærer forskellen på når du er sur og glad smiley

Er jagttræningspladserne generel sådan….lidt outdatet?

Kommentarer på:  jagttræning
  • #1   5. maj Nej, der findes heldigvis også jagttræning med en noget mere positiv tilgang - helt som med alt andet træning er der stor variation i indhold og kvalitet.

Hvis du vil prøve et andet sted, så spørg evt om du må komme og overvære en træning før du beslutter dig for at starte der - ellers bliver det jo hurtigt dyrt at finde det rette sted smiley

• #2   5. maj Nogle jagtforeninger er stadig meget gammeldags. Bevis dem det modsatte og så får du deres respekt smiley
    Ellers tag de private. De ved godt at man ikke gider det der konstant med linen

• #3   5. maj Jeg har læst lidt i hans bøger og bryder mig ikke om hans tilgang. Bla nul godbidder, hunden skal adlyde fordi du siger det, ikke fordi den bestikkes.

• #4   6. maj Min opfattelse er desværre, at en del af jagttræningsstederne stadig hænger fast i nogle virkeligt forældede principper.
    Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men både Irene Jarnved og EasyDogs har jagttræning på Sjælland basereret på positive metoder smiley

• #5   6. maj Ja, måske er det ikke alle jagtforeninger. Men denne er da temmelig stor. Der var over 33 tilmeldte hvalpe/unghunde, så der blevet lavet mange hold i år.

#2 det der med at hive rundt i linen smiley min hvalp gider allerede ikke retriever linen når han ser den. Så den er lagt helt på hylden indtil han er ældre. Jeg ser ingen grund til at hunden skal straffes for “fører” fejl. Jeg lærer hellere mine hunde gennem succeser fremfor deres/mine fejl.

#3….Og ja, Rolf Andersen er fast troende på at hunden lever for at please mennesker. At belønning med godbidder er at lokke, osv osv. men samtidig ser han ikke belønning med legetøj på samme måde….. Selvom de jo teknisk set er ens, bare forskellige motivation for de forskellige hunde.

#4 Jeg har været til foredrag med Irene Jarnved omkring indkald - det var fantastisk. Det ser dog ikke ud til hund har nogle jagthold kurser pt. Jeg tager dog lige fat og hører om hun har nogle planer.

• #6   6. maj Ellers kan jeg altså også anbefale EasyDogs, som har træning ret tæt på Irene - og som faktisk starter kursus op i næste uge, kan jeg se.

https://www.easydogs.dk/jagttraeligning-for-retrievere-og-spaniel.html

• #7   6. maj Karen Frost fra hund & træning har jagthold med klikkertræningsprincipper.

Men ja, jagttræningspladserne under DJ er ofte forældede. Heldigvis er de ved at få øjnene op for positiv træning.
    Af samme grund undgår jeg også de pladser.

• #8   6. maj Jeg kender bestemt til diverse træningspladser på Sjælland under diverse jagtforeninger som også kun så mig en enkelt sæson. Jeg har dog aldrig gjort noget som jeg ikke selv har kunne stå inde for. Trænerne bliver som regel lidt knotne i starten, men jeg beviser jo bare at kunne komme lige så langt (hvis ikke længere) med positiv forstærkning, så holder de bøtte ??

• #9   6. maj Hvor i landet er du fra?

• #10   12. maj Det er ud og lede efter de gode steder. De findes heldigvis smiley
    Jeg bor i Norge og der har ikke været hvalpe kursuser i nærheden eller også blev de korona avlyst. men da han ikke er min første tillod jeg mig at hoppe på fælles treninger med voksne hunde. Vi nulrede rundt ved siden af indtil kommandoerne var næsten på plads. Når noget ikke har fungeret har jeg stadig kunne spørge om hjælp.
    Tænk også gerne ud af boksen. Der er ingen jagt træning for spanielen i det område jeg bor i, så jeg har taget kususer med retriverne. Den største forskel der er søgsmønsteret. Hele apporteringsdelen er ens. Nu er der endelig spaniel træning med jagt som fokus, så jeg kører 2 timer en vej for at træne det retriverne ikke kan lære mig.

profilbillede
Kommentér på:
jagttræning

x